Zo ben ik een keer wezen wandelen met een niet honden-man. We kenden elkaar al een tijdje en het was zijn idee om met de hond te gaan wandelen. Prima, leuk! Hij had mijn auto nog nooit gezien en dat was al de eerste schok
Hij kwam aanzetten in een lichte broek en van die vreselijk nette schoenen. Het had een paar dagen flink geregend dus je kunt je voorstellen hoe het bos erbij lag
Ik ben echt niet de hele tijd met Morris bezig, dat hoeft ook niet, maar hij moet wel eens aan de kant of zo. Dat ik hem middenin een zin hem moest onderbreken (want grote groep mountainbikers, Morris moest even in de berm), vond hij ook al erg raar.
Het begon al een redelijk ongemakkelijke wandeling te worden... ik maar proberen Morris een beetje uit de buurt te houden (die lichte broek!

) en hij op zijn nette schoenen de modderplassen proberen te ontwijken.
Toegegeven, hij probeerde er nog iets van te maken en pakte een stok op zodat Morris die kon apporteren. Hij gooit stok, Morris er blij achteraan en die bleef daarna dus mooi rondlopen met die stok. Dat je zo'n ding ook terug kunt brengen zit er niet helemaal lekker in

Vond hij ook raar, een hond hoorde die stok te pakken en keurig voor je voeten neer te leggen! Ja, in de Nutella reclame misschien, daar is het ook stukken minder modderig en is de combinatie witte broek + hond ook mogelijk.
Toen Morris ook nog een ranzig iets in verregaande staat van ontbinding vond en daar eens lekker in zou gaan rollen was het helemaal klaar. Ik gaf een brul vanuit mijn tenen en hij schrok nog meer dan Morris
Hoef denk ik niet te zeggen dat het niks meer is geworden met de man in kwestie