Maar dan app je als vrienden en niet in de relatie fokker-eigenaar. Dat is een andere situatie dan wat bedoeld wordt in dit topic volgens mij.sbientje schreef:als je bevriend bent kan dat toch wel? ik heb ook wel vrienden die ik (bijna) dagelijks app..LongFields schreef:Caramba schreef: Dagelijks effe een appje informeren hoe het is![]()
Hier moet ik toch ecnt niet aan denken zeg, niet in de situatie van fokker maar net zo goed niet als eigenaar.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Contact met de fokker van je hond?
Moderator: moderatorteam
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Re: Contact met de fokker van je hond?
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
- Aantal honden: 2
Hier is het contact met de fokker van Diem ook heel vlot bekoeld toen bleek dat hij gezondheidsproblemen had en een heel pittig karakter. Hij was toen nog van mijn moeder en ik weet heel zeker dat zij nimmer op een beschuldigen toon gesproken kan hebben. Zijn diarree zou komen omdat er van voer gewisseld was. Terwijl ze gewisseld was ómdat hij diarree had vanaf dag 1
Later bleek moederhond ook een allergie te hebben en ook geen makkelijk (rastypisch) karakter te hebben. Er is wel een tweede nestje mee gefokt.
Bestuurslid van de rasvereniging is trouwens wel betrokken geweest en daar is heel goed contact mee geweest toen bleek dat Diems schildklier niet helemaal in orde was. Open en eerlijk over deze rastypische kwaal.
De fokkers van mijn eerste teckels had ik zakelijk maar prima contact mee. Denk zeker dat ik er terecht had gekund met vragen of problemen. Ze namen ook altijd hondjes terug. De eerste fokker had ook een 5-jaarlijkse reünie dag. 100 teckels bij elkaar inclusief teckelrennen
Heb ook wel eens beiden teckels bij hun in pension gedaan. Bij ophalen kreeg ik complimenten over hun opvoeding 

Bestuurslid van de rasvereniging is trouwens wel betrokken geweest en daar is heel goed contact mee geweest toen bleek dat Diems schildklier niet helemaal in orde was. Open en eerlijk over deze rastypische kwaal.
De fokkers van mijn eerste teckels had ik zakelijk maar prima contact mee. Denk zeker dat ik er terecht had gekund met vragen of problemen. Ze namen ook altijd hondjes terug. De eerste fokker had ook een 5-jaarlijkse reünie dag. 100 teckels bij elkaar inclusief teckelrennen

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
nouja, als ik de rest van de post lees klinkt dat meer als vrienden dan als fokker-eigenaar? Anders spreek je toch niet iedere week af ookLongFields schreef:Maar dan app je als vrienden en niet in de relatie fokker-eigenaar. Dat is een andere situatie dan wat bedoeld wordt in dit topic volgens mij.sbientje schreef:als je bevriend bent kan dat toch wel? ik heb ook wel vrienden die ik (bijna) dagelijks app..LongFields schreef:Caramba schreef: Dagelijks effe een appje informeren hoe het is![]()
Hier moet ik toch ecnt niet aan denken zeg, niet in de situatie van fokker maar net zo goed niet als eigenaar.
- Caramba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzers
Zwarte Russische Terriër
Riesenschnauzer zwart - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Er is een andere band ontstaan , ik kom er al dik 8 jaar over de vloer, sinds 5 jaar wekelijks, samen speuren , trainen etc, haar man is vorig jaar overleden ,dus ja... ze staat iets korterbij dan anderen.LongFields schreef:Caramba schreef: Dagelijks effe een appje informeren hoe het is![]()
Hier moet ik toch echt niet aan denken zeg, niet in de situatie van fokker maar net zo goed niet als eigenaar.
Buiten dat ze fokker van mijn hond is ... is ze ook meer een enorme goede vriendin geworden.

- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 1
met de ,,fokker,, [het was een eenmalig nest, gewoon omdat ze het leuk vonden om een keer pups bij hun hond te fokken]] van onze pup heb ik regelmatig nog even contact. 1 keer per maand of zo.
ook omdat ze zelf ook een pup uit dit nest hebben aangehouden,
tja dan krijg je al gauw over en weer hoe of de pups het doen. qua groei, gedrag enz enz.
we hebben een goede klik, en ervaar het dan ook als positief.
ook omdat ze zelf ook een pup uit dit nest hebben aangehouden,
tja dan krijg je al gauw over en weer hoe of de pups het doen. qua groei, gedrag enz enz.
we hebben een goede klik, en ervaar het dan ook als positief.
-
- Vaste gebruiker
Geen contact meer met de fokker. In het begin wel contact gehad, hoewel dat moeizaam verliep. En nog wel geprobeerd het een beetje in stand te houden via mail [als fokker wil je toch wel weten hoe het gaat etc ]. Er kwam echter geen reactie meer, dus dan maar niet.
En gelukkig nog wel eens contact met eigenaren van nestgenoten.
-
- Vaste gebruiker
Geen contact meer met de fokker. In het begin wel contact gehad, hoewel dat moeizaam verliep. En nog wel geprobeerd het een beetje in stand te houden via mail [als fokker wil je toch wel weten hoe het gaat etc ]. Er kwam echter geen reactie meer, dus dan maar niet.
- Donkere Dame
- Actief
Gewoon af en toe een mailtje of fb contact met de fokker(ster)
Wat foto's op en neer.
Zondag hebben "we" een nestterugkeerdag of hoe je het ook noemt.
Honden zijn dan op een paar dagen na 1 jaar
Alle pup-eigenaren en pappa zijn uitgenodigd voor koffie en een boswandeling.
Ben benieuwd naar de ander honden en hoop dat ze allemaal komen
Wat foto's op en neer.
- Lanavandevledders
- Zeer actief
wat een gaaf idee, dat zou ik ook erg leuk vinden, een nestterugkeerdag, kijken hoe of de rest van het nest zich heeft ontwikkeld, ga ik ook eens aankaarten bij de fokster.Donkere Dame schreef:Gewoon af en toe een mailtje of fb contact met de fokker(ster)
Wat foto's op en neer.
- Donkere Dame
- Actief
Ja vind het ook leuk.
Ben ook wel benieuwd hoe een zich ontwikkeld heeft.
Je heb je eigen hond toch uitgezocht om bepaalde redenen en vraag me af of dat na een jaar ook daadwerkelijk terug te zien is.
Hoop dat het allemaal goed gaat.
Zijn toch, als iedereen die uitgenodigd is komt, 10 tervuerense herders ineens bij elkaar
Ben ook wel benieuwd hoe een zich ontwikkeld heeft.
Je heb je eigen hond toch uitgezocht om bepaalde redenen en vraag me af of dat na een jaar ook daadwerkelijk terug te zien is.
Hoop dat het allemaal goed gaat.
Zijn toch, als iedereen die uitgenodigd is komt, 10 tervuerense herders ineens bij elkaar

- Donkere Dame
- Actief
Gister dus nestdag gehad.
Het was echt super.
Op 1 na was iedereen er.
Er was er 1 die kon de tweelingzus zijn van mijn hond, zag nauwelijks verschil.
7 pups, pa en ma.
Honden konden het goed met elkaar vinden op een enkele schermutseling na wat na een flinke HEE! Weer klaar was.
Na de koffie nog met 6 honden naar het bos geweest.
Was een prachtig gezicht een roedel van 6 tervuerense herders zo door het bos te zien lopen.
Al met al was het een dag die ik niet had willen missen.
Het was echt super.
Op 1 na was iedereen er.
7 pups, pa en ma.
Honden konden het goed met elkaar vinden op een enkele schermutseling na wat na een flinke HEE! Weer klaar was.
Was een prachtig gezicht een roedel van 6 tervuerense herders zo door het bos te zien lopen.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Wij hebben Toots op volwassen leeftijd gekregen, we hadden afgesproken contact te houden, maar er werd totaal niet gereageerd op updates, foto,s de PL operatie van Toots, dat ik gestopt was met updates geven, ik heb geen ėėn reactie meer gehad na dat we Toots hadden mee genomen, ik heb dat altijd heel raar gevonden, je wil toch weten of je hond goed is terecht gekomen? En als je dat ziet dat dat zo is laat je toch ook weten dat je dat fijn vind? Tenminste dat zou ik wel doen. Het is niet zo dat ik vind dat het contact moet blijven duren, maar zeker als je een hond 2en half haar hebt gehad moet het je toch ook echt wat doen en dat vind ik dan heel erg vreemd. Ze had Toots vanaf dat hij 7 weken was, ik zou hem niet eens weg kunnen doen maar zij moest wel, heb ik alle begrip voor maar totale desinteresse, heel raar.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Hier geen contact behalve incidenteel op fb. Ik zou het leuk vinden contact te houden als het klikt, vrienden zijn natuurlijk altijd meer dan welkom. Ongewenste bemoeienis kap ik direct af.
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Ik heb nog regelmatig contact met 1 van de dobermannfokkers en heb haar ook op Facebook. Fokker van mijn eerste mechel was onbekend (herplaatser), z'n eerste baasjes zijn na 3 weken nog een keer langs geweest. Toen de hond de man vol in zijn neus had gehapt en hij strontvervelend naar hen deed, is er geen contact meer geweest na dat bezoek
.
Met de fokkers van Hippo heb ik de eerste 2 jaar nog af en toe gemaild, erna verwaterd. De fokker van Oscar zie ik af en toe op trainingen of wedstrijden. De fokkers van Dico app ik wekelijks, echt ontzettend leuke mensen met erg veel kennis. Ze hebben ook een groepsapp met allemaal eigenaren waar ik in zit en 1x per jaar organiseren ze een kenneldag.
Ik vind dat contact leuk met de fokker. Ik denk dat bij sport/werkhonden het ook anders is dan een gewone huishond. Tenminste dat verschil merk ik zelf met de honden die ik heb en heb gehad. Bij sporthonden heb je natuurlijk je up's en down's met trainen, wedstrijden en examens/keuringen, dat zijn toch leuke dingen om elkaar over in te lichten.

Met de fokkers van Hippo heb ik de eerste 2 jaar nog af en toe gemaild, erna verwaterd. De fokker van Oscar zie ik af en toe op trainingen of wedstrijden. De fokkers van Dico app ik wekelijks, echt ontzettend leuke mensen met erg veel kennis. Ze hebben ook een groepsapp met allemaal eigenaren waar ik in zit en 1x per jaar organiseren ze een kenneldag.
Ik vind dat contact leuk met de fokker. Ik denk dat bij sport/werkhonden het ook anders is dan een gewone huishond. Tenminste dat verschil merk ik zelf met de honden die ik heb en heb gehad. Bij sporthonden heb je natuurlijk je up's en down's met trainen, wedstrijden en examens/keuringen, dat zijn toch leuke dingen om elkaar over in te lichten.
- Lanavandevledders
- Zeer actief
wat super leuk, ik heb contact gehad en ook wij gaan het straks een keer doen maar we wachten nog even totdat ze een jaar oud zijn, ben nu al nieuwsgierig hoe dat zal gaan.Donkere Dame schreef:Gister dus nestdag gehad.
Het was echt super.
Op 1 na was iedereen er.
7 pups, pa en ma.
- vosse
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Poedels
De fokker van Cruz zijn al op leeftijd en niet heel bedreven met internet.
Zo af en toe mail ik even wat foto's door en ik mail uitslagen (medische onderzoeken, shows etc) altijd door.
En als we beide op dezelfde show zijn dan spreken we elkaar even.
Prima zo in mijn ogen
Zo af en toe mail ik even wat foto's door en ik mail uitslagen (medische onderzoeken, shows etc) altijd door.
En als we beide op dezelfde show zijn dan spreken we elkaar even.
Prima zo in mijn ogen