Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

in beslag genomen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: in beslag genomen

Ongelezen bericht door Caro. »

mosquito1980 schreef:Die kudde bejaarden kunnen misschien nog wel een positieve referentie geven als dat nodig blijkt :ok:
:mrgreen:

Als dat nodig mocht zijn, kan je altijd nog verder zien, maar ik denk eerder dat de roddels enorm zullen worden in de buurt en TS en
Shadow voor altijd scheef worden aangekeken.
Dus voor dit moment zou ik lekker mijn mond houden en een smoesje verzinnen en dan zien we straks wel weer verder.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Wat vreselijk, Lief :ugh:
Wat zal jij je helemaal gek denken. Heel veel sterkte :roos:
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

Wat een nachtmerrie. Heel veel sterkte
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Neeltje schreef:
mijke schreef:Jeetje Lief wat een vreselijke situatie! Het klinkt als een situatie die echt niet te voorspellen was en die ook elk van ons had kunnen overkomen. Dat is misschien nog wel het meest enge. Ook de meest stabiele hond die echt nog nooit een vlieg kwaad deed kan ineens ergens door getriggerd worden, zo blijkt maar weer. Ik hoop dat Shadow snel getest word (met goede uitkomst) en dan weer naar huis mag. En dat die vrouw snel herstelt ook natuurlijk.

Wat betreft zo'n rechtszaak vraag ik me wel af hoe groot de kans op een veroordeling is in deze situatie. Ik dacht dat je in Nederland onschuldig bent tot het tegendeel bewezen is. Wie stelt moet bewijzen en dus zou het dan in principe aan die vrouw (of iig het OM) zijn om te bewijzen dat jouw hond gebeten heeft. En dat kan ze natuurlijk niet, want ik neem aan dat haar woord alleen daar niet voldoende voor is. De wonden lijken ook niet op plekken te zitten die voldoende aannemelijk maken dat het haar eigen hond niet was. Hoe gaat zoiets dan verder nog in zijn werk?
Het is haar woord en haar verwondingen en weet ik wat nog meer. Ik ben geen advocaat of deel van het OM. Zo te lezen jij wel, je weet al precies hoe het zal gaan. Echt goed van je.
wat ben jij toch een vervelend mens af en toe, met je 'Echt goed van je'.
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Wat een nachtmerrie. :O:

Ik was er niet bij en ik ken de hond alleen uit jouw beschrijvingen en dat komt op mij over als een schat van een dier.
Vertrouw er nou maar op dat hij vast en zeker ook als dusdanig uit testen komt.

Vraag ik me af of alleen de hond getest wordt of word er ook verder onderzoek(getuigen horen)gedaan wordt ?
Al was het alleen maar om uit te sluiten dat de mevrouw Shadow niet vreselijk pijn gedaan heeft of zelf hem bij zijn bek gepakt (geknepen) heeft.

Feit is dat jij je hond voorlopig even kwijt bent.
Ik hoop en duim dat hij weer gauw terug mag keren in zijn eigen mand.
Ik duim voor jullie.
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Mijn zoontje is nog geen 2, dus ja Shadow is kwijt is nu even voldoende. De bejaarden zijn vasthoudender en als je er 1 spreekt weten ze het allemaal.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

Ik vind het helemaal geen raar idee om die oudere mensen eventueel in te zetten als getuige van hoe lief hij is / kan zijn :wink:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

fenneke schreef:Ik vind het helemaal geen raar idee om die oudere mensen eventueel in te zetten als getuige van hoe lief hij is / kan zijn :wink:
Op zich is dat een prima idee, ik kan me echter ook voorstellen dat Lief dit in dit stadium niet ziet zitten vanwege het lopend dagbladeffect van deze mensen waardoor in no time iedereen in de omgeving zijn oordeel klaar heeft ten aanzien van Lief en Shadow. Want zoiets veroorzaakt zo goed als zeker een sneeuwbaleffect waardoor het verhaal steeds erger wordt en als je pech hebt ook steeds absurder. Dus of je dat moet willen voor een positieve getuigenis...
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Lief schreef:Mijn zoontje is nog geen 2, dus ja Shadow is kwijt is nu even voldoende. De bejaarden zijn vasthoudender en als je er 1 spreekt weten ze het allemaal.
Eerlijk gezegd zou ik er juist geen smoes voor bedenken, want als het roddelcircuit zo gesmeerd loopt komen ze toch wel achter de "waarheid" maar dan alleen de versie van de gebeten mevrouw. Dan kun je beter eerlijk zijn en vertellen dat Shadow geheel onverwacht heeft gehapt en er bij vertellen dat hij misschien geschrokken is, maar dat je het allemaal heel naar vindt. Dan maak je nog kans dat men er begrip voor heeft, ze kennen Shadow immers, terwijl als ze je op een leugen betrappen ze er van uit zullen gaan dat er iets niet klopt en Shadow gevaarlijk is oid.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik zou het dus ook gewoon zo laten dat hij kwijt is heeft ze verteld, dat is geen leugen want ze zijn hem momenteel kwijt. Doe wat dat betreft maar wat je gevoel zegt lief. Een kindje van 2 snapt er toch niks van, als er meer duidelijkheid is kun je dat altijd nog proberen uit te leggen.
En ook de oudere mensen zou ik zelf niet meer vertellen tot je zelf meer weet.
Probeer eerst zelf maar gewoon alles op een rijtje te zetten, echt veel belangrijker.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

crutz schreef:Maar wat me verbaasd, er waren geen getuigen. Het is dus haar woord tegen dat van jou mbt wat er gebeurd is. Daar kan eigenlijk toch geen zaak van komen?
er waren toch wel getuigen? De vrouw met de Setter liep er samen met een vrouw met herders. De vrouw met de Setter zonderde zich af omdat de Shadow zag aan komen en probeerde hem bij zich weg te houden met woord en gebaar. Dit triggerde shadow juist om naar haar toe te gaan ipv naar de vrouw met de herders.
Shadow luisterde blijkbaar niet naar zijn eigenaar die (naar ik denk maar nergens heb gelezen) hem probeerde bij zich te krijgen.
met andere woorden Shadow stond niet onder appél in een losloop gebied. Iets wat naar mijn mening de enige rede is dat je hond mag loslopen in een losloop gebied.

De hele situatie is heel naar maar ik heb meer te doen met het slachtoffer dan met de eigenaar van de niet luisterende hond of de eigenaar die een hond die niet goed onder appél staat laat loslopen.
Afbeelding
gevni havanezers
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

blacky schreef:
crutz schreef:Maar wat me verbaasd, er waren geen getuigen. Het is dus haar woord tegen dat van jou mbt wat er gebeurd is. Daar kan eigenlijk toch geen zaak van komen?
er waren toch wel getuigen? De vrouw met de Setter liep er samen met een vrouw met herders. De vrouw met de Setter zonderde zich af omdat de Shadow zag aan komen en probeerde hem bij zich weg te houden met woord en gebaar. Dit triggerde shadow juist om naar haar toe te gaan ipv naar de vrouw met de herders.
Shadow luisterde blijkbaar niet naar zijn eigenaar die (naar ik denk maar nergens heb gelezen) hem probeerde bij zich te krijgen.
met andere woorden Shadow stond niet onder appél in een losloop gebied. Iets wat naar mijn mening de enige rede is dat je hond mag loslopen in een losloop gebied.

De hele situatie is heel naar maar ik heb meer te doen met het slachtoffer dan met de eigenaar van de niet luisterende hond of de eigenaar die een hond die niet goed onder appél staat laat loslopen.
Ze schrijft ergens dat de mevrouw met de herders op dezelfde afstand stond als dat zij stond en dus net zo veel / weinig heeft gezien als Lief zelf. Geen betrouwbare getuige dan dus maar als het vrienden zijn zal het eea wel ten nadele van Lief uitgelegd worden
blacky
Zeer actief

Heavy schreef:
blacky schreef:

Hoe bedoel je dit triggerde Shadow juist om naar de setter te gaan ipv naar de herders? Hij heeft eerst nog met die herders gespeeld .
nou dat lees ik niet in de openingspost hoor.
Afbeelding
gevni havanezers
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Nee dat stond niet in mijn openingspost. Ik heb wel geprobeerd Shadow bij me te roepen, maar het waaide erg hard en is een open gebied, dus het appel mislukte enigszins.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

blacky schreef:
Staat jouw hond onder alle omstandigheden goed onder appèl? Loopt jouw hond los?
Als alleen honden die onder alle omstandigheden goed onder appèl zouden staan nog los mochten, dan waren er geen of amper meer losloopgebieden nodig vermoed ik.
blacky
Zeer actief

crutz schreef:
blacky schreef:

Ze schrijft ergens dat de mevrouw met de herders op dezelfde afstand stond als dat zij stond en dus net zo veel / weinig heeft gezien als Lief zelf. Geen betrouwbare getuige dan dus maar als het vrienden zijn zal het eea wel ten nadele van Lief uitgelegd worden
ik reageer op de openingspost. Die is vaak het meest betrouwbaar. Wat er daarna nog wordt geschreven is leuke aanvulling maar niet altijd betrouwbaar. Als je hond zover bij jou vandaan is bij een incident dat je zelf niet goed kunt zien wat er gebeurt vind ik het hele voorval nog erger eigenlijk.

ook ik loop met 2 kwetsbare honden die ik ook wel eens heb moeten beschermen tegen ander honden. Dat heeft mij nooit bijtwonden opgeleverd maar wel een afdruipende hond. Als een hond als Shadow op mij af zou komen en zich door mij niet weg zou laten sturen/schreeuwen enz. dan had je aan mij ook een hele verkeerde kan ik je vertellen.

Ik snap alle reacties wel hier op het forum. Lief is een forumlid en daarover denkt een groot gedeelte toch al snel anders als over iemand die je niet "kent" . In dit geval bekijk ik het vanuit mijn standpunt van hondeneigenaar van kwetsbare honden en kan eigenlijk weinig begrip op brengen voor dit hele verhaal. Zeker niet als ik lees dat Lief haar hond van de vrouw af heeft moeten trekken.
Afbeelding
gevni havanezers
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

blacky schreef:
crutz schreef:
blacky schreef:

ik reageer op de openingspost. Die is vaak het meest betrouwbaar. Wat er daarna nog wordt geschreven is leuke aanvulling maar niet altijd betrouwbaar.
Waarom is een aanvulling van de ts zelf niet betrouwbaar, wat een opmerkelijk reactie vind ik dat :80:
Afbeelding
blacky
Zeer actief

LongFields schreef:
blacky schreef:
Staat jouw hond onder alle omstandigheden goed onder appèl? Loopt jouw hond los?
Als alleen honden die onder alle omstandigheden goed onder appèl zouden staan nog los mochten, dan waren er geen of amper meer losloopgebieden nodig vermoed ik.
nee mijn hond staat niet onder alle omstandigheden onder appél maar gelukkig weet ik erg goed onder welke omstandigheden wel en welke niet. Ik heb de honden al aan de lijn voordat zich een omstandigheid voordoet dat ik het appél op ze kwijt raak.

Mijn honden luisteren niet zo goed als ik zou willen daarom kunnen ze ook niet zo vaak loslopen als ik zou willen. Het is maar zo. En ze zijn nog altijd gekomen als ik ze riep gelukkig.
Afbeelding
gevni havanezers
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Blacky schrijft wel meer opmerkelijks in dit topic vind ik.
blacky
Zeer actief

Lizzie: ik zeg dat niet. Ik zeg dat ik een openingspost vaak het meest betrouwbaar vind omdat er vaak (niet altijd) dingen mooier gemaakt worden naarmate een topic langer duurt.
Afbeelding
gevni havanezers
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

blacky schreef: nee mijn hond staat niet onder alle omstandigheden onder appél maar gelukkig weet ik erg goed onder welke omstandigheden wel en welke niet. Ik heb de honden al aan de lijn voordat zich een omstandigheid voordoet dat ik het appél op ze kwijt raak.

Mijn honden luisteren niet zo goed als ik zou willen daarom kunnen ze ook niet zo vaak loslopen als ik zou willen. Het is maar zo. En ze zijn nog altijd gekomen als ik ze riep gelukkig.
Jaja. Dat hebben heel veel mensen gedacht voordat er met hun hond een incident gebeurde, daar ben ik zeker van. Het klinkt wel heel goed, dat wel. Maar is niet te bewijzen en in mijn ogen ook gewoon niet reëel.
blacky
Zeer actief

Heavy schreef:
blacky schreef:
LongFields schreef:
blacky schreef:
nee mijn hond staat niet onder alle omstandigheden onder appél maar gelukkig weet ik erg goed onder welke omstandigheden wel en welke niet. Ik heb de honden al aan de lijn voordat zich een omstandigheid voordoet dat ik het appél op ze kwijt raak.

Ik vind dat toch altijd zo bekrompen dat mensen het alleen maar vanuit hun eigen standpunt kunnen bekijken .
Kijk maar uit dat jouw kwetsbaar hondje geen kindje voor zijn neus krijgt wat uit de bosjes springt en waar hij van schrikt en hapt .
Waarom zou ik dat niet vanuit mijn eigen standpunt mogen bekijken? En mijn kwetsbare hondje zou idd iemand zomaar kunnen bijten ben ik het helemaal mee eens. En dan zou ik daarvan de consequenties moeten aanvaarden. En was mijn hond fout, ja die had nooit een kind mogen bijten.
Afbeelding
gevni havanezers
blacky
Zeer actief

LongFields schreef:Blacky schrijft wel meer opmerkelijks in dit topic vind ik.
ja is dat zo! vertel. Dat ik een andere mening heb als de meesten die hier reageren weet ik zelf ook wel. En dat jij er anders over denkt ook.
Let wel ik zeg reageren. Meestal blijf ik in dit soort topic braaf op mijn handen zitten nu een keertje niet maar ik zal weer braaf op mijn handen gaan zitten.
Afbeelding
gevni havanezers
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

blacky schreef:
crutz schreef:
blacky schreef:

ik reageer op de openingspost. Die is vaak het meest betrouwbaar. Wat er daarna nog wordt geschreven is leuke aanvulling maar niet altijd betrouwbaar. Als je hond zover bij jou vandaan is bij een incident dat je zelf niet goed kunt zien wat er gebeurt vind ik het hele voorval nog erger eigenlijk.

ook ik loop met 2 kwetsbare honden die ik ook wel eens heb moeten beschermen tegen ander honden. Dat heeft mij nooit bijtwonden opgeleverd maar wel een afdruipende hond. Als een hond als Shadow op mij af zou komen en zich door mij niet weg zou laten sturen/schreeuwen enz. dan had je aan mij ook een hele verkeerde kan ik je vertellen.

Ik snap alle reacties wel hier op het forum. Lief is een forumlid en daarover denkt een groot gedeelte toch al snel anders als over iemand die je niet "kent" . In dit geval bekijk ik het vanuit mijn standpunt van hondeneigenaar van kwetsbare honden en kan eigenlijk weinig begrip op brengen voor dit hele verhaal. Zeker niet als ik lees dat Lief haar hond van de vrouw af heeft moeten trekken.
Maar je weet helemaal niet hoe het is gegaan. En misschien is de situatie wel zo geweest dat veel honden op die manier gereageerd zouden hebben. Je weet niet wat er tussen die mevrouw en Shadow is gebeurd op het moment dat niemand het goed kon zien en die mw hysterisch ging doen.
Daarmee praat ik het niet goed, maar elke hond kun je zover krijgen namelijk. En als het een tekkel is dan is er niet zoveel schade maar bij zo'n grote zware hond wel. Dat maakt de situatie gelijk heel anders.

Bovendien heeft niemand z'n hond 100% onder appel. Het zijn geen robotjes dus je kunt altijd voor verrassingen komen te staan. Ik vind het nogal hard geoordeeld over een hond die altijd lief is geweest en nu in zo'n situatie is beland. Je weet ook nog niet eens of er ziektes of pijn zijn uitgesloten bij de hond waardoor hij heel anders zou kunnen reageren dan normaal.

Ik heb ook een hele kwetsbare hond van 14 jaar, twee zelfs. Maar geen haar op m'n hoofd die er aan denkt om zo hysterisch te reageren op een andere hond dat de boel escaleert. Je kunt je hond ook op andere manieren beschermen.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

blacky schreef:
LongFields schreef:Blacky schrijft wel meer opmerkelijks in dit topic vind ik.
ja is dat zo! vertel. Dat ik een andere mening heb als de meesten die hier reageren weet ik zelf ook wel. En dat jij er anders over denkt ook.
Let wel ik zeg reageren. Meestal blijf ik in dit soort topic braaf op mijn handen zitten nu een keertje niet maar ik zal weer braaf op mijn handen gaan zitten.
Als je goed zou hebben gelezen, en het hele topic, had je mij gedachten over het gebeurde gezien en gelezen. Ik denk dat het verschil tussen jou en mij is dat ik meer nuanceer en geen rare conclusies trek of niet te controleren aannames doe.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

blacky schreef: Waarom zou ik dat niet vanuit mijn eigen standpunt mogen bekijken? En mijn kwetsbare hondje zou idd iemand zomaar kunnen bijten ben ik het helemaal mee eens. En dan zou ik daarvan de consequenties moeten aanvaarden. En was mijn hond fout, ja die had nooit een kind mogen bijten.
Ik mag toch hopen dat je met deze post niet insinueert dat Lief daar anders over denkt?...
blacky
Zeer actief

LongFields schreef:
blacky schreef: Waarom zou ik dat niet vanuit mijn eigen standpunt mogen bekijken? En mijn kwetsbare hondje zou idd iemand zomaar kunnen bijten ben ik het helemaal mee eens. En dan zou ik daarvan de consequenties moeten aanvaarden. En was mijn hond fout, ja die had nooit een kind mogen bijten.
Ik mag toch hopen dat je met deze post niet insinueert dat Lief daar anders over denkt?...
nee zeker niet.
Afbeelding
gevni havanezers
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

blacky schreef:Lizzie: ik zeg dat niet. Ik zeg dat ik een openingspost vaak het meest betrouwbaar vind omdat er vaak (niet altijd) dingen mooier gemaakt worden naarmate een topic langer duurt.
tot aan vandaag heb ik nergens iets maar kunnen lezen dat de TS het mooier maakt dan het is, dus hoe je tot deze conclusie komt is mij nog steeds een raadsel.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

LongFields schreef:
blacky schreef: nee mijn hond staat niet onder alle omstandigheden onder appél maar gelukkig weet ik erg goed onder welke omstandigheden wel en welke niet. Ik heb de honden al aan de lijn voordat zich een omstandigheid voordoet dat ik het appél op ze kwijt raak.

Jaja. Dat hebben heel veel mensen gedacht voordat er met hun hond een incident gebeurde, daar ben ik zeker van. Het klinkt wel heel goed, dat wel. Maar is niet te bewijzen en in mijn ogen ook gewoon niet reëel.
In de mijne ook niet.
Het braafste paard van stal zet ook wel eens een verkeerde stap.
Honden zijn geen robots en mensen maken wel eens een fout als dat hier al aan de orde is.
Mijn Tootsje is altijd in zicht maar loopt ook wel eens voor me uit. Die kan geen schade aanrichten, maar de hond van Lief had ook nog nooit enige vorm van agressie getoont. En ik denk dat dit dus bij elke honden eigenaar zou kunnen gebeuren waarvan de hond los loopt. Een labrador of poedel kan ook bijten. We weten niet hoe het gegaan is. Ik vind oordelen dan echt verkeerd. En zo onnodig, je helpt er ts niet mee en ook het slachtoffer niet dus Blacky je oordeel is m.i te snel en te makkelijk zo even hier geschreven.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

toots schreef:
LongFields schreef:

In de mijne ook niet.
Het braafste paard van stal zet ook wel eens een verkeerde stap.
Honden zijn geen robots en mensen maken wel eens een fout als dat hier al aan de orde is.
Mijn Tootsje is altijd in zicht maar loopt ook wel eens voor me uit. Die kan geen schade aanrichten, maar de hond van Lief had ook nog nooit enige vorm van agressie getoont. En ik denk dat dit dus bij elke honden eigenaar zou kunnen gebeuren waarvan de hond los loopt. Een labrador of poedel kan ook bijten. We weten niet hoe het gegaan is. Ik vind oordelen dan echt verkeerd. En zo onnodig, je helpt er ts niet mee en ook het slachtoffer niet dus Blacky je oordeel is m.i te snel en te makkelijk zo even hier geschreven.
:ok:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”