Wat ontzettend fijn dat er zo meegedacht wordt, ik zit echt nog in het doolhof van allerlei codetaal en ik lees mee in Facebook-groepen waarin beginners met een vraag behoorlijk wat commentaar voor de kiezen krijgen dat je ook gewoon kunt googlen. Believe me, I tried! Maar de commentaren als hier kan ik nou echt wat mee, dat lees je niet via Google

Dus enorm bedankt.
Ik loop inderdaad wat hard van stapel. Die mooie lens wil ik toch wel dus dan wordt dat het eerste spaarproject, blijf ik nu oefenen met wat ik heb en ga ik later voor een betere body. Wat ik wil? Ik wil graag mooie foto's kunnen maken van mijn honden, ook gezien ik bezig ben met het opbouwen van een website/blog wat ik serieus op wil pakken. Ook qua fotografie en beeld. Ik ben ook hard bezig met het verbeteren van mijn photoshop-kunsten. Dat maakt al behoorlijk wat uit heb ik gezien.
Ik kom heel veel op het strand waar je qua fotografie behoorlijk veel kunt denk ik. Ik zou graag paardensport en de honden mooier op de foto willen krijgen waarbij mijn camera/lens minder op de achtergrond hoeft te focussen en het bewegende object in het midden scherp kan krijgen. Ik heb al gelezen dat je daarin behoorlijk kunt spelen met je diafragma maar die krijg ik met mijn camera en lenzen dus niet lager dan 4. Ik weet niet of dat klopt
Ik heb me al opgegeven voor een workshop buitenfotografie. Wat ook scheelt is denk ik dat ik dus nog maar één keer met gunstig zonlicht heb kunnen fotograferen. Wat ik ook leuk vond is fotograferen in de sneeuw in Duitsland, ik kon toen lekker spelen met mijn instellingen.
Met mijn telefoon heb ik soms ook wel gelukstreffers gehad maar dat komt echt niet in de buurt van wat ik uiteindelijk wil. Ik wil de belichting vele malen mooier dan ik met mijn telefoontje kan en ik heb echt een prima telefooncamera

Toch krijg ik een actiefoto niet "gewoon" scherp met mijn Canon hoor. Nu moet ik inderdaad nog oefenen met hoe het licht is/valt, mijn houding, wanneer ben ik stil met de camera en wanneer krijg ik de foto het mooiste in positie. Ik begon met 3 foto's maken van wat ik uiteindelijk vast wilde leggen. Nu maak ik er al minstens 10 zodat er hopelijk wat tussen zit en ik heb geloof ik wel al ietsje verbeterd.
Qua actie kom ik niet verder dan dit. Heel donker..
https://www.flickr.com/gp/148562822@N04/5tz4X5