Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Steeds weer ontvelde kussentjes

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Steeds weer ontvelde kussentjes

Ongelezen bericht door mijke »

Oor heeft af en toe dat ze tijdens het wandelen kussentjes blesseert; dat er een stukje vel van af komt. Maar de laatste tijd is het wel heel erg, dit jaar al 3x.Ze racet wel veel, met scherpe bochten en plots remmen en krachtig afzetten dus ik kan me er opzich wel een voorstelling van maken hoe het gebeurt hoor. Maar ik kan haar die dingen moeilijk ontzeggen.

Ze laat niks merken overigens tijdens de wandeling zelf, dus ik weet niet wanneer en hoe het gebeurt of dat er een correlatie is met bijvoorbeeld wandelondergrond of apporteren of op dingen springen of wat dan ook.

Meestal kom ik er pas 's avonds of de volgende dag achter omdat ik haar zie likken en dan de pootjes controleer. Ik doe dan steeds even een dag of 2 rustig aan, meestal heelt het vrij snel zonder dat ik er iets aan hoef te doen, hoewel het ook wel eens voorgekomen is dat het niet dicht ging en ik antibacteriele shampoo moest gebruiken.

Vandaag bemerkte ik dat het gister weer mis is gegaan, deze keer is er wel een flinke lap af:

Afbeelding

Heeft iemand enig idee hoe het komt, of vooral belangrijker, hoe ik het kan voorkomen? Het is verder niet echt een hele grote ramp ofzo, maar ik kan me ook niet voorstellen dat het voor Oor echt fijn voelt, zo'n ontvelde voet, dus als ik het kan voorkomen zou dat wel fijn zijn!
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Re: Steeds weer ontvelde kussentjes

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Wanneer het genezen is, dus geen open wondjes meer, dagelijks deppen met kamferspiritus, dat maakt de zooltjes harder.
Te koop bij de drogist.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Marie-Josée schreef:Wanneer het genezen is, dus geen open wondjes meer, dagelijks deppen met kamferspiritus, dat maakt de zooltjes harder.
Te koop bij de drogist.
:ok: Dat ken ik neit, ik zal eens kijken. Thnx! Ik kreeg op facebook de tip van Beaphar voetzooltjesspray, ik ga ze proberen op volgorde van goedkoopheid :P
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Kamferspiritus is al een heel oud middeltje en ik denk dat het qua prijs wel wint van Beaphar :mrgreen:
Het helpt ook bij mensen met te zachte voetzolen ( zweetvoeten).
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”