Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

in beslag genomen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: in beslag genomen

Ongelezen bericht door Gimmick »

Wat een ellende...
Waar hangt het nu vanaf dan of je Shadow terug krijgt of niet?
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Weet je wat ze je ten laste leggen? Waarschijnlijk zal dat 425 lid 2 zijn. Dat is een overtreding geen misdrijf, dus dan krijg je iig geen strafblad. Sterkte met alles.
Gr. Aniek

Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Oeiii, wat een ellende :jank:
Ja soms is daar toch ineens het ondenkbare, vreselijk voor iedereen :cry:

Ik hoop dat het met de verwondingen van de mevrouw meevalt en dat ze vaststellen dat Shadow verder niet een agressieve hond is,
maar de situatie iets triggerde bij hem (en nee, dat mag niet natuurlijk, maar het zijn en blijven honden).

Hoe sta jij nu tegenover je hond?
Mijn vorige hond heeft ooit een hap uitgedeeld naar een voorbijganger, iets waar ik haar echt nooit voor aanzag dat ze dit zou doen.
Die vrouw zei ineens 'auwwww' en zei 'uw hond heeft mij gebeten', ik stond stomverbaasd, maar ze liet de blauwe plek met klein gaatje
zien, dus het was gewoon zo. Ik heb echt even moeite gehad met mijn eigen hond moet ik zeggen, ik vertrouwde haar niet meer.
Achteraf bleek overigens dat mijn hond ziek was (zichzelf vergiftigde) en dus ook niet in haar normale doen was.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

De agenten wisten mij ook niet te vertellen hoe lang dit allemaal gaat duren.
Wel dat ik nog ondervraagd ga worden.
Ik heb de hondengeleider nog wel kunnen vragen hem het juiste voer te geven.
Zij bellen mij...dat is al wat ik weet.
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Jeetje wat heftig.
Het is vreselijk als je zelf of je hond wordt aangevallen. Maar als je eigen hond dit ineens doet is ook vreselijk.
Heel veel sterkte voor alle partijen.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Lief schreef:Ik hoop ook dat mevrouw er goed doorheen komt, die had haar zondag vast ook liever anders gezien.

Voor wat betreft het thuiskomen; dat hangt af van een gedragstest en mijn vriend wil geen hond die zoiets kan doen bij ons zoontje, dus ik heb met een beetje pech dadelijk een strafblad en geen hond meer....

Het enige voordeel dat ik zie: we hoeven waarschijnlijk geen pension te regelen voor komende vakantie.
Strafblad krijg je niet lijkt mij, jij hebt toch geen misdaad begaan? Je hebt je hond niet opgehitst of niks.

Wat een ellende verder, pffff.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Wat een bizar incident :80: Hoe kan een niet manscherpe hond nu ineens een vrouw het ziekenhuis inbijten :80:

Of heeft hij toch bij de hond van die mevrouw willen komen en in de consternatie van de paniek van die mevrouw haar gebeten? Was hij agressief naar die setter toe dat je zag?

Sterkte hoor, wat een trauma is dit voor alle betrokkenen :roos:
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

pioenroos schreef:Wat een bizar incident :80: Hoe kan een niet manscherpe hond nu ineens een vrouw het ziekenhuis inbijten :80:

Of heeft hij toch bij de hond van die mevrouw willen komen en in de consternatie van de paniek van die mevrouw haar gebeten? Was hij agressief naar die setter toe dat je zag?

Sterkte hoor, wat een trauma is dit voor alle betrokkenen :roos:
Of heeft Shadow geprobeerd de boel te kalmeren en heeft dat verkeerd uitgepakt? Of heeft de eigen hond die mevrouw gebeten in paniek? Juist omdat Shadow zo kalm was na afloop kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat hij uit agressie gehandeld heeft, eerlijk gezegd
Marc147
Actief
Mijn ras(sen): Asielhonden

Ongelezen bericht door Marc147 »

fenneke schreef:Wat ik mij afvraag kun je in zo'n geval ook iets met DNA testen op de worden.

Stel dat het helemaal shadow niet is geweest maar dat ze gebeten is door eigen hond in het heetst van de strijd ?
Kun je dat aantonen / uitsluiten op zo'n manier?
DNA lijkt mij onwaarschijnlijk, tenzij de hond speeksel heeft achtergelaten bij de wond en dat iemand daar een monster van genomen heeft. Ik denk dat een gebitsafdruk van beide honden en dan vergelijken met de wond meer kans heeft.

Lief, sterkte en hopen dat het met een sisser afloopt.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Lief schreef:Het enige voordeel dat ik zie: we hoeven waarschijnlijk geen pension te regelen voor komende vakantie.
Echt?
Ik vind deze reactie wat apart, maar het kan zijn door alles wat net gebeurd is, dat je anders reageert.

Veel sterkte ermee, lijkt me echt een nachtmerrie en hopelijk komen jullie er uit. Waren de hond en Shadow dan al verkeerd aan het gaan? Want iemand gaat toch niet zomaar op z'n hond liggen als Shadow niet eens vervelend komt buurten?
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Marc147 schreef:
fenneke schreef:Wat ik mij afvraag kun je in zo'n geval ook iets met DNA testen op de worden.

Stel dat het helemaal shadow niet is geweest maar dat ze gebeten is door eigen hond in het heetst van de strijd ?
Kun je dat aantonen / uitsluiten op zo'n manier?
DNA lijkt mij onwaarschijnlijk, tenzij de hond speeksel heeft achtergelaten bij de wond en dat iemand daar een monster van genomen heeft. Ik denk dat een gebitsafdruk van beide honden en dan vergelijken met de wond meer kans heeft.

Lief, sterkte en hopen dat het met een sisser afloopt.
Beide vragen/opmerkingen kun je in de praktijk niets mee. Het eerste wat ze gaan doen in het ziekenhuis is spoelen spoelen spoelen en nog eens spoelen. Dus daar gaat je DNA. Wie weet kun je wat van de kleding afhalen, als die er nog is. Maar dat gaat justitie niet doen iig.
Voor wat betreft gebitsvergelijking, daar kun je ook niets mee. Een hond bijt niet netjes. Dat zijn rijt en scheurwonden of gaten van hoektanden. Dat valt niet meer te vergelijken.
Gr. Aniek

Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Jeetje wat een schrik, hopelijk komen alle partijen er goed vanaf en krijg je meer duidelijkheid.
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Dit lijkt me je reinste hel :pfff:
Waren er geen getuigen dichterbij? De mevrouw met de herders? En waarom komt iemand die bang voor honden bij haar oudje is, dan in losloopgebied? Ik wens je heel veel sterkte. Kom je ineens thuis zonder hond...
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Lief schreef:Ik hoop ook dat mevrouw er goed doorheen komt, die had haar zondag vast ook liever anders gezien.

Voor wat betreft het thuiskomen; dat hangt af van een gedragstest en mijn vriend wil geen hond die zoiets kan doen bij ons zoontje, dus ik heb met een beetje pech dadelijk een strafblad en geen hond meer....

Het enige voordeel dat ik zie: we hoeven waarschijnlijk geen pension te regelen voor komende vakantie.
:ugh: Wat een bizarre reactie is dit. Kan aan mij liggen maar zoiets ga je toch niet schrijven een uur na zo'n incident :schrik:
Afbeelding
chantalc
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door chantalc »

Ik ben gebeten door een hele grote hond. Geen blijvend letsel. Er waren eerder incidenten geweest, maar voor zover ik weet niet had hij niet eerder iemand echt gebeten. De hond werd 'geschouwd': een soort gedragstest uitgevoerd door een speciaal team, de 'hondenpolitie'. Het oordeel was in dit geval: hij mag niet meer buiten lopen zonder muilkorf. Het gebeurt zelden dat een hond moet worden afgemaakt. Dan moet hij echt wel heel agressief zijn.

Maar of ik een hond die iemand gebeten heeft in de omgeving van mijn kind zou willen, nee.
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

Ach jemig! :ugh:
Hoop dat het voor iedereen goed afloopt, sterkte met de hele situatie.
Afbeelding
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

laeken schreef:

:ugh: Wat een bizarre reactie is dit. Kan aan mij liggen maar zoiets ga je toch niet schrijven een uur na zo'n incident :schrik:
Want??? Jij weet precies hoe jij zou reageren na zo'n incident? En jouw reactie zou de enig normale reactie moeten zijn?
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Marion. schreef:
laeken schreef:

Want??? Jij weet precies hoe jij zou reageren na zo'n incident? En jouw reactie zou de enig normale reactie moeten zijn?
Rustig maar.....
Afbeelding
chantalc
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door chantalc »

Lief schreef: dus ik heb met een beetje pech dadelijk een strafblad ...
Ik kon als slachtoffer geen aangifte doen. De eigenaar is pas strafbaar als hij de hond aangezet heeft tot agressie en daar moeten getuigen van zijn, anders is het zijn woord tegen het mijne. Dat kreeg ik toen te horen.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

laeken schreef:

Nou! Ik hoop maar dat het een (cynische) reactie is door shock, want het komt erg liefdeloos over. Verder hoop ik dat het voor de mevrouw, haar hond en Shadow allemaal goed komt.
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Jeetje...Heftig, ik ga duimen voor een afloop waar iedereen zich goed bij voelt :(:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

dubbel
Laatst gewijzigd door Rami op 19 mar 2017 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Oei oei...
Sneu voor mevrouw, had je het zelf niet eerder in de gaten dat het niet zo lekker liep?
Ik hoop dat hij snel weer naar huis mag en vooral dat je vriend niet meteen het vertrouwen verliest, als hij normaal altijd heel aanhankelijk is lijkt het me niet dat het thuis iets hoeft te veranderen, hij zit sowieso altijd buiten bij jullie toch?
Sterkte ermee, ik hoop dat alles voor alle partijen meevalt.
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Oef wat heftig.

Door eerdere gebeurtenissen had ik deze mevrouw kunnen zijn.
Angstig voor grote buurtende honden die niet teruggeroepen (kunnen) worden.
En dan schetm ik mijn eigen hond af, en probeer de andere weg te jagen.
(daarom kom ik ook nauwelijks in losloopgebieden. Maar komt helaas ook in aanlijngebied voor. Ik hoop altijd dat de eigenaar van de andere hond begrijpt dat contact niet gewenst is, en dan de hond weghaalt.)

Ik hoop voor álle partijen dat het zo goed mogelijk afloopt.

Dit is echt een nachtmerrie.
Voor allen.
Laatst gewijzigd door Habibi op 19 mar 2017 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

De mevrouw met de herders stond net zo ver van het incident af als ikzelf in eerste instantie. Dus die kan ook niet veel meer gezien hebben dan ikzelf.

@Budkes: waarom nemen ze dan nu wel mijn hond mee en niet ook de hond van mevrouw? Het staat immers niet vast dat mijn hond de wonden heeft veroorzaakt.
Is er een manier om dat vast te stellen?

Ik ben nu dus wel geïnteresseerd in hoe zoiets hoort te verlopen, zodat ik een beeld heb van wat er op mij af gaat komen en welke stappen ik beter wel/ niet kan nemen.

Ik moet nu eerst vrolijk op kinderverjaardag. Gegevens van de mevrouw heb ik niet voor wat betreft de bos bloemen.
Sam2012
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sam2012 »

Wat een nachtmerrie voor beide partijen pfffffffffffffffffffffff.

Ik hoop dat mevrouw weer snel uit het ziekenhuis is en voorspoedig hersteld, maar dat jij ook snel duidelijkheid hebt.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Nanna schreef:Maar als je ziet dat die vrouw met die oude hond paniekerig/raar reageert, waarom roep je dan niet meteen je hond terug? Al was het maar omdat wel duidelijk is dat ze jouw hond niet in de buurt wil. Het is allemaal achterafgelul hoor, maar ik vraag het me toch af.
Dan moet dat wel lukken. Honden kunnen heel gefascineerd raken als iemand zo paniekerig doet.
Ik heb het eens gehad in het bos, mijn honden maken nooit contact met mensen maar een voorbijganger begon plotseling te schreeuwen en met haar armen te zwaaien omdat ze bang was voor honden, waarop de honden juist bij haar gingen kijken. Het was een heel vreemde situatie, maar honden reageren dan ook anders is mijn ervaring. Niet om goed te praten wat er is gebeurd of die vrouw de schuld te geven, maar ik kan me wel voorstellen dat zoiets kan gebeuren.

Sterkte zeg, wat een nachtmerrie :ugh:
Jessica3787
Zeer actief
Mijn ras(sen): Terriermixje

Ongelezen bericht door Jessica3787 »

Habibi schreef:Oef wat heftig.

Door eerdere gebeurtenissen had ik deze mevrouw kunnen zijn.
Angstig voor grote buurtende honden die niet teruggeroepen (kunnen) worden.
En dan schetm ik mijn eigen hond af, en probeer de andere weg te jagen.
(daarom kom ik ook nauwelijks in losloopgebieden. Maar komt helaas ook in aanlijngebied voor. Ik hoop altijd dat de eigenaar van de andere hond begrijpt dat contact niet gewenst is, en dan de hond weghaalt.)

Ik hoop voor álle partijen dat het zo goed mogelijk afloopt.

Dit is echt een nachtmerrie.
Voor allen.
Voor mij precies zo. Ik mijd losloop gebieden. Ik heb geen zin in buurtende honden.Ik zal me omdraaien en weglopen, of eventueel wachten.

Als de hond dan toch op mij af zou komen en er zou zoiets gebeuren als ts omschrijft: wat een nachtmerrie.

Dit roept niemand over zichzelf af. Je moet veilig door zo'n gebied kunnen lopen, ik snap de reacties van sommige leden echt niet.

De hond niet bij zich houden is in dit geval een kleine fout geweest, met hele grote gevolgen. Zoals bij de meeste bijtincidenten helaas. Ik hoop voor de gebeten mevrouw dat de schade meevalt, fysiek en mentaal.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:Maar als je ziet dat die vrouw met die oude hond paniekerig/raar reageert, waarom roep je dan niet meteen je hond terug? Al was het maar omdat wel duidelijk is dat ze jouw hond niet in de buurt wil. Het is allemaal achterafgelul hoor, maar ik vraag het me toch af.

Doe ik ook niet. In losloopgebied kun je niet gaan schreeuwen en trappen naar iedere hond boven de 40 cm die je zonder reden niet bevalt.
Ik heb vrolijke honden die braaf doorlopen wanneer iemand geen zin in ze heeft.
Tenzij je een driedubbele flikflak doet met het geluid van patty brard er bij ja. Dan gaan ze wel even kijken.

:ugh: Dat soort duppies heb je hier standaard in het weekend, dus wij wandelen dan gewoon maar niet.
Budkes
Zeer actief

chantalc schreef:
Lief schreef: dus ik heb met een beetje pech dadelijk een strafblad ...
Ik kon als slachtoffer geen aangifte doen. De eigenaar is pas strafbaar als hij de hond aangezet heeft tot agressie en daar moeten getuigen van zijn, anders is het zijn woord tegen het mijne. Dat kreeg ik toen te horen.
Dat is niet correct.
Voor 425 lid 2 hoef je niets op te hitsen of aan te zetten.

Wat ze je daarverteld hebben is onzin.
Laatst gewijzigd door Budkes op 19 mar 2017 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Aniek

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”