Naar een zoektocht wat trekt ons in een ras en wat voor 1 gaat er bij ons passen viel ons oog op de Oost europese herder.
Ben vanuit huis opgegroeid met herders en is ook altijd blijven kriebelen.
Begin vorig jaar hebben wij ons dan ook bij een fokker op de wachtlijst laten plaatsen op de voorwaarde dat we alleen een pup namen als zij er niet meer zou zijn en anders zouden wij ons naar de volgende wachtlijst laten opschuiven.
Helaas heeft Su ons in September ons verlaten.
Op het begin moest ik ook totaal nog niet aan een pup denken en kreeg ik tig twijfels over een volgende hond.
Naar een tijdje begon ik mij erbij neer te leggen en besloten gewoon met een volle 100% er voor te gaan.

Eind December kregen wij de mededeling dat mams gedekt was en dat ze drachtig gescand was.

Wij stonden op de wachtlijst voor een teefje en hadden 1e keuze.
Dus was het duimen erop dat er minstens 1 teefje uit zou komen en die ons ook aantrok.
11 op 12 Januari zijn er 2 reutjes en 7 teefjes geboren. ( Iets te hard geduimd )

De volgende dag kregen wij foto's per pup te zien en van alle teefjes was er bij 1 waar ik meteen mijn gevoel bij had maar ze waren nog te jong om te kiezen en ze waren eigenlijk allemaal te leuk.
We hadden de afspraak gemaakt dat ik voor de 5 weken ergens een keer naar hun zou vliegen en dat ik daar mijn keuze zou geven.
Wij zouden eigenlijk vorig weekend of dit weekend erheen gaan vliegen alleen door omstandigheden kreeg mijn man vliegverbod van zijn arts.
Heb vorige week ook tegen de fokker gezegd dat ik mijn keuze wil gaan maken zodat de andere ook hun keuze konden geven.
Van de 7 teefjes was er al 1 afgevallen omdat ik geen geheel zwarte wou.
Ze waren allemaal te leuk maar met een uren lang gesprek met de fokker en mijn man ben ik op mijn 1e keuze gevallen waarbij ik ook mijn 1e gevoel had.
Dit was de pup waar ik op elke foto's en filmpjes die we kregen bij zei deze gaat het worden.
Dit is onze pup geworden, Ze heet High Five en krijgt de roepnaam Iva.
1 dag oud.

1 week oud.

2 weken oud.

3 weken oud.

Vandaag zijn ze 4 weken oud dus we moeten nog 12 weken geduld hebben voor High Five naar Nederland komt.
Ondanks we Su dagelijks erg missen is dit voor ons een mooie vooruitzicht naar een mooie toekomst met High Five.

.