Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Landal kenners?

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Landal kenners?

Ongelezen bericht door Leonie. »

In november ga ik met 8 personen en 2 hondjes naar een Landal huis. Ik heb uitgezocht op welke parken je geschikte huizen hebt waar ook honden welkom zijn. Van een aantal parken is me niet helemaal duidelijk of je direct vanuit het park kunt wandelen en of de honden dan los kunnen. Heeft iemand misschien ervaring met een van de volgende parken?

- Aerwinkel
- De Bloemert
- Nieuwvliet-Bad
- Waterparc Veluwemeer
- Ouddorp Duin (niet los op het strand daar?)
- Resort Haamstede
- Orveltermarke

Volgens mij kun je bij de andere parken die ik heb gevonden zo de natuur inlopen, bij deze weet ik het niet zeker.

Alvast veel dank en voor de mensen die een leuk huisje zoeken waar je met minder personen en de hond naartoe kunt en waar je gelijk vanaf het park kunt wandelen: ik vond Heihaas en Amerongse Berg erg leuk!
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: Landal kenners?

Ongelezen bericht door Biet »

De Bloemert is een watersportpark.
Midlaren is mooi, maar je moet een paar km overbruggen voordat je in de bossen bent.
Land van Bartje ligt direct aan een natuurgebied.
Weet niet of het officiëel losloopgebied is, maar de meeste honden die ik daar tegenkwam liepen los...
Wiel
Leonie.
Zeer actief

Ja, Land van Bartje heb ik hier vaak voorbij zien komen, daar zal het wel goed zitten ;)

De Bloemert is niet zo geschikt dus?
dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door dre »

Landgoed Aerwinkel ben ik nu 2x geweest met honden.
Heel fijn park, mooie omgeving en volgens mij kan je ook gelijk met de honden het bos in als je wilt (wij lopen eigenlijk nooit gelijk vanuit het park het bos in, waar we ook zijn :schrik: ).

Wij hebben een paar km van het park gewandeld (op de weg naar huis) en daar hebben we ze wel losgelaten, al mocht het officieel niet geloof ik, dus ik denk niet dat ze in de omgeving van het park los mogen :wink:
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief

Dank voor de info!

Wij gaan wel met de auto, maar het lijkt me lekker om 's ochtends vroeg in mijn eentje een rondje met de hondjes te doen. Dus als je gelijk vanuit het park kunt wandelen is dat wel een pluspunt :)
dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door dre »

Leonie. schreef:Wij gaan wel met de auto, maar het lijkt me lekker om 's ochtends vroeg in mijn eentje een rondje met de hondjes te doen. Dus als je gelijk vanuit het park kunt wandelen is dat wel een pluspunt :)
Ja snap ik, wij doen 's morgens altijd alleen even een plasrondje en daarna gaan we uitgebreid ontbijten en op pad de rest van de dag :wink:
Volgens mij kan je ook rond het park lopen, maar dat pad heb ik alleen zien liggen en ben hem niet opgegaan.
Afbeelding
#linda#
Actief

Ongelezen bericht door #linda# »

De parken uit je lijstje ben ik niet bekend mee, dus kan ik niets nuttig over zeggen.
Als je direct vanuit je huisje en het park aan de wandel wil dan zijn De Vers, Miggelenberg, Coldenhove, Hunerwold State en Veluwse Hoevegaerde ideaal. Heideheuvel moet je eerst een stukje langs een weg, wel doodlopende rustige weg.
Reevalis in Limburg was ook vanaf het park een wandeling mogelijk tussen de weilanden en de maisvelden door, maar dat vond ik een rotpad met veel losse scherpe stenen.
Bij Landal t Loo kun je vanaf het park naar een klein bos wat alleen leuk is voor een ochtend rondje maar meer niet.
Kasteel Domein De Cauberg ben ik nooit geweest maar heb wel gelezen dat je vanuit je huisje het bos in kan.
Landal Twenhaarsveld heeft geen aangrenzend bos maar achterin het park is een zandafgraving en grote speelvijver voor honden met een apart veld met wat behendigheidstoestellen.
*Eva*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Eva* »

Wij zijn net thuis van een weekendje Landal Reeuwijkse plassen, ook een 8 persoons huisje. Daar vandaan loop je zo naar het strandje, waar honden in november ook los mogen.
Groetjes Eva
Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Joey.K »

Vennenbos is ook heerlijk dan loop je via de achterdeur uitgang een losloopgebied in en via dat bos kan je weer een ander natuurgebied in.
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Deze ken ik niet.
Wij zijn met de honden naar de Lommerbergen geweest; daar loop je zo van de achterkant van het park de bossen in.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Leonie.
Zeer actief

Landal kenners?

Dank je Linda! De meesten op je lijstje vallen af want te duur of geen tienpersoons huizen. Maar de Vers staat er geloof ik wel op.

Reeuwijkse Plassen lijkt me erg mooi, maar het 10 persoons huis is net wat duurder dan bij de anderen. Vennenbos is voor 10 personen ook wat duurder dan de rest en die huisjes lijken wat verouderd?

Edit: Bij Lommerbergen hebben ze geen 10 persoons lijkt het.

We willen overigens een 10 persoons huis omdat ik niet zeker weet of 1 iemand een +1 zal hebben ;) en ook omdat ik die persoon niet met mij en de honden op de slaapkamer wil opzadelen. Dus 5 slaapkamers zou perfect zijn.

Ik heb nog staan:

Aerwinkel
Amerongse Berg
De Bloemert
De Vers
Land van Bartje
Nieuwvliet-Bad
Orveltermarke
Ouddorp Duin
Resort Haamstede
Sluftervallei
Waterparc Veluwemeer
Duc de Brabant
Hellendoornse Berg
*Charlotte
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Charlotte »

Vanuit het park in Nieuwvliet-Bad ben je met een minuut of vijf op het strand, waar ze meteen los kunnen. Als je het park afloopt, volg je een recht fietspad naar de strandopgang. Het ligt aan je honden of ze daar al los kunnen; James loopt daar altijd gewoon los (mijn ouders hebben een vakantiehuis dicht in de buurt daar). In november is het er ook niet druk, maar ook al zou je ze op het fietspad nog niet los laten, je bent zo bij het strand :wink: Ook altijd erg rustig op het strand, wat ikzelf erg fijn vind en genoeg ruimte om mooie, lange wandelingen te maken. Het park is een paar jaar geleden pas gebouwd en de huizen zien er mooi en fris uit van buiten. Supermarkt is in de winter wel tien minuten met de auto. Ik kom er altijd heel graag, niet op Landal dan, maar wel in Nieuwvliet-Bad!
Leonie.
Zeer actief

Dank, dat is ook wel een optie dan!
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Als je fan bent van bossen/natuur dan is Landal Rabbit Hill, Hunerwold State, Hellendoornseberg, Miggelenberg en de Coldenhove. Die laatste is onze favoriet. Aan 3 kanten kan je het natuurgebied in wandelen en uren rondlopen.
Heideheuvel vond ik wat tegenvallen omdat je daar eerst langs een weg moet lopen waar auto's soms behoorlijk hard langs rijden. Bij de Helledoornseweg hoef je alleen de weg voor het park over te steken en kan je erna mooi wandelen.

Wat Ouddorp betreft, alleen in het zomerseizoen wordt het niet op prijs gesteld als je daar met je hond op de strandopgangen loopt waar ze dan niet (los) mogen komen. Ik woon 1 eiland erboven :-). Verder kan je bijna jaarrond daar het strand op zonder dat er een haan naar kraait.
Leonie.
Zeer actief

De meeste daarvan zijn niet geschikt voor een groep, of te duur. Maar Hellendoornse Berg staat zeker op het lijstje.

Volgens mij mogen ze bij Ouddorp niet los op het strand (alleen na 19u, maar das niet echt leuk in november).

Miggelenberg is wat duurder, maar erg leuk. Wij gingen er vroeger altijd heen.

Ik denk dat Sluftervallei ook een goede optie is.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

3 April ga ik voor een midweekje naar Coldenhoven dus dat kan ik je dan vertellen, weet wel dat het park tussen de roosters ligt dus in bos en natuurgebied.
Miggelen berg kan je heerlijk wandelen, uren zelfs en verschillende kanten op.
Heihaas in Putten kan je ook uit het park het bos in, je steekt de weg over en loopt over een stukje hei en dan het bosgebied en lekker wandelen.
Veluws hoevegaarde zit je aan hetzelfde gebeid als Heihaas alleen op een andere plek en loop je steekt het fietspad aan de voorkant over en je staat direct in het bos waar je echt flink wandelen kan.
Heideheuvel inderdaad langs een stukje weg met veel andere parken maar eenmaal in het bos ( neem het achterste hekje in het park dan ben je er sneller) kan je alle kanten op en loop je ook uren weg.
Hunerwold state lekker bos achter het park en je kan ook super fijn lopen in de aansluitende gebieden.
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief

Dank dank :mrgreen:

Die niet op mijn lijstje staan vallen helaas wel af door prijs of niet geschikte huizen (10 pers).
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Leonie. schreef:De meeste daarvan zijn niet geschikt voor een groep, of te duur. Maar Hellendoornse Berg staat zeker op het lijstje.

Volgens mij mogen ze bij Ouddorp niet los op het strand (alleen na 19u, maar das niet echt leuk in november).

Miggelenberg is wat duurder, maar erg leuk. Wij gingen er vroeger altijd heen.

Ik denk dat Sluftervallei ook een goede optie is.
De Sluftervallei is absoluut een aanrader. De grotere huisjes zijn echt heel mooi en je kan echt goed wandelen vanuit het park. Ja kan op 2 manieren naar het strand wandelen en zelfs helemaal naar de vuurtoren is goed te doen. In het park zelf heb je een watertje waar je ook goed je honden los kunt laten en vanuit het park kan je goed over polderweggetjes/ gras lopen.
Of je honden overal los mogen lopen weet ik niet (of in ieder geval doe ik net alsof ik het niet weet, denk niet dat het overal mag), maar het is overal echt best rustig en wij laten ze gewoon altijd overal los. Als er iemand aankomt lijnen we ze even aan.

Maar Sluftervallei en Texel sowieso zijn echt aanraders.
Leonie.
Zeer actief

Dat klinkt goed!
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Aerwinkel was wel wat aan natuurgebied omheen, maar dat viel mij nog best tegen in vergelijking met andere vakantieparken/huisjes waar ik de afgelopen jaren ben geweest. En sowieso geen losloopgebied daar rond het park, dan moet je volgens mij echt naar de Meinweg gaan reizen.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Leonie.
Zeer actief

Het is Texel geworden, super leuk!
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”