Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
in beslag genomen
Moderator: moderatorteam
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
Re: in beslag genomen
Jeetje wat een verhaal.
Ik ben heel benieuwd hoe dit af gaat lopen.
Ontzettend veel sterkte.
Ik ben heel benieuwd hoe dit af gaat lopen.
Ontzettend veel sterkte.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Heb je een naam van de hondengeleider? Dan morgen even bellen met het algemeen politienummer en vragen naar de betreffende persoon.Lief schreef:Ik ben direct begonnen met excuses en hulp aanbieden, maar kon "oprotten met mijn kolerehond en een spuitje krijgen".
Dus of dat gaat helpen?!
En nu ben ik benieuwd; hoe kom ik in contact met de hondengeleider?
Ik heb alleen gehoord dat ik een brief krijg en uitgenodigd ga worden op het bureau.
Als je geen naam weet dan ook even bellen met hetzelfde nummer en vragen naar een hondengeleider werkzaam in jouw woonplaats.
Het beste kun je bellen na 14.00 uur.
Landelijk is er een leveringstermijnen van hondengeleiders van 14.00 tot 06.00 uur.
'S morgens kan het zijn dat ze er geen te pakken krijgen.
Succes en heel veel sterkte. Het is niet niks wat je allemaal overkomt.
Edit het nummer is 0900-8844
Laatst gewijzigd door Budkes op 19 mar 2017 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Aniek

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Ik ben een tijd terug een keer gebeten, ik had 3 gaten waarvan er 1 moest worden gehecht. Mijn broek was niet eens kapot.fenneke schreef:Cleva schreef:Wat was de schade eigenlijk?Lief schreef:Ik ben direct begonnen met excuses en hulp aanbieden, maar kon "oprotten met mijn kolerehond en een spuitje krijgen".
Ja dat vraag ik mij ook af nu ik de foto zie![]()
Ik zie zo ook niets aan shadow dat hij tot bloedens toe gebeten heeft ?
Dan zou je toch bloed moeten zien op die witte snuit
Hij ligt er inderdaad erg rustig bij , eerder wat sullig
Ben onlangs nog een keer gebeten, dat was weer een iets ander verhaal. Maar het kan dus dat iemand fors gebeten wordt en je geen bloed ziet op de hond.
Gr. Aniek

Nu ja, wat zou jij zeggen als je net door een hond bent gebeten en naar het ziekenhuis moet. Juist daarom nu nog een keer, nu hopelijk bij iedereen de gemoederen bedaard zijn.Lief schreef:Ik ben direct begonnen met excuses en hulp aanbieden, maar kon "oprotten met mijn kolerehond en een spuitje krijgen".
Dus of dat gaat helpen?!
En nu ben ik benieuwd; hoe kom ik in contact met de hondengeleider?
Ik heb alleen gehoord dat ik een brief krijg en uitgenodigd ga worden op het bureau.
- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Had ze dan braaf stil moeten blijven staan en maar afwachten wat er gebeurd? Als er zo'n hond die mij onbekend is op mij en Lotje afkomt, krijgt hij ook de wind van voren dat-ie mag oprotten.Heavy schreef:Ja hallo hou jij eens even op zeg . Om precies te zijn schreef ik dat het mij lijkt dat die mevrouw de hond heeft opgehitst door haar gedrag . Mij lijkt begrijp je wel ? Zoals ik het lees begrijp je wel ?labje schreef:Nou nee.Heavy schreef:Ik heb wel geschreven dat mevrouw de hond ( haar eigen hond of Shadow ) waarschijnlijk heeft opgehitst door te gaan schreeuwen, gillen en slaan maar daarmee bedoel ik niet dat het normaal is dat een hond dan iemand het ziekenhuis in bijt natuurlijk .
Om precies te zijn schreef je:" dat de mevrouw van de aangevallen haar hond had opgehitst, maar zie dat maar te bewijzen"
Niet draaien.
Overigens helemaal eens met Budkes, Lieske en Longfields.
Actie ondernemen om mevrouw een bloemetje te sturen.
Ook voor jou Lief een hart onder de riem want ik snap dat je dit nooit had verwacht.
- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Wat erg, het idee ook dat jouw hond ergens zit en je weet niet waar en je kunt er niks voor doen.
Ik ben wel benieuwd naar de verwondingen van die mevrouw. Je moet al naar het ziekenhuis voor een tetanusinjectie natuurlijk dus de verwondingen kunnen erg zijn maar het ook iets simpels zijn.
Misschien dacht Shadow wel dat die mevrouw haar eigen hond aanviel en is mee gaan doen uit opgelopen spanning zoals met ganging up ook gebeurd. Hij moet zoiets niet doen natuurlijk maar heeft dit ook nog nooit gedaan. Heel erg en het lijkt me een nachtmerrie als je in zoiets bent beland. Heel veel sterkte met alles en ik hoop dat je Shadow snel terug hebt.

Ik ben wel benieuwd naar de verwondingen van die mevrouw. Je moet al naar het ziekenhuis voor een tetanusinjectie natuurlijk dus de verwondingen kunnen erg zijn maar het ook iets simpels zijn.
Misschien dacht Shadow wel dat die mevrouw haar eigen hond aanviel en is mee gaan doen uit opgelopen spanning zoals met ganging up ook gebeurd. Hij moet zoiets niet doen natuurlijk maar heeft dit ook nog nooit gedaan. Heel erg en het lijkt me een nachtmerrie als je in zoiets bent beland. Heel veel sterkte met alles en ik hoop dat je Shadow snel terug hebt.
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
De schade was (maar ik moet zeggen dat het ietwat aan mij voorbijgegaan is):
- een wond aan de knie
- een wond aan de arm, binnenkant bij elleboog
- mevrouw lag open tussen haar vingers
Arm was door jas heen, knie door broek heen. Dus het zag er echt niet fraai uit. Volgens mij moest de wond bij de arm gehecht.
Maar ik heb foto's gezien op de mobiel bij de agente, maar was nogal flabbergasted. (ben ik nog steeds), dus kan ook anders zijn geweest.
- een wond aan de knie
- een wond aan de arm, binnenkant bij elleboog
- mevrouw lag open tussen haar vingers
Arm was door jas heen, knie door broek heen. Dus het zag er echt niet fraai uit. Volgens mij moest de wond bij de arm gehecht.
Maar ik heb foto's gezien op de mobiel bij de agente, maar was nogal flabbergasted. (ben ik nog steeds), dus kan ook anders zijn geweest.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Toch behoorlijk heftig
Nogmaals sterkte , zal een moeilijke nacht worden

Nogmaals sterkte , zal een moeilijke nacht worden
Fenneke en Baloe

- Jackira
- Zeer actief
Ik vind het dubieus om te zeggen dat de wonden dan alleen door Shadow gemaakt kunnen zijn. Het kan maar zoals binnenkant arm bij de elleboog als je over je hond heen ligt lijkt me dat de eigen hond daar beter bij kon.
Knie kan ook van het vallen of was dat echt een bijtwond?
Niet dat ik perse wil zeggen dat Shadow niks heeft gedaan maar omdat het op afstand was en niemand heeft het gezien en hij nooit zoiets heeft gedaan vind ik het een vreemd verhaal. persoonlijk zou ik dan andere verwondingen verwachten. Niet dat ik er veel verstand van heb maar zoals ik me de situatie dan voorstel vind ik dat geen plaatsen waar je de wonden die Shadow zou maken verwacht.
Knie kan ook van het vallen of was dat echt een bijtwond?
Niet dat ik perse wil zeggen dat Shadow niks heeft gedaan maar omdat het op afstand was en niemand heeft het gezien en hij nooit zoiets heeft gedaan vind ik het een vreemd verhaal. persoonlijk zou ik dan andere verwondingen verwachten. Niet dat ik er veel verstand van heb maar zoals ik me de situatie dan voorstel vind ik dat geen plaatsen waar je de wonden die Shadow zou maken verwacht.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Misschien niet bewust maar wel vanuit haar schrik waardoor ze ook op haar eigen hond dookCleva schreef:Waarom zou die mevrouw het verzinnen?
Je weet toch wel door welke hond je in je poten gebeten wordt?
- Jackira
- Zeer actief
In zo'n kluwen kan het aardig snel gaan vind ik. Ik kan dat niet altijd precies navertellen in ieder geval als ik honden zie vechten.Cleva schreef:Waarom zou die mevrouw het verzinnen?
En waarom zou die mevrouw zeggen dat haar eigen hond dat had gedaan als ze ook alle hulp weigert en begint over spuitjes geven. Die was gewoon kwaad. Wat ook begrijpelijk is, voordat we daar misverstanden over krijgen

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Nah niet altijd hoor. Ben bij 2 knokkende honden uit elkaar halen ook weleens in mn hand gebeten maar weet tot op de dag van vandaag niet door welke...Cleva schreef:Waarom zou die mevrouw het verzinnen?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Tenmashi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 0
Speculeren heeft ook niet echt zin denk ik, de hond van TS zal hoe dan ook een gedragstest moeten ondergaan.
- Lief
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, Shadow zal hoe dan ook een test krijgen en ik zal hoe dan ook betrokken worden in de één of andere procedure.
Echt niet dat ik daar op zat te wachten. Ik heb echt al meer dan genoeg aan mijn hoofd.
Die geldboete die je kunt krijgen voor dat artikel dat Budkes noemde, dat is echt heel veel geld!
Ik ging gewoon mijn hond uitlaten op zondagochtend...WTF
Echt niet dat ik daar op zat te wachten. Ik heb echt al meer dan genoeg aan mijn hoofd.
Die geldboete die je kunt krijgen voor dat artikel dat Budkes noemde, dat is echt heel veel geld!
- sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
Hier dus meegemaakt dat een man een kind van 15 aanviel waardoor hij de riem van zijn Golden retriever liet vallen en de hond die doodsbang was voor z'n baas tussen mijn aangelijnde roedel in ging staan terwijl ik op 100metrr afstand stond.Cleva schreef:Waarom zou die mevrouw het verzinnen?
Toen de man nog steeds vol adrenaline z'n hond kwam ophalen was deze nog steeds doodsbang en beet de man in z'n handen van amgst. Twee van mijn herders begonnen tegen die man te blaffen waarop ik alles kort naast mij hield.
Vervolgens politie aan de deur omdat mijn herder hem zou hebben gebeten

Gelukkig drukke buurt en dus veel getuigen plus dat het hier om krassen en wat tandjes ging en geen gaten wat ik eerder zou verwachten bij het type hond.
Dat zijn hond vervolgens ook niets had van mijn honden (man beweerde dat mijn herders zijn hond aanvielen) hielp hem ook niet.
- Budkes
- Zeer actief
Lief schreef:Ja, Shadow zal hoe dan ook een test krijgen en ik zal hoe dan ook betrokken worden in de één of andere procedure.
Dat is een maximale geldboete hoor, die worden niet zo vaak gegeven. En als het artikel ten laste wordt gelegd betekend dat nog niet dat het ook wordt opgelegd hè.
Gr. Aniek

- Budkes
- Zeer actief
En voor hetzelfde geld wordt je dat niet ten laste gelegd en is de hond op bestuursrecht in beslag genomen. Maar dat zijn allemaal dingen die je dus aan die hondengeleider kunt vragen.
Van al dat gespeculeer hier daar schiet je niets mee op.
Alhoewel ik uiteraard begrijp dat je vol vragen en emoties zit.
Van al dat gespeculeer hier daar schiet je niets mee op.
Alhoewel ik uiteraard begrijp dat je vol vragen en emoties zit.
Gr. Aniek

- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Vreselijk wat een stress moet je nu hebben. Dit is echt mijn grootste nachtmerrie wat de honden betreft. Maar wat kun je als eigenaar doen van de "bijtende" hond? Is het slim om een advocaat in de arm te nemen in een toch wel onduidelijke situatie als deze? Heel veel sterkte met alles TS. Ik hoop dat het allemaal uiteindelijk goed afloopt voor iedereen.

- Lief
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ga wel hulp zoeken bij mensen met verstand van deze situatie.
Ik moet ze nog even vinden, maar het is voor mijzelf te emotioneel om dit goed aan te pakken. Ik weet hier niets van, en ik kan alleen maar fouten maken.
Ik moet ze nog even vinden, maar het is voor mijzelf te emotioneel om dit goed aan te pakken. Ik weet hier niets van, en ik kan alleen maar fouten maken.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Wat een ramp
dan loopt iets uit de hand en heb je een hoop gedoe, ik duim dat alles goed afloopt voor alle partijen , sterkte met alles

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
Och joh, Wat ga jij door een rottijd. Dan ga je idd naar het bos ff wandelen even ontspannen en dan gebeurt dit. Ik hoop dat je gauw antwoorden hebt en dat je duidelijkheid hebt over shadow.
heel veel sterkte hoor
heel veel sterkte hoor
- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Ik ben het hier eigenlijk ook wel mee eens. Ik had ook de vrouw in kwestie kunnen zijn. Sinds ik honden meer vermijd is Duke een stuk relaxter in het bos. Hij vind het allemaal maar spannend. Meestal draai ik om, kies een zij pad oid, maar soms gaat dat gewoon niet. Dan ga ik zo ver mogelijk van het pad af. Losloopgebied is niet "laat je hond maar uit het zicht en op alle honden af denderen" gebied. Op het moment dat iemand zich afzondert laat die duidelijk merken dat je liever de hond niet bij je hebt. Op dat moment roep je je hond toch al terug? Als baas dan niks doet ga ik ook roepen of ze hun hond willen roepen en probeer ik hond met nee en weg, weg te sturen. Ik zou niet gauw bovenop Duke springen om hem te beschermen. Waarmee ik overigens niet zeg dat er in deze situatie niks gedaan is om Shadow terug te roepen. Dat weet ik niet ik was er niet bij.tobi__ schreef:Ja dat heb ik ook eigenlijk.Joey.K schreef:Vind het toch wel bijzonder, stel Lieke (sorry Lieke ik gebruik je even als voorbeeld) hier een verhaal neer zou zetten dat ze met haar hond met stukke pootje zou lopen en er was een malamute op haar afgekomen waarop ze in paniek op de hond was gedoken ter bescherming en ze was gebeten, dan had die klote hond afgespoten moeten worden. En nu maken enkele (niet alle) er hiervan dat de mevrouw van die oude hond het praktisch over haar zelf afgeroepen heeft. Voor ts is dit een klote situatie voor de hond van ts net zo goed. Maar van anderen hier begrijp ik m niet hoor...
Voor die andere vrouw kon het heel dreigend overkomen en het valt toch niet goed te praten dat een hond dan maar de rug van die vrouw zo stukbijt dat ze naar het ziekenhuis moet en de hond in beslag wordt genomen.
Nu kom ik ook niet gauw in losloopgebied in het weekend, maar dan nog. Ik snap echt niet hoe je zoiets "over jezelf kunt afroepen".
Ik snap goed dat TS dit niet heeft zien aankomen en het ongewoon gedrag was voor Shadow. Ik vind het oprecht ontzettend klote voor haar deze situatie en dat haar hond in beslag is genomen. Echt. Ik hoop ook echt dat Shadow gauw terug is en dat de nachtmerrie snel voorbij is. Maar je kunt dit moeilijk op het slachtoffer gaan afschuiven. Vreemd gedrag of niet. Hond had terug geroepen moeten worden zodra mevrouw zich afzonderde, dat dat soms niet lukt, hoort niet, maar kan gebeuren. Het zijn geen robots. Maar daar heeft de vrouw geen schuld aan.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ja, ik ben met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Maar dat vond ik zelf wel een beetje overdreven. Iemand anders had de politie en de ambulance gebeld.Cleva schreef:Moest jij ook naar het ziekenhuis?gonnie schreef:Nou, ik geef de vrouw niet de schuld, ik zeg alleen maar dat ik zelf altijd rustig blijf. Zelfs toen ik zelf gebeten werd door een hond van een buurvrouw.
TS zei ook al dat ze niet weet of ze de hond nog in huis wil hebben. Misschien waren de beten een stuk heftiger dan wij ons voorstellen.
Mensen kunnen echt heel erg debiel doen. Ik had er pas nog een die zo bang voor Mira was dat ze karateschoppen ging uitvoeren en daarna huilend wegrende. En dat was puur omdat Mira alleen maar naar haar keek. Daar zit echt geen kwaad in.
Echt belachelijk maar goed, je zult maar in paniek raken. Daar kun je niets aan doen, toch?
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Lief, ik hoop dat je Shadow weer snel terug hebt en het allemaal goed komt. Ook met die vrouw.
Sterkte, ook met je vader.
Sterkte, ook met je vader.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Tineke
- Zeer actief
Maar andersom geld dat ook , want mensen kunnen wel roepen de mijne zou zoiets nooit doen maar het blijven dieren zonder moreel besef die vanuit instinct kunnen reageren.Shiloh86 schreef: Ik ben het hier eigenlijk ook wel mee eens. Ik had ook de vrouw in kwestie kunnen zijn.
Ik weet echt wel van wat bijtincidenten waarvan de eigenaar echt nooit had gedacht dat zijn of haar hond dat zou doen maar die het onder bepaalde omstandigheden toch wel deden.
Als iedereen zo goed zijn of haar eigen hond kon inschatten waren er geen 150. 000 bijtincidenten per jaar waarvan er 50.000 door een arts moeten worden behandeld of in het ziekenhuis.
Zolang er honden zijn zullen er bijtincidenten zijn en sommige ervan zijn gewoonweg het gevolg van een stomme samenloop van omstandigheden en niet altijd het gevolg van desinteresse van de eigenaar.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Tineke
- Zeer actief
Dubbel.
Laatst gewijzigd door Tineke op 20 mar 2017 07:11, 1 keer totaal gewijzigd.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
In haar rug??? Ik lees binnenkant elleboog, knie en tussen de vingerstobi__ schreef:
Ja dat heb ik ook eigenlijk.
Voor die andere vrouw kon het heel dreigend overkomen en het valt toch niet goed te praten dat een hond dan maar de rug van die vrouw zo stukbijt dat ze naar het ziekenhuis moet en de hond in beslag wordt genomen.