Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Trillen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Trillen

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Heavy schreef:Ik heb al eens eerder geschreven over het trillen van Jip . Eerst zijn linkerachterpoot en toen deed de rechter ook mee en later ook zijn voorpoten .Het komt en gaat er is geen peil op te trekken. Na een wandeling maar ook tijdens een wandeling en ook na een rustige dag .

Rug is nagekeken en op de foto geweest en zijn heupen ook . Uitgebreid bloedonderzoek en alles was goed . Maar toch trilt hij nog dagelijks :hmmm: hij heeft genoeg spieren en is ook niet zwak . Kan prima rennen en heeft genoeg energie .Ik begin me af te vragen of het iets neurologisch kan zijn .

Gisteren heb ik hem kort kunnen filmen en het is moeilijk te zien maar ook zijn kop trilt nu mee .
Kunnen honden iets als Parkinson krijgen of maak ik me te veel zorgen en is dit normaal voor een wat oudere hond ?

Dat doe ik ook. Rechts al jaren trillen/tremor en al een poos doet links en hoofd soms ook mee. Soms ook heel kort en heftig de laatste paar weken.
Binnenkort naar Neurofysiologie om de trilling te meten en weer door naar neuroloog.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Mijn vader trilt ook, met name met z'n handen. Puur ouderdom volgens de dokter
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Denk je niet dat dit en al die eerder beschreven klachten met elkaar in verband staan?
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Kaiou »

Kaiou is ook een trillerd :wink:
Ik heb hem uit het asiel gehaald toen hij 2,5 jaar was en toen trilde hij al met ene achterpoot als hij stil stond.
In de loop der tijd is het wat verergerd. Als hij staat zijn het nu vaak beide achterpoten, als hij zit soms ook de voorpoten, dan doet daardoor dus ook zijn kop mee. En inmiddels soms ook een achterpoot wanneer hij rustig ligt.
Maar hij trilt niet altijd, hij kan ook prima gewoon rustig staan en zitten :lol1:

De dierenarts kon/kan er weinig mee, het enige waarvan zoiets een restverschijnsel zou kunnen zijn is Hondenziekte (distemper) zei ze, maar ik heb natuurlijk geen idee of hij dat heeft gehad voor mijn tijd. Om uit te zoeken waar het vandaan zou kunnen komen kon ze, als ik het goed onthouden heb, iets van een punctie doen, maar er was niet met zekerheid te zeggen dat daarmee ook de daadwerkelijke oorzaak aangetoond zou kunnen worden. En wanneer ze er wel achter zouden komen zou er naar alle waarschijnlijkheid niets aan gedaan kunnen worden. Ik heb dat dus niet laten doen.

Het hoort dus bij Kaiou, dat trillen, hij wordt door zijn trimster liefhebbend Dr. Bibber genoemd :F: en ik ben er aan gewend na al die jaren.
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Trillen van de achterpoten kan ook op een hartritmestoornis wijzen. Door verminderde bloedtoevoer dus. En dat kan dus wisselen van moment tot moment.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
bouvierpoedel
Zeer actief

Heavy schreef:
bouvierpoedel schreef:
Heavy schreef:Ik heb al eens eerder geschreven over het trillen van Jip . Eerst zijn linkerachterpoot en toen deed de rechter ook mee en later ook zijn voorpoten .Het komt en gaat er is geen peil op te trekken. Na een wandeling maar ook tijdens een wandeling en ook na een rustige dag .

Rug is nagekeken en op de foto geweest en zijn heupen ook . Uitgebreid bloedonderzoek en alles was goed . Maar toch trilt hij nog dagelijks :hmmm: hij heeft genoeg spieren en is ook niet zwak . Kan prima rennen en heeft genoeg energie .Ik begin me af te vragen of het iets neurologisch kan zijn .

Gisteren heb ik hem kort kunnen filmen en het is moeilijk te zien maar ook zijn kop trilt nu mee .
Kunnen honden iets als Parkinson krijgen of maak ik me te veel zorgen en is dit normaal voor een wat oudere hond ?

Dat doe ik ook. Rechts al jaren trillen/tremor en al een poos doet links en hoofd soms ook mee. Soms ook heel kort en heftig de laatste paar weken.
Binnenkort naar Neurofysiologie om de trilling te meten en weer door naar neuroloog.
Heeft dat met jouw rugproblemen te maken ?
Neuroloog viel het op toen ik met mijn rug daar was maar heeft er geen verband tussen gelegd . Ze gaan nu de tremor aan beide kanten meten en uitzoeken wat het is , kan Parkinson/isme zijn wat ik niet hoop.Honden kunnen wel dement worden maar of die dezelfde verschijnselen kunnen hebben.????????
bouvierpoedel
Zeer actief

Heavy schreef:@Bouvierpoedel hij heeft al 2 keer tegen een muur staan kwispelen buiten :hmmm:
Doe ik ook wel eens maar dat heet swaffelen na het pissen. :engel:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”