Manuma schreef:S@ndr@ schreef:Manuma schreef:Maar Sandra, je laat ze toch al niet tot nauwelijks bij andere honden? Dat dacht ik hier vaak te lezen.
En kort aangelijnd lijkt me een 1,5 meter riem. Volgens mij gaat het erom dat je er geen flexi aanhangt voor 8 meter. Aan een 1,5 meter riem bind ik mijn honden niet in hoor, ook niet aan 1 meter.
Hee, ik zoek het niet op... maar je komt ze wel tegen tijdens wandelingen en dan moet je niet denken dat er niet gecommuniceerd wordt hoor

wij communiceren ons ook de pleuris, onbewust vaak, met vreemden die we tegenkomen, honden dus ook .. ik leef niet in een hutje in de hei ( helaas) . als er niemand te zien is loopt hij los, en ook met mij communiceert hij heel veel met gelaatsuitdrukkingen, we hebben heel vaak even contact.. muilkorf beinvoled dat, ik zou het niet graag willen missen, want ik weet hoe de bui hangt zeg maar
Een hutje op de hei klinkt wel goed hè
Ik zie met een appèl of een lijn niet veel problemen in dat (kleine) gebrek aan communicatie eerlijk gezegd. Het is er natuurlijk wel maar of daar nu veel problemen van gaan komen weet ik niet. Je ziet toch ook snel aan houding, stand van de oren en ogen en hoort aan de geluiden wat je hond communiceert. Daar heb ik de bek nauwelijks voor nodig maar wellicht is dat bij andere rassen wel anders.
Kijk alleen maar eens naar de foto`s die ik vaak maak hoeveel gezichtsuitdrukkingen hij heeft, en dat is nog maar het topje van de ijsberg,

..... en natuurlijk zie ik ook veel aan de rest van zijn lijf, maar vaak is het de combi, ik vind het heel belangrijk en andere honden volgens mij ook.. bij voorbeeld, ik liep net de trap op met Van Gils, en er stond dus boven op de trap een russelreutje, en die stond heel even stijf toen hij Gil zag, van holy shit

1/100 van een seconde en daarna liep hij er langs en was het goed, in die kleine tijd is er heel veel gezegd wat wij vaak missen

.. en wat je met een muilkorf gedeeltelijk wegpoetst.. ik persoonlijk zou dat echt een stap te ver vinden .... doe mij maar een hutje op de hei dan toch, zo wil ik geen hond hebben, ik respecteer het wezen hond teveel, daarom gaat t hier ook zo goed.....