Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

knorrende maag.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

knorrende maag.

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

Lana, nu 3 maand oud, had vanmorgen een knorrende maag, zeer duidelijk hoorbaar,
gisteren goed haar bak leeg gegeten, maar s avonds twee keer gekotst,
vandaag wil ze niet naar haar brokken kijken, [net een varkensoortje gegeven en die gaat er met smaak in]
ze is zo wie zo niet erg gefixeerd op haar eten, [ben nog steeds aan het uitzoeken wat ze nu echt graag eet] doet hier de hele dag over.

poep en plas is normaal, ze is ook levendig [als ze wakker is] , maar slaapt enorm veel.
moet zeggen dat ze enorm in de hoogte groeit, maar qua gewicht zo zo, [ze valt niet af hoor]
kan deze groeispurt invloed hebben op haar doen en laten.

heb het idee dat haar maag wat van streek is, komt dit vaker bij pups voor.?
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Re: knorrende maag.

Ongelezen bericht door kooi »

Niet alleen bij pups, ook bij volwassen honden.
Meestal met een dag of twee weer over. Als het langer duurt even d.a. raadplegen. Pup met weinig eetlust vind ik wel zorgelijk...misschien houdt ze niet van brokken? Hoe reageert ze op nat voer?
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Nou die knorrende maag is zo gek niet natuurlijk als ze de boel heeft uitgekotst. Ik had het varkensoor niet gegeven, behoorlijk vet en zal eerder verkeerd vallen.
Een pup kan natuurlijk net als een volwassen hond wat onder de leden hebben. Gewoon even aankijken, vooral op letten dat ze genoeg drinkt. Dat eten komt wel.
Lanavandevledders
Zeer actief

ze zal toch haar maag een beetje van slag hebben gehad,
ze loopt hier los op het erf en in de schuren, dus misschien wel iets verkeerds naar binnen gewerkt, [wie weet wat katte of schape of paarde brok, wat op de grond is geknoeid met voeren] want alles is goed afgesloten opgeborgen.

vanmiddag eerst andere brokken gehaald, en ze eet weer met smaak,
vanavond vond ik haar weer beter in dr vel zitten, qua doen en laten.
Lanavandevledders
Zeer actief

Brindlecardi schreef:Nou die knorrende maag is zo gek niet natuurlijk als ze de boel heeft uitgekotst. Ik had het varkensoor niet gegeven, behoorlijk vet en zal eerder verkeerd vallen.
Een pup kan natuurlijk net als een volwassen hond wat onder de leden hebben. Gewoon even aankijken, vooral op letten dat ze genoeg drinkt. Dat eten komt wel.
ja dat varkensoor was misschien niet de beste keus, nu je het zegt, maar gelukkig heeft ze het wel binnengehouden.
denk als ze maar wat wil eten,
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Lanavandevledders schreef:
Brindlecardi schreef:Nou die knorrende maag is zo gek niet natuurlijk als ze de boel heeft uitgekotst. Ik had het varkensoor niet gegeven, behoorlijk vet en zal eerder verkeerd vallen.
ja dat varkensoor was misschien niet de beste keus, nu je het zegt, maar gelukkig heeft ze het wel binnengehouden.
denk als ze maar wat wil eten,
Niet zo stressen hoor als ze een x niet eten. Als jij je niet lekker voelt heb je ook niet zoveel zin in eten toch? :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”