[quote="29Kim_"]Wow, wat een hoop berichten! Ik kan hier echt wat mee! Bedankt!
We, denken, op dit moment wel te weten waar we aan willen beginnen. We zullen binnenkort contact opnemen met een aantal fokkers om daar naar de honden te kijken en te kijken of het ons ook echt aanspreekt.
Om terug te komen op een aantal van de vragen..
de hond zal doordeweeks wanneer mijn vriend werkt max 5 uurtjes alleen zitten. Behalve als 2 van zijn ochtenddiensten in mijn werkdagen vallen dan is het een hele dag en zullen we opzoek moeten naar iemand die uit wil/kan laten.
Omdat mn vriend in de continue loopt zal hij op veel doordeweekse dagen ook gewoon n hele dag thuis zijn. Dat wisselt heel erg natuurlijk.
Kinderen zullen er zeker komen binnen 5 jaar maar niet op korte termijn. Valt dat niet te combineren? Honden waar later een kind bij komt??[/quote
werktechnisch zeker als je er wel voldoende mee doet en niet enkel fysiek kan het zeker.
Wat anderen al aangeven zullen opvang of uitlaatservices niet direct staan te springen voor een mechelse herder. En eerlijk, ik vind het ook geen hond om zomaar zo in een groep mee te lopen met een ander dan de baas.
Individuele en vertrouwde uit zou dan eerder mijn keuze zijn.
Verder kunnen kinderen prima bij een mechelse herder, maar (geldt overigens voor iedere hond maar een herder die ook een bepaalde mate van hersenwerk ipv enkel beweging vraagt is het toch anders) kinderen kosten tijd en de hond ook. Over een jaar of 5 is hij in de bloei van zijn leven en wel "afgericht" maar ook energiek. Daarnaast blijft het een herder en zal hij het gezin bewaken, dus ook als de kleuter leuk vriendjes over de vloer heeft en er even wat wilder dan normaal gestoeid wordt. Het kan dan zijn dat je de hond weg moet sluiten op die momenten. Daar moet je wel rekening mee houden. Maar goed dit geldt voor zo een beetje iedere wakende hond