Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup en kat
Moderator: moderatorteam
-
Yvon66
Pup en kat
Wij hebben een kater van 17 jaar een heel erg dominante kater die wat we ook maar in huis hadden de baas over speelde
alles zelfs over onze oude herder van haast 13 nog als de kater langs loopt piept hij zijn nooit vrienden geworden
Nu hebben we een pup en een levensgroot probleem als hij de kat maar ziet gaat hij helemaal door het lint en word steeds erger
hij helemaal dol Duke is nog maar een half jaar
maar is totaal geen verbetering hoe hard ik er ook aan gewerkt heb als de kat ligt en niet beweegt wil het wel eens gaan maar het is echt een ramp
alles wat ze adviseerde op de cursus gedaan en zelfs advies gevraagd aan een dierentherapeut die zag het somber in.
weet niet hoe er mee om te gaan moet volgens de therapeut niet de pup op zijn nek zitten maarde kater gewoon niet bij elkaar doen
maar kater zoals gezegd erg dominant en gilt de hele boel bij elkaar en heb ik het niet over een uurtje
misschien hier iemand tips hoe ik kan voorkomen dat het uit de hand loopt want gaat gebeuren voel ik
alles zelfs over onze oude herder van haast 13 nog als de kater langs loopt piept hij zijn nooit vrienden geworden
Nu hebben we een pup en een levensgroot probleem als hij de kat maar ziet gaat hij helemaal door het lint en word steeds erger
hij helemaal dol Duke is nog maar een half jaar
maar is totaal geen verbetering hoe hard ik er ook aan gewerkt heb als de kat ligt en niet beweegt wil het wel eens gaan maar het is echt een ramp
alles wat ze adviseerde op de cursus gedaan en zelfs advies gevraagd aan een dierentherapeut die zag het somber in.
weet niet hoe er mee om te gaan moet volgens de therapeut niet de pup op zijn nek zitten maarde kater gewoon niet bij elkaar doen
maar kater zoals gezegd erg dominant en gilt de hele boel bij elkaar en heb ik het niet over een uurtje
misschien hier iemand tips hoe ik kan voorkomen dat het uit de hand loopt want gaat gebeuren voel ik
-
S@ndr@
- Zeer actief
Re: Pup en kat
je hebt geen keuze, zorgen dat je doorkomt,
klaar
-
Neeltje
In ieder geval ervoor zorgen dat de kat ergens in huis een rustige ruimte heeft?
- Maandoodle
- Actief
- Aantal honden: 1
Heb je genoeg hoge plekken waar de kat makkelijk bij kan komen? Desnoods wat extra plankjes tegen de muur met een kleedje erop. Zodat de kat in iedere geval de hoogte in kan en zich minder bedreigd voelt en daardoor minder snel zal aanvallen.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Waar ben je bang voor? Dat de kat de hond aanvalt of andersom? Als die twee totaal niet klikken kun je er weinig aan veranderen ben ik bang. Of je komt op hele enge methodes uit waar altijd een vreselijk risico aan kleeft als je effe niet op kan letten. Want als je kat voor de hond gaat kan dat de kat zijn leven kosten. Of je hond zijn ogen. Best lastig.
-
Yvon66
We hebben genoeg plekken waar de kat op kan zitten hoog maar de dominantie van de kat is zo groot dat was altijd al een probleem met alle honden en katten die we hadden maar dit is de eerset hond die er helemaal van door het lint gaat
ook genoeg plekken waar hij zich kan ophouden zonder de hond, kat voelt zich ook niet bedreigd is altijd met andere honden en katten geweest
waar ik bang voor ben is de kater is 17 jaar en als hij al eens een keer uit haalt komt het niet dus geen effect
aanvallen zal de kat niet doen maar de pup zit er boven op en gaat rijen is stress zeggen ze een heel slecht teken,hij blaft en gilt als hij de kat maar ziet
Doe ze nu constant apart op advies van honden therapeut maar had het graag anders gezien
ook genoeg plekken waar hij zich kan ophouden zonder de hond, kat voelt zich ook niet bedreigd is altijd met andere honden en katten geweest
waar ik bang voor ben is de kater is 17 jaar en als hij al eens een keer uit haalt komt het niet dus geen effect
aanvallen zal de kat niet doen maar de pup zit er boven op en gaat rijen is stress zeggen ze een heel slecht teken,hij blaft en gilt als hij de kat maar ziet
Doe ze nu constant apart op advies van honden therapeut maar had het graag anders gezien
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
vanaf welke leeftijd heb je de pup?
onze pup, toen 9 week, hebben we direct duidelijk gemaakt de katten laat je met rust,
je hoeft er geen vriendjes mee te worden, dus dan negeer je ze maar,
en daar ben ik heel duidelijk in geweest, en het levert dus nu ook geen probleem op,
ja af en toe, wandelt er buiten op het erf een kat voor haar neus langs, ja en als die haar uit gaat dagen, dan
wil ze er nog wel eens achter aan sprinten, maar onze katten zijn niet gek, en lachen erom. t is dan meer een spelletje tussen die twee.
onze pup, toen 9 week, hebben we direct duidelijk gemaakt de katten laat je met rust,
je hoeft er geen vriendjes mee te worden, dus dan negeer je ze maar,
en daar ben ik heel duidelijk in geweest, en het levert dus nu ook geen probleem op,
ja af en toe, wandelt er buiten op het erf een kat voor haar neus langs, ja en als die haar uit gaat dagen, dan
wil ze er nog wel eens achter aan sprinten, maar onze katten zijn niet gek, en lachen erom. t is dan meer een spelletje tussen die twee.
-
Neeltje
Dit dus, gaat-ie nou helemaal fietsen, die kreeg van mij de wind van voren. Mijn vorige hond ging ook niet goed met mijn laatste kat, niet dat ze de kat iets aan wilde doen, ze wilde alleen spelen en de kat snapte er niks van. Dus gewoon niet, kappen ermee.alinelaila schreef:Dan zou ik de pup flink aanpakken, is hij nou helemaal bedonderd.Yvon66 schreef: maar de pup zit er boven op en gaat rijen is stress zeggen ze een heel slecht teken,hij blaft en gilt als hij de kat maar ziet
Ik heb de katten in het begin geclaimd. Ze waren van mij en Sem had daar niets (maar dan ook echt NIETS) mee te maken. Hij mocht niet fixeren, niet naar ze toe lopen/rennen, niet naar ze blaffen. Eigenlijk mocht hij er gewoon niets mee. De katten waren van mij, punt uit. Maakte niet uit wat de katten deden, ook als ze hem uitdaagden mocht hij niet reageren. En ja, dat was wel even moeilijk voor zo'n pup, maar door dat ik daar vanaf het begin mega duidelijk in ben geweest was het snel klaar.
Zelf uitlaten zoeken vond ik geen goed idee. Ik had daar de katten niet naar (een ging in de aanval, een ander juist op de loop etc) en bovendien was Sem snel al veel groter dan de katten en vond ik dat ook geen eerlijke partij.
Sem heeft nu heilig ontzag voor de katten, zelfs voor de allerkleinste kittens (ik vang op voor het asiel). Ik kan ze altijd zonder problemen met mekaar los laten, ook als ik er niet ben. 9 van de 10 keer ligt dat als een gezellige berg met mekaar te slapen op de bank.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Ik vind het lastig om je berichtjes te ontwarren, maar als ik het goed begrijp is je kat heel dominant. Uit wat voor gedrag blijkt dat bijvoorbeeld?
Wat voorgangers zeggen over de pup flink aanpakken, daar ben ik het niet mee eens. Het klinkt alsof de pup doodsbang is voor die kat, en dat wordt echt niet minder met strenge correcties. Eerlijk gezegd vind ik dat klinken als een onhoudbare situatie. Een van de dieren of allebei leven in chronische stress. Als je ze niet fatsoenlijk apart kunt houden, altijd dus, ben ik bang dat je een van beide moet herplaatsen.
Wat voorgangers zeggen over de pup flink aanpakken, daar ben ik het niet mee eens. Het klinkt alsof de pup doodsbang is voor die kat, en dat wordt echt niet minder met strenge correcties. Eerlijk gezegd vind ik dat klinken als een onhoudbare situatie. Een van de dieren of allebei leven in chronische stress. Als je ze niet fatsoenlijk apart kunt houden, altijd dus, ben ik bang dat je een van beide moet herplaatsen.
- hakunamatata
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
- Aantal honden: 2
Dat een flinke pup op een oude kat rijdt lijkt me niet alleen onwenselijk qua gedrag maar kan zo'n (oude) kat ook nog eens flink verwonden.
Ik ben ook erg benieuwd hoe dit vanaf het eerste moment ging en wat je toen gedaan hebt. En wat mijke ook vraagt, uit welk gedrag van de kat maak je op dat die dominant is?
Ik ben ook erg benieuwd hoe dit vanaf het eerste moment ging en wat je toen gedaan hebt. En wat mijke ook vraagt, uit welk gedrag van de kat maak je op dat die dominant is?
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~

-
laeken
- Zeer actief
Als bij mij een hond op een 16 jarige kat zat te rijden en erbij gilde greep ik meteen en duidelijk in. Arme kat....Het gaat om een halfwas Duitse herder pup toch?
Echter de opwinding van de hond komt ergens vandaan. Hoe lang heb je die hond? Neem aan niet vanaf 8 weken want dan is er wat gruwelijk mis gegaan. Tijdens de kennismakingen en de opvoeding van de hond. Ik lees nl dat de kat eigenlijk helemaal niks doet. Feitelijk niet eens reageert?
Volgens mij is je pup grenzeloos zichzelf aan het uitleven op een hoog bejaarde kat zonder dat iemand hem leert dat dat niet mag.
Echter de opwinding van de hond komt ergens vandaan. Hoe lang heb je die hond? Neem aan niet vanaf 8 weken want dan is er wat gruwelijk mis gegaan. Tijdens de kennismakingen en de opvoeding van de hond. Ik lees nl dat de kat eigenlijk helemaal niks doet. Feitelijk niet eens reageert?
Volgens mij is je pup grenzeloos zichzelf aan het uitleven op een hoog bejaarde kat zonder dat iemand hem leert dat dat niet mag.
-
Yvon66
krijg een hoop adviezen goed bedoelt maar
allereerst hebben we de pup met 8 weken gehaald en in die tijd was de kater een paar weken ziek dus zat geen leven in
en niets geen probleem .
De kater is zoals ik schreef heel erg dominant al jaren en jaren.is opgegroeid met een klein hondje 16 jaar lang waren echt een heel close stel
die kleine hond was nergens bang voor en kon er mee omgaan het dominant zijn uit zich in maar langs en zelfs op de honden te lopen en maar janken gaat echt niet op zij voor niemand
onze andere herder 13 jaar is tot de dag van vandaag bang voor de kater
we hebben altijd 3 katten gehad maar die konden er niet mee omgaan
Dan zou ik de pup flink aanpakken, is hij nou helemaal bedonderd. zegt iemand
hebben we gedaan met het advies van de honden therapeut er mee te stoppen
was niet eerlijk kater daagt het uit en de pup werd steeds meer gestrest
laeken Het gaat om een halfwas Duitse herder pup toch?
weet niet wat je bedoelt met een halfwas Duitse herder pup
maar is een oud duitse herder pup
allereerst hebben we de pup met 8 weken gehaald en in die tijd was de kater een paar weken ziek dus zat geen leven in
en niets geen probleem .
De kater is zoals ik schreef heel erg dominant al jaren en jaren.is opgegroeid met een klein hondje 16 jaar lang waren echt een heel close stel
die kleine hond was nergens bang voor en kon er mee omgaan het dominant zijn uit zich in maar langs en zelfs op de honden te lopen en maar janken gaat echt niet op zij voor niemand
onze andere herder 13 jaar is tot de dag van vandaag bang voor de kater
we hebben altijd 3 katten gehad maar die konden er niet mee omgaan
Dan zou ik de pup flink aanpakken, is hij nou helemaal bedonderd. zegt iemand
hebben we gedaan met het advies van de honden therapeut er mee te stoppen
was niet eerlijk kater daagt het uit en de pup werd steeds meer gestrest
laeken Het gaat om een halfwas Duitse herder pup toch?
weet niet wat je bedoelt met een halfwas Duitse herder pup
- Tenmashi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Hoe kan de kat het uitlokken als de pup al hyper wordt van de kat alleen maar zien? Sorry maar ik volg het niet helemaal.
Denk dat je het best beide dieren leert elkaar met rust te laten, niks over elkaar heen lopen en uitjouwen.
-
Yvon66
De pup heeft dat gedrag later ontwikkeld maar laat ze nu ook met rusttTenmashi schreef:Hoe kan de kat het uitlokken als de pup al hyper wordt van de kat alleen maar zien? Sorry maar ik volg het niet helemaal.Denk dat je het best beide dieren leert elkaar met rust te laten, niks over elkaar heen lopen en uitjouwen.
dank je wel
-
Neeltje
Als zijnde nog niet volwassen. Oftewel half volwassen.Yvon66 schreef: halfwas Duitse herder pup
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Klinkt alsof je kat het ook opzoekt. Kan je de kat ook niet op z'n flikker geven als de kat het ook echt op zoekt? Uiteraard moet je de pup ook beperken in zijn reactie.
-
Yvon66
Brindlecardi schreef:Klinkt alsof je kat het ook opzoekt. Kan je de kat ook niet op z'n flikker geven als de kat het ook echt op zoekt? Uiteraard moet je de pup ook beperken in zijn reactie.
Is ook zo de kat zoekt het op
en de kat krijgt ook op zijn donder maar maar gaat 5 minuten later gewoon weer zijn gang en dan zet ik hem de kamer uit
pup word natuurlijk beperkt heb hem wel al zo ver als de kat rustig blijft liggen hij wel af en toe even er naar toe gaat maar laat hem met rust
misschien grote fout gemaakt door de kat steeds op te pakken en weg te brengen dus als de kat beweegt is het bingo
wilde alleen maar wat tips vragen