Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De nvwa controleert handelaren in gezelschapsdieren, niet de particuliere eigenaar waar een hond of kat komt te wonen of woont. https://www.nvwa.nl/onderwerpen/honden- ... d/rol-nvwa
De nvwa controleert zelf, indien nodig in samenwerking met dierenbescherming en dierenpolitie.
Het is dus niet zo dat de nvwa de controle op de handel en wandel van handelaren in dieren aan diezelfde handelaren overlaat, dat zou heel erg raar zijn.
De nvwa komt ook niet bij je thuis controleren waar je je macaroni hebt gekocht en hoe je die bewaart, maar controleert de fabrikanten en aanbieders ervan.
Wat die mevrouw zegt, klopt gewoon niet. Eerlijk gezegd snap ik ook niet hoe ze erbij komt.
Ik snap het ook niet, maar ik vermoed dat het te maken heeft met het feit dat ze buitenlandse honden naar Nederland transporteert in samenwerking met een asiel in Noord-Oost Roemenië en een Roemeens transportbedrijf. Ze vertelde ook dat ze er 20 naar Nederland mag halen per jaar. Ik neem aan dat hier voorwaarden aan verbonden zijn. Dit zal er een van zijn.
Anders is er sprake van illegale hondenhandel.
Ik zou het vreselijk hebben gevonden als ik daaruit een hondje zou krijgen, vandaar dat ik dieper ben gaan graven.
Rami schreef:Ik vind het wel oké hoor, zo'n huisbezoek. Bij andere stichtingen is het een (uitgebreid) telefoongesprek of ga je zelf langs bij de opvanger waar de de hond op dat moment verblijft.
De stichting waar ik Finn van heb doet het allemaal
Ik vond het niet vervelend of bemoeizuchtig. Bij een fokker ga je toch ook een aantal keer op bezoek, zodat de fokker weet wat voor vlees hij in de kuip heeft? Als je daar alleen een mailtje stuurt en vraagt wanneer je de pup kan ophalen krijg je ook geen hond. En als je er wel een krijgt, kan je je misschien maar beter eens achter de oren krabben of je daar wel een hond van wilt. En het is ook wel redelijk bekend dat opvanghonden vaak ontsnappingsgevoelig zijn, dus dat een stichting graag zelf wilt zien hoe de omheining van een tuin is snap ik ook. Niet iedereen snapt het verschil tussen omheind en ontsnappingsproof.
De nvwa controleert handelaren in gezelschapsdieren, niet de particuliere eigenaar waar een hond of kat komt te wonen of woont. https://www.nvwa.nl/onderwerpen/honden- ... d/rol-nvwa
De nvwa controleert zelf, indien nodig in samenwerking met dierenbescherming en dierenpolitie.
Het is dus niet zo dat de nvwa de controle op de handel en wandel van handelaren in dieren aan diezelfde handelaren overlaat, dat zou heel erg raar zijn.
De nvwa komt ook niet bij je thuis controleren waar je je macaroni hebt gekocht en hoe je die bewaart, maar controleert de fabrikanten en aanbieders ervan.
Wat die mevrouw zegt, klopt gewoon niet. Eerlijk gezegd snap ik ook niet hoe ze erbij komt.
Ik snap het ook niet, maar ik vermoed dat het te maken heeft met het feit dat ze buitenlandse honden naar Nederland transporteert in samenwerking met een asiel in Noord-Oost Roemenië en een Roemeens transportbedrijf. Ze vertelde ook dat ze er 20 naar Nederland mag halen per jaar. Ik neem aan dat hier voorwaarden aan verbonden zijn. Dit zal er een van zijn.
Ik zou het vreselijk hebben gevonden als ik daaruit een hondje zou krijgen, vandaar dat ik dieper ben gaan graven.
Ja, ze is dus handelaar in honden, en als zodanig vallen haar activiteiten onder de controle van de nvwa. Maar nergens in de wet staat dat handelaren huisbezoeken moeten afleggen bij individuele eigenaren waar hun die dieren geplaatst worden. Huisbezoeken afleggen moet misschien van de stichting zelf, maar niet van de nvwa. Ze kletst maar wat. https://www.nvwa.nl/onderwerpen/honden- ... d-invoeren
Ja, ze is dus handelaar in honden, en als zodanig vallen haar activiteiten onder de controle van de nvwa. Maar nergens in de wet staat dat handelaren huisbezoeken moeten afleggen bij individuele eigenaren waar hun die dieren geplaatst worden. Huisbezoeken afleggen moet misschien van de stichting zelf, maar niet van de nvwa. Ze kletst maar wat. https://www.nvwa.nl/onderwerpen/honden- ... d-invoeren
Bedankt voor deze link, zal heb eens doorploegen. En verder zal ik haar er rechtstreeks naar vragen...
Ik vermoed dat die mevrouw de regels gewoon zelf echt niet goed begrepen heeft. Of dat ze maar wat zegt omdat ze in het verleden weerstand tegen de huisbezoeken heeft gehad. Het is dan veel makkelijker om je te verschuilen achter de wet, dan om te moeten beargumenteren waarom je zelf vindt dat het goed is.
Rami schreef:Ik vind het wel oké hoor, zo'n huisbezoek. Bij andere stichtingen is het een (uitgebreid) telefoongesprek of ga je zelf langs bij de opvanger waar de de hond op dat moment verblijft. De vrijwilligers van een stichting doen gewoon hun stinkend best om een fijne plek te vinden voor 'hun' honden. Ik kan me daar wel wat bij voorstellen. Je kunt het ook overdreven vinden en dat is ook prima. Dan doe je er toch gewoon niet aan mee? Er zijn zoveel verschillende manieren om een hond in huis te halen, voor ieder wat wils.
Ik heb gewoon nogal behoefte aan duidelijkheid. Ben ik nou voor de honden bezig of voor de hobby van een stelletje fleecetruien?
Je mag best komen kijken maar waarom? Maak je je dan verantwoordelijk voor wat er hier gaat gebeuren? Alsof iemand met slechte bedoelingen op woensdag om half drie geen mooi plaatje kan laten zien.
Hou toch op.
Maar inderdaad, ik neem geen hond van een stichting.
Ik heb twee jaar geleden voor het laatst gereageerd en dan krijg je één zin antwoord met een link naar een formulier terug. Terwijl ik eigenlijk het hondje al op de bank zag zitten. Laat maar.
Als ik een hond wil wil ik een hond en geen bult behoeftig gezeur van mensen met teveel tijd.
Je hebt een slechte ervaring gehad met een stichting en dat is jammer. Zo'n stichting valt of staat dan ook met de inzet van de vrijwilligers. En er zullen er vast zijn die voornamelijk bezig zijn met hun eigen hobby, gekleed in fleecetrui (met wolfskop ) maar ik heb ook andere ervaringen.
En natuurlijk kun je mensen voor de gek houden tijdens een huisbezoek of valse informatie geven of wat dan ook. Maar ik bekijk het ook vanuit de andere kant, als er iemand over de vloer komt van een stichting die me niet aanstaat ga ik wel een deurtje verder. Bemoeizucht tot op het bot heb ik ook geen behoefte aan maar een stichting die zorgvuldig te werk gaat (op alle gebied) heeft bij mij wel een streepje voor.
Het hondje waarvoor ik belangstelling had, maar dat volgens de fleecetrui ' veel meer en beter' verdiende dan mij, zit nog steeds bij die fleecetrui op de bank, terwijl ik al ruim een maand een hondje gelukkig maak.
Daarom had het huisbezoek totaal geen waarde. Dat was life, dat verliep heel prettig en de mevrouw was volkomen overtuigd dat het hondje bij mij goed zou zitten. Maar toch heeft ze haar leidinggevende van de stichting er niet van weerhouden de adoptie te laten mislukken.
Dog Adoptions Nederland, zou mij opbellen, dat is nu twee maanden geleden, nooit meer iets vernomen.
Ik denk dat je het zo ie zo een beetje moet treffen (net zoals met een fokker).
Bij de ene stichting had ik een hele uitgebreide mail gestuurd, en kreeg 2 regels terug dat ze hun honden niet bij een dominante rottweiler reu zouden plaatsen.............. Naja dan heb je niet goed gelezen.
De andere stichting moet ik nog steeds iets van horen
Bij de 3de stichting meteen leuk contact, leuk huisbezoek gehad, en tada daar is Hardy.