Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

werk combineren met hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: werk combineren met hond

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Zelf hebben wij en oudere honden en een pup geadopteerd, voor alle honden hebben wijk best veel vrij opgenomen, wij waren afwisselend in totaal 6 weken thuis om het 1 en ander te begeleiden.
Het lastigste was de pup, die kwam toen er al 2 volwassen honden waren maar die had toch de meeste tijd nodig, is pas laat zindelijk geworden en moest goed begeleidt worden met het alleen zijn.
Zelf zou ik er niet voor kiezen om een hond tenemen en meteen aan het werk tegaan, voor mij werkt dat niet, ik wil het alleen blijven goed doen want doe je dat niet heb je een gigantisch probleem, ik heb wat middagen uren in de poort gestaan met de babyfoon.. maar het is maar bet wat je wil.
Afbeelding
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ik werk niet maar pas twee dagen per week op mijn kleinkinderen. Nu worden ze nog bij mij thuis afgeleverd maar vanaf volgende maand ga ik bij hun thuis oppassen. Balou blijft dan thuis en pup Lotus gaat mee. Ik heb niet echt een training van het alleen laten gemaakt, ik ben alleen en Balou moet ook worden uitgelaten dus pup lotus is vanaf dag 1 al regelmatig een half uurtje alleen. Gisteren moest ik boodschappen doen en toen ben ik langer dan twee uur weggeweest, ook dit was geen probleem.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

werk combineren met hond

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ik werk sinds kort 32 uur. Maandag heb ik 2 uur pauze om te wandelen, dinsdag en donderdag werk ik maar 4 uur, woensdag gaan ze naar de oppas en vrijdag werk ik 's ochtends thuis en heb ik ook 2 uur wandelpauze. Heel fijne uren dus en bijna al mijn vrije tijd gaat naar de hondjes.

Maar toen ze jonger waren werkte ik alleen vanuit huis. Ik vond het heel belangrijk dat ik ze zelf kon opvoeden en alle aandacht kon geven.

Edit: oh ja, ze hebben wel altijd toegang tot de tuin! En ik heb gelukkig amper reistijd, dat scheelt ook.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Ik werk parttime overdag(hus) en neem dan een hondje mee, Micron , en Jan werkt enkel 'snachts dus er kan altijd iemand thuis zijn bij onze honden.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
JustJoyce
Zeer actief

Ongelezen bericht door JustJoyce »

Ik zit helemaal in een luxe positie ... Ik werk 36 uur (4x9uur) en Chef mag elke dag mee naar werk.
Zippert
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Zippert »

Wat heerlijk als de hond mee mag naar het werk! hier kan dat helaas niet.
IK ga tegen die tijd proberen vrij te krijgen en mijn vriend daarna. Zo dekken we een langere periode.
Daarna zal de hond de dagen dat ik er niet ben bij mijn moeder of opvang zijn.

Ik denk dat op deze manier het wel te doen moet zijn.

Bedankt voor jullie ervaringen
Nikki90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Hussel

Ongelezen bericht door Nikki90 »

Hier is het ook luxe, Jet gaat altijd mee naar het werk.
Bonnaxa
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Whippet, X-Vlinderhondje, Welsh Corgi Cardigan
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bonnaxa »

Hier was ik thuis toen de pup kwam, maar ze draaide wel meteen mee met alleen zijn En zo. Nu zijn onze werktijden wel wat veranderd en zijn ze 2 dagen per week wel alleen. Dat is hier met een ADHDer van 1.5 en een oudere hond echt geen probleem. In de ochtend wordt er flink gelopen en in de avond wordt er ook flink gelopen/getraind. Verder gaan ze eigenlijk overal mee naar toe. De dagen dat we overdag weg zijn, laten we ze in de avond niet alleen als dat niet per se hoeft.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”