Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
in beslag genomen
Moderator: moderatorteam
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: in beslag genomen
Maar TS, jij hebt toch 2 honden? De andere bleef rustig en bij jou?
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Aantal honden: 1
crutz schreef:Maar TS, jij hebt toch 2 honden? De andere bleef rustig en bij jou?
TS heeft al een tijdje nog maar 1 hond.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Lief schreef:De mevrouw met de herders stond net zo ver van het incident af als ikzelf in eerste instantie. Dus die kan ook niet veel meer gezien hebben dan ikzelf.
@Budkes: waarom nemen ze dan nu wel mijn hond mee en niet ook de hond van mevrouw? Het staat immers niet vast dat mijn hond de wonden heeft veroorzaakt.
Is er een manier om dat vast te stellen?
Ik ben nu dus wel geïnteresseerd in hoe zoiets hoort te verlopen, zodat ik een beeld heb van wat er op mij af gaat komen en welke stappen ik beter wel/ niet kan nemen.
Ik moet nu eerst vrolijk op kinderverjaardag. Gegevens van de mevrouw heb ik niet voor wat betreft de bos bloemen.
Ik was er natuurlijk niet bij en heb dus ook geen feiten, kan dus alleen maar aannames doen. Dus hang me niet op aan wat ik "aanneem"
Ik neem aan dat mevrouw heeft verklaard dat ze is gebeten door jouw hond. Ik neem aan dat de verwondingen overeen komen met wat zij verklaard. Bijvoorbeeld zij zegt dat ze bovenop haar hond ligt en dat jouw hond haar in haar rug heeft gebeten etc. En dat komt overeen met de verwondingen die ze heeft. Ik vind het heel lastig om hier iets van te zeggen want ik weet natuurlijk helemaal niets.
Verder is het uiteraard logisch dat ze haar hond niet in beslag nemen. Zij is het slachtoffer. Waarom zou je die moeten "straffen" met inbeslagname van haar ouwe krakkemikkige setter?
Als ze van haar hond af wil dan moet ze er afstand van doen. Haar hond heeft immers niemand verwond behalve misschien haar zelf. Maar niet een ander mens.
De gegevens van mevrouw zou je kunnen vragen aan de politie, met de mededeling dat je een bos bloemen wilt sturen én omdat je de schade wilt regelen, via je verzekeringsmaatschappij uiteraard.
Voor het verloop van het verhaal kun je het beste contact opnemen met de betrokken hondengeleider. Die kan je vertellen wat de verdere procedure is. Dan heb je het uit de eerste hand.
Gr. Aniek

-
- Zeer actief
Wat een afschuwelijke ervaring voor iedereen. Ik hoop maar dat de gebeten dame snel herstelt en dat jij snel uitsluitsel krijgt.
- chantalc
- Vaste gebruiker
Loslopende honden: geen probleem, zolang hun baas ze met één woord terug kan roepen. Maakt niet uit wat ik doe.
- meriam
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Jeetje bizar, hopelijk komt het slachtoffer er goed vanaf en krijg jij snel meer duidelijkheid over hoe alles nu lopen gaat.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
Wat een nachtmerrie, ik hoop idd dat je reactie komt van een soort van shock.
Want waarom doet een hond zoiets? De mevrouw deed vreemd dus je neemt aan de hond reageert daarop, maar vergeet niet jij loopt daar en Dan ook nog met je kindje wie weet was het bescheming. Ik hoop dat de politie alles goed onderzoekt en dat ze de test eerlijk en goed beoordelen.
Ik hoop juist wel dat je pension moet regelen dat zou inhouden dat ie weer fijn bij jullie terug is.
Hopelijk bezinkt alles een beetje en kun je het verwerken en dat shadow toch weer terug kan komen. Het is niet niks wat je meegemaakt hebt.
Want waarom doet een hond zoiets? De mevrouw deed vreemd dus je neemt aan de hond reageert daarop, maar vergeet niet jij loopt daar en Dan ook nog met je kindje wie weet was het bescheming. Ik hoop dat de politie alles goed onderzoekt en dat ze de test eerlijk en goed beoordelen.
Ik hoop juist wel dat je pension moet regelen dat zou inhouden dat ie weer fijn bij jullie terug is.
Hopelijk bezinkt alles een beetje en kun je het verwerken en dat shadow toch weer terug kan komen. Het is niet niks wat je meegemaakt hebt.
Zelfs haar eerste bericht staat bol van emotie. Ik zou zelf precies hetzelfde kunnen reageren. Strafblad, geen hond meer, gezellig op kinderverjaardag.... Maar hee, met een beetje 'mazzel' ook geen pension meer hoeven zoeken!Rami schreef:Nou! Ik hoop maar dat het een (cynische) reactie is door shock, want het komt erg liefdeloos over. Verder hoop ik dat het voor de mevrouw, haar hond en Shadow allemaal goed komt.laeken schreef:Lief schreef:Ik hoop ook dat mevrouw er goed doorheen komt, die had haar zondag vast ook liever anders gezien.
Voor wat betreft het thuiskomen; dat hangt af van een gedragstest en mijn vriend wil geen hond die zoiets kan doen bij ons zoontje, dus ik heb met een beetje pech dadelijk een strafblad en geen hond meer....
Het enige voordeel dat ik zie: we hoeven waarschijnlijk geen pension te regelen voor komende vakantie.Wat een bizarre reactie is dit. Kan aan mij liggen maar zoiets ga je toch niet schrijven een uur na zo'n incident
Wat moet je anders?
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Wat een bizarre wending van je zondagmiddag.
Ben benieuwd hoe het afloopt.
Ben benieuwd hoe het afloopt.
_Esmee
- dagmar88
- Zeer actief
chantalc schreef:Loslopende honden: geen probleem, zolang hun baas ze met één woord terug kan roepen. Maakt niet uit wat ik doe.
Nee, honden zijn geen robots. Een vriendelijke hond kan en mag er daar best even over doen.
Rennen om m'n goedzak weg te halen, nee hoor.
Systematisch je verantwoordelijkheid op anderen afschuiven omdat je angst ervaart kan echt niet.
In losloopgebied kom je buurtende honden tegen.
Als je niet in staat bent te beoordelen welke hond een bedreiging is en welke niet en je je vervolgens niet meer redelijk kunt gedragen, moet je dat probleem bij jezelf houden.
Als baas kun je je niet op alle rare gedragingen van anderen instellen.
Ik heb bv te maken gehad met een dronken man die over mijn honden hing, agressie op een hond gericht zonder reden, een vrolijke grote flinke downie die was weggelopen en er vol op dook.
Je kunt je toch niet constant laten leven door excessen

- pinguin20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): leonberger
Wat een nachtmerrie ben je in beland. Ik hoop dat gaat blijken dat Shadow niet de bijter was, en dat je vriend hem dus gewoon terug wil hebben. Hij is zo lief voor mensen, ik kan me niet voor stellen dat hij bewust een mens bijt. Sterkte voor jou!
Dag lieve Ayla 11-7-2011 ~ 27-3-2013, voor altijd in mijn hart
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Shiiit 
Ik hoop dat je Shadow snel weer terug hebt en het in alle opzichten en voor alle partijen mee gaat vallen.
Veel sterkte

Ik hoop dat je Shadow snel weer terug hebt en het in alle opzichten en voor alle partijen mee gaat vallen.
Veel sterkte

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Je hebt gelijk. Ik moet er ook niet over oordelen, iedereen reageert immers anders. Geschreven woord komt soms (onbedoeld) hard over.Marion. schreef:Zelfs haar eerste bericht staat bol van emotie. Ik zou zelf precies hetzelfde kunnen reageren. Strafblad, geen hond meer, gezellig op kinderverjaardag.... Maar hee, met een beetje 'mazzel' ook geen pension meer hoeven zoeken!Rami schreef:Nou! Ik hoop maar dat het een (cynische) reactie is door shock, want het komt erg liefdeloos over. Verder hoop ik dat het voor de mevrouw, haar hond en Shadow allemaal goed komt.laeken schreef:Lief schreef:Ik hoop ook dat mevrouw er goed doorheen komt, die had haar zondag vast ook liever anders gezien.
Voor wat betreft het thuiskomen; dat hangt af van een gedragstest en mijn vriend wil geen hond die zoiets kan doen bij ons zoontje, dus ik heb met een beetje pech dadelijk een strafblad en geen hond meer....
Het enige voordeel dat ik zie: we hoeven waarschijnlijk geen pension te regelen voor komende vakantie.Wat een bizarre reactie is dit. Kan aan mij liggen maar zoiets ga je toch niet schrijven een uur na zo'n incident
Wat moet je anders?
- -tycho
- Zeer actief
Je gaat je toch afvragen of het slachtoffer in feite niet ook dader is. Hoe debiel mag je doen richting een hond zonder dat het escaleert?
Ik moet dan denken aan honden die een baas bijten tijdens een epileptische aanval.
Ik moet dan denken aan honden die een baas bijten tijdens een epileptische aanval.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Ik vind dit wel heel kort door de bocht. Je weet toch helemaal niet wat er gaande was daar op dat moment tussen de setter, mevrouw en Shadow?dagmar88 schreef: Als je niet in staat bent te beoordelen welke hond een bedreiging is en welke niet en je je vervolgens niet meer redelijk kunt gedragen, moet je dat probleem bij jezelf houden.
Voor hetzelfde geld stond Shadow met een blikkerend gebit voor haar. Of met een dikke borstel.
Voor hetzelfde geld ook niet. Maar dat kunnen wij niet weten.
Die mevrouw is de enige die het weet. Verder was er niemand kort genoeg bij om hierover te kunnen oordelen.
Gr. Aniek

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
heb je ook dezelfde mening als het om een spa ''rassen'' gaat, hoe ''debiel'' iemand ook doet dat mag nooit een reden zijn om iemand het ziekenhuis in te bijten.-tycho schreef:Je gaat je toch afvragen of het slachtoffer in feite niet ook dader is. Hoe debiel mag je doen richting een hond zonder dat het escaleert?

- -tycho
- Zeer actief
Ik heb geen mening maar een gedachte, een mening op dit forum is vragen om een nekschotLizzie. schreef:heb je ook dezelfde mening als het om een spa ''rassen'' gaat, hoe ''debiel'' iemand ook doet dat mag nooit een reden zijn om iemand het ziekenhuis in te bijten.-tycho schreef:Je gaat je toch afvragen of het slachtoffer in feite niet ook dader is. Hoe debiel mag je doen richting een hond zonder dat het escaleert?

- Rami
- Zeer actief
Zonder over deze kwestie te oordelen (ik was er immers niet bij) spring ik ook in de bres voor mijn 15 jaar oude Silka als ze nietsvermoedend loop te snuffelen en er een hond op haar duikt, zoals ik laatst nog meegemaakt heb. En dat mag je best debiel noemen maar ik denk er op zo'n moment alleen maar aan hoe ik er voor kan zorgen dat het niet nog meer escaleert en mijn hond het onderspit delft.-tycho schreef:Je gaat je toch afvragen of het slachtoffer in feite niet ook dader is. Hoe debiel mag je doen richting een hond zonder dat het escaleert?
Laatst gewijzigd door Rami op 19 mar 2017 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
ik heb geen greintje compassie met de persoon die gruwelijk gebeten is door mijn hond toen die persoon mijn auto trachtte te stelen hoor.Lizzie. schreef:heb je ook dezelfde mening als het om een spa ''rassen'' gaat, hoe ''debiel'' iemand ook doet dat mag nooit een reden zijn om iemand het ziekenhuis in te bijten.-tycho schreef:Je gaat je toch afvragen of het slachtoffer in feite niet ook dader is. Hoe debiel mag je doen richting een hond zonder dat het escaleert?
Kreeg er zelfs nadien nog tips bij van de bewaking om hoe om te gaan met de hond tijdens de 'aanval'

Het is echter uiteraard niet fijn, en ik kijk er toch een (beetje) anders mee tegenop tegen mijn hond. in een situatie gelijk TS wil ik immers ook niet belanden

- dagmar88
- Zeer actief
Budkes schreef:Ik vind dit wel heel kort door de bocht. Je weet toch helemaal niet wat er gaande was daar op dat moment tussen de setter, mevrouw en Shadow?dagmar88 schreef: Als je niet in staat bent te beoordelen welke hond een bedreiging is en welke niet en je je vervolgens niet meer redelijk kunt gedragen, moet je dat probleem bij jezelf houden.
Voor hetzelfde geld stond Shadow met een blikkerend gebit voor haar. Of met een dikke borstel.
Die mevrouw is de enige die het weet. Verder was er niemand kort genoeg bij om hierover te kunnen oordelen.
Het was algemeen.
- Budkes
- Zeer actief
En dit wordt serieus vergeleken met een vrouw die haar ouwe krakkemikkige hond uitlaat in een losloopgebied en raar doet uit angst.maart schreef:ik heb geen greintje compassie met de persoon die gruwelijk gebeten is door mijn hond toen die persoon mijn auto trachtte te stelen hoor.Lizzie. schreef:heb je ook dezelfde mening als het om een spa ''rassen'' gaat, hoe ''debiel'' iemand ook doet dat mag nooit een reden zijn om iemand het ziekenhuis in te bijten.-tycho schreef:Je gaat je toch afvragen of het slachtoffer in feite niet ook dader is. Hoe debiel mag je doen richting een hond zonder dat het escaleert?
Kreeg er zelfs nadien nog tips bij van de bewaking om hoe om te gaan met de hond tijdens de 'aanval'![]()
Het is echter uiteraard niet fijn, en ik kijk er toch een (beetje) anders mee tegenop tegen mijn hond. in een situatie gelijk TS wil ik immers ook niet belanden

Gr. Aniek

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Dit vind ik van een heel andere orde hoor, niet te vergelijken met de situatie van TS.maart schreef:ik heb geen greintje compassie met de persoon die gruwelijk gebeten is door mijn hond toen die persoon mijn auto trachtte te stelen hoor.Lizzie. schreef:heb je ook dezelfde mening als het om een spa ''rassen'' gaat, hoe ''debiel'' iemand ook doet dat mag nooit een reden zijn om iemand het ziekenhuis in te bijten.-tycho schreef:Je gaat je toch afvragen of het slachtoffer in feite niet ook dader is. Hoe debiel mag je doen richting een hond zonder dat het escaleert?
Kreeg er zelfs nadien nog tips bij van de bewaking om hoe om te gaan met de hond tijdens de 'aanval'![]()
Maar je hebt je hond toch zeker wel een vette biefstuk gegeven dat hij de dief in zijn donder heeft gebeten

- Budkes
- Zeer actief
Ok dat had ik niet zo begrepen.dagmar88 schreef:Budkes schreef:Ik vind dit wel heel kort door de bocht. Je weet toch helemaal niet wat er gaande was daar op dat moment tussen de setter, mevrouw en Shadow?dagmar88 schreef: Als je niet in staat bent te beoordelen welke hond een bedreiging is en welke niet en je je vervolgens niet meer redelijk kunt gedragen, moet je dat probleem bij jezelf houden.
Het was algemeen.
Gr. Aniek

-
- Zeer actief
Ik reageer op de quote.Budkes schreef:En dit wordt serieus vergeleken met een vrouw die haar ouwe krakkemikkige hond uitlaat in een losloopgebied en raar doet uit angst.maart schreef:ik heb geen greintje compassie met de persoon die gruwelijk gebeten is door mijn hond toen die persoon mijn auto trachtte te stelen hoor.Lizzie. schreef:heb je ook dezelfde mening als het om een spa ''rassen'' gaat, hoe ''debiel'' iemand ook doet dat mag nooit een reden zijn om iemand het ziekenhuis in te bijten.-tycho schreef:Je gaat je toch afvragen of het slachtoffer in feite niet ook dader is. Hoe debiel mag je doen richting een hond zonder dat het escaleert?
En je kunt ook de laatste zin lezen uiteraard.

- Rami
- Zeer actief
Huh?maart schreef: ik heb geen greintje compassie met de persoon die gruwelijk gebeten is door mijn hond toen die persoon mijn auto trachtte te stelen hoor.

Reageer je wel in de juiste topic?
-
- Zeer actief
jeetje zeg, wat een zeikforum is dit toch geworden
Laat maar zitten, ik vertel al niets meer

Laat maar zitten, ik vertel al niets meer

- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Wat erg dit, ik hoop dat het voor beide partijen met een sisser afloopt.

Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Wat een afschuwelijke situatie. Ik hoop dat de verwondingen van de mevrouw meevallen en de gevolgen voor jouw hond ook. 

- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Dit dus!Rami schreef:Nou! Ik hoop maar dat het een (cynische) reactie is door shock, want het komt erg liefdeloos over. Verder hoop ik dat het voor de mevrouw, haar hond en Shadow allemaal goed komt.laeken schreef:Lief schreef:Ik hoop ook dat mevrouw er goed doorheen komt, die had haar zondag vast ook liever anders gezien.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Wat een nachtmerrie, voor alle betrokkenen 

Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012