Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond slikt bal in!!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

zoe
Zeer actief
Aantal honden: 1

Hond slikt bal in!!

Ongelezen bericht door zoe »

Vorige week was ik met Indi in de "Wagenrenk" voor haar oogjes en terwijl we daar zaten te wachten op onze beurt. werd er een net geopereerd hondje ( soort x flatcoat leek het me) aan z'n baasje overhandigd. Het baasje van de hond kreeg ook een bal (zo'n massief rubberen geval,formaatje tennisbal) aangereikt, die diezelfde ochtend operatief was verwijderd bij de hond. Het bleek dat die bal een jaar bij de ingang van de maag had gezeten 8O Men heeft zich een jaar lang afgevraagd wat die hond toch mankeerde. Hij braakte veel, vermagerde etc. Uiteindelijk een scopie gedaan waarbij men de bal tegenkwam.
Hoe is het mogelijk he? De bal was nog helemaal intact 8O Hoe krijgt zo'n hond die bal ingeslikt? Misschien was ie wat glibberig en is zo naar binnen geschoten. :U Ik vond het echt een bizar verhaal!
groetjes van Joke
poot van Tender
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Zo bizar is dat niet hoor.
Nou vind ik een jaar wel erg lang voordat men daar achter kwam.
Maar mijn ouders hebben met hun vorige hond hetzelfde gehad, hij had stiekem een rubber balletje of in ieder geval een stuk ervan naar binnen geslikt. En na een paar maanden is het beestje geopereerd en er nog bijna in gebleven ook. Uiteindelijk is het allemaal wel weer goed gekomen, maar de hond was nog erg jong en heeft toen toch een achterstand lichamelijk opgelopen wat een tijd geduurd heeft voordat hij weer helemaal goed was.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Roma
Actief

Ongelezen bericht door Roma »

ja,ik heb op BBC laatst ook een uizending gezien waarbij bij een labrador een tennisbal verwijderd werd... 8O 8O 8O ....gevaarlijke dingen,hoor,die ballen! :?
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Hier kijk ik dus ook niet vanop.
Mijn vriendin had een deirenwinkel en elke keer als we daar waren mochten de honden wat uitzoeken aan speelgoed. Nou had ik er 1 ballengek tussen, dus dei had elke keer een andere bal. Ik had geen overzicht hoeveel ballen hij ondertussen had want het waren er teveel, alle soorten en maten.
Op een gegeven moment werd hij ziek. Volgens mijn toenmalige dierenarts een virus. Maar dat virus bleef aanhouden. Na een dag of 10 zag ik dat hij bloed ging spugen en belde weer die dierenarts op en hij zei dat het geen kwaad kon want de boel was aardig geirriteerd daarbinnen. Klonk logisch alleen mijn alarmbellen gingen op volle toeren want ik vond dat niet kunnen.
Ik heb een andere arts gebeld en we konden meteen komen. Niets te ontdekken op het eerste gezicht dus dan maar een foto. Bleek hij zo een rubberen bal ingeslikt te hebben met van die ribbeltjes en een bel erin. Hij werd meteen geoppereerd en was zo zwak als een vaatdoek. Hij kreeg weer een bloeding en is diezelfde nacht overleden.
Moraal van het verhaal, hier geen onzin ballen meer voor de honden.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik vind vooral die rubberen ballen doodeng! Ze hebben er hier wel een ( ooit gevonden) maar die is echt zo groot dat die niet doorgeslikt kan worden.
Als je zo'n ding een beetje te klein koopt en hij wordt glibberig......zit ie dus zomaar achter in de keel.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Hier ook geen kleine dingen. :? Ik ken een verhaal over een teckel die 5 kastanjes op had ingeslikt 8O was echt nog een hele klus om die te opereren.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Er wordt hier alleen samen met mij met ballen gespeeld, in huis liggen er verder geen
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Kijk er niet van op dat het kan gebeuren.
Maar kijk er wel van op dat het een jaar heeft moeten duren voordat ze het gevonden hebben.

Hier krijgen zo, zonder dat wij erbij zijn, ook geen ballen.
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Onze Beau heeft hier toch een paar tennisballen in huis liggen, waar hij steeds mee speelt, en het lijkt mij toch sterk dat een hond een tennisbal doorslikt, wel als dit zo'n klein rottig rubber butsballetje is, die zijn heel glad en komen hier ook niet in huis. Beau heeft ook nog een paar grotere ballen die zijn nu wel slap, maar daar speelt hij nog veel mee, zogauw ik zie dat hij er een stukje vanaf trekt verdwijnen die ballen in de kliko.
Ook als hij een bot heeft waar hij kleine stukjes van over heeft, laat ik die verdwijnen, ben veel te bang dat hij die door wil slikken.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”