Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
@ Sanne in het topic crea bea psp wensen zou je het nog kunnen vragen psp is voor de bestanden echt nodig namelijk het gaat niet alleen om kleine rondjes weg poetsen maar met psp gaat het denk ik wel lukken.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
manuma ik heb dezelfde camera als jij! Ik vind hem heel fijn, maar actiefoto's écht scherp maken kun je volgens mij wel vergeten, daar is ie gewoon te langzaam voor.
mijke schreef:manuma ik heb dezelfde camera als jij! Ik vind hem heel fijn, maar actiefoto's écht scherp maken kun je volgens mij wel vergeten, daar is ie gewoon te langzaam voor.
Ah bij jou dus ook? Ik krijg het ook niet voor elkaar het diafragma lager in te stellen (volgens mij ).
Ik vind het fotograferen wel zo ontzettend leuk dat ik na onze verhuizing voor een nieuwe camera en een betere lens wil gaan. Over de Canon 7D zie en lees ik veel goeds en mijn zusje heeft de lens Canon EF-S 18-200mm F3.5-5.6 IS. Die lens doet het erg goed bij haar. Ik vind alleen de Canon 7D zo vreselijk duur Weet een van jullie een iets goedkoper alternatief dat ook leuke foto's maakt voor een perfectionistische amateur?
Ik zou gewoon gaan voor een gebruikte 7D bijna iedereen gaat upgraden naar de m2 , en voor 400 euro kun je er een hebben... en dan heb je ook echt een beul van een camera waar je alles mee kunt wat je zou willen
Een vriendin van mij heeft de 600D, dat is de opvolger van de 400D en echt vele malen sneller, scherper etc. Hij bevalt haar uitstekend en ze maakt er prachtige foto's mee. En hij is een stuk betaalbaarder dan de 7D. De 7D is om te kwijlen, maar die prijs, dat moet je er eigenlijk alleen aan uitgeven als je er echt professioneel mee gaat werken. Voor een hobbyfotograaf zijn de verschillen zo klein dat het dat extra geld niet waard is.
Als je een berichtje stuurt wanneer jij vrij bent/tijd hebt, dan kunnen we wat afspreken Nikki! Ik vraag me namelijk af of die camera echt te langzaam is. Sluitertijd kan je overal snel genoeg zetten, maar de autofocus kan wel langzaam zijn. Kan je alsnog scherpe actie foto's mee maken, maar dat is even wat beter oefenen. En goed op het licht letten. Diafragma lager ligt er aan of je objectief dat kan.
S@ndr@ schreef:Ik zou gewoon gaan voor een gebruikte 7D bijna iedereen gaat upgraden naar de m2 , en voor 400 euro kun je er een hebben... en dan heb je ook echt een beul van een camera waar je alles mee kunt wat je zou willen
Oja, een gebruikte. De 7D is geloof ik het oude model, dan heb je ook nog de 7D mark II. Maar die is onbetaalbaar Mijn zusje heeft de 70D, ook een prachtige camera maar die verschillen worden me maar niet duidelijk. Ik denk erover dan toch echt even naar een winkel te gaan en daar wat te kopen. Wat heb jij bijvoorbeeld voor camera?
mijke schreef:Een vriendin van mij heeft de 600D, dat is de opvolger van de 400D en echt vele malen sneller, scherper etc. Hij bevalt haar uitstekend en ze maakt er prachtige foto's mee. En hij is een stuk betaalbaarder dan de 7D. De 7D is om te kwijlen, maar die prijs, dat moet je er eigenlijk alleen aan uitgeven als je er echt professioneel mee gaat werken. Voor een hobbyfotograaf zijn de verschillen zo klein dat het dat extra geld niet waard is.
Er zijn zoveel
TessaThomas schreef:Als je een berichtje stuurt wanneer jij vrij bent/tijd hebt, dan kunnen we wat afspreken Nikki! Ik vraag me namelijk af of die camera echt te langzaam is. Sluitertijd kan je overal snel genoeg zetten, maar de autofocus kan wel langzaam zijn. Kan je alsnog scherpe actie foto's mee maken, maar dat is even wat beter oefenen. En goed op het licht letten. Diafragma lager ligt er aan of je objectief dat kan.
Ik heb nog maar één keer met zon kunnen fotograferen dus wellicht dat het daar ook wat aan ligt? Dankjewel Ik stuur je een pb!
Ik heb als 2 de camera, de 7D m2. gewoon omdat het ding 9 plaatjes per seconde kan schieten .... en dat is best heel erg snel en voor actie foto`s geld vaak, gewoon gaan met die mitraileur en hopen dat er iets leuks tussen gaat zitten die camera heeft ook een briljant volgsysteem en mist nauwelijks de focus als je het onderwerp maar volgt...
Mooie foto Ninnie!
Handig dat Jasper wilt poseren, die van mij kijkt weg of gaat met zijn rug naar mij toe staan/zitten zodra ik mijn camera op hem richt
Laatst gewijzigd door Bink2009 op 09 mar 2017 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
@ Manuma, ik heb zelf de 600d en 55-250mm, vrij budget maar om mee te beginnen echt een wereldcombinatie.
Ik fotografeer alleen maar met mooi weer vooral omdat ik anders het fotograferen geen reet aan vind maar met meer licht is de combinatie echt merkbaar sneller.
Ik heb beide ... 7D en 7D Mark II , mijn 7D is nu een logeer camera geworden hahaha hier en daar wordt hij door mensen geleend en gebruikt.
Wilde hem toen verkopen, maar doordat er heel veel kliks op stonden kon ik er maar weinig voor krijgen, dus toen maar gehouden als back-up camera.
Bink2009 schreef:Mooie foto Ninnie!
Handig dat Jasper wilt poseren, die van mij kijkt weg of gaat met zijn rug naar mij toe staan/zitten zodra ik mijn camera op hem richt
Dankjewel!
Ja dat heeft wel wat werk gekost toen we begonnen vond hij de camera eng en was de focus weg zo gauw mijn ogen achter die camera kwamen en was ie hem gepeerd
Maar dat is nu wel anders hij weet precies wat de bedoeling is en hij weet dat hij dan de bal krijgt
Ik heb de D7100 in combinatie met 70-200 f2.8 en 50mm 1.8 (en 2 basis lensen die ik eigenlijk niet gebruik)
Maar ik wil heel graag een fullframe. Maar die zijn inderdaad zo duur... maar dromen mag ik hebben
S@ndr@ schreef:Ik zou gewoon gaan voor een gebruikte 7D bijna iedereen gaat upgraden naar de m2 , en voor 400 euro kun je er een hebben... en dan heb je ook echt een beul van een camera waar je alles mee kunt wat je zou willen
Oja, een gebruikte. De 7D is geloof ik het oude model, dan heb je ook nog de 7D mark II. Maar die is onbetaalbaar Mijn zusje heeft de 70D, ook een prachtige camera maar die verschillen worden me maar niet duidelijk. Ik denk erover dan toch echt even naar een winkel te gaan en daar wat te kopen. Wat heb jij bijvoorbeeld voor camera?
Wat je ook niet moet vergeten is dat een 7D bij sport of actiefotografie, ook objectieven nodig heeft met een snelle AF (Lees: duur) om optimaal te presteren. Voor sommige onderwerpen kan je nog smokkelen met een hoge burst en van tevoren bepalen waar je het onderwerp wil fotograferen, en dan alvast focussen. (bijvoorbeeld: Een raceauto op een circuit, zal bijna altijd op de ideale lijn rijden. Daar kan je makkelijk op een vlekje op de weg focussen waar ze steeds overeen rijden, en dan je autofocus uitzetten) Maar met honden is dat erg lastig, omdat ze relatief klein zijn en je nooit zeker weet waar ze gaan lopen/rennen/enzovoort.
Het is leuk dat de camera veel beeldjes per seconde schiet en ondertussen ook nog het onderwerp volgen en scherp blijven stellen, maar als de lens twee seconden nodig heeft om scherp te stellen, heb je er niet veel aan.
Dat had ik inderdaad ook al gezien. 2000 euro is de lens die ik er dan bij zou willen. Ik denk dat ik even een stapje terug moet doen qua wensen
Ik las ook op een facebookgroep dat er mensen zijn die er een Tamron op gebruiken. Wat zou jij mij aanraden? Ik wil wel heel graag mooie foto's en ik moet nog veel leren maar wil dat wel gaan doen met mooi materiaal.
Wat ik zou doen is sport/actie fotografie gewoon nog even uit je hoofd zetten, en eerst maar eens gewoon leren fotograferen. Leer werken met de spullen die je nu hebt.
Weten wat de invloed is van diafragma, sluitertijd en iso, waardes. Leren wat onderbelichten en overbelichten is. Leren wanneer je een bepaalde instelling kan of moet gebruiken, en wanneer niet. Leer wanneer je RAW 'moet gebruiken'en wanneer een JPEG voldoende is. en dan nog de artistieke kant, wat maakt een foto mooi? Wat zijn bepaalde Compositieregels waar je je aan kan houden, en wanneer je er vanaf kan of zelfs vanaf moet wijken.
Ja, een 7D is een prachtige camera, maar als je hem alleen maar op de automaat kan gebruiken haal je nog geen twintig procent uit die camera wat hij kan.
Om maar een voorbeeldje te geven wat je op een 7D kan instellen: Je kan instellen hoe snel de autofocus reageert op het verliezen van het onderwerp. Moet dat meteen gebeuren, of moet hij daar een fractie van een seconde mee wachten? Wat maakt het uit, zal je denken. Nou, voor teamsporten kan dat heel veel schelen. Jij volgt een bepaalde speler. Een andere speler loopt door het beeld heen. Als de camera meteen de focus aanpast, moet hij een fractie later weer gaan zoeken naar het onderwerp, laat je hem even wachten met scherpstellen behoud hij gewoon de focus op de speler die je volgde.
Als je de basis goed in je vingers hebt dan begrijp je ook wat je kan doen met de mogelijkheden die een camera als een 7D bied. En je hebt dan ook een idee wat je moet zoeken als je een betere lens wil hebben.
Ik kan wel zeggen dat je een Canon 70-200 L IS 2.8 II moet kopen, maart als jij veel fotografeert tussen de 200 en 300 millimeter, dan is een 70-300 L misschien een betere optie. Je weet dan ook of je een F2.8 lens nodig hebt, of dat je aan een F4.0 lens genoeg hebt.
Het belangrijkste is, ga fotograferen en laat je werk kritisch beoordelen door anderen.
Marc147 schreef:Wat ik zou doen is sport/actie fotografie gewoon nog even uit je hoofd zetten, en eerst maar eens gewoon leren fotograferen. Leer werken met de spullen die je nu hebt.
Weten wat de invloed is van diafragma, sluitertijd en iso, waardes. Leren wat onderbelichten en overbelichten is. Leren wanneer je een bepaalde instelling kan of moet gebruiken, en wanneer niet. Leer wanneer je RAW 'moet gebruiken'en wanneer een JPEG voldoende is. en dan nog de artistieke kant, wat maakt een foto mooi? Wat zijn bepaalde Compositieregels waar je je aan kan houden, en wanneer je er vanaf kan of zelfs vanaf moet wijken.
Ja, een 7D is een prachtige camera, maar als je hem alleen maar op de automaat kan gebruiken haal je nog geen twintig procent uit die camera wat hij kan.
Om maar een voorbeeldje te geven wat je op een 7D kan instellen: Je kan instellen hoe snel de autofocus reageert op het verliezen van het onderwerp. Moet dat meteen gebeuren, of moet hij daar een fractie van een seconde mee wachten? Wat maakt het uit, zal je denken. Nou, voor teamsporten kan dat heel veel schelen. Jij volgt een bepaalde speler. Een andere speler loopt door het beeld heen. Als de camera meteen de focus aanpast, moet hij een fractie later weer gaan zoeken naar het onderwerp, laat je hem even wachten met scherpstellen behoud hij gewoon de focus op de speler die je volgde.
Als je de basis goed in je vingers hebt dan begrijp je ook wat je kan doen met de mogelijkheden die een camera als een 7D bied. En je hebt dan ook een idee wat je moet zoeken als je een betere lens wil hebben.
Ik kan wel zeggen dat je een Canon 70-200 L IS 2.8 II moet kopen, maart als jij veel fotografeert tussen de 200 en 300 millimeter, dan is een 70-300 L misschien een betere optie. Je weet dan ook of je een F2.8 lens nodig hebt, of dat je aan een F4.0 lens genoeg hebt.
Het belangrijkste is, ga fotograferen en laat je werk kritisch beoordelen door anderen.
Je hebt ook helemaal gelijk. Ik vind het zo leuk dat ik te hard van stapel loop Ik zou zo graag goede foto's van mijn honden willen maken, wat ik hier voorbij zie komen is prachtig maar jullie doen het waarschijnlijk al wat jaren? Ik ben nu een paar weken bezig en ik vind het prachtig. Al is die fotografen-codetaal wel echt even puzzelen zeg. Ik geloof dat ik maar aan de workshop ga en TessaThomas een bezoekje plan
Dankjewel!
Marc147 schreef:Wat ik zou doen is sport/actie fotografie gewoon nog even uit je hoofd zetten, en eerst maar eens gewoon leren fotograferen. Leer werken met de spullen die je nu hebt.
Je hebt ook helemaal gelijk. Ik vind het zo leuk dat ik te hard van stapel loop Ik zou zo graag goede foto's van mijn honden willen maken, wat ik hier voorbij zie komen is prachtig maar jullie doen het waarschijnlijk al wat jaren? Ik ben nu een paar weken bezig en ik vind het prachtig. Al is die fotografen-codetaal wel echt even puzzelen zeg. Ik geloof dat ik maar aan de workshop ga en TessaThomas een bezoekje plan
Dankjewel!
Eens met Marc
Ik heb nu een 7d2 en de 100-400II, maar begonnen met de 450D en alleen nog geld voor een 2ehands lensje en wat heb ik geoefend van alles uitgeprobeerd en ik kon veel vragen aan een paar mensen die me heel veel hebben geholpen, daarna iets betere camera kunnen kopen en ik ben er heel tevreden over maar je bent echt nooittttttttt uitgeleerd wat je nu mooi vind, zeg je over een jaar vond ik toen deze foto zo goed en dat maakt het ook zo'n leuke hobby
En ik ken ook iemand met een heel duur setje en soms spreek ik hem wel eens, maar de foto's zijn echt heel slecht dus het zegt ook niet zoveel.
Toch, denk ik wel eens dat goed gereedschap zorgt dat je gemotiveerd blijft...... als je aldoor probeert en faalt omdat je camera en objectieven het niet aan kunnen dan houdt t op een gegeven moment ook op en dat is jammer en niet nodig.. met name de gewonde 7 D is helemaal niet zo duur, en dat leren kennen kan ook gaande weg
S@ndr@ schreef:Toch, denk ik wel eens dat goed gereedschap zorgt dat je gemotiveerd blijft...... als je aldoor probeert en faalt omdat je camera en objectieven het niet aan kunnen dan houdt t op een gegeven moment ook op en dat is jammer en niet nodig.. met name de gewonde 7 D is helemaal niet zo duur, en dat leren kennen kan ook gaande weg
Maar ze is net een paar weken bezig
Voor mezelf sprekend, ik heb zoveel geleerd van een jaar met een slechte lens omdat ik van alles heb geprobeerd qua instellingen, zou ook kunnen met betere spullen maar of je het dan doet weet ik niet, wel wordt je kritischer denk ik maar goed, ik vond het zelf erg leerzaam.
hmmm, ik heb laatst een paar weken moeten doen met de eos 550 en ik vond het alleen maar erg frustrerend kwamen echt wel wat leuke dingen uit, en de compo is geen probleem maar hij kwam echt dik en dik tekort bij enige actie, een ISO prestatie van nop enz
S@ndr@ schreef:hmmm, ik heb laatst een paar weken moeten doen met de eos 550 en ik vond het alleen maar erg frustrerend kwamen echt wel wat leuke dingen uit, en de compo is geen probleem maar hij kwam echt dik en dik tekort bij enige actie, een ISO prestatie van nop enz
Ja, maar jij kwam van een veel betere camera af. Best kans dat ik met een eos 550 betere foto's zou kunnen maken dan met m'n huidige camera (na wat wennen). Maar voor nu biedt mijn camera een mooie mix tussen mogelijkheden en uitdagingen voor mij. En deze paste binnen mijn budget en heeft niet de tekortkomingen waar ik zo'n enorme last van had met de compactcamera
S@ndr@ schreef:Toch, denk ik wel eens dat goed gereedschap zorgt dat je gemotiveerd blijft...... als je aldoor probeert en faalt omdat je camera en objectieven het niet aan kunnen dan houdt t op een gegeven moment ook op en dat is jammer en niet nodig.. met name de gewonde 7 D is helemaal niet zo duur, en dat leren kennen kan ook gaande weg
Ja, maar dan ga je die 7D gebruiken met een 18-55 kitlens en een budget Tamron 70-300. Die zijn gewoon niet goed genoeg om leuke actiefoto's te maken, wat ze wil. Ok, zo nu en dan maak je een lucky shot, die wel aardig uitpakt, maar geen constante resultaten.
Ze heeft net geld uitgegeven aan de apparatuur die ze nu heeft, wat goed genoeg is om mee te leren fotograferen. Over een half jaar of een jaar kan je nog steeds een 7D voor rond dat bedrag kopen, maar begrijpt ze een stuk beter wat ze koopt en wat ze daarbij verder nog nodig heeft.