Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

voorhuidontsteking bestrijden met vitamine C?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Simone62
Actief

voorhuidontsteking bestrijden met vitamine C?

Ongelezen bericht door Simone62 »

hoi,

Jambo heeft weer een voorhuidontsteking.
Nu heb ik prepusol van de dierenarts gebruikt en dat werkte vorige keer goed.

Maar hoorde ik via via, dat je het ook met vitamine C kan bestrijden en dan 1000 mg per dag voor twee weken.
en dat je ook kan spoelen met een oplossing van Echinacea

heeft een van jullie dit ook wel eens gehoord of gebruikt?
groetjes
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

op de cursus dierenasiel en pensionhouder heb ik geleerd dat je een reu de voorhuid 1 keer in de twee weken moet spoelen, elke week als je op zandgrond woont.
Dus preventief.
weg gehaald zit een virus in
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

Sjiel schreef:op de cursus dierenasiel en pensionhouder heb ik geleerd dat je een reu de voorhuid 1 keer in de twee weken moet spoelen, elke week als je op zandgrond woont.
Dus preventief.
:roll: die tip kregen wij ook ooit van de DA, volgden we ook trouw op.
constant voorhuidontstekingen.
nu doen we het niet meer preventief en bijna nooit last. :ok:
en als hij last heeft (1x in de maand is veel), 2000 mg vitamine c en het is zo over.
al die middeltjes spekken toch alleen maar de DA en de dierenwinkel :kotz:
Sjiel
Zeer actief

ja, klopt daarom studeer ik ook, om rijk te worden :sleep:
en 1 keer per maand voorhuid ontsteking is voorhuidontsteking, toch?
qyan

Sjiel schreef:ja, klopt daarom studeer ik ook, om rijk te worden :sleep:
en 1 keer per maand voorhuid ontsteking is voorhuidontsteking, toch?
ik schrijf toch 1x per maand is al veel ;)
qyan heeft al 4 maanden geen voorhuidontstekingen meer gehad, dus ik trek mijn eigen conclusies.
en nee, ik gebruik al die troep vban de da en dierenwinkel dus niet meer preventief.
deed ik eerst wel en toen had qyan er vreemd genoeg last van.
ik zie het net als met ontwormen, doe ik ook niet als er gene wormen zijn.
alleen maar belasting voor een lichaam van ene hond
mag ik ;)
en ik beweer nergens dat jij studeert om rijk te worden, maar ik beweer dat al die middeltjes daar ooit voor bedacht zijn.
ik geloof niet in al die middeltjes omdat ik heb ervaren dat het niet werkt.
en dat is mijn goed recht!
ponne
Zeer actief

Ongelezen bericht door ponne »

Ik heb goede ervaring met het spoelen van echinaforce, 10 dr. op een grote beker water. Alleen spoelen gedurende de periode dat de ontsteking aanwezig is.
qyan

ponne schreef:Ik heb goede ervaring met het spoelen van echinaforce, 10 dr. op een grote beker water. Alleen spoelen gedurende de periode dat de ontsteking aanwezig is.
dat werkt idd ook heel goed, colloidaal zilver/ zilverwater kan je eventueel ook gebruiken.
maar dat is ook wat ik probeer te zeggen: natuurlijke middelen werken vbaak beter dan die DA middeltjes ;)
Sjiel
Zeer actief

en kamillethee, licht antiseptisch en kalmerend. Was mijn reu blijer mee dan lotagen en leovoorhuidcleaner.
qyan

Sjiel schreef:en kamillethee, licht antiseptisch en kalmerend. Was mijn reu blijer mee dan lotagen en leovoorhuidcleaner.
kamillethee maakte ik qyan weer niet blij mee :mrgreen:
heeft de da toen ook een keer aan geraden, maar het hele zaakje ging na de kamille thee een beetje irriteren geleoof ik :roll: :mrgreen:
Simone62
Actief

Welke vitamine C, merk gebuiken jullie dan??

Kan ik de echina oplossing een dagen gebruiken, of maak ik steeds nieuwe?
groetjes
qyan

Simone62 schreef:Welke vitamine C, merk gebuiken jullie dan??

Kan ik de echina oplossing een dagen gebruiken, of maak ik steeds nieuwe?
volgens mij, maar weet dit niet zeker, kan je beter iedere keer ene nieuwe oplossing maken.
ik gebruik zelf wel ester c, de niet zure variant, en dit werkt perfect en probleem is zo verholpen.
maar qyan kan niet tegen zure vitamine c, wordt ie misselijk van op de 1 of andere manier.
maar bij qyan helpt het dus wel.
saner
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door saner »

misschien een dom vraagje maar toch even voor de zekerheid; die vitamine C die jullie noemen, dat voeren jullie gewoon (dit in tegenstelling tot al die dingen die jullie verdunnen om de voorhuid mee schoon te maken)?

Siemen had af en toe een beetje pus maar dat was niet heel dramatisch en schijnt ook wel bij jonge honden te horen. Nu lekt hij echter groen/gele druppels op het zeil dus ik wil er toch iets aan doen. De kamillethee staat beneden al te trekken als eerste experiment en anders lopen we de rest v.d. tips op deze site wel eens af...
Simone62
Actief

ja de vitamine C voeren wij. soms door het eten of in een stukje worst.
groetjes
qyan

saner schreef:misschien een dom vraagje maar toch even voor de zekerheid; die vitamine C die jullie noemen, dat voeren jullie gewoon (dit in tegenstelling tot al die dingen die jullie verdunnen om de voorhuid mee schoon te maken)?

Siemen had af en toe een beetje pus maar dat was niet heel dramatisch en schijnt ook wel bij jonge honden te horen. Nu lekt hij echter groen/gele druppels op het zeil dus ik wil er toch iets aan doen. De kamillethee staat beneden al te trekken als eerste experiment en anders lopen we de rest v.d. tips op deze site wel eens af...
vitamine c voer ik gewoon.
gewoon achterin zijn keelgat en daarna eten of iets eetbaars
willemien
Actief

Ongelezen bericht door willemien »

Nog even reageren maar nu eindelijk onder mijn eigen forumnaam (saner is mijn man); we hebben Siemen sinds twee weken dagelijks wat stukjes sinaasappel of ander fruit (kiwi en appel) gegeven en zijn voorhuidontsteking is zo goed als weg! Geen idee of dit nou werkelijk zo direct verband houdt met elkaar maar Siemen is in ieder geval weer gezond :-D .
qyan

willemien schreef:Nog even reageren maar nu eindelijk onder mijn eigen forumnaam (saner is mijn man); we hebben Siemen sinds twee weken dagelijks wat stukjes sinaasappel of ander fruit (kiwi en appel) gegeven en zijn voorhuidontsteking is zo goed als weg! Geen idee of dit nou werkelijk zo direct verband houdt met elkaar maar Siemen is in ieder geval weer gezond :-D .
jawel ;) fruit is zuur en bevat veel vitamine c, kan ook op de natuurlijke manier dus.
whaha, hoef ik qyan niet te geven hoor sinaasappel, kijkt ie me aan van: probeer je me te vergiftigen ofzo :mrgreen:
mooi dat het weg is :ok:
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

willemien schreef:Nog even reageren maar nu eindelijk onder mijn eigen forumnaam (saner is mijn man); we hebben Siemen sinds twee weken dagelijks wat stukjes sinaasappel of ander fruit (kiwi en appel) gegeven en zijn voorhuidontsteking is zo goed als weg! Geen idee of dit nou werkelijk zo direct verband houdt met elkaar maar Siemen is in ieder geval weer gezond :-D .
balou lust manderijn. en we hebben appel. zal het dan ook geven. die druppelt ook nogal es.

mijn da zei dat er niks aan te doen was. van iemand anders hoorde ik dat er een soort pompje? is waarmee je het schoon kan maken?
willemien
Actief

Ongelezen bericht door willemien »

hoi qyan

Ik weet dat er in sinaasappel vitaminen zitten maar de dosis ik wel veeeeel lager dan bij die pilletjes dus of dat nou echt effect kan hebben? Vandaag trouwens helaas weer een paar groene druppels op het zeil dus het werkt in ieder geval niet 100%...

Maar de sinaasaappel houden we er wel in want hij vind het lekker en het is vast wel algemeen gezond.
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

hoveel en hoelang fruit moet je voeren voor het effect heeft? of verschilt dat per hond?
en hoelang duurd het voor je het effect ziet?
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”