Eerlijk gezegd: ik heb er weinig last van, ondanks de spa-populatie die de laatste maanden verdubbeld lijkt te zijn (ook al is dat misschien mijn perceptie onder invloed van hf). Er is van alles: loslopenden in het bos al dan niet met muilkorf, aangelijnden zonder muilkorf in het bos, exemplaren die alleen aangelijnd een rondje wijk doen. Ook qua bazen zie ik alle soorten en maten. Er is maar een teefje waar ik het niet op heb, kruising, prachtig beest, net een pikzwarte poema. Lily heeft een keer met haar gespeeld (ik had het niet in de gaten). Hond liep los in het bos. Had haar haar recht overeind terwijl ze ' speelde', te serieus naar mijn zin. Gauw lily meegenomen. Daarna kwam ik haar aangelijnd tegen. Ging direct plat in jaaghouding liggen toen ze lily zag om daarop supergefocust op haar af te sluipen. Ik zei tegen baasje (oudere vrouw) dat ik liever niet wilde dat ze 'speelden'. Antwoord: ze is heel lief, blaft echt nooit tegen andere honden, ze heeft gewoon heel veel energie. Zo'n baas is eigenlijk gewoon eng.Suusz27 schreef:Vervelend om te horen dat jullie zo veel last hebben van dit type hond.
Ik herken t (gelukkig) totaal niet met hier in de regio, en vast niet omdat ik een klapkaak heb want ik ben een hele toegankelijke kantoorkut waarvan mensen eerder verwachten dat ik met een chihuahua loop dan met een klapkaak.![]()
Heb regelmatig gesprekken met mensen in de buurt over of zij last hebben van deze problematiek of als ze weer eens verliefd zijn op Muis en ik ze maar eens de minder leuke kanten ook vertel.
Ik vind t oprecht heel vervelend, en verbaas me er enigszins ook over dat jullie nergens kunnen/durven te lopen omdat er zo veel onverantwoordelijke bazen mee lopen blijkbaar. Bedoelen jullie met lopen ook aangelijnd, of enkel los met Sjonnie bazen? Want dan zou je bijvoorbeeld mij ook doodeng vinden...
Jullie halen ook mensagressie aan, iets wat ik raar vind want daar staan deze honden totaal niet om bekend en is ook echt geen raseigenschap.
Ik zie trouwens liever niet standaard heupgordels want daar wordt door de zwaardere jongens zo doorheen getrokken als deze bijvoorbeeld met kliksluiting zijn.
Wel liever knap spul zoals extreme dog gear met haken die onmogelijk kunnen breken. Verbod om je telefoon in je hand te hebben ofzo, want hoe let je anders op je hond (en lijn).
Suusz, vraagje: zijn de meeste bijtincidenten reu- reu en teef-teef? De meeste eigenaren verzekeren me namelijk dat hun hond, in het gros van de gevallen een intacte reu, alleen problemen heeft met reuen. Ik vraag het omdat lily nog niet goed onder appel staat als ze een hond ziet, dus ik kan, in het bos, contact met spa's niet altijd vermijden. Haar benadering is onderdanig en, vermenselijkend, dellerig. Tot ñu toe geen enkel probleem met die staff-reuen. Hoe zie jij dat?