Ik herken toch wel verschillende dingen die hier geschreven worden in Vusi
Ze is een beetje onzekere hond en loopt over van energie, ik kan me voorstellen als dit een hond was van iemand die niet actief is, ze inderdaad "vals" zou worden.
Ze is niet erg mensvriendelijk, gaat soms achter mensen aan, scheld ze uit om dan weer achter mij aan te racen. Dit is toch deels ook m'n eigen schuld, ik ben niet genoeg met haar op pad geweest toen ze nog pup was (eerste 16 weken) ze was veel ziek en dan dacht ik "wacht nog maar even" en zo ging de tijd. Ook is ze door een aantal leerlingen geplaagt als pup, ook niet slim

Maar goed, op wandelingen loopt ze altijd los, als er mensen aan komen neem ik afstand, als ze TE geïnteresseerd is lijn ik haar aan. Andere honden die hier lopen (alles loopt los hier) heeft ze geen probleem, ze zoekt contact maar als andere hond lelijk doet of weg rent, komt ze weer bij mij.
"Lief" spelen met Alex doet ze niet zo erg, ze hangt veel in z'n nek

Als ze gaan zwemmen heeft ze een korfje om zodat Alex van het water kan genieten.
Ik vind het wandelen met haar heerlijk, ze is best wel op mij gericht en is altijd in de buurt, ze houdt mij alert en actief. Ik kan rustig 2-3 uur met haar op pad zijn onder weg doen we van alles, ik verstop dingen (kan van alles zijn) zij speurt het op, we doen balans oefeningen op boomstammen en grote stenen, dan verder de "gewone" obedience opgaven, af, volg, blijven etc etc.
Ik zit nu toch wel echt te overwegen om geen 2de hond aan te schaffen als Alex er niet meer is

(waarschijnlijk verander ik van gedachte als het zover is

)