Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

in beslag genomen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Pino01
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Re: in beslag genomen

Ongelezen bericht door Pino01 »

lieke schreef:
gonnie schreef:
Joey.K schreef:Vind het toch wel bijzonder, stel Lieke (sorry Lieke ik gebruik je even als voorbeeld) hier een verhaal neer zou zetten dat ze met haar hond met stukke pootje zou lopen en er was een malamute op haar afgekomen waarop ze in paniek op de hond was gedoken ter bescherming en ze was gebeten, dan had die klote hond afgespoten moeten worden. En nu maken enkele (niet alle) er hiervan dat de mevrouw van die oude hond het praktisch over haar zelf afgeroepen heeft. Voor ts is dit een klote situatie voor de hond van ts net zo goed. Maar van anderen hier begrijp ik m niet hoor...

Nou, je hoeft natuurlijk niet gelijk in paniek een hond die rustig aan komt lopen gaan weg zwaaien en proberen te schoppen en dergelijke.

Als mijn honden gegrepen worden blijf ik zelf heel erg rustig en probeer de honden uit elkaar te halen zonder geschreeuw, geschop of slaan. En ik ga zeker niet alvast slaan voordat er wat gedaan wordt.
Als ik elke hond die mijn honden benaderen gelijk weg moet schoppen of slaan dan blijf ik bezig.

En dan nog wat, als ik mezelf op mijn honden werp om ze te beschermen denk ik dat ze mij aanvallen.

Maar niet iedereen blijft rustig, hè. Ik kan me nog herinneren dat een staff-teefje Bonnie greep. Ik durfde niet dichterbij te komen omdat ik met krakkemikkige Kyra en Lyndie liep en bovendien ben ik niet zo dapper. Ik heb dus alleen gegild.
Godzijdank wist Bonnie zich los te rukken en weg te rennen en iemand anders (niet de baas :roll: ) wist de hond vast te pakken.

En on topic: ik kan me voorstellen dat je als eigenaar in paniek raakt als je met een heel kwetsbare hond loopt. Inderdaad zoals Maggie met haar kapotte poot waardoor ze niet snel kan wegkomen en anderhalve tand in d'r bek zodat ze niet eens kan terugbijten.
Ik weet niet of ik bovenop Maggie zou duiken (zoals ik al zei, ik ben niet zo'n held) maar ik vind het wel erg dat a) de eigenaresse is gebeten en kennelijk zo ernstig dat ze in een ambulance is afgevoerd en b) dat de schuld op de eigenaresse wordt gegooid.

Lijkt een beetje op de discussies in het verleden waarin een hond werd doodgebeten en het al snel de schuld op het slachtoffer werd gegooid.
'Ja maar hij heeft vast geblaft.'
'Ja maar hij heeft vast uitdagend gekeken.'
'Ja maar de dader is zó vaak gegrepen door anderen dat-ie het zat was'.

Enfin, ik wil vast niet naar Lief en haar hond uithalen want het is al erg genoeg, maar een hond die een mens bijt, hoort op z'n minst in het vervolg gemuilkorfd op straat te lopen. Het feit dat het een forumhond is die dit heeft gedaan, maakt het niet minder erg.
En een enorme struik bloemen en 100 excuses is het minste wat je kan doen als je hond zoiets heeft gedaan. En kijken of je überhaupt je hond nog kan vertrouwen. Ik geloof dat ik dat niet meer zou doen.
Goed verwoord. Ik hoop voor de gebeten mevrouw de verwondingen meevallen en voor Lief ik hoop dat je je hond snel terug krijgt.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Lief schreef:Ik ben thuis. Wat er gebeurde:
Ik liep met Shadow en mijn zoontje in de wagen een rondje in het losloopgebied.
Shadow was iets voor mij uit aan het snuffelen toen ik verderop een vrouw met twee herders en een vrouw met een Ierse setter ontwaarde.
De vrouw met de setter zonderde zich echter af en begon wat vreemd te doen, dus ging Shadow daar naartoe.
Zij begon steeds heftiger te schreeuwen en te slaan om Shadow weg te krijgen bij haar en haar hond, die daarop juist bij haar kwam kijken.
Toen sloeg de vlam in de pan.
Mevrouw wierp zich op haar (oude en krakkemikkige) hond en ik heb zoon geparkeerd en ben ernaartoe gerend
Misschien gekke vraag maar waarom niet teruggeroepen / teruggehaald op moment dat zij zich al afzonderde.

Lief schreef:en heb Shadow weggehaald. Toen bleek mevrouw flink te pakken te zijn genomen.
Shadow was direct rustig toen ik hem er weghaalde, maar mevrouw was behoorlijk gekwetst en is met de ambulance meegenomen.
Hij is meegenomen omdat de verwondingen van de vrouw daarnaar waren.
Hoe lang hij weg gaat blijven geen idee. Ik ben nu ook 'verdachte'.

Vreemd is wel dat diverse mensen aangaven (ook bij de politie) dat het slachtoffer dit vaker had en over zichzelf afriep. Maar hier vraag je echt niet om natuurlijk.

Mevrouw heeft haar hond goed beschermd; die had slechts een tand door de lip.
Politie verder niks uitgelegd mbt de verdere gang van zaken? Of langs je heen gegaan door de stress
-tycho
Zeer actief

Ongelezen bericht door -tycho »

Mag je in dit soort situaties beslissen dat je je hond liever een spuitje laat geven om te voorkomen dat hij bij een opslaghouder mogelijk maanden in een kennel komt te zitten?
Maandoodle
Actief

Ongelezen bericht door Maandoodle »

Misschien heb ik wat gemist in de inmiddels vele reacties. Maar kan het niet zo zijn dat de andere hond juist hond agressief was? Als ik het zo lees nam de vrouw al op voorhand afstand en probeerde op voorhand al de hond van de to weg te houden. Mijn ervaring in een losloopgebied is dat juist mensen die weten dat hun hond agressief kan reageren dat die juist een beetje terug trekken. Als ik dat zie lijn ik Maan dan ook altijd even aan. kan het niet zijn dat ze wist dat haar hond agressief zou kunnen reageren en dat dat is gebeurd waar dan de hond van to weer op reageerde? Iedereen gaat ervan uit dat de hond van de to is begonnen, maar zover ik kan lezen is mij dat niet helemaal duidelijk.
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Ik ben het ook eens met Lieke en deel haar verbazing over enkele reacties. Met name omdat ik ook met een oude en krakkemikkige hond loop, en me best vaak erg kwetsbaar voel door Anne. wie weet wat deze mevrouw in het verleden heeft meegemaakt dat ze zich zo meent moeten te uiten. En dan ook nog van passanten te horen krijgen dat je dit zogenaamd op jezelf afroept...ik zou woest zijn, persoonlijk.
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

@Maandoodle, Mwah, als TS zelf al aangeeft dat het om een oude krakkemikkige setter gaat, dan ga ik ervan uit dat die hond dus niet agressief was.

Maar goed, dat is slechts een aanname.

Ik hoop dat Lief, als ze tijd en fut heeft, zelf wil reageren.
Maar kan me voorstellen dat nu even alles op zijn kop staat.
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Maandoodle schreef:Misschien heb ik wat gemist in de inmiddels vele reacties. Maar kan het niet zo zijn dat de andere hond juist hond agressief was? Als ik het zo lees nam de vrouw al op voorhand afstand en probeerde op voorhand al de hond van de to weg te houden. Mijn ervaring in een losloopgebied is dat juist mensen die weten dat hun hond agressief kan reageren dat die juist een beetje terug trekken. Als ik dat zie lijn ik Maan dan ook altijd even aan. kan het niet zijn dat ze wist dat haar hond agressief zou kunnen reageren en dat dat is gebeurd waar dan de hond van to weer op reageerde? Iedereen gaat ervan uit dat de hond van de to is begonnen, maar zover ik kan lezen is mij dat niet helemaal duidelijk.
Deze reactie verbaasd mij dan ook weer...Doet het ertoe wie zich initieel het eerst agressor opstelde dan? Want dat verklaart de reactie voldoende vind jij zelf?
Ik snap overigens heel goed dat TS zich super beroerd voelt...heel veel sterkte, wat een rotsituatie voor jullie...
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Maandoodle schreef:Als ik het zo lees nam de vrouw al op voorhand afstand en probeerde op voorhand al de hond van de to weg te houden. Mijn ervaring in een losloopgebied is dat juist mensen die weten dat hun hond agressief kan reageren dat die juist een beetje terug trekken.
Of je weet dat je hond oud en kwetsbaar is en probeert patsende honden te ontlopen? :19:
Afbeelding
-tycho
Zeer actief

Heavy schreef:Ik heb wel geschreven dat mevrouw de hond ( haar eigen hond of Shadow ) waarschijnlijk heeft opgehitst door te gaan schreeuwen, gillen en slaan maar daarmee bedoel ik niet dat het normaal is dat een hond dan iemand het ziekenhuis in bijt natuurlijk .
Precies er bestaan nu eenmaal type 'Freek Vonk' mensen die overal verkeerd op reageren , zie hier een haai, even in zijn maag voelen wat die vandaag gegeten heeft..
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

lieke schreef:
gonnie schreef:
Joey.K schreef:Vind het toch wel bijzonder, stel Lieke (sorry Lieke ik gebruik je even als voorbeeld) hier een verhaal neer zou zetten dat ze met haar hond met stukke pootje zou lopen en er was een malamute op haar afgekomen waarop ze in paniek op de hond was gedoken ter bescherming en ze was gebeten, dan had die klote hond afgespoten moeten worden. En nu maken enkele (niet alle) er hiervan dat de mevrouw van die oude hond het praktisch over haar zelf afgeroepen heeft. Voor ts is dit een klote situatie voor de hond van ts net zo goed. Maar van anderen hier begrijp ik m niet hoor...

Nou, je hoeft natuurlijk niet gelijk in paniek een hond die rustig aan komt lopen gaan weg zwaaien en proberen te schoppen en dergelijke.

Als mijn honden gegrepen worden blijf ik zelf heel erg rustig en probeer de honden uit elkaar te halen zonder geschreeuw, geschop of slaan. En ik ga zeker niet alvast slaan voordat er wat gedaan wordt.
Als ik elke hond die mijn honden benaderen gelijk weg moet schoppen of slaan dan blijf ik bezig.

En dan nog wat, als ik mezelf op mijn honden werp om ze te beschermen denk ik dat ze mij aanvallen.

Maar niet iedereen blijft rustig, hè. Ik kan me nog herinneren dat een staff-teefje Bonnie greep. Ik durfde niet dichterbij te komen omdat ik met krakkemikkige Kyra en Lyndie liep en bovendien ben ik niet zo dapper. Ik heb dus alleen gegild.
Godzijdank wist Bonnie zich los te rukken en weg te rennen en iemand anders (niet de baas :roll: ) wist de hond vast te pakken.

En on topic: ik kan me voorstellen dat je als eigenaar in paniek raakt als je met een heel kwetsbare hond loopt. Inderdaad zoals Maggie met haar kapotte poot waardoor ze niet snel kan wegkomen en anderhalve tand in d'r bek zodat ze niet eens kan terugbijten.
Ik weet niet of ik bovenop Maggie zou duiken (zoals ik al zei, ik ben niet zo'n held) maar ik vind het wel erg dat a) de eigenaresse is gebeten en kennelijk zo ernstig dat ze in een ambulance is afgevoerd en b) dat de schuld op de eigenaresse wordt gegooid.

Lijkt een beetje op de discussies in het verleden waarin een hond werd doodgebeten en het al snel de schuld op het slachtoffer werd gegooid.
'Ja maar hij heeft vast geblaft.'
'Ja maar hij heeft vast uitdagend gekeken.'
'Ja maar de dader is zó vaak gegrepen door anderen dat-ie het zat was'.

Enfin, ik wil vast niet naar Lief en haar hond uithalen want het is al erg genoeg, maar een hond die een mens bijt, hoort op z'n minst in het vervolg gemuilkorfd op straat te lopen. Het feit dat het een forumhond is die dit heeft gedaan, maakt het niet minder erg.
En een enorme struik bloemen en 100 excuses is het minste wat je kan doen als je hond zoiets heeft gedaan. En kijken of je überhaupt je hond nog kan vertrouwen. Ik geloof dat ik dat niet meer zou doen.
Ik kan dit alleen maar onderschrijve. :ok:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Nanna schreef:
-tycho schreef:
Heavy schreef:Ik heb wel geschreven dat mevrouw de hond ( haar eigen hond of Shadow ) waarschijnlijk heeft opgehitst door te gaan schreeuwen, gillen en slaan maar daarmee bedoel ik niet dat het normaal is dat een hond dan iemand het ziekenhuis in bijt natuurlijk .
Precies er bestaan nu eenmaal type 'Freek Vonk' mensen die overal verkeerd op reageren , zie hier een haai, even in zijn maag voelen wat die vandaag gegeten heeft..
Dat mag helemaal niks uitmaken. Hier loopt regelmatig een man door het bos met grote piposchoenen en een berg plastic tasjes. Hij spoort niet helemaal maar is wel erg lief. Ja, dat weet ik doordat ik weleens een praatje met hem maak. Hij is DOODSbang voor honden en zwaait dan met die plastic tasjes. Moet dat dan een vrijbrief zijn voor honden om hem te bijten? Verbazingwekkend genoeg vinden een aantal mensen op de hei van wel. "Moet ie maar niet zo gek doen" Hallo. Wat zou je er van vinden je zeikhond bij je te houden als je hem ziet? Ik kan zo'n instelling werkelijk niet begrijpen....
Natuurlijk mag het niet voorkomen, maar het kan wel voorkomen. En als je hond zoiets nog nooit gedaan heeft weet je ook niet dat hij dat gaat doen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-tycho
Zeer actief

Nanna schreef:
-tycho schreef:
Dat mag helemaal niks uitmaken. Hier loopt regelmatig een man door het bos met grote piposchoenen en een berg plastic tasjes. Hij spoort niet helemaal maar is wel erg lief. Ja, dat weet ik doordat ik weleens een praatje met hem maak. Hij is DOODSbang voor honden en zwaait dan met die plastic tasjes. Moet dat dan een vrijbrief zijn voor honden om hem te bijten? Verbazingwekkend genoeg vinden een aantal mensen op de hei van wel. "Moet ie maar niet zo gek doen" Hallo. Wat zou je er van vinden je zeikhond bij je te houden als je hem ziet? Ik kan zo'n instelling werkelijk niet begrijpen....
Ik bedoel alleen maar aan te geven dat de mogelijkheid bestaat dat door een nare samenloop van omstandigheden de hond van topic starter voor het eerst van zijn leven een fout maakt die mogelijk veroorzaakt werd door rare paniek en dat in die paniek de hond nooit meer bedacht heeft dat weglopen een optie is.

Als dit mijn hond was en dit zou het geval zijn dan had ik er alles aan gedaan dat hij niet in de opslag kwam. Desnoods de spuit erin.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Was die andere niet recent overleden? Heel veel sterkte, wat een nare situatie..

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

Nou nee.
Om precies te zijn schreef je:" dat de mevrouw van de aangevallen haar hond had opgehitst, maar zie dat maar te bewijzen"
Niet draaien. :wink:

Overigens helemaal eens met Budkes, Lieske en Longfields.
Actie ondernemen om mevrouw een bloemetje te sturen.
Ook voor jou Lief een hart onder de riem want ik snap dat je dit nooit had verwacht.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Nanna schreef:
-tycho schreef:
Wat veel hondeneigenaren nog steeds niet begrijpen, is omdat in een gebied honden los mogen lopen, dit gebied niet is 'gereserveerd' voor honden, maar iedereen daar mag komen, ook kinderen die lopen te gillen en schreeuwen, mensen die bang zijn voor honden, en mensen die hun hond liever aangelijnd houden. En om nu maar te denken, omdat het iemand van het forum nu is overkomen dat de hond in beslag is genomen, dat het slachtoffer fout is geweest of anders had 'moeten' gedragen, onderstreept dat weer. Voor mij weer een bevestiging om ver weg te blijven van gebieden waar honden loslopen. Ik weet dat de hond van Lief dit nooit eerder heeft gedaan, maar daar heeft de mevrouw in het ziekenhuis heel weinig aan.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Ik zou ook proberen met de dame in contact te komen en bij haar langs gaan met excuses en met de verzekering dat als je Shadow terug krijgt je ervoor zult zorgen dat dit echt nooit meer zal gebeuren. Het feit dat zij zich wat afzonderde hoeft niet te betekenen dat haar hond problemen heeft met andere, het kan puur om de leeftijd zijn. Maar zelfs al was haar hond moeilijk zij deed moeite zich af te zonderen en was in de buurt van haar hond. Laten we hopen dat de verwondingen mee gaan vallen en de uitkomst voor jullie ook.
Laatst gewijzigd door Tineke op 19 mar 2017 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Tineke
Zeer actief

Nanna schreef:
-tycho schreef:
Ik ben het met je eens al vraag ik me weleens af waarom mensen dan naar losloopgebieden gaan als ze zo bang zijn. Mijn zus is ook doodsbang voor honden maar die krijg je dus met geen 10 paarden die hei bij jou op. Natuurlijk hebben ze er alle recht op maar ik zou het zelf niet doen als ik zo bang was van honden.

Hier in het bos loopt in ze zomer een vent in zijn blootje te hollen en die komt dan keihard op je afgerend , om vervolgens als hij vlakbij is al gilletjes slakend een zijpad in te rennen of om te keren. Natuurlijk hoeft hij niet gebeten te worden maar ik vind het wel schijtirritant. Want dat bos is op loopafstand van mijn huis en heerlijk koel in de zomer maar ik loop er niet meer om hem. Want hardlopers die passeren hebben mijn honden geen enkel probleem mee maar dat expliciet op je af rennen , echt keihard, en dan vlakbij gillen en omkeren dan vinden ze dus wel bedreigend. Gevolg is dat ik er dus zomers niet meer loop zo vroeg en dat vind ik toch wel best jammer. Van mij mag hij ook op de Binnenweg gaan rond hollen dan ga ik het bos wel weer in. En het gaat mij nog niets eens om het feit dat hij bloot is want zou het er naakt gewoon gaan hardlopen zou het me geen zak :mrgreen: uitmaken, het is dat achterlijke gedoe wat erbij komt kijken wat het zo irritant maakt tenminste voor mijn honden.
Afbeelding

gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Tineke schreef:
Nanna schreef:
-tycho schreef:
Ik ben het met je eens al vraag ik me weleens af waarom mensen dan naar losloopgebieden gaan als ze zo bang zijn. Mijn zus is ook doodsbang voor honden maar die krijg je dus met geen 10 paarden die hei bij jou op. Natuurlijk hebben ze er alle recht op maar ik zou het zelf niet doen als ik zo bang was van honden.

Hier in het bos loopt in ze zomer een vent in zijn blootje te hollen en die komt dan keihard op je afgerend , om vervolgens als hij vlakbij is al gilletjes slakend een zijpad in te rennen of om te keren. Natuurlijk hoeft hij niet gebeten te worden maar ik vind het wel schijtirritant. Want dat bos is op loopafstand van mijn huis en heerlijk koel in de zomer maar ik loop er niet meer om hem. Want hardlopers die passeren hebben mijn honden geen enkel probleem mee maar dat expliciet op je af rennen , echt keihard, en dan vlakbij gillen en omkeren dan vinden ze dus wel bedreigend. Gevolg is dat ik er dus zomers niet meer loop zo vroeg en dat vind ik toch wel best jammer. Van mij mag hij ook op de Binnenweg gaan rond hollen dan ga ik het bos wel weer in. En het gaat mij nog niets eens om het feit dat hij bloot is want zou het er naakt gewoon gaan hardlopen zou het me geen zak :mrgreen: uitmaken, het is dat achterlijke gedoe wat erbij komt kijken wat het zo irritant maakt tenminste voor mijn honden.

Hahahaha, mag hij wel uitkijken dat honden dat zwabberende ding niet voor een worst aanzien.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Heel veel mensen zonder honden hebben vaak niet eens door dat ze in een hondenlosloopgebied wandelen. En ik kan me voorstellen dat als jij met je kinderen op een mooie zomerdag een rondje gaat wandelen, dat je niet op bordjes let die aangeven dat ze een hondenlosloopgebied in lopen.
Bij mij achter is een wandelgebied, maar er loopt ook een fietspad doorheen, er wordt gejogd, geskeelerd, kinderen bouwen hutten, er wordt gewoon gewandeld en honden mogen daar los lopen.
Kortom, allerlei mensen komen daar en soms lopen er ook mensen die bang zijn voor honden. Lastig, maar ze mogen er wel komen. :wink:
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

lieke schreef:Heel veel mensen zonder honden hebben vaak niet eens door dat ze in een hondenlosloopgebied wandelen. En ik kan me voorstellen dat als jij met je kinderen op een mooie zomerdag een rondje gaat wandelen, dat je niet op bordjes let die aangeven dat ze een hondenlosloopgebied in lopen.
Bij mij achter is een wandelgebied, maar er loopt ook een fietspad doorheen, er wordt gejogd, geskeelerd, kinderen bouwen hutten, er wordt gewoon gewandeld en honden mogen daar los lopen.
Kortom, allerlei mensen komen daar en soms lopen er ook mensen die bang zijn voor honden. Lastig, maar ze mogen er wel komen. :wink:
Natuurlijk hebben ze er alle recht toe maar soms snap ik het gewoon niet. Hier is een hondenbos even verderop met een gedeelte waar honden mogen komen en een gedeelte waar dat verboden is en daar houden mensen zich prima aan. Het gedeelte hondenbos is overduidelijk want je struikelt er over de honden. Daar lopen ook weleens hele angstige mensen rond, echt met klotsende oksels voor de loslopende honden. Ja dat kun je doen maar ik zou het mezelf niet aandoen ik zou lekker in het andere gedeelte gaan lopen. Maar daar vinden ze het dan te stil . Nou zou ik denken dat is juist toch fijn.
Afbeelding

DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

lieke schreef:Heel veel mensen zonder honden hebben vaak niet eens door dat ze in een hondenlosloopgebied wandelen. En ik kan me voorstellen dat als jij met je kinderen op een mooie zomerdag een rondje gaat wandelen, dat je niet op bordjes let die aangeven dat ze een hondenlosloopgebied in lopen.
Hier is dat ook zo. En als ik merk dat mensen bang zijn of hun hond aanlijnen etc. Dan roep ik mijn honden ook en gaan die ook even vast.
Toevallig laatst nog meneer met zijn dochtertje van een 2 gezellig grassprietjes tellen in de volle regen en op het moment dat ik bijna passeer begint dat kind al hysterisch te doen. Dus honden bij me geroepen toen vroeg meneer gelijk nog of ik ze wilde aanlijnen(hij had niet door dat ik dat al van plan was) Ondertussen stonden zowel meneer als dochter welke hij inmiddels opgetild had raar te springen en toen doen terwijl ik langs liep. Ja dat lokt een reactie bij de honden uit, niet dat ze agressief werden maar gezellig mee springen wilden ze wel, liefst nog blaffen erbij ook. Daarop heb ik meneer ook verteld dat hij wel in losloop gebied liep. Hij had het gewoon niet gezien, en dat geeft niks. Ik bedoelde het ook niet als sneer, maar meneer zal de volgende keer daar waarschijnlijk niet meer lopen omdat hij daar niet op zijn gemak kan lopen.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Tineke schreef:
Natuurlijk hebben ze er alle recht toe maar soms snap ik het gewoon niet. Hier is een hondenbos even verderop met een gedeelte waar honden mogen komen en een gedeelte waar dat verboden is en daar houden mensen zich prima aan. Het gedeelte hondenbos is overduidelijk want je struikelt er over de honden. Daar lopen ook weleens hele angstige mensen rond, echt met klotsende oksels voor de loslopende honden. Ja dat kun je doen maar ik zou het mezelf niet aandoen ik zou lekker in het andere gedeelte gaan lopen. Maar daar vinden ze het dan te stil . Nou zou ik denken dat is juist toch fijn.

Nee, ik snap het ook niet en ik vind het ook lastig als het Pakistaanse (of Hindoestaanse?) gezin met hun drie dochters daar gaat wandelen. Die meisjes zijn compleet hysterisch als ze een hond zien en gillen alles bij elkaar :roll: .
Iets wat Abby machtig interessant en die moet ik dan even aanlijnen voor ze met haar steekneus weer vooraan gaat staan om te kijken waarom die blagen zo'n misbaar maken.
Ik vraag me ook wel eens af waarom die ouders perse daar willen gaan wandelen. Of misschien is het iets opvoedkundigs wat ik niet helemaal begrijp, dat kan ook. :F:
Afbeelding
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Nanna schreef:
-tycho schreef:

Hier lopen ook zo'n mensen. Kai loopt graag in het bos.. het bos hier is grotendeels losloop gebied. Kai is bang voor andere honden, ik vraag mensen dan om hun hond even terug te roepen, of vast te houden tot ik voorbij ben, of ik Kai even op getild heb.
Ik krijg regelmatig als antwoord;" Nee. want jij loopt in een losloop gebied, moet je maar wegblijven hier. "

Wat een verschrikkelijke situatie.. hoop dat shadow snel thuis is...
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Misschien moeten we de discussie, die nu redelijk algemeen is, even afsplitsen.
Tineke
Zeer actief

lieke schreef:Nee, ik snap het ook niet en ik vind het ook lastig als het Pakistaanse (of Hindoestaanse?) gezin met hun drie dochters daar gaat wandelen. Die meisjes zijn compleet hysterisch als ze een hond zien en gillen alles bij elkaar :roll: .
Iets wat Abby machtig interessant en die moet ik dan even aanlijnen voor ze met haar steekneus weer vooraan gaat staan om te kijken waarom die blagen zo'n misbaar maken.
Ik vraag me ook wel eens af waarom die ouders perse daar willen gaan wandelen. Of misschien is het iets opvoedkundigs wat ik niet helemaal begrijp, dat kan ook. :F:
Misschien moet je er zelf wat opvoedkundigs tegenover stellen , wat was dat ook alweer bij hysterie.
Oh ja een ferme tik op de wang toch :F: :F:
Afbeelding

Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Weer thuis, maar ik heb mijn emoties nog niet onder controle.
Kinderverjaardag en een galgenmaal omdat mijn vader as dinsdag een nier kwijt raakt ivm pas geconstateerde nierkanker.
Ik heb de afgelopen 1.5 jaar heel veel ellende meegemaakt, mijn honden waren daarbij mijn rustmomentjes. Afgelopen oktober heb ik Misty moeten laten inslapen, een dag na Shadows 6e verjaardag.
In die 6 jaar tijd heb ik nooit zoiets met hem meegemaakt.
De mensen die hem van dichterbij kennen zullen dat beamen. Rennende kinderen, schuimbekkende JRs , hij bleef altijd stoicijns, rustig.
En ja ik zag de vrouw raar doen en wilde hem ook uit de situatie halen. Dat doe ik altijd als ik zie dat mensen of honden hem eng vinden of wanneer ik rare signalen zie in de communicatie tussen de honden. Want ik weet ook dat hij groot is en dus eng.
Daar kreeg ik jammergenoeg door de afstand en het feit dat ik ook met mijn kleine man liep geen mogelijkheid toe. Met de wind haalde ik geen goed volume voor de HIER.
Ik ga mevrouw niet de schuld geven en mezelf ook niet. Daar is de politie voor.
Ik baal wel enorm dat ik de poolhondenbijeenkomst heb laten schieten deze ochtend vanwege 'teveel consternatie op 1 dag' en ik op mijn alternatieve rondje nu dit meemaak.
Was ik nu maar met de poolhondenvriendjes gaan wandelen....
Laatste foto in de politiebus vanochtend:
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Lief schreef:Weer thuis, maar ik heb mijn emoties nog niet onder controle.
Kinderverjaardag en een galgenmaal omdat mijn vader as dinsdag een nier kwijt raakt ivm pas geconstateerde nierkanker.
Ik heb de afgelopen 1.5 jaar heel veel ellende meegemaakt, mijn honden waren daarbij mijn rustmomentjes. Afgelopen oktober heb ik Misty moeten laten inslapen, een dag na Shadows 6e verjaardag.
In die 6 jaar tijd heb ik nooit zoiets met hem meegemaakt.
De mensen die hem van dichterbij kennen zullen dat beamen. Rennende kinderen, schuimbekkende JRs , hij bleef altijd stoicijns, rustig.
En ja ik zag de vrouw raar doen en wilde hem ook uit de situatie halen. Dat doe ik altijd als ik zie dat mensen of honden hem eng vinden of wanneer ik rare signalen zie in de communicatie tussen de honden. Want ik weet ook dat hij groot is en dus eng.
Daar kreeg ik jammergenoeg door de afstand en het feit dat ik ook met mijn kleine man liep geen mogelijkheid toe. Met de wind haalde ik geen goed volume voor de HIER.
Ik ga mevrouw niet de schuld geven en mezelf ook niet. Daar is de politie voor.
Ik baal wel enorm dat ik de poolhondenbijeenkomst heb laten schieten deze ochtend vanwege 'teveel consternatie op 1 dag' en ik op mijn alternatieve rondje nu dit meemaak.
Was ik nu maar met de poolhondenvriendjes gaan wandelen....
Laatste foto in de politiebus vanochtend:
Afbeelding
Ik hoop dat je snel duidelijk krijgt en het allemaal gaat meevallen , voor de dame maar ook voor jullie :wink:
Afbeelding

-tycho
Zeer actief

@Lief , heel veel sterkte gewenst, ook met de onzekerheid die de aankomende tijd met zich mee zal brengen!
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Ik ben direct begonnen met excuses en hulp aanbieden, maar kon "oprotten met mijn kolerehond en een spuitje krijgen".

Dus of dat gaat helpen?!

En nu ben ik benieuwd; hoe kom ik in contact met de hondengeleider?
Ik heb alleen gehoord dat ik een brief krijg en uitgenodigd ga worden op het bureau.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Cleva schreef:
Lief schreef:Ik ben direct begonnen met excuses en hulp aanbieden, maar kon "oprotten met mijn kolerehond en een spuitje krijgen".
Wat was de schade eigenlijk?

Ja dat vraag ik mij ook af nu ik de foto zie :wink:

Ik zie zo ook niets aan shadow dat hij tot bloedens toe gebeten heeft ?
Dan zou je toch bloed moeten zien op die witte snuit

Hij ligt er inderdaad erg rustig bij , eerder wat sullig
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”