Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Goed. Wij wonen in zeer tekenrijk gebied en het seizoen ik blijkbaar al begonnen. Haal na elke wandeling wel een paar teken van Mahru af. Vorige zomer toen we hier net kwamen wonen waren 30+ teken per hond geen uitzondering.
Toen Bravecto gegeven, maar nu zoek ik eigenlijk een middel dat wat minder belastend is.
Een Seresto band vind ik geen optie aangezien ze veel spelen met andere honden waarbij ook veel in de nek wordt gehapt. Ik ben benieuwd wat de ervaringen hier zijn verder met andere middelen. Nextguard bijvoorbeeld werkt minder lang dan Bravecto maar is het ook minder belastend? Andere alternatieven? Elke dag sprayen met etherische oliën of zweverige pendels die je aan een tuigje hangt is niet zo mijn ding.
mijn honden dragen alle 6 de serestoband en happen elkaar ook in de nek zonder problemen. de band zelf geeft niet af, zit geen poeder op en kan je gewoon veilig aan raken.
Ik weet niet hoor, er staat in de bijsluiter dat je je handen moet wassen na het aanraken. En dat ze met de band niet bij je in bed mogen liggen. Dan is het eventueel in de bek krijgen toch ook niet zo goed neem ik aan?
En dan heb ik het niet eens over de veiligheid. Een halsband of tuig die om een bek van de andere hond klem komt te zitten, en de luchttoevoer van de hond afklemt hoef ik niet nog eens mee te maken.
runninggirl schreef:Ik weet niet hoor, er staat in de bijsluiter dat je je handen moet wassen na het aanraken. En dat ze met de band niet bij je in bed mogen liggen. Dan is het eventueel in de bek krijgen toch ook niet zo goed neem ik aan?
En dan heb ik het niet eens over de veiligheid. Een halsband of tuig die om een bek van de andere hond klem komt te zitten, en de luchttoevoer van de hond afklemt hoef ik niet nog eens mee te maken.
Ik acht het risico op tekenziektes groter dan het risico op baasjesvergiftiging of vastzitterij.
Als we elk risico moeten gaan uitbannen...
Hier gaan weer gewoon seresto's om, ik heb echt geen zin in dagelijks hele kuddes teken in mijn huis. Want dat is namelijk het alternatief bij niks doen.
Ik wil ook niet niks doen, maar ik vraag me dus wel af of er behalve Bravecto en een Seresto band nog andere alternatieven zijn die goed werken.
runninggirl schreef:
Ik wil ook niet niks doen, maar ik vraag me dus wel af of er behalve Bravecto en een Seresto band nog andere alternatieven zijn die goed werken.
Wat mij betreft niet. Ja, je kunt druppels gebruiken, of spray, of pillen, of een band, maar het is hoe dan ook pesticiden gebruiken of op zoek naar een alternatief dat meestal maar matig werkt. Ik ben na al die jaren ervaringsdeskundig genoeg, en ik ga helaas toch echt voor gif. Het is niet anders.
Ja dat bedoel ik ook hoor. Maar zijn er dus verschillen in wat echt goed werkt en wat niet?
Echt, het liefste zou ik gewoon nog Bravecto gebruiken want dat werkte echt wel hele goed, maar ik durf het gewoon niet goed meer. Ik vroeg me daarom ook af of de Nextguard 'milder' is (want het werkt korter) maar dus wel even effectief?
Ik snap je wel hoor. Zit ook te bedenken wat ik dit jaar ga gebruiken.
Bravecto hielp heel goed, zelfs veel langer dan 3 maanden. Maar ja dat kan toch nooit goed zijn zoveel gif in je hond.
Advantix pipetten helpen net 3 weken en reageert ze niet goed op. Veel jeuk.
Zo'n band lijkt me het handigst. Degene die dit gebruiken, wassen jullie dan elke keer je handen na het aaien?
Het grote nadeel van de Bravecto is dat vlooien en teken alsnog eerst moeten bijten en dus kans op ziektes.
De Seresto werkt in de praktijk super en ik weet dat er mensen zijn die hem zo op maat hebben gemaakt dat ze hem tijdens het spelen af doen.
Ik zag vorige week dit:
Ik overweeg het voor Pepe aan te schaffen want zijn vacht draait enorm om de Serestoband heen. Voor Samica (de Tatra) koop ik wel weer een Serestoband.
Edit:
Even info erbij gezocht.
TickLess vlooien- en tekenverjager voor honden en katten
TickLess vlooien- en tekenverjager voor honden en katten is het ideale middel om vlooien en teken uit de buurt van uw hond of kat te houden. Om precies te zijn: een straal van 1.5 meter. Dit werkt door middel van een ultrasone impulsen die als een heel zacht geluid worden uitgezonden. Dit geluid vinden de vlooien en teken vervelend en daarom zullen ze niet op de hond of kat afgaan. Impulsen gaan niet op en daarom is het product duurzaam. De TickLess Pet hang je aan de halsband of tuig en daarna kan het zijn werking doen. De werking is niet gebaseerd op de chemische stoffen of geuren en is dus niet schadelijk voor kinderen. Omdat de Tickless Pet niet schadelijk is, kan het ook gebruikt worden door puppies, kittens, drachtige, zieke of zogende dieren. Daarnaast heeft het geen bijwerkingen of bijeffecten. De batterij werkt 10 tot 12 maanden.
Houdt vlooien en teken in een straal van 1.5 meter uit de buurt
Zendt ultrasone impulsen uit en is dus duurzaam
Is niet schadelijk voor puppies, kittens, drachtige, zieke of zogende dieren
Werkt 10 tot 12 maanden
Ik lees hier van verschillende mensen dat ze een Seresto band gebruiken voor hun hond. Ik wil dit jaar ook een band gaan gebruiken (afgelopen paar jaar kreeg Gizmo Bravecto, daarvoor hadden we druppels die hij bij zijn vorige eigenaar ook kreeg, maar daar kon hij niet goed tegen, krabben en janken van de jeuk, dus dat gaan we mooi niet meer doen ). Maar ik weet niet goed welke band ik het beste aan kan schaffen, Seresto of Scalibor. Iemand tips?
Seresto werkt langer en ik heb al van meerdere mensen gehoord dat ze daar niets meer mee vinden en met de scalibor soms nog wel teken. Dus ik ben voor de Seresto gegaan.
Wilma schreef:Ik zag vorige week dit:
Ik overweeg het voor Pepe aan te schaffen want zijn vacht draait enorm om de Serestoband heen. Voor Samica (de Tatra) koop ik wel weer een Serestoband.
Op hun eigen site staat eens stukje onderbouwing met een rapport van het onderzoek. Het is onderzocht op aanwezigheid van parasieten bij een groep honden in een asiel.
De conclusie is dat er in ieder geval geen toename was van de parasieten, het aantal bleef gelijk of nam af.
Dat gaat dus never nooit niet werken in een tekenrijk bos denk ik zo.
Ik zit met hetzelfde dilemma wb anti teek middelen.
Vorige week al weer een paar teken gevonden.
De banden zijn voor mij ook geen optie. En volgens mij is dat tickles apparaat net zo omstreden als de huismiddeltjes zoals bv teetree ed als ik het zo eens lees overal. De 1 zweert er bij en bij de ander doet het niks.
Lastig, lastig...
Ik denk dat ik het nog even probeer uit te stellen en dan 1 bravectopil voor dit seizoen ga geven....
Domor schreef:Seresto werkt langer en ik heb al van meerdere mensen gehoord dat ze daar niets meer mee vinden en met de scalibor soms nog wel teken. Dus ik ben voor de Seresto gegaan.
Hier werkte de Serestoband de afgelopen jaren inderdaad beter dan de Scalibor. Mila heeft één keer de Scaliborband gehad en toen vond ik inderdaad nog wel af en toe één of een paar teken, met de Seresto heb ik alleen in de eerste week nog wel eens een teek gevonden.
Dit jaar dus weer Seresto voor mijn honden, en mijn honden slapen ook op bed
ik vind het moeilijk...vorig jaar 1 pil bravecto gegeven en nergens last van, zit er nu ook over te denken om in april pf mei 1 pil te geven en dan klaar
Fire75 schreef:Fire heeft een Seresto band en ik was nooit mijn handen naar het aaien (heb ik wat te doen de hele dag) en hij ligt ook gewoon bij mij op/in bed.
+1
Snoop ligt elke nacht bij ons op bed. En ik was ook niet mijn handen na de honden aaien. Dan blijf ik bezig
Mijn vorige 2 honden kregen gewoon een pipetje en een band om: Klaar.
Sam heeft een vlooien allergie (1 beet en je krijgt een hotspot waar je U tegen zegt), zelfde van een tekenbeet, en als ik een pipetje op hem leeg knijp, jeukt hij zich 3 slagen in de ronde (ook weer met alle gevolgen van dien) *zucht*
Ik durf bij hem vrij weinig/niks bij Sam, maar ja met niks doen, zit hij zo weer aan de prednison ivm hotspot.
vorig jaar (november??) voor de eerste keer Bravecto gegeven (nadat ik paar vlooien op hem had gespot en alle ellende van dien), en niks aan hem gemerkt.
Gisteravond zag mijn zusje ook een ongewenste gast op Hardy. Meteen de kam over hem heen gehaald, niks meer gevonden. Sam gekamd, niks gevonden.
Vanochtend met kammen weer 1 van Hardy afgehaald en Sam gelukkig niks.
Toch naar de DA gereden om voor beide honden Bravecto te halen.
Ik lees hier steeds over Bravecto geven maar het zal toch niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde discussie over dit middel is?
Natuurlijk moet iedereen zelf weten wat hij/zij de hond toe dient maar met een omstreden middel zou ik zelf toch wel wat terughoudend zijn. http://radar.avrotros.nl/uitzendingen/g ... g-of-niet/
Laatst gewijzigd door flatcoat op 06 mar 2017 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
ellen en de birmanen schreef:mijn honden dragen alle 6 de serestoband en happen elkaar ook in de nek zonder problemen. de band zelf geeft niet af, zit geen poeder op en kan je gewoon veilig aan raken.
runninggirl schreef:Ik weet niet hoor, er staat in de bijsluiter dat je je handen moet wassen na het aanraken. En dat ze met de band niet bij je in bed mogen liggen. Dan is het eventueel in de bek krijgen toch ook niet zo goed neem ik aan?
flatcoat schreef:Ik lees hier steeds over Bravecto geven maar het zal toch niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde discussie over dit middel is?
Natuurlijk moet iedereen zelf weten wat hij/zij de hond toe dient maar met een omstreden middel zou ik zelf toch wel wat terughoudend zijn. http://radar.avrotros.nl/uitzendingen/g ... g-of-niet/
Vandaar ook het topic, de angst om nog bravecto te geven...
Ik lees ook regelmatig dat men advantix geeft. Daar is de hond van mijn ouders, lieve Antoon, een gruwelijke dood aan gestorven.
Dus zeg t maar
Daarom heb ik ze allemaal bravecto gegeven en wat waar is is waar, Het helpt wel enorm goed.
Maar ik weet ook nog niet wat het wordt dit jaar.
Tamara81 schreef:Misschien een stomme vraag: wanneer je een anti tekenband gebruikt, moet deze dan 24/7 om blijven? Kun je het thuis niet af doen?
Ik heb het vorige voorjaar en zomer frontline druppels gebruikt.
De werkzame stof van zo'n band moet in de huid trekken. Je kunt de band prima even afdoen (dat doe ik bijvoorbeeld bij het borstelen), maar aangezien de meeste honden het grootste deel van de tijd thuis zijn en maar een paar uur per dag buiten aan het wandelen, zou het niet werken als de band 80 of 90% van de tijd niet om is. Bij mijn honden merkte ik ook dat de eerste paar dagen de werkzaamheid nog minder is en dan vond ik nog af en toe een teek. Na een dag of 3-4 de band om hebben vond ik geen teken meer.