Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

En dan? weer een cc of een ander ras

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Re: En dan? weer een cc of een ander ras

Ongelezen bericht door mijke »

Jeej Sandra ik snap dat dit een lastige keus is. Ik vraag me af, zou de keus ook zo lastig zijn als er geen sprake van was dat je nageslacht van van Gils kon krijgen?

Ik ken je natuurlijk niet, maar afgaande op hoe je hier schrijft op het forum, en ook over de op handen zijnde wetswijzigingen aangaande hoog risicorassen, dan zou ik het niet doen. Altijd aangelijnd en gemuilkorfd moeten lopen, ik geloof niet dat jij daar gelukkig van zou worden, dat heb je vaak genoeg benadrukt. En dan ook nog eens met twee honden? Ik zou het in ieder geval niet willen.

Er wordt door sommige mensen nu wel in dit topic gezegd dat de soep niet zo heet wordt gegeten als hij wordt opgediend, maar is dat echt altijd zo? De eerste RAD is er ook gekomen, de soep werd toen wel degelijk zo heet gegeten als ie werd opgediend. En ik zie het niet zo snel gebeuren dat de politiek een genuanceerde oplossing voor dit probleem bedenkt, dat lukt ons in dit land gewoon vaak niet. Vooral omdat genuanceerder betekent dat de regelgeving complexer wordt en dus moeilijker te controleren en dus duurder en daarvoor is dit probleem op nationale schaal gewoon niet belangrijk genoeg. Dus komt er een lompe oplossing. En dus denk ik dat je angst voor maatregelen waar jij niet mee kunt leven een reëele angst is.

Als er geen sprake was van een kleinkind van van Gils, dan lag de oplossing denk ik voor de hand? Namelijk een leuke, makkelijke hond zoeken, die je mee kunt nemen naar fotoshoots, zoals je dat schrijft klinkt het alsof je daar ook wel heel gelukkig van zou kunnen worden. En dan als van Gils er ooit niet meer is kun je altijd nog kijken of je op dat moment weer een CC wilt, of dat de wet er dan misschien door is en je het toch niet doet.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Barnsley schreef:Maar als die wet er wel door komt, als he, ik moet het nog maar zien. Dan heb je nu ook 1 hond waarmee je moet oppassen. Wat is dan het verschil dat je met wandelen met 2 van zulke honden loopt of met 1? Wandelen is maar een bepaald onderdeel van de dag, de rest van de dag zijn ze bij je in huis, op de bank enz. Het is toch veel belangrijker dat je dan ook een hond hebt die voldoet aan je verwachtingen en waar je hart sneller van gaat slaan?

Straks neem je een labrador, lekker makkelijk met wandelen, ze zijn vrij, sociaal, blij ei enz. Maar voor de rest past het karakter je totaal niet. Dan heb je alleen met wandelen de hond die je graag wilt, omdat hij zonder muilkorf rond mag lopen. De andere uren per dag moet je je dan maar schikken. Volgens mij is dat iets wat je nu juist niet meer wilt omdat je dat met Sneeuw ook hebt gedaan. Ik zou het wel weten hoor. Een hond is meer dan een wandeling...
Precies.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Heavy schreef:Natuurlijk is een hond meer dan een wandeling maar voor sommige mensen waaronder ik en ik denk Sandra ook is de wandeling wel het leukste moment van de dag . Ik geniet het meeste van mijn honden als zij lekker rennen en bezig zijn buiten .
Dat wel ja. Ik hou wel van een paar verschillende rassen, maar als ik echt stapel zou zijn op een bepaald ras dan kocht ik die toch ondanks eventuele maatregelen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

hier stond/staat nog steeds de optie open van een kind van kief maar ik heb het niet gedaan. en ik ga het ook niet meer doen, hoewel het nog steeds kan.
ik wil niet het zwaard van damocles boven me hebben hangen. ja,c de lijst zal heus nog wel aangepast worden maar de bm zal er echt niet afgaan en ik denk de cc ook niet.
en dat kan ik me ook wel voorstellen. maar ik wil met de consequenties van de nieuwe regelgeving niets te maken hebben en ga zeer zeker mijn honden niet muilkorven of aangelijnd uitlaten. daar heb ik zelf geen plezier aan.
ik ben net verhuisd en woon weer redelijk achteraf. en nu twijfel ik over weer een grote hond. voor mijn gevoel van veiligheid. want de cockers en de basset zijn erg leuk maar je hebt er niks aan qua afschrikking. niet dat een hond wat moet doen maar een grote hond schrikt nu eenmaal meer af dan een paar fluffy cockers die je met open armen ontvangen. maar dat gaat geen bm meer worden. de bm zal altijd in mijn hart zitten maar dat doen de cockers ook en dat zal ook wel weer gaan gebeuren met een andere hond/ras. ze hebben allemaal iets unieks en geweldigs waardoor ze je inpakken.

edit: ik moet ook zeggen dat ik nu niet meer met ogen in mijn achterhoofd rondloop en de wandelingen een stuk ontspannender zijn dan toen kief er nog was. hij was een supermakkelijke hond, maar hij trok wel honden aan die een punt moesten maken, dus het was altijd opletten geblazen. en toch, ik woon nu weer achteraf en er zijn hier genoeg gebieden waar je nooit iets of iemand tegen komt maar ik doe het echt niet.
Laatst gewijzigd door Hutsje op 05 mar 2017 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Ik heb een privéterrein tot mijn beschikking (paardenwei) waar ik een paar keer per week met de honden rondscharrel, ballen gooi, en wat train. Maar dat haalt het toch echt niet bij lekker door de natuur struinen.

Overigens is de voorgestelde maatregel dat de hond aan een korte lijn moet in de bebouwde kom, en een muilkorf omdoet in het losloopgebied (maar wel los mag, toch?). Daar zou ik nog wel mee kunnen leven maar ik zou dan voortaan wel rassen kiezen waar die regels niet voor gelden.
Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Hutsje schreef:hier stond/staat nog steeds de optie open van een kind van kief maar ik heb het niet gedaan. en ik ga het ook niet meer doen, hoewel het nog steeds kan.
ik wil niet het zwaard van damocles boven me hebben hangen. ja,c de lijst zal heus nog wel aangepast worden maar de bm zal er echt niet afgaan en ik denk de cc ook niet.
en dat kan ik me ook wel voorstellen. maar ik wil met de consequenties van de nieuwe regelgeving niets te maken hebben en ga zeer zeker mijn honden niet muilkorven of aangelijnd uitlaten. daar heb ik zelf geen plezier aan.
ik ben net verhuisd en woon weer redelijk achteraf. en nu twijfel ik over weer een grote hond. voor mijn gevoel van veiligheid. want de cockers en de basset zijn erg leuk maar je hebt er niks aan qua afschrikking. niet dat een hond wat moet doen maar een grote hond schrikt nu eenmaal meer af dan een paar fluffy cockers die je met open armen ontvangen. maar dat gaat geen bm meer worden. de bm zal altijd in mijn hart zitten maar dat doen de cockers ook en dat zal ook wel weer gaan gebeuren met een andere hond/ras. ze hebben allemaal iets unieks en geweldigs waardoor ze je inpakken.

edit: ik moet ook zeggen dat ik nu niet meer met ogen in mijn achterhoofd rondloop en de wandelingen een stuk ontspannender zijn dan toen kief er nog was. hij was een supermakkelijke hond, maar hij trok wel honden aan die een punt moesten maken, dus het was altijd opletten geblazen. en toch, ik woon nu weer achteraf en er zijn hier genoeg gebieden waar je nooit iets of iemand tegen komt maar ik doe het echt niet.
Klopt het dat je nu in de omgeving van Emmen woont?
Welke gebieden bedoel je dan waar je nooit iets of iemand tegen komt?
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Is het niet angst voor het onbekende? Met een cc weet je wat je ongeveer in huis haalt,met een ander ras is het toch nog even afwachten.
Zelf zit ik in zelfde schuitje, wel of geen Duitse Herder na Noah. Heb alleen maar Duitse Herders gehad, nooit een ander ras. Toch zou ik hierna een ander ras nemen. Er zijn zat leuke rassen en individuen. Nu werk ik met honden en zie dus vele rassen. Zo is m'n beste vriendin een epagnol Breton :LOL: daarnaast markiesjes, tollers en her en der losse kruisingen. Totaal anders dan een Duitse Herder en toch o zo leuk.
Perry en Noah

Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

kooi schreef:
Hutsje schreef:hier stond/staat nog steeds de optie open van een kind van kief maar ik heb het niet gedaan. en ik ga het ook niet meer doen, hoewel het nog steeds kan.

daar woonde ik en nu nog steeds in de omgeving (nu woon ik in zwartemeer, tegen het natuurgebied bargerveen aan). maar omgeving emmen ook genoeg waar je nooit iets of iemand tegenkomt als je dat niet wilt.
Afbeelding
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Ik lees steeds dat je echt het risico niet wil lopen om straks je hond te moeten muilkorven en enkel aangelijnd uit te laten. Desondanks zie ik heel veel reacties die je van je besluit willen halen, omdat er binnenkort een kleinkind van van Gils beschikbaar is. In de keuze voor een hond zou ik me niet onder druk laten zetten omdat er nu net dat nest is. Het kleinkind hoeft helemaal niet op zijn opa te lijken.

Zou een Beauceron iets voor je kunnen zijn? Persoonlijk heb ik geen ervaring met het ras, maar ik heb er wel veel positieve dingen over gehoord. Ik vind het prachtige honden met een mooie uitstraling. Volgens mij passen ze aardig in jouw wensenpakket.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik weet wel uit welke lijnen de pup dan komt en , dat is al een flinke pree, Bouceron is niet wat ik zoek, denk ik, .... naar wat ik ervan weet, misschien toch maar zoeken naar een onherleidbare vuilnisbak herplaatser, en dan maar kijken naar 1 zonder rugzak
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

ik snap je wel hoor, hier kriebelt een Tatra toch ook, zeker met de aanstaande verhuizing, waar het volgens mij perfect is voor een witte beer. Gelukkig speelt het niet voor het ras en de regio waar ik woon. Terwijl ze qua kaliber volgens mij redelijk aan elkaar gewaagd zijn
Afbeelding
kooi
Zeer actief

Hutsje schreef:
kooi schreef:

daar woonde ik en nu nog steeds in de omgeving (nu woon ik in zwartemeer, tegen het natuurgebied bargerveen aan). maar omgeving emmen ook genoeg waar je nooit iets of iemand tegenkomt als je dat niet wilt.
Jij loopt daar toch ook?
Ik heb er 15 jaar gewoond, maar nooit een gebied gevonden waar ik niemand tegen kwam hoor.
Ik vind dat altijd zo'n vaag excuus. Ik zou daar zelf kunnen lopen met mijn hondje juist om geen klapkaken tegen te komen. Het enige terrein waar je met een klapkaak kunt lopen en gegarandéérd geen andere honden tegen komt, is eigen, omheind, terrein. De wet, als die er komt, zal ook gelden voor die gebieden die jij noemt. Ook daar zul je moeten muilkorven.
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Ik zou Van Gils koesteren zolang hij er is. Een tweede krijg je toch nooit meer, die hond is toch weer anders met een heel eigen karakter. Jij reageert ( net als ik) erg op het muilkorf en losloop probleem dat er misschien aan zit te komen. Er zijn mensen die het niet leuk vinden maar dan toch muilkorven en zich daar bij neerleggen. Ik vind het echt verschrikkelijk en die indruk krijg ik van jou ook. Het interesseert me ook niet zoveel of anderen dat overdreven zullen vinden en daar een andere mening over hebben.

Je hebt OEB's gehad en die vond je ook leuk. Ik denk dat je best een hond naar je smaak kunt vinden als je goed zoekt die niet op de eventuele lijst zal staan. Ik zou het niet doen, al zou het nog zo leuk zijn zo'n afstammeling van je hond.
S@ndr@
Zeer actief

er komt gewoon geen muilkorf in tenzij ik echt zelf vind dat ik de hond niet veilig kan houden en dat moet wel natuurlijk, niet omdat een of andere witte boord dat bedacht heeft ,,,,,,, en ik zou er niet goed mee kunnen leven hoe graag ik zo1n ras ook zou willen, alleen ik weet niet of het er door komt.... weet je ik kom niet in losloopgebieden, omdat ik weet wat er loopt gisteren weer de beverstiging bij het foto`s nemen van een hele lieve oude OEB, de man is zo ongeveer weerloos kom je een CM wannabee tegen en jawel gaten, deze honden horen daar niet, met of zonder muilkorf
Afbeelding
de pit vloog erop, ( de CC was stierlijk vervelend) en de eigenaar had geen overwicht , we zagen het aan komen dus 2 klein gaatjes en niet een dode hond, maar alleen al de terreur van die lichaamshouding, dat gaat een muilkorf niet tegen houden, ze moeten er gewoon niet komen .
dus dat wordt straks met labrador en breakstick richting losloopgebied of zo
Begrijp me goed er moet iets gebeuren, maar ik pleit echt voor een fokverbod en mega hoge boetes
en muilkorf, lost de terreur van deze eigenaren niet op en ik mag/moet dan lopen met een hond die niets mag of kan ook al ben ik verantwoordelijk ...... ik. ben zwaar tegen muilkorven.... dus ik denk dat t niet meer gaat gebeuren, ik en een CC
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Nanna schreef:Kijk, en dankzij dát soort debielige eigenaars komen er dus nieuwe maatregelen. Heb je hem nog even hartelijk bedankt en je innige medeleven betuigt vanwege zijn te kleine plassertje? Alleen al die pitbull met die afgescheurde oren zegt mij alweer genoeg over het allooi dat er mee loopt.
Dat is een cc die gecoupeerde hond maar dit zijn inderdaad de verziekers die op zondagmiddag met mooi weer even lekker een rondje door het losloopgebied gaan maken. Zij kunnen dat wel want zij zijn CM :roll: :roll:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik zou het niet doen denk ik, als je zo'n probleem hebt met muilkorven en/of kort aanlijnen. De kans lijkt me vrij groot dat dit onderdeel van de voorgestelde regelgeving wel door zal gaan, de vraag is alleen voor welke rassen en kruisingen dat precies zal gaan gelden.
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:Kijk, en dankzij dát soort debielige eigenaars komen er dus nieuwe maatregelen. Heb je hem nog even hartelijk bedankt en je innige medeleven betuigt vanwege zijn te kleine plassertje? Alleen al die pitbull met die afgescheurde oren zegt mij alweer genoeg over het allooi dat er mee loopt.
dat is inderdaad een CC met gecoupeerde oren, waarschijnlijk uit het buitenland gehaald of via een fokker hier, naar het buitenland geïmporteerd en gecoupeerd weer terug gehaald.
dat gebeurt, regelmatig helaas :roll:
deze mensen blijven terreur uitoefenen ik ga mijn hond niet muilkorven , want met dat soort idioten is hij inderdaad niet meer veilig dan.. maar een anders soort ras is ook niet veilig dus er moeten goede maatregelen komen, en de muilkorf werkt niet, de terreur blijft... met of zonder korf, deze jongens wil je niet tegen komen, niet met die baas :roll:
DeDiana schreef:Ik zou het niet doen denk ik, als je zo'n probleem hebt met muilkorven en/of kort aanlijnen. De kans lijkt me vrij groot dat dit onderdeel van de voorgestelde regelgeving wel door zal gaan, de vraag is alleen voor welke rassen en kruisingen dat precies zal gaan gelden.
Ik denk er ook over om het niet te doen, het houdt me aan alle kanten tegen terwijl ik het wel graag zou willen, andere overweging is natuurlijk, bij mij zou hij goed zitten die cc, wie weet waar het nu terecht gaat komen. UIt het vorige nest is er 1 hond niet goed terecht gekomen, eigenaren weten niet wat ze hebben en stellen geen grenzen die hond, ( intacte reu reu ) mag alles ik hou mijn hart vast daar,.... zoveel overwegingen
Hutsje
Zeer actief

kooi schreef:
Hutsje schreef:
kooi schreef:

Jij loopt daar toch ook?
Ik heb er 15 jaar gewoond, maar nooit een gebied gevonden waar ik niemand tegen kwam hoor.
Ik vind dat altijd zo'n vaag excuus. Ik zou daar zelf kunnen lopen met mijn hondje juist om geen klapkaken tegen te komen. Het enige terrein waar je met een klapkaak kunt lopen en gegarandéérd geen andere honden tegen komt, is eigen, omheind, terrein. De wet, als die er komt, zal ook gelden voor die gebieden die jij noemt. Ook daar zul je moeten muilkorven.
wat vreemd dat jij in die 15 jaar nooit een gebied tegen bent gekomen waar je nooit iemand tegenkwam. denk je nu dat die er niet zijn? ik woon hier nu 14 jaar en ik kan ze niet eens allemaal opnoemen. van de week toevallig weer 3 gebieden gevonden waar nooit iemand komt, inmiddels kan ik 7 dagen rond steeds ergens anders rustig lopen, zalig! ik noem de gebieden expres niet omdat ik het rustig wil houden. want ik heb niet eens een klapkaak :19: .
ja, ik loop er, en ben dan de enige. en al zou ik met een klapkaak lopen dan zie ik die van verre aankomen aangezien ik met zo'n hond alleen op overzichtelijke gebieden zou lopen, dus ruim de tijd om de klapkaak aan te lijnen. maar zoals ik al eerder zei, ik heb geen zin in dat stigma en ik heb geen zin in al die regels en ik heb ook al geen klapkaak.
wat wil je nu eigenlijk zeggen met je post? vaag excuus? waarvoor?
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Als ik jouw posts lees n.a.v. de eventueel nieuwe regelgeving zou ik als ik in jouw schoenen stond echt geen ras nemen dat op de lijst staat. Tenzij je een groot privéterrein hebt of kunt huren en je daar uit kunt/wilt leven met je hond.

Stel dat die regels wel doorkomen en jij gaat je daar niet aan houden levert je dat ook weer stress op. Je gaat geheid commentaar krijgen of scheve gezichten, dan word je gemeld (en sorry maar ik zou dat terecht vinden, niet iedereen weet hoe jij jouw hond in de smiezen houdt), ga je je weer druk maken. Nee hoor, ik zou lekker op zoek gaan naar een ras dat niet op die lijst gaat komen. Er is niemand zo tegen een muilkorf als jij hier geloof ik :mrgreen: Dus nee, ik zou dat echt laten of je moet emigreren. Het risico op die regelgeving zou me even te groot zijn.
S@ndr@
Zeer actief

weet je als je een zwarte CC neemt of een formentino dan weten de meeste mensen dat onderscheid toch niet te maken.... maar je hebt gelijk ik ben er echt falikant tegen dus maar op zoek naar een geweldig leuke kruising zonder jachtinstinct en met korte vacht waar ik nul aan hoeft te doen :wink: denk dat dat het wijste is..... ik voel daar ook wel veel voor hoor
Manuma
Zeer actief

S@ndr@ schreef:weet je als je een zwarte CC neemt of een formentino dan weten de meeste mensen dat onderscheid toch niet te maken.... maar je hebt gelijk ik ben er echt falikant tegen dus maar op zoek naar een geweldig leuke kruising zonder jachtinstinct en met korte vacht waar ik nul aan hoeft te doen :wink: denk dat dat het wijste is..... ik voel daar ook wel veel voor hoor
Ik snap dat het zeer doet, het is ook oneerlijk maar ik vrees dat die regels toch echt wel voor de CC gaan gelden. En misschien gaat het wel heel erg meevallen, maarja je weet het niet. Aan de andere kant denk ik dat de spijt achteraf altijd groter is dan als je het níet hebt gedaan dan wel. Lastig, lastig.

Al zijn er ook wel heel veel leuke kruisingen :scratch:
S@ndr@
Zeer actief

Ik zie heel veel kruisingen berghond,.... ik zou er mee door de deur kunnen denk ik, maar het zijn ook niet de gemakkelijkste zusters, zeg maar...... zou wel weer super passen bij de Keizer, maar ik wil dan echt een zorgeloos type- met t risico dat ik er never nooit een echt klik mee zal krijgen, maar goed dat kom je met proberen aan de weet
Manuma
Zeer actief

Soms kan je een klik zomaar hebben terwijl je die hond op voorhand nooit zou willen. Kijk naar mij en Uma. Ik had haar never nooit als eigen hond uitgezocht maar ben stapelgek op haar.
Net als Manu trouwens :LOL:

Je kan zomaar verrast worden :D
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:weet je als je een zwarte CC neemt of een formentino dan weten de meeste mensen dat onderscheid toch niet te maken
Reken daar maar niet op. Dit is een zwarte CC en in de ogen van jan Publiek toch écht een vechthond hoor, al is ie dat honderd keer niet

Afbeelding
Joh dat is een zwarte gecoupeerd reu, ik zou er een beer neerzetten, t zou dan een zwarte of formentino teef worden met oren..... meer zoiets
Afbeelding
vaak zien ze het dan aan voor een kruisin lab of iets dergelijks , ziet er toch anders uit zou ik zeggen- voor jan publiek
S@ndr@
Zeer actief

Manuma schreef:Soms kan je een klik zomaar hebben terwijl je die hond op voorhand nooit zou willen. Kijk naar mij en Uma. Ik had haar never nooit als eigen hond uitgezocht maar ben stapelgek op haar.

Precies soms moet je het gewoon proberen :wink:
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef: t zou dan een zwarte of formentino teef worden
je houdt toch die lichte ogen. Je geeft nu aan dat mensen bang zijn voor Gils vanwege die lichte ogen. Ik ken geen zwarte lab met gele ogen ;-)

Afbeelding
de mensen vinden hem eng omdat hij ze recht aan kan kijken als ze naar hem kijken hij wikt en weegt wat ze moeten, tja dan is er ineens iemand thuis, dat vinden ze een rare gewaarwording....... en ik zie kruisingen zat met lichte en blauwe ogen zelfs :wink: .... of bijna wit soms
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:
Manuma schreef:Soms kan je een klik zomaar hebben terwijl je die hond op voorhand nooit zou willen. Kijk naar mij en Uma. Ik had haar never nooit als eigen hond uitgezocht maar ben stapelgek op haar.

Ik zag Lauren staan, een mix Mastin. Lief beest.
Daar zien mensen niks kwalijks in; dat is gewoon een 'prinsbernard mix' met droopy oortjes ;-)
Dat lijkt me echt wat voor jou, zoiets. Veel eerder dan een jachtlab.
Afbeelding
Nee, echt :LOL: no thanks, geloof dat je ergens iets niet helemaal goed hebt opgepikt :wink:
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:

Ik zag Lauren staan, een mix Mastin. Lief beest.
Daar zien mensen niks kwalijks in; dat is gewoon een 'prinsbernard mix' met droopy oortjes ;-)
Dat lijkt me echt wat voor jou, zoiets. Veel eerder dan een jachtlab.
Afbeelding
Ik stem ook voor een Mastin-mix. :mann:
Als je met koppigheid om weet te gaan. :engel:
kooi
Zeer actief

Ik heb met alle twee mijn berners geen klik gehad toen ik ze ontmoette.
Duty had krullen in de vacht, wat ik per se niet wilde en na haar vond ik Jorla niet mooi, met haar donkere sproetenkop.

Maar je moest eens weten hoe idioot veel ik van ze ben gaan houden en hoe mooi ik ze dan ook vond. Zodra het 'jouw' hond is, ( als die in je hart zit) wordt dat uiterlijk veel minder van belang. Al moet je natuurlijk niet gaan voor een ras dat je afstotelijk vindt.

Ik vind het wel heel jammer voor je dat je hier zo'n hartzeer om hebt, terwijl jouw hond dat niet verdient.
S@ndr@
Zeer actief

pfffffffffff.......... dacht t niet, moet er nog naar kijken ook he.. verder heb ik met beunes bernards nu niet de indruk dat t de allermakkelijkste zijn met andere honden
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”