Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoeveel bewegen jullie? En hoeveel bewegen de forumhonden?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Benthe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Jack Russel
Aantal honden: 1

Re: Hoeveel bewegen jullie? En hoeveel bewegen de forumhonde

Ongelezen bericht door Benthe »

Pff ik zou weer meer moeten bewegen. Ik fietste eerder nog wel met Benthe maar nadat ze mij tot 2x toe over de kop heeft getrokken is dat nu klaar. Ze kan niet fatsoenlijk naast aan de fiets. Daarnaast is het ook niet echt een prettige hond om aangelijnd mee te lopen. Ze trekt heel erg. Sinds een paar dagen ben ik overgestapt op een anti trektuig. We hebben een grote tuin waar ze vooral nu het weer aantrekt veel in vertoeft. Ik probeer wel 3x in de week minimaal een uur met haar te lopen maar dat lukt mede ook vanwege een fulltime baan ook niet altijd. Dan gaan we naar een losloop gebied en lopen we meestal anderhalf uur.
Ik baal er wel van want sinds de border collies van de schaapsherder hier haar tot 2x aan toe echt agressief benaderd hebben durf ik daar niet meer langs. Dat was ons dagelijke 1 uur rondje gewoon bij huis..Nu moet ik verplichg elders heen omdat die mevrouw de honden gewoon niet op het erf houdt!
Ik zelf wil binnenkort wel beginnen met steppen, hier in het dorp is een groepje die van 5 tot aan 25 km stept en dat lijkt mij ook wel wat. Als het lukt Benthe weer normaal aan de lijn te kunnen laten lopen wil ik dat met haar ook weer oppakken.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

ik sport niet (tenzij je buitenritten te paard en Qi Gong sport noemt :wink: ) maar ben wel de hele dag actief: in huis, op het erf, in mijn enorme moestuin/boomgaard, bos en weilanden plus verzorging van alle dieren. Ik loop de hele dag en ben altijd aan het sjouwen.
Daarnaast ook nog de hondjes natuurlijk. 's ochtends lopen ik of mijn man 1 à 2 uur. Daarnaast kunnen ze de hele dag op het erf en in de tuin scharrelen, wat er op neer komt dat de herdertjes altijd achter mij aan drentelen terwijl Lizzy gaat maffen. Behalve bij mooi weer, dan scharrelt ze lekker in de tuin.
In de tuin werken betekent voor mij tevens heel veel balletjes gooien voor Amber, kleine oefeningetjes doen en spelletjes met Kailen. Zo zijn ook zij eigenlijk wel de hele dag in touw. Vaak aan het einde van de dag nog even een klein rondje als ik nog puf heb!
Afbeelding
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

Doordeweeks:
Ik wandel van bus naar huis en werk. Kom er verder weinig aan toe. Mijn leenhondjes zitten bij mijn moeder en hebben geen last van mijn gebrek aan beweging ;)

Vrijdagavond kort plasrondje voor en na training en 3x 1 uur hoopers met de honden.
Zaterdag een lange wandeling (of wedstrijd zoals gisteren)
Zondag soms ook een wandeling, maar meestal zijn de meiden dan weer thuis.
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Alfilillo »

lucie schreef:ik sport niet (tenzij je buitenritten te paard en Qi Gong sport noemt :wink: ) maar ben wel de hele dag actief: in huis, op het erf, in mijn enorme moestuin/boomgaard, bos en weilanden plus verzorging van alle dieren. Ik loop de hele dag en ben altijd aan het sjouwen.
Daarnaast ook nog de hondjes natuurlijk. 's ochtends lopen ik of mijn man 1 à 2 uur. Daarnaast kunnen ze de hele dag op het erf en in de tuin scharrelen, wat er op neer komt dat de herdertjes altijd achter mij aan drentelen terwijl Lizzy gaat maffen. Behalve bij mooi weer, dan scharrelt ze lekker in de tuin.
In de tuin werken betekent voor mij tevens heel veel balletjes gooien voor Amber, kleine oefeningetjes doen en spelletjes met Kailen. Zo zijn ook zij eigenlijk wel de hele dag in touw. Vaak aan het einde van de dag nog even een klein rondje als ik nog puf heb!
Wat een heerlijk leven lijkt me dit.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik sport 3 tot 5 x per week. (hardlopen/fitness/wielrennen).
Qua verdere beweging, ik heb zittend werk dus daar moet ik het niet heel erg van hebben. Reis ernaartoe is wel wat wandelen. Ik wandel met de hond in ieder geval een half uur tot een uur doordeweeks (hangt er maar net vanaf welke wandeling ik doe en welke vriend doet.) en in het weekend in ieder geval 1 a 2 uur.
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 13 mar 2017 08:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Ongelezen bericht door Machie »

Gemiddeld genomen loop ik 8 km per dag met ze. Zo'n 2 uur per dag. Daarnaast ga ik 2x per week naar de sportschool en train ik 1 a 2x per week Agility met Csiva.
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Wandelen met de honden doe ik veel. Ze worden vier keer per dag in twee groepjes uitgelaten dus daar zijn we al 2 uur aan kwijt ongeveer. De normale plas en poeprondjes zijn dat.
Verder loop ik elke dag wel met de honden ergens los voor een uur of anderhalf of langer. Daarbij nog spelen op een veld voor de deur. Soms neem ik er alle tijd voor en loop lekker veel met ze. Ik vind dat zelf ook heel fijn om te doen. Maar er zijn ook dagen dat ik het verplichte minimale uurtje loslopen er in de drukke agenda nog even tussen moet proppen.

In het weekend ga ik met middelste zoon en Shira en Nola ook ergens naar toe waar ze los mogen. De andere honden gaan nergens los in het weekend. Veel te druk in de losloopgebieden.

Zelf sport ik momenteel niet, maar ik moet minimaal drie uur krachttraining in de week gaan doen van de reumatoloog. Ik mag het wel rustig opbouwen. Wat een geluk :mrgreen:
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

lucie schreef:ik sport niet (tenzij je buitenritten te paard en Qi Gong sport noemt :wink: ) maar ben wel de hele dag actief: in huis, op het erf, in mijn enorme moestuin/boomgaard, bos en weilanden plus verzorging van alle dieren. Ik loop de hele dag en ben altijd aan het sjouwen.
Jij leidt mijn droomleven!
lucie
Zeer actief

Alfilillo schreef:
Wat een heerlijk leven lijkt me dit.
:lol1:
Afbeelding
lucie
Zeer actief

mijke schreef:
Jij leidt mijn droomleven!
ik ook :mrgreen: zou nooit meer anders willen!
Afbeelding
katerke
Zeer actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door katerke »

Ik wandel met de honden maar echt sporten neeen
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Ik beweeg weinig, ben totaal niet sportief. xD Fietsen vind ik wel leuk maar doe ik ook niet zo veel.

Meestal wandelen Mitzi en ik een uurtje, soms twee. Als het te lang/ver wordt gaat ze sloffen en richting huis trekken, ze is een oud lui mormeltje haha! Wel jammer soms als ik een lekkere lnge wandeling wil maken maar ach.
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

ik wandel drie keer per dag met Fred op even weken, twee keer per dag op oneven weken.
Op oneven weken heeft mijn vriend avonddienst en loopt hij overdag een groot rondje met Fred. Dan lopen we in de ochtend een rondje opbouwend hardlopen en Fred loopt mee.

Op even weken doe ik het opbouwen zonder Fred maar dat is logistiek een onhandige week ivm diensten van vriend dus soms komt het er ook wel eens niet van. Fred is dan overdag bij de oppas en is echt heel moe dus die laat ik dan lekker slapen.
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Joy is op leeftijd, op werkdagen heeft ze genoeg aan 3x een rondje.
Als ik vrij ben wandelen we geregeld iets meer, een uur, of anderhalf uur.
Dat is voor mij vooral veel wachten, want mevrouw snuffelt vooral.

Verder doe ik veel op de fiets (naar werk, stad e.d.).
En ik zwem gemiddeld 2x per week (1 km).
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Uhhh...ik werk in de zorg (dit jaar wijkzorg) dus ik denk dat ik op m'n werk zo'n 3-4 kilometer per dag loop - dat is vrij gemiddeld namelijk. Ik loop van en naar werk, dat is een klein uur in totaal (werk is 4-5x per week). Dan nog 2-3 uur per dag lopen met de honden (ja, ik weet dat dit niet geloofd wordt, maar echt :mrgreen: ), 2x per week met Izzy 11km op de fiets (met Sofi ben ik nog aan het opbouwen, dus dat laat ik even buiten beschouwing - maar dat zal ook zoiets worden), dan ga ik nog elke week volleyballen, probeer elke week een uurtje te zwemmen en verder hup ik hier en daar bij als iemand een squash/tennis/fitness-partner nodig heeft.
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila

Ongelezen bericht door schelsey »

Vroeger sporte ik 3 keer per week, meestal groepslessen fatburning noemde dat toen

Nu al zeker 15 jaar niet meer, nadeel, mijn strak lijfje is helemaal verdwenen en in de plaats is er vet gekomen, veel vet :jank:

Ik wandel gemiddeld 1.5 uur per dag met de honden

Poets gemiddeld 20 uur per week, dus das ook bewegen

Verder niets meer
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond

Ongelezen bericht door Jits90 »

Mijn beroep is al sport :pffff:

Zonder gekkigheid.. Ik probeer dagelijks een lange wandeling te maken met de honden, minstens een uur. Het ligt hier vol heuvels, dus ook conditioneel doet het wel wat met je.
Momenteel trainen we voor een wandelvakantie, 3x30 km. We zitten op 10km aan een stuk :mann: Het ligt vooral aan mij, hihi.
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Nu Rhodi minder word lopen we per dag wat hij aankan. Dat kan de ene dag drie kwartier zijn, de volgende dag een kwartiertje. Het is wat hij kan en wil, waar hij zin in heeft. De ene dag wil hij liever wat rondsnuffelen in de tuin, de andere vind hij het héérlijk om in ons nabijgelegen recreatiebos honden te ontmoeten.

Zelf vind ik een uurtje per dag even flink lopen wel prettig. Maar momenteel blijft dat er wel een beetje bij.

Ik zwem ook nog 1x per week, ongeveer 1,5 uur. Héérlijk.
Afbeelding
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

ikzelf loop tussen de 15 en 20 km per dag ( een maand met gps tracker gelopen om te kijken wat ik nu gemiddeld loop)

smorgens loop ik 1,5 uur met de honden ,en paarden voeren en buiten zetten enz ( veel hooi sjouwen)

2 uur later ga ik uitmesten en krijgen de honden een lange wandeling waarin er vooral moe gemaakt wordt ( balletjes gooien/zwemmen/spelen enz) dit neemt in totaal zo'n 3 a 3,5 uur in beslag..

( voor mij het dan huishouden doen,honden gaan lekker slapen :clown: ,verschil moet er zijn)

ongeveer 1,5 uur later gaan de honden weer uit + paarden afvoeren en binnen zetten en voor de nacht verzorgen,dat neemt zo'n 1,5 uur in beslag

en daarna is er eigenlijk wel rust,honden gaan hier graag rond half 8 naar bed,dus dan is het nog even een avondplas en dan gaan zij naar de slaapkamer,en heb ik een avondje tv kijken.
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Met de hond weinig meer. Maar ik beweeg meer dan genoeg.Ik heb nog hetzelfde gewicht, en dezelfde maten als toen ik 16 was En ik word dit jaar toch echt 50. Ik kijk wel uit naar weer lange wandelingen, maar voorlopig zijn we erg blij als Miep 's ochtends helemaal naar Koekendaal wil (het bos, op 10 minuten loopafstand van ons huis).
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

wij liepen in de winter een wandeling van 45 minuten tot een uur de rest korte stukjes,

Nu wandelen we 2 lange wandelingen waarvan er een anderhalf uur en nog een kort stukje, ik beweeg zelf te weinig nu vind ik, tenminste de winter, wil weer wat gaan doen, heel misschien ga ik me wel opgeven bij een hardloop groepje waar Toots mee mag lopen, als ik dat zelf doe dan zet ik niet door. Ik ben aangekomen en ik wil dat er echt weer af 6 kilo.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Kimmie schreef:ikzelf loop tussen de 15 en 20 km per dag ( een maand met gps tracker gelopen om te kijken wat ik nu gemiddeld loop)

smorgens loop ik 1,5 uur met de honden ,en paarden voeren en buiten zetten enz ( veel hooi sjouwen)

2 uur later ga ik uitmesten en krijgen de honden een lange wandeling waarin er vooral moe gemaakt wordt ( balletjes gooien/zwemmen/spelen enz) dit neemt in totaal zo'n 3 a 3,5 uur in beslag..

( voor mij het dan huishouden doen,honden gaan lekker slapen :clown: ,verschil moet er zijn)

ongeveer 1,5 uur later gaan de honden weer uit + paarden afvoeren en binnen zetten en voor de nacht verzorgen,dat neemt zo'n 1,5 uur in beslag

en daarna is er eigenlijk wel rust,honden gaan hier graag rond half 8 naar bed,dus dan is het nog even een avondplas en dan gaan zij naar de slaapkamer,en heb ik een avondje tv kijken.
:O: Ik ben geloof ik best blij dat ik dat allemaal niet hoef :LOL:
Bonnaxa
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Whippet, X-Vlinderhondje, Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Bonnaxa »

Ik loop elke dag 2 uur met de honden en frisbee 2x per week met Rea. Ik loop ook zo'n 3x per week hard. Dan mogen de honden om de beurt mee. Rea voor tempo trainingen en Cookie voor luie rondjes.
maris1970
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door maris1970 »

Ik doe s'morgens en s'avonds een kort rondje en dan in de middag en vroeg op de avond ga ik met balletje en werpstok totdat Shadow zelf aangeeft dat het genoeg is geweest. Hij loopt dan zelf weer richting voordeur en gaat netjes op de stoeprand zitten.
Ik zit ook met smart te wachten op 1 april want dan kunnen we weer lekker naar de camping die midden in de bossen ligt, heerlijke wandelingen maken. Vorig jaar in de vakantie was ze nog pup dus dan kan je nog niet echt heel veel vandaar dat ik nu extra ga genieten.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”