Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Spuitje na de eerste beet

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Spuitje na de eerste beet

Ongelezen bericht door Tineke »

Caro. schreef:Daarnaast denk ik echter wel dat een SPA het ergste ras is qua ernst van de incidenten, stomweg omdat ze werkelijk vasthouden en totaal
voor the kill gaan en dát zie je niet veel bij andere rassen.
Dat is denk ik ook het probleem , en ze zijn moeilijk zo niet onmogelijk te stoppen als ze eenmaal gaan.
Dat vind ik overigens sowieso een terriërs eigenschap die je wel bij meer terriërs ziet maar goed die pluk je er dan toch wat makkelijker af.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Budkes schreef:
Ik wil met alle liefde iedere keer alles weer uitleggen, maar mss wil je zelf ff googlen op mijn berichten. Scheelt me een enorme hoop werk. :J:

En buiten het feit dat er vaak wat fout gaat bij de politie zijn heel veel verhalen precies wat het zegt; Verhalen wat vaak inhoudt dat ze niet altijd kloppen.

Wat helaas ook vaak gebeurd is dat er heel veel incidenten bekend zijn, bij buurtbewoners en hondenbrigade, maar dat er nog nooit een melding bij de politie is gedaan. Helaas.
En de maatregelen moeten worden opgelegd door de gemeente, en die hebben niet allemaal het zelfde beleid.

Maar zoals gezegd, er gaat ook veel fout bij de politie, en inderdaad vaak door gebrek aan kennis en niet uit onwil.

Dank je, ik ga even op zoek naar je bericht met uitleg hierover :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Caro. schreef:
Budkes schreef:
Ik wil met alle liefde iedere keer alles weer uitleggen, maar mss wil je zelf ff googlen op mijn berichten. Scheelt me een enorme hoop werk. :J:

En buiten het feit dat er vaak wat fout gaat bij de politie zijn heel veel verhalen precies wat het zegt; Verhalen wat vaak inhoudt dat ze niet altijd kloppen.

Wat helaas ook vaak gebeurd is dat er heel veel incidenten bekend zijn, bij buurtbewoners en hondenbrigade, maar dat er nog nooit een melding bij de politie is gedaan. Helaas.
En de maatregelen moeten worden opgelegd door de gemeente, en die hebben niet allemaal het zelfde beleid.

Maar zoals gezegd, er gaat ook veel fout bij de politie, en inderdaad vaak door gebrek aan kennis en niet uit onwil.

Dank je, ik ga even op zoek naar je bericht met uitleg hierover :ok:
Misschien een idee Budkes dat je dit in een topic uiteenzet en dat dat topic dan vastgezet wordt? Het is wel informatie die bijzonder nuttig kan zijn en waar vaak weer opnieuw in discussies naar gevraagd wordt. Ik zou het zelf ook wel prettig vinden om het snel te kunnen vinden mocht er (afkloppen!) hier ooit wat gebeuren. Nouja, zomaar een ideetje, je moet zelf natuurlijk even kijken of je er zin in heb (en ik weet niet of de modjes het er mee eens zijn :P )
Jonas26
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jonas26 »

S@ndr@ schreef:Die 5 dubbele belasting zou ik geen problemen mee hebben die muilkorf wel.... maar dat is persoonlijk.... ik zie namelijk wel dat ze er hinder van hebben :wink:
Welke hinder zie jij met de muilkorf? Muts heeft er geen probleem mee, ze heeft nu de goede maat en er echt geen last van.Ballen gooien doe ik op eigen terrein en daar heeft ze ook een zee van ruimte om rond te rennen en te spelen. Op wandelingen houd ik haar altijd aangelijnd.
Afbeelding
Jonas26
Zeer actief

Tineke schreef:
Jonas26 schreef:
tobi__ schreef:
Mij ook niet. De klapkaak pup die in het park loopt bij ons baart me nu al zorgen en ik vrees met grote vrezen hoe dat over een jaar gaat. Zou fijn zijn als de regeling dan in ieder geval van kracht is.
Nu al? Overdrijven is ook een vak :roll:
Heb jij nog nooit een pup gezien waarvan je dacht nou die moet ik later gaan vermijden, nou ik wel hoor. Bij Abra op puppenles zat een Akita pup die was toen al niet prettig naar andere honden. Op heel jonge leeftijd al , en in combinatie met zijn eigenaren was ik blij dat ze niet bij ons in de buurt woonde.
Nee nog niet, alleen labradors vermijd ik echt.Maar me zorgen maken over een pup, nee. Tegen de tijd dat de pup volwassen is zorg ik wel dat ik de hond ontloop als ik er gevaar in zie.
Afbeelding
Jonas26
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Jonas26 schreef:
tobi__ schreef:Mij ook niet. De klapkaak pup die in het park loopt bij ons baart me nu al zorgen en ik vrees met grote vrezen hoe dat over een jaar gaat. Zou fijn zijn als de regeling dan in ieder geval van kracht is.
Nu al? Overdrijven is ook een vak :roll:
Vind je?
Ik niet. Maar ik wacht eerst altijd af of hij er nog wel is tegen die tijd. Voor hetzelfde geld is ie alweer weg.
Ja dat vind ik, me zorgen maken op voorhand heeft weinig nut. Ik zie het wel tegen die tijd dat het zover is en bepaal dan wel mijn strategie :ok:
Afbeelding
Rocco
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rocco »

Tara schreef:
Rocco schreef: waar ik diverse honden heb mogen bijten
Afbeelding
Foei jij speelt vals je moet geen dingen weg knippen Tara

Volledige zin is: heb mogen bijten op mijzelf

Van een valse baas krijg je ook valse honden

:E:
Laatst gewijzigd door Rocco op 27 feb 2017 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Rocco
Zeer actief

Ja maar dat is iets anders dan weg knippen en vervalsen

:cheer: :E:

Gaan we jou straks muilkorven hier....
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:
toots schreef: Zo natuurlijk is dat helaas niet.
Zo natuurlijk is dat wel. Ze gaan toch niet een hond afspuiten waarvan niet eens bewezen is dat ie gebeten heeft? Alleen omdat zijn rotkop hun niet aanstaat?
Zou het wel allemaal vereenvoudigen en makkelijker maken.
Binnenvallen , spuit erin , hier is de rekening en doeiiiiiiiiiiiiii. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief

Hoe zit het dan als je met je roedeltje aan de lijn loop en komt een SPA'tje je roedeltje binnen patsen en vliegt op 1 van je honden en je roedel bijten dat beest dood.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Jonas26 schreef:
S@ndr@ schreef:Die 5 dubbele belasting zou ik geen problemen mee hebben die muilkorf wel.... maar dat is persoonlijk.... ik zie namelijk wel dat ze er hinder van hebben :wink:
Welke hinder zie jij met de muilkorf? Muts heeft er geen probleem mee, ze heeft nu de goede maat en er echt geen last van.Ballen gooien doe ik op eigen terrein en daar heeft ze ook een zee van ruimte om rond te rennen en te spelen. Op wandelingen houd ik haar altijd aangelijnd.
Heel veel communicatie van de hond is gewoon lichaamshouding en uitdrukking, het verstoord de communicatie, ik zou ook niet graag een gesprek aan gaan met 1 hand op de rug, want dat praat toch anders, mijn honden communiceren ook met andere honden gaat ook anders en minder goed met een muilkorf ennn, we hebben hier allemaal zoiets van als je dat maar zorgt dat een hond kort is aangelijnd enz dan ben je veilig, ik heb juist ervaren, dat als je de hond het gevoel geeft dat hij enige macht over de situatie heeft, dat ze veel makkelijker zijn en veel minder vechten tegen het gezag dan als je ze maar aan alle kanten inbind, ik ga dat dus ook niet doen..... gewoon niet
bouvierpoedel
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
Jonas26 schreef:
Heel veel communicatie van de hond is gewoon lichaamshouding en uitdrukking, het verstoord de communicatie, ik zou ook niet graag een gesprek aan gaan met 1 hand op de rug, want dat praat toch anders, mijn honden communiceren ook met andere honden gaat ook anders en minder goed met een muilkorf ennn, we hebben hier allemaal zoiets van als je dat maar zorgt dat een hond kort is aangelijnd enz dan ben je veilig, ik heb juist ervaren, dat als je de hond het gevoel geeft dat hij enige macht over de situatie heeft, dat ze veel makkelijker zijn en veel minder vechten tegen het gezag dan als je ze maar aan alle kanten inbind, ik ga dat dus ook niet doen..... gewoon niet
Als je niet wilt dat je hond contact maakt met andere honden hoeft hij toch ook niet te communiceren.
Mensen met het gemis van een arm of 2 heb je wel gelijk in , die verstaat niemand. :LOL:
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Maar Sandra, je laat ze toch al niet tot nauwelijks bij andere honden? Dat dacht ik hier vaak te lezen.
En kort aangelijnd lijkt me een 1,5 meter riem. Volgens mij gaat het erom dat je er geen flexi aanhangt voor 8 meter. Aan een 1,5 meter riem bind ik mijn honden niet in hoor, ook niet aan 1 meter.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

S@ndr@ schreef:
Jonas26 schreef:
Ik ben het er wel mee eens dat het de communicatie met soortgenoten wat kan verstoren, alhoewel lichaamstaal (houding, etc.) daar niet door wordt beïnvloed. Maar bepaalde kalmerende signalen kunnen inderdaad door de muilkorf moeilijker te zien zijn. Nu laat ik Amy überhaupt geen contact maken met vreemde honden als ze een muilkorf om heeft, dus dan vind ik dat ook niet zo'n punt. Met eigen of bekende honden zie ik helemaal niet dat de communicatie wordt bemoeilijkt door de muilkorf. Het lijkt me ook niet de bedoeling van een muilkorfgebod dat een hond die niet sociaal is met soortgenoten dan maar op elke hond losgelaten wordt, omdat hij toch geen ernstige schade aan kan richten. Ook met muilkorf kan een hond een andere hond belagen, najagen, op de grond pinnen, etc., dus het ontslaat de baas niet van zijn verantwoordelijkheid, het is alleen een extra veiligheidsmaatregel.
S@ndr@
Zeer actief

Manuma schreef:Maar Sandra, je laat ze toch al niet tot nauwelijks bij andere honden? Dat dacht ik hier vaak te lezen.
En kort aangelijnd lijkt me een 1,5 meter riem. Volgens mij gaat het erom dat je er geen flexi aanhangt voor 8 meter. Aan een 1,5 meter riem bind ik mijn honden niet in hoor, ook niet aan 1 meter.
Hee, ik zoek het niet op... maar je komt ze wel tegen tijdens wandelingen en dan moet je niet denken dat er niet gecommuniceerd wordt hoor :wink: wij communiceren ons ook de pleuris, onbewust vaak, met vreemden die we tegenkomen, honden dus ook .. ik leef niet in een hutje in de hei ( helaas) . als er niemand te zien is loopt hij los, en ook met mij communiceert hij heel veel met gelaatsuitdrukkingen, we hebben heel vaak even contact.. muilkorf beinvoled dat, ik zou het niet graag willen missen, want ik weet hoe de bui hangt zeg maar
S@ndr@
Zeer actief

bouvierpoedel schreef: Als je niet wilt dat je hond contact maakt met andere honden hoeft hij toch ook niet te communiceren.
Mensen met het gemis van een arm of 2 heb je wel gelijk in , die verstaat niemand. :LOL:
80 % van onze communicatie is non verbaal, maar goed, het zal aan jou wel voorbij gaan, :wink: t zou me niet verbazen, eerlijk gezegd :cool2:
Suusz27
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suusz27 »

bouvierpoedel schreef:Hoe zit het dan als je met je roedeltje aan de lijn loop en komt een SPA'tje je roedeltje binnen patsen en vliegt op 1 van je honden en je roedel bijten dat beest dood.
Nou hetzelfde,

Binnenvallen , spuit erin , hier is de rekening en doeiiiiiiiiiiiiii. :S:
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

S@ndr@ schreef:
Manuma schreef:Maar Sandra, je laat ze toch al niet tot nauwelijks bij andere honden? Dat dacht ik hier vaak te lezen.
Hee, ik zoek het niet op... maar je komt ze wel tegen tijdens wandelingen en dan moet je niet denken dat er niet gecommuniceerd wordt hoor :wink: wij communiceren ons ook de pleuris, onbewust vaak, met vreemden die we tegenkomen, honden dus ook .. ik leef niet in een hutje in de hei ( helaas) . als er niemand te zien is loopt hij los, en ook met mij communiceert hij heel veel met gelaatsuitdrukkingen, we hebben heel vaak even contact.. muilkorf beinvoled dat, ik zou het niet graag willen missen, want ik weet hoe de bui hangt zeg maar
Een hutje op de hei klinkt wel goed hè :F:
Ik zie met een appèl of een lijn niet veel problemen in dat (kleine) gebrek aan communicatie eerlijk gezegd. Het is er natuurlijk wel maar of daar nu veel problemen van gaan komen weet ik niet. Je ziet toch ook snel aan houding, stand van de oren en ogen en hoort aan de geluiden wat je hond communiceert. Daar heb ik de bek nauwelijks voor nodig maar wellicht is dat bij andere rassen wel anders.
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Een muilkorf vind ik niks. Daarom heb ik Buck z'n hele leven al heel goed getraind zodat een muilkorf niet nodig is. Je kunt jezelf als hond met een muilkorf niet verdedigen. Ik heb dat een keer gezien met een Saarloos Wolfhond die aangevallen werd door drie honden. Ik bedank er voor en heb er met Buck alles aan gedaan zodat dat niet nodig zou zijn en dat lukt al 14 jaar prima. Nou is hij niet het verscheurende type maar bijt wel in bepaalde omstandigheden. Die ik prima kan voorkomen.

En ik begrijp best dat als je een gevaarlijke hond hebt dat mensen dan denken dat waar het probleem ligt dat zo'n hond dan zelf het risico maar moet lopen. Maar er worden dus als dit door zou gaan ook honden gemuilkorfd die geen vlieg kwaad doen en ook zij kunnen zich niet meer verdedigen. Bovendien lijkt het me een heel onvrij gevoel voor de hond. Ik hou er van als honden zich zo vrij mogelijk kunnen bewegen. Niet met van alles op en aan maar zonder iets, geen halsband, niks.
Laatst gewijzigd door Jackira op 28 feb 2017 10:31, 2 keer totaal gewijzigd.
S@ndr@
Zeer actief

Manuma schreef:
S@ndr@ schreef:
Een hutje op de hei klinkt wel goed hè :F:
Ik zie met een appèl of een lijn niet veel problemen in dat (kleine) gebrek aan communicatie eerlijk gezegd. Het is er natuurlijk wel maar of daar nu veel problemen van gaan komen weet ik niet. Je ziet toch ook snel aan houding, stand van de oren en ogen en hoort aan de geluiden wat je hond communiceert. Daar heb ik de bek nauwelijks voor nodig maar wellicht is dat bij andere rassen wel anders.
Kijk alleen maar eens naar de foto`s die ik vaak maak hoeveel gezichtsuitdrukkingen hij heeft, en dat is nog maar het topje van de ijsberg, :wink: ..... en natuurlijk zie ik ook veel aan de rest van zijn lijf, maar vaak is het de combi, ik vind het heel belangrijk en andere honden volgens mij ook.. bij voorbeeld, ik liep net de trap op met Van Gils, en er stond dus boven op de trap een russelreutje, en die stond heel even stijf toen hij Gil zag, van holy shit :O: 1/100 van een seconde en daarna liep hij er langs en was het goed, in die kleine tijd is er heel veel gezegd wat wij vaak missen :wink: .. en wat je met een muilkorf gedeeltelijk wegpoetst.. ik persoonlijk zou dat echt een stap te ver vinden .... doe mij maar een hutje op de hei dan toch, zo wil ik geen hond hebben, ik respecteer het wezen hond teveel, daarom gaat t hier ook zo goed.....
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb trouwens nog nooit een agressieve Cane Corso gezien :denken: Hier in de buurt lopen er best een aantal en niet eentje
is agressief. Het varieert van 'zijn eigen gang gaan' tot eigenlijk gewoon sociale honden die geen vlieg (nou ja, andere hond dan)
kwaad doen.
Dit ras staat toch niet echt bekend om agressie of heb ik een verkeerd beeld hiervan?
Afbeelding
A good dog never dies...

S@ndr@
Zeer actief

Caro. schreef:Ik heb trouwens nog nooit een agressieve Cane Corso gezien :denken: Hier in de buurt lopen er best een aantal en niet eentje
is agressief. Het varieert van 'zijn eigen gang gaan' tot eigenlijk gewoon sociale honden die geen vlieg (nou ja, andere hond dan)
kwaad doen.
Dit ras staat toch niet echt bekend om agressie of heb ik een verkeerd beeld hiervan?
er loopt een enkele laaie lichter tussen zeg maar en vaak laten ze het kaas niet van hun brood afvreten.... maar agressief, echt agressief, die ken ik niet...... en ik zie er heel wat lang komen. ken ook niet echt incidenten met CC`s :denken: maar goed zullen er vast zijn
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:
Caro. schreef:Ik heb trouwens nog nooit een agressieve Cane Corso gezien :denken: Hier in de buurt lopen er best een aantal en niet eentje
kwaad doen.
er loopt een enkele laaie lichter tussen zeg maar en vaak laten ze het kaas niet van hun brood afvreten.... maar agressief, echt agressief, die ken ik niet...... en ik zie er heel wat lang komen. ken ook niet echt incidenten met CC`s :denken: maar goed zullen er vast zijn
Hier lopen ook wat CC's door de buurt en niet één is agressief. Integendeel; ze zijn vaak wat bangachtig.
Maar als je geen heil ziet in muilkorven en kort aanlijnen moet je een ander ras kiezen en wie weet hoe leuk dat is. Als er een decreet wordt uitgevaardigd dat teckels en collies ook gemuilkorfd moeten worden, nou, dan kies ik een ander ras. Ik heb geen zin in wandelen met een riempje. En ik zie zat lekkers in hondenland hoor :ok:
tja, dat heb je als je gaat fokken op sociaal geaccepteerd gedrag, bang zijn mag, scherp zijn niet, Van Gils is best scherp, maar past me als een handschoen, kan me geen fijnere hond voorstellen, en dat jij heel veel lekkers ziet wil nog niet zeggen dat ik of iemand anders met t zelfde door de deur kan natuurlijk,, het is voor mij een keuze tussen hart en verstand, en hart gaat verliezen denk ik( waarschijnlijk, met heel veel pijn, of ik moet nog capituleren) ....... heel jammer voor de toekomstige hond, dan wordt ik gewoon een mens met een hond in plaats van een honden mens, :Q: who cares
FullofLove
Actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door FullofLove »

We zijn een overvol mensen en honden land. Dus er zullen altijd incidenten blijven...en grote honden die veel schade kunnen aanrichten en kleine irritante honden die overal op af gaan , zullen er ook altijd blijven. Maar ik ben verder voor een fok en houdverbod van SPA's en alle mogelijke look a likes en kruisingen hiervan...er zijn zoveel incidenten met dit ras dat het al veel zal schelen. En ja, als je bij elke wetgeving afvraagt of een ieder er zich aan zal houden, schiet dat niet echt op...want nee, niet ieder zal zich eraan houden. Maar velen wel. Ik bedoel we kennen ook snelheidsbeperkingen op de wegen en daar houdt ook niet iedereen zich aan, maar lijkt me geen reden om deze wetgeving dan maar af te schaffen...
En anders misschien maar alle honden boven een bepaalde schofthoogte aanlijnplicht en muilkorven...dus ja ook de labradors en de goldens...het gaat anders een langdurige en onzinnige discussie worden welke honden je er anders wel of niet onder laat vallen.
Maar op zich hoeft dat voor mij niet, ik spring al een gat in d elucht van blijdschap als er een houd en fokverbod komt op de SPA's...
Groetjes Bibi met Peggy en Suzie
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Maar het is nu toch in het advies óf kort aanlijnen óf muilkorven? Ik zou niet voor een ander ras gaan, omdat ik juist voor de DH gekozen heb. Die passen bij me. Maar ik zou het loslopen dan wel gewoon op privéterrein gaan doen, dus zonder muilkorf.

Zou je dan met speuren ook een muilkorf om moeten? Zowel het 'ipo' speuren als andere soorten speuren gebeurd aan een langere lijn. :D
Rocco
Zeer actief

Maak elkaar nou niet gek.............

Ze zetten hoog in , gewoon rustig afwachten wat er van over blijft, ik moet het allemaal nog maar zien.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Wat mij betreft beginnen ze met de staffs, pitbulls, xxl bully's en kruisingen daarvan. Kunnen ze daarna altijd nog kijken of het voor meer typen nodig blijkt
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:
kwaad doen.
Het kaas niet van het brood afvreten, dat hoeft ook helemaal niet. Het lijkt mij dat het in het reglement moet gaan om agressieve honden
die blindelings voor de kill gaan en dat zie ik bij Cane Corso's eigenlijk niet terug.
Het enige ras (let op: ras, niet hond) waar ik het bij zie zijn de SPA's (en dat dus een enkele gestoorde hond, om het even wat voor ras).

Wat mij betreft gaan de regels in eerste instantie ook alleen voor de SPA's gelden: kort aangelijnd, niet los in de bebouwde kom, wel los dan een
muilkorf (ja dat is kut, sorry).
En dan zien we wel weer verder.
Afbeelding
A good dog never dies...

S@ndr@
Zeer actief

FullofLove schreef:We zijn een overvol mensen en honden land. Dus er zullen altijd incidenten blijven...en grote honden die veel schade kunnen aanrichten en kleine irritante honden die overal op af gaan , zullen er ook altijd blijven. Maar ik ben verder voor een fok en houdverbod van SPA's en alle mogelijke look a likes en kruisingen hiervan...er zijn zoveel incidenten met dit ras dat het al veel zal schelen. En ja, als je bij elke wetgeving afvraagt of een ieder er zich aan zal houden, schiet dat niet echt op...want nee, niet ieder zal zich eraan houden. Maar velen wel. Ik bedoel we kennen ook snelheidsbeperkingen op de wegen en daar houdt ook niet iedereen zich aan, maar lijkt me geen reden om deze wetgeving dan maar af te schaffen...
En anders misschien maar alle honden boven een bepaalde schofthoogte aanlijnplicht en muilkorven...dus ja ook de labradors en de goldens...het gaat anders een langdurige en onzinnige discussie worden welke honden je er anders wel of niet onder laat vallen.
Maar op zich hoeft dat voor mij niet, ik spring al een gat in d elucht van blijdschap als er een houd en fokverbod komt op de SPA's...
O.k goed dan hoef tik dus helemaal geen hond meer, ik vind het gewoon bagger, jases :vaag: bleh verbied dan maar gewoon alle honden is het ook over :mann: :piew:
bouvierpoedel
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
bouvierpoedel schreef: Als je niet wilt dat je hond contact maakt met andere honden hoeft hij toch ook niet te communiceren.
80 % van onze communicatie is non verbaal, maar goed, het zal aan jou wel voorbij gaan, :wink: t zou me niet verbazen, eerlijk gezegd :cool2:
Nee hoor lieffie zelf vanaf het scherm kan ik je nog lezen. :J:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”