Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoeveel bewegen jullie? En hoeveel bewegen de forumhonden?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Hoeveel bewegen jullie? En hoeveel bewegen de forumhonde

Ongelezen bericht door sbientje »

Pom en ik zo weinig mogelijk ;)
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Bijna elke dag hebben we wel een wandeling van minimaal een uur. Alleen met regen maak ik er nog weleens 2 keer een half uur van tijdens zo droog mogelijke periodes. Eergisteren zijn we drie uur van huis geweest. En dan ga ik vaak ook nog lopend naar de winkel, dus komt er nog eens een half uurtje wandelen bij voor mij. Rest van de dag doen ze het met korte p&p-rondjes van 5 à 10 minuten
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

het ligt eraan wat ik doe met ze. Als de dag in het teken staat van BAT wandelen ben ik beduidend minder tijd kwijt als dat ik gewoon met ze wandel. Als ik detectie heb gedaan is de behoefte tot bewegen ook minder dus het zit hem in de mentale uitdaging wat ze verder aan fysieke beweging nodig hebben.
Ik zit tussen de 1.5 en de 3 uur per dag

Edit: zit staat een beetje raar, we bewegen moet dat zijn :roll:
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik sport soms :lol1: Nu ben ik weer begonnen en doe ik mee met een dame op het scherm en ben ik weer aan het hardlopen. 1 tot 2x per week rijd ik paard.

Met hardlopen gaat Manu mee, het is meer een canicross rondje op laag tempo. In de winter loop ik minder met de honden omdat het zo vroeg donker is en ik ze dan niet los wil hebben. Wel ga ik 2 tot 3x doordeweeks 's ochtends voor 6 uur naar het bos zodat ze een uur los kunnen. Na werk ga ik ook wel naar het strand, met een goede lamp kan ik ze dan blijven zien. Ik fiets met ze, vooral met Manu. Maar in het weekend of als het weer langer licht is 's avonds lopen we behoorlijk wat af. Een wandeling van 2 uur is dan normaal en meestal 2x per dag.

Ik heb het ook nodig lijkt het. Mijn baan is best stressvol soms, ik heb veel reistijd en dan moet ik even echt tijd voor mezelf nemen. Even buiten met alle ruimte en de honden die plezier hebben. Heerlijk vind ik het.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Toen de honden nog jong waren liep ik vaak drie uur s'ochtends en 1 1/2 uur s'middags met ze.

Toen ze ouder werden werden dat twee wandelingen van 1 1/2 uur.

Nu de honden dood zijn, loop ik s'ochtends vaak twee uur buiten, soms langer, en s'middags ga ik op de fiets naar mijn schoonmoeder in het verpleeghuis. Dat is 14 kilometer. 7 heen en 7 terug.

Alleen als het regent sla ik nu de ochtendwandeling over.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Wij wandelen 7 dagen per week, als het giet stellen we uit. Maar heel zelden slaan we over omdat ik het niet nodig vind om ze doornat te laten regenen en dat zijn ze dan ook roerend met me eens :mrgreen:
Elke ochtend een uurtje en in de avond een korte wandeling.Die laatste slaan we in de winter nog wel eens over maar dat is dan wegens tijdgebrek aan het einde van de middag.We wandelen namelijk alleen als het licht is.
Daarnaast loop ik een paar maal per week op de loopband, als mijn gewrichten het toelaten. Ik forceer niets.
Maar ik moet wel voldoende bewegen, dat merk ik heel goed!
Tomas is 13 en Sancho 6, ze zijn beide al snel tevreden maar we houden dit ritme er zo lang mogelijk in.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik sport niet (meer) zonder de honden, dus mijn beweging bestaat voornamelijk uit wandelen. Ik wandel meestal twee aan twee met de honden of met Amy apart. Per dag wandel ik tussen de 3 en 4 uur, soms ook wel langer als ik tijd en zin heb, en bij heel slecht weer of een drukke dag is het ook wel eens minder.
Daarnaast doe ik met Mila en Amy agility en met Amy praktijkspeuren (Amy gaat erg hard, dus dat is voor mij in snelle looppas of drafje er achteraan) en ga ik geregeld met Amoz en Amy fietsen (in de plaats van een korte wandeling).
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik beweeg heel veel de keizer wat minder en Sneeuw, met verschillende mensen omdat ze n iet zo heel sociiaal is dus aangepast :wink:
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Hier sinds 7 januari meer aan het bewegen. Met de honden lopen we 1 lange wandeling, 1 middel en 2 korte. Meestal loop ik, soms mijn man, soms samen.
Sinds 7 januari dus besloten dat ik iedere dag iets 'moet'/'wil' doen naast het wandelen. Dat mag alles zijn, maar minimaal 10 min. Dat kan steppen zijn, op de hometrainer, Wii'en, zwemmen. Ik probeer het steeds meer op te bouwen en sommige dagen doe ik 2 dingen extra.
Over het algemeen is het nu per week:
- meestal dagelijks rond de 15000 stappen op de fitbit
- 2x hometrainer 15 min
- 1x steppen 10 min
- 1× steppen 45 min
- 1x 40 baantjes zwemmen
- 1x langer sporten (hometrainer/crostrainer/balansbal/gewichtjes)
- 2x wii
Tot nu toe bevalt het goed en merk dat ik er echt aan gewend ben. Hopelijk hou ik het vol.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik loop elke dag een paar kleine rondjes met de honden en de rest doen man lief en zoon.
En 1 keer in de week doe ik al een jaar of 8 denk ik nu sporten in het revalidatie zwembad.
Zeer pijnlijk vaak maar wel heel nodig om lenig te blijven.
Afbeelding
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

ik probeer iedere doordeweekse dag met de honden 1,5uur voor de lange wandeling uit te trekken. Maar ik smokkel ook wel eens als ik erg moe ben of het is pestweer.Dan gaan we hersenwerk doen binnen en blijft het bij een plasrondje.Dan nog gaan ze nog wel even rennen op strand hoor maar gewoon korter.
In het weekend doen we ook geen lange wandelingen overdag, snachts wel losloop maar ook geen hele einden.
Ik sport (fitness) na mijn diensten, soms elke dienst, soms 2 van de 4, net hoeveel zin ik heb.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Tamara81 schreef:
sbientje schreef:Pom en ik zo weinig mogelijk ;)
Lol!
En Karel dan?
Haha karel houdt van bewegen dus we zijn toch wel regelmatig op pad, toch wel zon 1,5 a 2 u per dag. In de winter iets minder en in de zomer zwemmen ze veel, dan beweeg ik iets minder.. Zit ook weleen seen dag tussen dat ik erg moe ben en dan houden we het bij een uurtje, vinden ze ook prima. Voor karel doe ik dan vaak wat apporteeroefeningetjes in huis
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Ik wandel één tot anderhalf uur per dag met de honden. In de winter op werkdagen minder omdat ik niet in het donker het bos in wil. Gelukkig wat ruimte bij huis, dus de honden kunnen altijd de pootjes strekken.
Meer is niet haalbaar naast werk, paarden, huishouden en soms gewoon even niks doen. Ik zou graag gaan fietsen naar mijn werk, maar daar heb ik echt geen tijd voor.

Ik vraag me af, mensen die uren en uren per dag wandelen, doen die dat naast een (fulltime) baan?
sypke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabijhoun

Ongelezen bericht door sypke »

's Ochtends wandelen Sypke en Elske 1 tot 1,5 uur (wel in een langzaam tempo omdat Elske veel snuffelt; dat is weer ideaal voor Sypke, die al 14 is). Aan het einde van de middag lopen ze nog 30-45 minuten. Tussendoor en 's avonds 2 of 3 korte plasrondjes. Olda de pup is nu 17 weken en die loopt gemiddeld 4 x 20 minuten per dag. Naast het wandelen met de honden loop ik veel op mijn werk (onderwijs) en ga ik twee keer per week sporten (CrossFit). Ik heb net een step gekocht en ben met Elske het steppen aan het opbouwen.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Johnny Jones schreef:Ik vraag me af, mensen die uren en uren per dag wandelen, doen die dat naast een (fulltime) baan?
In mijn geval wel, maar ik ben wel freelancer. Ik werk in totaal ongeveer 32-36 uur per week, maar dat verspreid ik over 6 of 7 dagen zoals het mij uitkomt. Dat is dus ook 's avonds en in het weekend. Anders zou het voor mij naast de dagelijkse dingen als schoonmaken, boodschappen doen, eten koken, etc. echt niet haalbaar zijn om 3-4 uur per dag te wandelen en ook nog met drie honden wekelijks te trainen.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Elke dag gaan ze een keer apart van elkaar met mij de kinderen halen/brengen van school, dat is 20/25 minuten. Verder samen: kort bosrondje van 20 minuten, langere bos- of strandronde van 45/60 minuten, 's avonds 15/20 minuten aangelijnd over straat. In het weekend doen we vaak een langere wandeling van een paar uur of we zijn een paar uur op het strand.
Wat ik los van wandelen nog aan beweging doen: ik geef drie flamencolessen per week en soms meer, ik heb zelf één intensieve flamencoles per week en ik oefen ook regelmatig. Daarnaast geef ik één Pilatesles per week die ik ook moet voorbereiden. Verder huishouden, booschappen, slepen met grote waterflessen, kinderen naar sportclub brengen.... Vaak heb ik eerder behoefte aan meer luieren dan minder.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Ik werk fulltime op kantoor, een zittend beroep dus, en beweeg niet zo veel als ik zou willen. Als ik thuis kom ga ik altijd nog met Triss wandelen, weer of geen weer, meestal een 1 tot anderhalf uur. Ze is dan altijd 's ochtends ook al een keer een uur tot anderhalf uur weggeweest. Op mijn vrije middag ga ik vaak naar het strand of zo, dan lopen we al vaak een uur of 3. In de weekenden ga ik 's morgens vroeg met Triss een uur tot anderhalf uur weg. Op zaterdagmiddag gaan we dan naar de reddingshondentraining, en op zondag middag ook nog vaak wel ergens wandelen.
Afbeelding
Groetjes Marja
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Ik heb echt een hond nodig om naar buiten te gaan! :lol1:

Wij zijn iedere dag minstens een uur buiten, naast de gewone rondjes.
Soms moet ik mezelf dwingen, dan neem ik me voor om tenminste naar buiten te gaan en dan maar te zien hoe ver we komen. En dan worden dat vaak de mooiste wandelingen! Ik hou ervan om steeds een andere wandeling te hebben, geen vaste route..

Wanneer het mooier weer wordt, wil ik ook een rugzakje meenemen, zodat we desnoods uren weg kunnen blijven.
Met daarin: boek, bril, telefoon, geld, drinken en bakje, brokjes en broodjes, mp-3 spelertje en kleedje om op te zitten. :D

edit: tempo wisselt. Het lijf wil soms niet. Het hondje wil soms niet. En soms hebben we 'the stride', dan lopen we in een mooie cadans meters te vreten. Maar er zitten altijd krantmomenten tussen. Dan besnuffelt het hondje naar hartenlust de dingen. Of we staan vijf minuutjes op een brug of zitten tien minuten op een bankje..
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Momenteel loop ik dagelijks ruim een uur of langer in het bos, naast de gewone rondjes. Als ik vrij ben graag langer. De echte lange wandelingen( 6-10 uur) staan even op een laag pitje ivm voorbereiden op de verhuizing. Daarnaast wordt er 2 keer per week getraind op de hondenschool en fiets ik naar mijn werk.
Als ik verhuist ben zal het fietsen niet meer gaan, maar worden de dagelijkse wandelingen langer en intensiever.
Afbeelding
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

Met Tom proberen we toch wel minimaal 2 uur op een dag te wandelen en er moet altijd een speeltje mee dus er wordt ook gespeeld.
Daarnaast nog 1.5 uur agilitytraining in de week en 2x in de maand een wedstrijd en/of seminar/workshop.

Ik heb geen zittend beroep, maar de hoeveelheid die ik loop hangt van de klant af. Studentenhuizen zijn een stuk arbeidsintensiever met trap op, trap af dan een fabriekshal.
Naast de trainingen en wedstrijden doe ik verder niet aan sport.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik 'sport' onder begeleiding van een fysiotherapeut sinds december. Dat is 1 uur per week.
Daarvoor ben ik jaren ziek geweest, dus dit is al een hele stap op weg naar verbetering.

Daarnaast loop ik met de hond gemiddeld 1 á 1.5 uur per dag. Wel afhankelijk van het weer, want met plensregen doe ik mijn
hond geen plezier en ga dan dus echt geen uur wandelen.
Met een zonnetje erbij loop ik wel langer, wel afgewisseld met even zitten, want ik kan ca. 40 minuten lopen, dan even 5 of 10 minuten
rusten en dan weer een stuk. Bij heerlijk weer, kan ik lekker uren in de polder zitten en kan mijn hond gewoon zijn gang gaan terwijl ik
lekker in het zonnetje zit (en dan uiteraard wel met lopen erbij).

En tja, verder de normale dingen: beweging bij huishouden, op de fiets regelmatig boodschappen (met de auto bij rot weer), maar dat zijn
allemaal geen afstanden waarvan je zegt 'zo hé' :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ik HAAT sport :pffff: Helaas, want het zou wel goed voor me zijn :mann: Oor en ik bewegen dus evenveel. Hoeveel dat is, daar is geen peil op te trekken. Er zijn dagen dat we maar een rondje van 20 minuten doen, en er zijn dagen dat we uren in touw zijn, maar meestal zit het er iets tussenin. Wandelen of fietsen doen we meestal en in de zomer doet Oor ook aan zwemmen (dan beweeg ik dus niet mee, want dan sta ik aan de kant om dingen voor haar te gooien :P). Overigens ben ik echt een typische mooiweerwandelaar. In de donkere wintermaanden bewegen we gemiddeld beduidend minder dan in de zomer. Ik heb geen auto, en met de bus is het nog wel een eindje om naar leuke wandelgebieden te gaan. Dat doe ik dus ook echt alleen als het de moeite waard is met mooi weer, en dat is in de winter gewoon minder vaak. Verder wandelen en fietsen we vooral in de buurt rondjes van 4, 5, 7 of 10 kilometer. De rondjes van 2 of 3 kilometer zijn de standaard rondjes voor de luie dagen.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik heb een baan waarbij ik behoorlijk veel beweeg. Zonder hond zou ik daarnaast niet veel bewegen. :tongue:
Ayleen beweegt genoeg. Is het niet met mij dan wel met andere mensen. Al heeft ze ook haar luie dagen, als het regent blijft ze liever binnen snurken.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

vijf dagen per week zijn vix en ik -weer of geen weer- 's morgens zo'n anderhalf uur en 's middags zo'n drie kwartier onderweg.
vixen rent en ik loop, gooi ballen en verzin leuke spelletjes die tegelijkertijd wat training inhouden.

de andere twee dagen maakt vriendje met vixen een aanlijnwandeling van minimaal anderhalf uur, zijn de rest van de rondjes poep en pies en geniet ik van een lui weekend :)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Net waar we zin in hebben, de ene dag veel, de andere dag minder.
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Ik ben elke dag in totaal een uur of 3 á 4 met ze aan de wandel.
Dax en Teun lopen los waar het kan, en Stef zit dan aan de 8 meter lijn.
De laatste tijd wordt Stef rap ouder, en zijn het meer slentermomenten tijdens de lange wandeling, de andere keer loopt ze heel kwiek en hebben we een redelijk tempo.
Zonder de honden doe ik niets aan sport, het wandelen daar genieten we echt van en het zijn onze ontspanmomenten.
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Ik heb een actief beroep en daarnaast ben ik sinds kort sportief (pilates, bodypump en hardlopen).
De 10.000 stappen per dag haal ik ruimschoots, al moet ik erbij zeggen dat dit een weekgemiddelde is. Op een regenachtige vrije dag kom ik er bij lange na niet aan.

De honden zijn wat minder actief, rondje van 30 min. is voor Fribbel prima. Tiba gaat met mijn vriend mee naar het werk en loopt daar wat meer. Verder voorzien ze in hun eigen behoefte, we hebben een redelijk erf waar ze zich uit kunnen leven.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ik sportte vroeger best veel. Dat gaat nu niet meer, dus nu ben ik te zwaar. Maar ja.

Ik wandel de ene dag drie kwartier en de andere dag drie uur, net hoe het uit komt of waar ik (of de honden) zin in heb. Soms slenter ik een beetje, soms ren en klim ik met Mil over de bomen heen, haha.

Ik fiets naar mijn werk 10 minuten heen en terug. Maar het is wel zes trappen hoog, dus ik kom toch moe aan ;)
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Faye is uitgekozen bij mijn lijf :lol1:

Zij is een oud, rustig hondje dat aan heel weinig wandelen al genoeg heeft, snuffelen en markeren is meer haar hobby dus de wandelingen gaan ook nog eens in laag tempo. In totaal zijn we ongeveer een uur tot anderhalf per dag buiten, dat zijn meestal drie wandelingen waarvan twee een P&P-rondje van een kwartier. Soms hebben we beide een goede dag en zit er een wandeling bij van een uur en/of zijn de korte wandelingen langer. De wandelingen met Faye en het fietsen naar waar ik naartoe moet zijn ook wel zo'n beetje wat ik doe aan 'sport'. Soms zijn er periodes dat ik wel iets fitter ben en meer kan, maar dat is vaak maar van korte duur.

Ach, twee bejaarden bij elkaar, we kijken per dag hoeveel zin en energie we hebben en hoe het weer is :F:
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

's Morgens wandel ik 3 kwartier met de honden, Vusi "loopt" los, dwz ze vliegt alle kanten op, Alex loopt rustig met mij mee.
's Middags ga ik er alleen met Vusi erop uit 1,5-3 uur, meestal valt dat samen met het controleren van ons bos (illegaal kappen). We doen dan van alles en nog wat, over boomstammen balanceren, over boomstammen springen met verschillende commando's (zit, lig, blijf, over, terug etc etc), volgen met verschillende snelheden (langzaam lopen, hardlopen en alles wat daar tussenin zit ;-) )
Verder ga ik 2-3 keer per week 1,5 uur naar de sportschool. :bounce:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”