Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Yakutian Laika ervaringen

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Yakutian Laika ervaringen

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Dit ras heeft al een hele tijd terug mijn hart gestolen.

Wij zijn op ons gemak aan het bekijken welk ras we graag erbij zouden willen als we eenmaal in Frankrijk wonen. We hebben daar 1 hectare tuin, (weten al waar we gaan wonen) dus genoeg ruimte voor een 3de hond. :D
Nu zijn er meerdere rassen die ons aanspreken, maar dit ras springt voor mij persoonlijk er heel erg bovenuit.

Het prachtige uiterlijk is natuurlijk het eerste wat opvalt aan dit ras, maar ook over het karakter lees ik positieve verhalen. 1 van de fokkers heb ik ook benaderd om te vragen hoeveel beweging en op welke manier deze honden beweging horen te krijgen (sledehond, frisbee of andere sporten ook mogelijk?) Deze fokker gaf aan dat bijna al hun pups bij families gaan met normale activiteit. En dat ze echte familiehonden zijn. Dit is echt wel wat wij zoeken. :I:
Omdat dit ras zo onbekend is, ben ik op zoek naar mensen die persoonlijke ervaringen hebben met dit ras.

Ik ben momenteel in verwachting van ons eerste kindje/meisje :I: en het is daarom van groot belang dat de nieuweling goed met kinderen kan.
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Yakutian Laika ervaringen

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Nee wel met de west Siberische laika. Een van de redenen waarom we voor dit ras kozen was omdat deze honden goed tegen ons klimaat kunnen ondanks de poolhondenvacht. Verder omdat het een echt oerras was, sterk, gezond ( met dat laatste bleken we helaas pech te hebben) maar ook een fijne gezinshond. Hij beschermde wel de kinderen en dat was iets om rekening mee te houden als er vriendjes kwamen spelen.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik heb begrepen dat de Yakutian Laika geen hondsociaal ras is. Verder weet ik er niet veel van want zodra ik dat hoorde ben ik afgehaakt ;)
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

Manuma schreef:Ik heb begrepen dat de Yakutian Laika geen hondsociaal ras is. Verder weet ik er niet veel van want zodra ik dat hoorde ben ik afgehaakt ;)
Ik heb juist het tegenovergestelde gelezen. :wink:

Meteen even de fokker gevraagd. Zij zegt van wel. Alleen binnen niet met te grote groepen houden. Buiten sowieso geen enkel probleem. :D
Afbeelding
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

Wil even laten weten dat een Yakutian het waarschijnlijk toch niet zal worden. Ik ben me meer gaan richten op de Samojeed en vind dit ras met de dag leuker! Wat een heerlijke honden! :I:

Het zal voorlopig nog wel even duren voordat er hier een hond bij gaat komen, maar de Sam staat bovenaan op mijn lijstje. :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”