Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

2e hond, groter ras bij klein hondje?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Re: 2e hond, groter ras bij klein hondje?

Ongelezen bericht door Paisley »

LongFields schreef: Jammer dat je alleen op hoofdzaken leest en niet de individuele posts. :wink:
Natuurlijk noem ik hier de hoofdlijn en niet de individuele posts, ondanks dat ik ze wel heb gelezen en ook waardevol vond. Wat wil je nou horen, dat jou post WEL genuanceerd was maar dat veel anderen het wel een idioot plan vonden?
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

malinois schreef:Ik ga geen 10 paginas bijlezen ik weet zo prima wat ik er van vind. Daarnaast ken ik zo'n 15 groenendaelers en een stuk of 7 tervuerense persoonlijk om me heen en die staan totaal niet in vergelijking met t karakter van een mechelaar...

Maar wie zegt dan dat ze gelijk zijn kwa karakter ?
Er staat door meerdere mensen al geschreven dat het karakter anders is, ik spreek dat niet tegen.
Echter blijf ik een voorkeur houden voor de mechel en mijn vriend de voorkeur voor de tervuerense ;)
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Paisley schreef:
LongFields schreef: Jammer dat je alleen op hoofdzaken leest en niet de individuele posts. :wink:
Natuurlijk noem ik hier de hoofdlijn en niet de individuele posts. Wat wil je nou horen, dat jou post WEL genuanceerd was maar dat veel anderen het wel een idioot plan vonden?
Nee hoor, waarom zou ik daarop zitten te wachten? Ik heb heel wat posts gelezen waarin niet te lezen was dat het een idioot plan was, er waren er wel een paar maar over het algemeen werd er gewoon onderbouwd gereageerd en heb ik best wat steekhoudende argumenten gelezen daar.

Als ik de hoofdlijn eruit haal, kom ik op wat anders uit dan jij. We hebben dus een andere mening. That's all.
Heb niet de behoefte om dit nog verder uit te kauwen, als jij dit wel hebt: veel plezier ermee.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

toots schreef:
malinois schreef:Ik ga geen 10 paginas bijlezen ik weet zo prima wat ik er van vind. Daarnaast ken ik zo'n 15 groenendaelers en een stuk of 7 tervuerense persoonlijk om me heen en die staan totaal niet in vergelijking met t karakter van een mechelaar...

Er staat door meerdere mensen al geschreven dat het karakter anders is, ik spreek dat niet tegen.
Echter blijf ik een voorkeur houden voor de mechel en mijn vriend de voorkeur voor de tervuerense ;)
Ik had t niet tegen jou maar tegen paisly over dat andere topic ;) ging dus over t waken
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Chihuahua-paws
Zeer actief

malinois schreef:
toots schreef:

Ik had t niet tegen jou maar tegen paisly over dat andere topic ;) ging dus over t waken
Mijn excuus. ik wist niet dat daar de mh ook besproken werd.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 10 mar 2017 20:07, 2 keer totaal gewijzigd.

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Als je zelf ruimschoots ervaring hebt met mechelaars zou ik het je niet afraden. Maar in dit geval zou ik het niet doen. Ik zou toch kijken of er niet gewoon een leuk ras is wat er meer tussenin zit. Een Aussie, kelpie, schotse collie bijvoorbeeld. Met je mechelaar ga je over het algemeen ook niet vrolijk op zaterdag naar het bos.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Met een teef, kun je doorgaans prima rondlopen hoor, zijn ook best goed sociaal te krijgen.
Of is dat niet wat je er mee bedoeld?

En nog als aanvulling dat dat ook niet perse moet.
Wij zijn vaak in Belgiė op een wat afgelegen plek waar ruimte zat is, en het erf aan huis is ook groot, daarbij mankeer ik niks aan mijn benen dus kan fietsen, sporten, en alle bijkomstigheden bieden die een hond nodig kan hebben zonder dat het los hoeft te lopen tussen andere honden in het bos of park.

Brindlecardi
Zeer actief

toots schreef:Met een teef, kun je doorgaans prima rondlopen hoor, zijn ook best goed sociaal te krijgen.

Wij zijn vaak in Belgiė op een wat afgelegen plek waar ruimte zat is, en het erf aan huis is ook groot, daarbij mankeer ik niks aan mijn benen dus kan fietsen, sporten, en alle bijkomstigheden bieden die een hond nodig kan hebben zonder dat het los hoeft te lopen tussen andere honden in het bos of park.
Dat moet dus niet je doel zijn mijns inziens, een mechelaar dusdanig sociaal maken dat ze leuk in het park kunnen mee doen.
Weet ook wat de consequentie is als je dus een hond hebt die niet leuk in het park kan. Niet alleen in je vakantie huis fietsen of de hond op een erf neerzetten. Dag in dag uit, weer of geen weer.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

malinois schreef: Want al let je op en is t geen agressie een lompe reactie is zo gebeurd. De reden dat mijn honden niet bij kleine honden komen. Als pup van 14 weken heb ik Xygan nog net kunnen opvangen voor hij zich met zn volle gewicht en 4 poten op een chi kruising wilde storten om te spelen... dat doen we maar niet. En aangezien ik een pup ook graag pup wil laten zijn en niet constant wil beperken zou ik t iig niet doen. Wat je doet moet je zelf weten. Een JR bij een mh vind ik overigens een ander verhaal die vind ik wat weerbaarder en dat komt wat meer overeen in t algemeen.
Xena was overigens net zo groot als mijn reuen...de moeder van Xygan ook, iets groter zelfs.
Wat laeken zegt over reu-teef en wat jij zegt. Ik heb een doetje van een 'grote' hond die prima met Lilo kan omdat Lilo alleen maar een lipje op hoeft te trekken en Toto bindt direct in, hij kan met de kat spelen en hij kan met zijn kleine stevige borderterriërvriendin spelen, maar ik lijn hem aan bij alles dat nog kleiner is, want hij is soms echt te lomp, en een verkeerde speelse mep met zo'n poot en een klein hondje is gewoon stuk.

Ik begrijp ook werkelijk waar niet waarom je dat risico opzoekt. En ik denk ook niet dat je Toots een plezier doet met een mechelpup. Een tweede hond moet je m.i. niet alleen voor jezelf, maar ook voor die eerste hond nemen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Chihuahua-paws
Zeer actief

Brindlecardi schreef:
toots schreef:Met een teef, kun je doorgaans prima rondlopen hoor, zijn ook best goed sociaal te krijgen.

Dat moet dus niet je doel zijn mijns inziens, een mechelaar dusdanig sociaal maken dat ze leuk in het park kunnen mee doen.
Weet ook wat de consequentie is als je dus een hond hebt die niet leuk in het park kan. Niet alleen in je vakantie huis fietsen of de hond op een erf neerzetten. Dag in dag uit, weer of geen weer.

Ik heb geregeld een niet sociale intake reu aan de lijn die door weer en wind naar buiten moet en niet in het park kan mee doen, die ook niet eens in het park komt, Die ook door weer en wind buiten komt. En ja het risico dat een hond niet sociaal wordt dat kun je ook met andere rassen hebben.
Ik vind dat je met een teef best de doelstelling kunt hebben dat ze wel sociaal kunnen mee doen, als dat anders wordt dan kun je daar ook weer anders op instellen.

Brindlecardi
Zeer actief

toots schreef:
Brindlecardi schreef:

Ik heb geregeld een niet sociale intake reu aan de lijn die door weer en wind naar buiten moet en niet in het park kan mee doen, die ook niet eens in het park komt, Die ook door weer en wind buiten komt. En ja het risico dat een hond niet sociaal wordt dat kun je ook met andere rassen hebben.
Ik vind dat je met een teef best de doelstelling kunt hebben dat ze wel sociaal kunnen mee doen, als dat anders wordt dan kun je daar ook weer anders op instellen.
Misschien dat je er eens eentje een weekje te logeren kan hebben dat je een goed beeld kan krijgen over wat het zoal van je vraagt. Ik krijg de indruk dat je het een beetje onderschat eerlijk gezegd.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Wij hebben bijna een jaar voor de intakte reu gezorgd, toen was Toots er nog niet, mijn schoonmoeder zorgde toen voor haar terminale echtgenoot, Wij weten wat het is. Alleen niet wat het is om een pup bij een uk als Toots erbij te halen. Als je mijn berichten een beetje had gelezen had je geweten dat mijn vriend alleen maar herders heeft gehad tot Toots kwam ik ben namelijk niet alleen. Zijn ervaring is natuurlijk ook niet onbelangrijk in het hele geheel.

Brindlecardi
Zeer actief

toots schreef:Wij hebben bijna een jaar voor de intakte reu gezorgd, toen was Toots er nog niet, mijn schoonmoeder zorgde toen voor haar terminale echtgenoot, Wij weten wat het is. Alleen niet wat het is om een pup bij een uk als Toots erbij te halen. Als je mijn berichten een beetje had gelezen had je geweten dat mijn vriend alleen maar herders heeft gehad tot Toots kwam ik ben namelijk niet alleen. Zijn ervaring is natuurlijk ook niet onbelangrijk in het hele geheel.
Tsja, jouw beslissing hoor. Maar vraag vooral niet om advies als alles wat iedereen zegt wordt weggewuifd. Ik weet niet hoe oud de hond was waar je op hebt gepast en uit welke lijnen die hond kwam. Ik ken zelf ook een mechel die prima was als huishond en heel sociaal was. Maar ken er ook genoeg die heel veel meer nodig hadden qua ervarenheid en uitdaging. Die ook als pup echt al heel veel hond waren. Als je dat bij je Chi zet die naar jouw verhalen niet zo enorm zelfzeker is, dan kan het maar zo zijn dat je hond geterroriseerd gaat worden. Oplossing is dan scheiden maar dan gaat er in ieder geval eentje erg ongelukkig worden denk ik zo. Bedenk dus goed waarom je nou zo nodig zo'n hond wilt, alleen omdat vriend dat wil lijkt mij onvoldoende.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Alles wat iedereen zegt is een beetje overdreven. Sterker nog de mensen die reageren die én Mechelse herders hebben en een kleintje erbij zeggen juist merendeel dat het geen grote problemen geeft.

Wat ik ook nooit zo begrijp is dat mensen volkomen andere rassen aan gaan zitten raden. Ok als het een TS betreft die net in de honden wereld komt kijken en bijna geen rassen kent dan snap ik dat nog enigszins, maar iemand als Toots.

Wil je een Mechelaar moet je aan de Schotse Collie :U:
Ik kan me haast geen grotere tegenstelling bedenken, de enige overeenkomst is dat ze beide in rasgroep 1 zitten, maar verder ook werkelijk niets.
Gr. Aniek

Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Brindlecardi schreef:
toots schreef:Wij hebben bijna een jaar voor de intakte reu gezorgd, toen was Toots er nog niet, mijn schoonmoeder zorgde toen voor haar terminale echtgenoot, Wij weten wat het is. Alleen niet wat het is om een pup bij een uk als Toots erbij te halen. Als je mijn berichten een beetje had gelezen had je geweten dat mijn vriend alleen maar herders heeft gehad tot Toots kwam ik ben namelijk niet alleen. Zijn ervaring is natuurlijk ook niet onbelangrijk in het hele geheel.
Tsja, jouw beslissing hoor. Maar vraag vooral niet om advies als alles wat iedereen zegt wordt weggewuifd. Ik weet niet hoe oud de hond was waar je op hebt gepast en uit welke lijnen die hond kwam. Ik ken zelf ook een mechel die prima was als huishond en heel sociaal was. Maar ken er ook genoeg die heel veel meer nodig hadden qua ervarenheid en uitdaging. Die ook als pup echt al heel veel hond waren. Als je dat bij je Chi zet die naar jouw verhalen niet zo enorm zelfzeker is, dan kan het maar zo zijn dat je hond geterroriseerd gaat worden. Oplossing is dan scheiden maar dan gaat er in ieder geval eentje erg ongelukkig worden denk ik zo. Bedenk dus goed waarom je nou zo nodig zo'n hond wilt, alleen omdat vriend dat wil lijkt mij onvoldoende.
Nee niet alles wordt weg gewuifd.
Wel de dingen die verteld worden en waar duidelijk is dat er niet gelezen wordt.
De betreffende hond is nog steeds een oppas hond van ons en deze ging in het verleden ook met ons mee naar Belgie samen met Toots. Zowel wij als Toots kennen herders. en heb ik van pups af aan mee gemaakt.
Dat had je ook kunnen weten als je de berichten hebt gelezen.
De tips en info ook als die niet passen in het straatje zoal Malinois bijvoorbeeld hebben aangekaart vind ik echt wel meerwaarde geven en zou ik dan niet weg wuiven. Maar neem ten minste de moeite om de berichten te lezen.

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Budkes schreef:Alles wat iedereen zegt is een beetje overdreven. Sterker nog de mensen die reageren die én Mechelse herders hebben en een kleintje erbij zeggen juist merendeel dat het geen grote problemen geeft.

Wat ik ook nooit zo begrijp is dat mensen volkomen andere rassen aan gaan zitten raden. Ok als het een TS betreft die net in de honden wereld komt kijken en bijna geen rassen kent dan snap ik dat nog enigszins, maar iemand als Toots.

Wil je een Mechelaar moet je aan de Schotse Collie :U:
Ik kan me haast geen grotere tegenstelling bedenken, de enige overeenkomst is dat ze beide in rasgroep 1 zitten, maar verder ook werkelijk niets.
Dat van die andere rassen snap ik. Dat ben ik ook met je eens. Ik hoef ook geen chihuahua als ik op een Jack russel val. Of een welsh ipv een airdale lol.
Maar ik heb wel het kleine hondje....en ik heb wel de ervaring nu van hoe sommige kleine hondjes zijn en hoe kwetsbaar. Als ik Bas met Hein van Cleva vergelijk is dat van totaal andere orde. Hein ragt met stokken door hoog gras en springt van meters hoog het water in. Bas kan niet eens lopen in hoog gras, pakt niks in de bek en springen en zwemmen doet ze ook al niet. Bas is extreem veel kwetsbaarder en weerlozer dan een jack russel terwijl ze op het oog nauwelijks echt verschillen.

En ik denk dus te weten dat ik Bas naai als ik een mechelpup erbij zet.

De succesverhalen lees je hier. De mensen die hun chi of mechelse herder weer wegdoen komen hier niet. En als de chi toch regelmatig de sigaar is dan is dat helemaal niet zo leuk om te vertellen dus dat hou je dan maar voor je. Zo werkt dat. Pronken met groot naast klein is leuk. Vertellen dat door jouw keuze je chihuahua een gebroken pootje heeft is minder leuk. Of dat je chihuahua ineens hartstikke schrikkerig doet en constant op zijn hoede is is ook niet spannend maar triest.

Hoe het zal gaan weet ik niet. Kan goed gaan. Ontken ik niet. Maar het kan ook makkelijk mis gaan en dus denk ik speel het op safe als je dieren als honden gaat aanschaffen en grootbrengen. Kans op een succes is er. Kans op een fiasco echter ook. Veel meer dan wanneer ze een ander ras zou nemen. Vraag me ook af hoeveel fokkers de pup gaan geven. Nu zal dat met mechelaars wel meevallen trouwens. Als ze een deerhound of engelse mastiff had gekozen had ik minder zorgen gehad dan bij een mechelse effect bij een gecastreerde onzekere oudere chihuahua. Ik vraag me af of het respect langer duurt dan een week....
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

toots schreef:
Brindlecardi schreef:
Nee niet alles wordt weg gewuifd.
Wel de dingen die verteld worden en waar duidelijk is dat er niet gelezen wordt.
De betreffende hond is nog steeds een oppas hond van ons en deze ging in het verleden ook met ons mee naar Belgie samen met Toots. Zowel wij als Toots kennen herders. en heb ik van pups af aan mee gemaakt.
Dat had je ook kunnen weten als je de berichten hebt gelezen.
De tips en info ook als die niet passen in het straatje zoal Malinois bijvoorbeeld hebben aangekaart vind ik echt wel meerwaarde geven en zou ik dan niet weg wuiven. Maar neem ten minste de moeite om de berichten te lezen.
Maar waarom wil jij nou zo graag die mechelaar of tervueren? Dat je vriend er ervaring mee heeft en je een logeetje hebt gehad is natuurlijk fijn, maar zegt heel weinig over je verdere motivatie om nou zelf ook echt zo'n hond te willen. Die motivatie zie ik in ieder geval niet echt, ik denk dat die er wel heel erg moet zijn wil je per se een combi als deze willen.
Chihuahua-paws
Zeer actief

De motivatie naar voor de Belgische herder is bij ons altijd aanwezig geweest, alleen niet mogelijk, dat gaat binnenkort wel mogelijk zijn. Daar behoefd toch verder geen uitleg, of moet iedereen uitleg geven waarom ze voor een bepaald ras gaan?

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik weet nog wel een leuke tervuerenreu herplaatser maar je wilde geen reu en een pup volgens mij dus dan houd dat op.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Chihuahua-paws
Zeer actief

Ik zal even nog iets zeggen dan snappen jullie het beter, is iets meer privė,
Toots loopt nog dagelijks rond in de werkplaats niet hele dagen want hij is bij mij, Dino loopt ook dagelijks rond in die zelfde werkplaats al ligt die meest plat aangezien hij nu ouder is.
Dino is meer dan af en toe een oppas hond ;) Dino is een kruising mechel x tervuerense en idd een zeer dominante reu tegenover andere reuen maar nie t tegen alles in en om en het huis en de werkplaats, het is een ultieme waker die zijn job goed begrijpt. alleen Dino was volwassen toen Toots kwam en ik vind dat echt wel een verschil ;) ondanks dat hij zeer dominant is zou hij Toots never nooit wat aan doen ;)
Wij gaan dus verkassen en hebben daar een erf, een loods en dus ervaring met herders en willen daar ook graag een erf hond, maar wel eentje die bij ons past en dat is echt een herder ;) Ik heb er niet zoveel behoefde aan om nog persoonlijker te worden.
Mijn voorkeur gaat uit naar Mechelse teefjes omdat ik die ken als energiek maar uhm zeer leergierig en leuk naar de omgeving, en tervuerense zijn wat uhm gereserveerder zoals ik ze ken. Dit hoeft ook geen probleem te zijn maar ik vind de meer openheid van de mechel gewoon leuker ;) echter kun je daar ook chagrijnen tussen hebben en andersom hele open tervuerense.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 11 mar 2017 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Chihuahua-paws
Zeer actief

malinois schreef:Ik weet nog wel een leuke tervuerenreu herplaatser maar je wilde geen reu en een pup volgens mij dus dan houd dat op.

Wij willen idd geen reu en geen herplaatsen en we weten het ook nog niet zeker ;)

Chihuahua-paws
Zeer actief

Boutje schreef:Ik zou eerder een tervuren nemen dan een mechel bij een klein hondje. Wel heel goed kijken waar, karakter van de ouders. Ik ken enkele hele stabiele lieve hodnen (in Friesland zit een fokker, zou die mensen die die honden van hen hebben meoten vragen heo ze ook alweer heet, echt heerlijke honden!) maar ook enkele hele angstige.

Hier dus ook chi's en kleine shelties (4,5 kilo) en nadien zijn daat nog 2 grote honden bij gekomen. Border Nanook was een terrorpup en enorm opletten. Die zou als puber idd alles en iedereen omver geraasd hebben. Mag niet. Poppy was vanzelf heel zacht en voorzichtig in huis, buiten in het bos let ze echt nieet op die kleintjes, die moeten op zichzlef en ik op hen letten.

Alvast 1 hele ondemocratische maar super handige tip: kleintje mag op de bank, grote alleen (als je dat wil) eens volwassen en op uitnodiging. Maya heeft zo Nanook eens in zijn neus gebeten toen hij echt niet ophield met vervelend doen. (ik was wel vlak in de buurt hoor).
Pups die te druk doen 's avonds en andere hondjes willen terroristeren lijn ik vaak aan en doe dan het handvat van de lijn om mijn voet terwijl ik lees of tv kijk, vaak gaan ze dan na 5 minuten toch lekker slapen.

Een herder heeft van het begin echt grenzen en sturing nodig. En uitdaging en training. Maar het wordt de hond van je vriend, als die er van alles mee doet en jullie allebei consequent zijn zie ik echt het probleem niet.
In huis zijn mijn grote honden gewoon rustig.
Vriendin van me heeft 2 shelties, een kruising chi, een podenco en een mechel. Gaat ook gewoon goed mits regels en opletten.
Gewoon opvoeden dus ;-)
Bedankt ook voor het hele verhaal.
Ik wil even wel ook toevoegen dat het niet alleen de hond van mijn vriend wordt echt wel van ons. Ik zal er zelf ook vanalles mee gaan doen.

de grenzen en sturing zullen zeker nodig zijn, sowieso trouwens.

Ook nog even op Leaken reageren. Toots is wel klein maar veel minder tuttig dan jou hondje als ik het zo lees. Tootsje loopt rustig kilometers naast de fiets, hij loopt heerlijk mee tussen een groep honden toevallig gister een groep met 3 setters, 1 labrador, een kruising van een weet ik eigenlijk niet wahahaha, een Mechelse herder, boerenfox en 2 border collies , en 1 van dames had koekjes mee dus Toots liep voorop ;) maar dat begrijp je wel.

Dit alles neemt niet weg dat Toots stuk kan. En zeker zoals ik al aangaf vind ik de puber periode best uhm een risico, omdat ik weet dat pubers scheit aan zijn gemopper hebben. Echter zijn wij er ook nog.

Verder geloof ik wel dat je gelijk hebt over de mensen waarbij zo iets niet goed loopt, het is natuurlijk niet leuk om te vertellen dat je je hondje niet hebt kunnen beschermen. Echter zijn er natuurlijk ook mensen die dit wel kunnen ;) en ik ben gewoon heel erg benieuwd juist naar de puber fase en hoe mensen dat deden die dus een pup erbij hebben genomen terwijl ze een klein hondje al hadden. Omdat het idd een groot verschil is, dat kan ook ik niet ontkennen. Echter ben ik ervan overtuigd dat als je als baas zijnde hier echt veel uhm zelf in de hand kunt hebben en houden.

Ik laat Toots ook los lopen in de polder en daar lopen ook wel eens lomperds rond. En er zullen best veel mensen zijn die dat not done vinden. Toots is echter niet van porselein, niet dom en hij staat zijn mannetje wel degelijk. Toots kan het met alles goed vinden en alles eigenlijk ook met hem.

Er is een hond waar Toots echt uhm zich opgejaagd bij voelt en dat is een poedel ;)

alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik had het andersom. Biko kan heel impulsief in zijn reacties zijn als je verslapt en een flinke impulsieve correctie had mij een dood teckelpupje kunnen opleveren. Als je het goed begeleid en (wat ik dan gedaan heb) ze geregeld apart meeneemt en zorgt dat je Toots beschermt tegen al te wild gedoe, voorzie ik niet zoveel problemen. Mijn uitgangspunt toen Frodo hier kwam was verdraagzaamheid onderling en samen door één deur kunnen. Dat het uiteindelijk dikke maatjes zijn geworden die ook nog heel leuk spelen, waarbij grote Biko prima zijn spel aanpast, had ik nooit durven dromen :wink:
Afbeelding
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

even mijn ervaring op de gestelde vraag,

wij hebben een Friese Stabij pup [teefje] genomen, toen we een 8 jarige Jack Russel teefje hadden, deze was netjes opgevoed en wou heel goed luisteren. erg sociaal en mensvriendelijk.
Ging helemaal super, ze heeft geholpen om de Friese Stabij op te voeden, vanaf dag 1 was het koek en ei tussen die twee.
dus een groter ras bij een kleiner ras wil prima, tenminste in ons geval.
Sam2012
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sam2012 »

@ Nanna: Wat een geweldig foto!! Zo kan het inderdaad ook gaan.

Sam is bij zijn vorige eigenaar met een chihuahua opgegroeid. Geen idee wie er eerder was, maar dit heeft ook nooit problemen opgeleverd. Sam was altijd heel voorzichtig met haar. Heel soms gebeurde het wel eens als ze samen aan het rennen waren, dat Sam de wawa omver liep, maar er is nog nooit iets gebeurd waardoor wawa kreupel/gewond raakten.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Het ligt aan de combinatie of het goed uitpakt, de ene hond is de ander niet. Hier is het altijd prima gegaan maar hier was het wel andersom het kleintje kwam als pup bij de groters.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Chihuahua-paws
Zeer actief

Nanna schreef:Reuzengroot en ieniemienie kan ook prima uitpakken hoor ;-)

Afbeelding

Haha geweldige foto.

Even terug komen op het geheel. Als het andersom was, had ik zelf minder twijfels gehad, dan had ik waarschijnlijk weer bang geweest omdat een wawa pup wel heul erg klein is in die fase maar dat is toch iets anders dan een puber van een Belg. Daarbij is Toots natuurlijk wel hierbij gekomen waar ook een Belg al rond loopt. Maar dus een Belg erbij met een kleintje daar zie ik dus echt ook wel wat risico,s in, Als ik dat niet zou zien zou het ook echt geen goede zaak zijn, Maar juist het feit dat Toots dus voornamijk ook grote honden zelf uitkiest om mee te struinen en het met Dino best goed uitpakt en die is niet eens van ons, Denk ik dat de kans groot is dat het probleemloos kan gaan verlopen. Met een reu zie ik het absoluut niet zitten voor mezelf niet en voor Toots ook niet, dus een reu valt sowieso ook af.
We gaan ons nu eerst maar richten op het huis etc en als alles achter de rug is en de katten ook gewend zijn, want dat zal best wat stress geven allemaal en als we het zien zitten nog dan gaan we verder kijken. Dank jullie wel voor al jullie tips.

Ingding
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ingding »

Hier ook een kleintje eerst en daarna kwam de grote. Ik heb me ook lange tijd zorgen gemaakt of het wel goed ging, maar toch gewoon gedaan. Nu scheelt het dat de kleine (boomertje) niet heel breekbaar is en ook wel van zich af bijt als het moet. De grote (RR) blijkt een grote sul te zijn en tot nu toe gaat het prima. Mocht de RR te ruig worden in haar spel dan grijpen we wel in natuurlijk. En als de kleine het wilde spel zat is dan gaat ze gewoon onder de RR staan zodat die er niet meer bij kan :mrgreen: .
Chihuahua-paws
Zeer actief

Tineke schreef:
Afbeelding
Haha hij kijkt of er ergens een rotte kies zit :LOL:

Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”