Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

'De vechthond verdient geen leven'

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: 'De vechthond verdient geen leven'

Ongelezen bericht door Tineke »

sirene schreef:Op welke leeftijd haal je zo'n test dan? Want er zijn genoeg honden waarbij er tot 2jr niks aan de hand is en daarna...
Dan herhaal je die test om de twee jaar ,uiteraard ook tegen betaling, en dat in combinatie met een houderschap haal je heel wat kaf uit het koren gok ik maar zo.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Suusz27 schreef:
Budkes schreef:
Dat is ook zo Tineke, dat zal dan ook zeker moeten, punt is dan natuurlijk weer of je een teamchef zo ver krijgt om mensen vrij te maken voor zo'n project. Maar als er maar genoeg incidenten plaatsvinden gaat dat wel lukken. De politie wordt momenteel toch geregeerd door de waan van de dag. De politietop dropt elke politiek populaire uitspraak rechtstreeks door naar beneden in 1 of ander op te leggen project, helaas zijn dat er enorm veel.

Wat ik al aangaf ik zou heel erg blij zijn met nieuwe wet en regelgeving die de politie en handhaving in staat stelt adequaat op te kunnen treden vóór dat er wat gebeurd. Dat zou al zo'n enorme stap voorwaarts zijn
.
Ik denk dat dat wel mogelijk moet zijn, wellicht ook als taakaccent zodat er ook daadwerkelijk kennis en kunde bij komt kijken en dat collega's altijd naar die persoon(en) kunnen gaan.
Als er geld voor vrij gemaakt wordt zodat teams ook daadwerkelijk de capaciteit krijgen voor het handhaven.

Tuurlijk heb je er uitzonderingen tussen zitten maar het gros van het volk, kun je toch wel normaal aanspreken. Dan heb ik het niet over tokkie wijken maar dat is niet het overgrote deel van de SPA's.
Als er wetten en duidelijkheid is, kun je ook ergens op sturen... Op dit moment maakt de wet het ook erg lastig.
Dat is ook wat ik zeg. Ik heb alleen niet de illusie dat er veel gehandhaafd gaat worden zonder meldingen. Tuurlijk kun je er een taakaccent van maken, maar je kunt het ook bij de hondengeleiders neer leggen. Maar daar lag het ten tijde van de RAD ook, iedere diender kon elk moment een hondengeleider bellen, maar er kwam maar weinig van terecht. Als een gewiekste eigenaar ging goochelen met paspoorten of afstammingenbewijzen, danwel buitenlandse"stambomen" trapte de gemiddelde diender er met beide benen in.
En als de politiek hard genoeg roept dan komt er misschien echt heel misschien geld vrij voor extra handhaving, maar ik geloof daar niet zo in.
Trouwens dat het overgrote gedeelte van de SPA's elders zit bestrijd ik. De tokkiewijken zitten barstensvol SPA's.
Wat niet wegneemt dat er nog steeds heel erg veel zeer verantwoordelijke SPAbazen zijn.
Gr. Aniek

Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Suusz27 schreef:Maar wat kunnen zij er nu aan doen? Naast hun verantwoordelijkheid nemen, mensen juist informeren over het ras en de onverantwoordelijke eigenaren aanspreken (waar vervolgens 9/10 x niet naar geluisterd word....)
Misschen eens ophouden met schreeuwen dat het aan de bastaarden ligt?
Ze geven godbetere niet direct zélf het goede voorbeeld, he.
Ja, op shows. Daar is werkelijk waar niets op aan te merken en kunnen heel wat mensen een voorbeeld aan nemen: onberispelijk verzorgd, zowel hond als handler, keurig gedrag. Het kán wel.
Maar op fora en fb zie ik vooral tokkengeschreeuw over dat het ze niks aangaat want het zijn die bastaards.
Het gaat ze dus wél iets aan.

Als zij het werkelijk goed doen, treed dan eens in de openbaarheid en vertel hoe goed en verantwoord je het doet. Vertel hoe kritisch je bent naar kopers.
Wat je test, hoe je opvoed, wat ijzeren regels zijn om dit soort rassen te laten functioneren in de maatschappij.
Maar verder dan schreeuwen dat het "niet aan hullie" ligt lijken ze niet te komen.
En dat is niet erg constructief, zeg maar.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Tineke
Zeer actief

Marjoleine schreef:Het gaat om de zgn vechthonden.
Het kan niet nieuw voor je zijn dat Fila's daar voor veel regelgevers onder vallen.

Tegenwoordig kunnen ze ook al vrijwel met geen enkele maatschappij meet gevlogen worden, dat kwam ik vanmorgen toevallig tegen.
Ik kwam dit tegen:
Transavia vervoert geen honden meer in de cabine of in het bagageruim die niet behoren tot een bepaald ras, maar qua bouw vergelijkbaar zijn met:
• Staffordshire Terrier of American Staffordshire Terriers (pitbulls) (met of zonder stamboom);
• Mastiffs (met of zonder stamboom);
• Tosas (met of zonder stamboom);
• Rottweiler (met of zonder stamboom).
Alle voorwaarden voor het vervoeren van je huisdier kun je op onze website nalezen. We vragen je alle informatie ruim voor vertrek goed door te lezen

Toen ik erop doorlas bleek dat maatschappij nummer zoveel te zijn.
Ze controleren dat door "te kijken". Wie gaat het verschil weten tussen een Tosa en een Fila daar?

Wat ik het meest onbegrijpelijk vind is trouwens dat mensen met dit soort rassen voortdurend roepen dat het aan die andere mensen ligt, die fukkers met bastaarden, maar zelf niet willen zien dat zij degenen zijn die wat moeten doen.
Want die fukkers gaan dat niet doen.
Nee dat is niet nieuw voor mij wij zijn wel op de hoogte wat er reilt en zeilt in Fila land. Mocht jij overigens weer eens een stukje over de Fila willen publiceren dan weet je ons vast wel weer te vinden . Mijn lief is vast bereid ,indien nodig , je daar nog een keer van te voorzien :ok:

Ze controleren door te kijken , nou dan lijkt me een stamboom een prima begin om je oog op te laten vallen zou ik zeggen.

En wat zouden wij dan moeten doen om Fukkers te ontmoedigen , ik koop er mijn honden niet om te beginnen dus ik steun het op geen enkele wijze.
Ik vind regels als die er komen prima , houdersbewijs graag zelfs liever vandaag dan morgen. Ik zou enkel graag zien dat er oplossingen komen waardoor je meer kunt uitsluiten dan enkel een hond op basis van uiterlijke kenmerken. De bijtende wat dan ook voor ras mag van mij ook een korf om.
En wat wij zelf kunnen doen dat doen wij want we hebben best veel tijd en aandacht aan de opvoeding van onze honden besteed en we kunnen zo'n beetje alles met ze passeren op straat. Ook de gillende roedels van de baasjes die dat wat minder in hun vingers hebben hoeven voor onze honden niet bang te zijn. Niemand heeft last van onze honden en dat willen wij graag zo houden en daar blijven wij dan ook onze best voor doen.
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

Kruimel53 schreef:Het staat of valt kortom nog steeds met (de wil tot) handhaving. Daar moeten dan fondsen en mogelijkheden voor zijn. Je ziet het met de snelheidslimieten: minder controle, meer overtredingen. Kleinere pakkans, meer scheuren. Als de politiek het werkelijk serieus zou menen en er dus de consequenties in de zin van meer controles met het daarvoor benodigde geld en de mankracht voor vrij zou maken dan kan een maatregel werken. Anders is het het zoveelste loze geblaat.
Inderdaad het verkeer is een stuk veiliger geworden doordat er sancties zijn en wanneer die wegvallen zie je dat direct in de cijfers terug.
Afbeelding

Suusz27
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Suusz27 »

Marjoleine schreef:
Suusz27 schreef:Maar wat kunnen zij er nu aan doen? Naast hun verantwoordelijkheid nemen, mensen juist informeren over het ras en de onverantwoordelijke eigenaren aanspreken (waar vervolgens 9/10 x niet naar geluisterd word....)
Misschen eens ophouden met schreeuwen dat het aan de bastaarden ligt?
Ze geven godbetere niet direct zélf het goede voorbeeld, he.
Ja, op shows. Daar is werkelijk waar niets op aan te merken en kunnen heel wat mensen een voorbeeld aan nemen: onberispelijk verzorgd, zowel hond als handler, keurig gedrag. Het kán wel.
Maar op fora en fb zie ik vooral tokkengeschreeuw over dat het ze niks aangaat want het zijn die bastaards.
Het gaat ze dus wél iets aan.

Als zij het werkelijk goed doen, treed dan eens in de openbaarheid en vertel hoe goed en verantwoord je het doet. Vertel hoe kritisch je bent naar kopers.
Wat je test, hoe je opvoed, wat ijzeren regels zijn om dit soort rassen te laten functioneren in de maatschappij.
Maar verder dan schreeuwen dat het "niet aan hullie" ligt lijken ze niet te komen.
En dat is niet erg constructief, zeg maar.
Oh maar dat wordt wel degelijk gedaan hoor, alleen dat nieuws is niet hart van Nederland waardig en je bereikt er maar een kleine groep mee.
Wordt eens lid van 'Staffords' op Facebook, moet je eens kijken hoe mensen geïnformeerd worden, een enkele keer op het nieuws (omdat de rest er niet doorheen komt), vanuit de ASTCH, duidelijkheid over het hoe en waarom, ze doen hun best hoor maar de verantwoordelijke Stafford eigenaar / fokker is zodanig in de minderheid dat dat soort berichten lang niet zo breeduit gaan als de bijtincidenten.

Máár wil je dan een pup (vanuit de club) dan mag je bij 9/10 fokkers eerst eens twee uur luisteren waar ons ras toe in staat is, wat ze nodig hebben en wat vooral ook niet, wat je ideeen zijn bij het ras etc etc.

Oh en dan heb je ook nog de groep, de sociale vechthond, :goeie: probeer daar maar eens jezelf neer te zetten. :jank:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Suusz27 schreef:Oh maar dat wordt wel degelijk gedaan hoor, alleen dat nieuws is niet hart van Nederland waardig en je bereikt er maar een kleine groep mee.
Wordt eens lid van 'Staffords' op Facebook, moet je eens kijken hoe mensen geïnformeerd worden, een enkele keer op het nieuws (omdat de rest er niet doorheen komt), vanuit de ASTCH, duidelijkheid over het hoe en waarom, ze doen hun best hoor maar de verantwoordelijke Stafford eigenaar / fokker is zodanig in de minderheid dat dat soort berichten lang niet zo breeduit gaan als de bijtincidenten.
Waarom moet ik daar lid van worden? Ik hoef er geen.
Maar ik zie wel dat de pers niet wordt gezocht. Niet zodanig in elk geval dat het effect heeft.
En dat zou ik weten als het anders was aangezien dat mijn werk is ;)
Máár wil je dan een pup (vanuit de club) dan mag je bij 9/10 fokkers eerst eens twee uur luisteren waar ons ras toe in staat is, wat ze nodig hebben en wat vooral ook niet, wat je ideeen zijn bij het ras etc etc.
Breng het ondr de aandacht dan. Niet alleen bij je eigen mensen, juist niet daar.
Bij de mensen die er bang van zijn. Omdat die er namelijk bang van zijn.
Oh en dan heb je ook nog de groep, de sociale vechthond, :goeie: probeer daar maar eens jezelf neer te zetten. :jank:
En ook daar moet je dus bekendheid aan geven als je er wat van vindt.
Maar ik zie of hoor jullie nooit. Waarom niet?
Echt niet slim.

Afbeelding

Tineke
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Suusz27 schreef:Oh maar dat wordt wel degelijk gedaan hoor, alleen dat nieuws is niet hart van Nederland waardig en je bereikt er maar een kleine groep mee.
Waarom moet ik daar lid van worden? Ik hoef er geen.
Maar ik zie wel dat de pers niet wordt gezocht. Niet zodanig in elk geval dat het effect heeft.
En dat zou ik weten als het anders was aangezien dat mijn werk is ;).
En zou dat zin hebben denk je. Het is je wellicht ontgaan maar het tokkengeschreeuw gaat nogal eens twee kanten op. Kijk alleen maar naar de titel van dit bericht, dat nodigt niet echt uit tot een discussie lijkt mij nog is het constructief.
Laatst was er een reclame met een spa en kind in de hoofdrol dan wordt er gezegd dat het eigenlijk toch wel een bak zou zijn als die hond dat kind gegrepen zou hebben :(: Voor een constructief gesprek heb je twee partijen nodig dat ontbreekt er nog weleens aan in de regel.

Marjoleine schreef:
Suusz27 schreef:
Breng het ondr de aandacht dan. Niet alleen bij je eigen mensen, juist niet daar.
Bij de mensen die er bang van zijn. Omdat die er namelijk bang van zijn.
Maar als die niet verder komen dan dat het niemand wat uitmaakt hoe zaken geregeld worden als het maar geregeld word ben je ook uitgepraat.
Als dat de oplossing is dan blijf je bang, niet meer voor een spa dan wellicht maar dan is er vast wel een Rottweiler/Boerboel/ Kaukaas enz enz in de buurt die de honneurs waarneemt. Over slim gesproken.
Marjoleine schreef:
Suusz27 schreef:
En ook daar moet je dus bekendheid aan geven als je er wat van vindt.
Echt niet slim.
[/quote]

Wellicht om dezelfde reden waarom je sommige hier nooit meer ziet of hoort, omdat ze het gevoel hebben dat het geen zin heeft. Dacht je werkelijk nog dat mensen serieus met je in gesprek willen nadat aangegeven is dat hun hond het leven niet verdient. Of dat zulke teksten uitnodigen tot een constructief gesprek bij mensen die wel hun best doen met hun hond.
Sommige mensen hoor of zie je ook nooit , net als hun honden. Van mijn meiden heeft niemand last, tenzij je aan mijn deur gewapend met schroevendraaier komt krijsen omdat mijn auto verkeerd staat :mrgreen: maar zelfs dan zouden we ze uit die situatie houden. Neemt niet weg dat ze volgens jou toch nog steeds het leven niet verdienen gezien de titel en het jou geen zak uitmaakt wat er met dat soort honden zou gebeuren als jij ze maar nooit hoeft tegen te komen. Alsof wij al niet lang omgekeerd hebben bij het horen van de kakafonie van een aankomend roedel zoals de jouwe :19: Op die wijze vraag je toch teveel van mensen denk ik , van mij in ieder geval wel. Je hebt mij in ieder geval tot op het bot beledigd met je uitspraken waar je onze meiden ook in hebt meegenomen en ik kan me zo voorstellen dat andere dat ook zo beleven.
Afbeelding

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Caro. schreef:
Nanna schreef:
Tineke schreef:
Marjoleine schreef:
Maar enfin, jij hébt zo'n hond, dus jij ziet dat logischerwijs anders.
Ik heb zo'n hond :denken: ik weet dat je kennis over Fila's ontoereikend is maar het zijn beslist geen spa's nog vallen ze onder dezelfde rasgroep :19:
In sommige landen vallen ze onder de gevaarlijke honden. En als hier iets dergelijks komt dan gaat de Fila daar ook onder vallen. Niet omdat ze zoveel problemen veroorzaken maar omdat anders Jan Tok eens gaat rondkijken waar hij een ander gefaorlijke joekel vandaan kan halen. En een verkeerd gehouden en opgehitste Fila hoef ik ook niet in de straat. :schrik:
Maar dan kan je alle grote rassen wel onder die noemer laten vallen, want een verkeerd gehouden en opgehitste Lab reu is ook geen pretje,
net zoals een Herder, Boxer, Dalmatiër, tig duizend kruisingen en noem maar op.

Of je maakt een strengere regelgeving voor alle honden (bazen) die over de scheef gaan, gele en rode kaarten, maar dat lijkt me ook onbegonnen werk.
Je kan niet alles regelen in het leven en van al die regels, wordt iedereen knettergek (niet in het minst diegene die erop toe moeten zien).

Ik zeg, begin bij de fok: alleen stamboom fok voor SPA's (en ja, ik weet dat daar ook rotte appel tussen zitten). Je hebt meer overzicht en meer controle.
Aanlijn verplichting binnen de bebouwde kom en dan inderdaad met het idee dat je kan aangeven bij een bepaald (centraal?) meldpunt als mensen zich er niet aan houden.
Alle bestaande SPA's ook die aanlijn verplichting en bij in de fout gaan, direct een muilkorf plicht en giga hoge boete.
ik ga NIET aan de wawa hoor je! NIET! :jank:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Marjoleine schreef:En ook daar moet je dus bekendheid aan geven als je er wat van vindt.
Echt niet slim.
je bent een intelligente vrouw. ik vind je vraag een beetje vreemd. ik neem aan dat ik jou niets uit hoef te leggen over wat wel en geen nieuws is toch?

ik en velen (inclusief plaats in het bestuur van de RV) met mij hebben jaren hard gewerkt aan een realistisch beeld van deze rassen, maar het wordt niet gehoord. de enige plek waar dit écht zin heeft is direct bij de fokker.

ik en die velen met mij hebben het opgegeven en hebben de handdoek in de ring gegooid (ook toen wij nog staffords hadden) en inmiddels ook het ras vaarwel gezwaaid. ik wil ook dat de problemen geregeld worden, maar dat wil niet zeggen dat het mij niet interesseert hoe.
Afbeelding
Bink2009
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bink2009 »

M@scha schreef:
Marjoleine schreef:En ook daar moet je dus bekendheid aan geven als je er wat van vindt.
Echt niet slim.
je bent een intelligente vrouw. ik vind je vraag een beetje vreemd. ik neem aan dat ik jou niets uit hoef te leggen over wat wel en geen nieuws is toch?

ik en velen (inclusief plaats in het bestuur van de RV) met mij hebben jaren hard gewerkt aan een realistisch beeld van deze rassen, maar het wordt niet gehoord. de enige plek waar dit écht zin heeft is direct bij de fokker.

ik en die velen met mij hebben het opgegeven en hebben de handdoek in de ring gegooid (ook toen wij nog staffords hadden) en inmiddels ook het ras vaarwel gezwaaid. ik wil ook dat de problemen geregeld worden, maar dat wil niet zeggen dat het mij niet interesseert hoe.
Op het Staffordforum heeft iemand een heel artikel geschreven (zij had een zwarte SBT geloof ik) maar weet niet meer of dat in een blad werd gepubliceert of op een website.. Maar omdat het groepje liefhebbers dat de raseigenschappen erkent zo klein is, wordt het niet gehoord omdat het door de roze brillen/CM/etc. groep die veel groter is (incl. mensen die nog nooit een Stafford gehad hebben!!) ondergesneeuwd wordt.

Heb jarenlang op een ander hondenforum gezeten waar ook zo'n groepje actief was, maar ieder topic met eerlijke informatie waar je ook vragen kon stellen, liep weer in een of andere discussie uit alsof de liefhebbers een stelletje dombo's waren die (kort door de bocht gezegd) niks van trainen/opvoeden/socialiseren weten en het hondagressieve leuk vinden en daarom er niks aan doen, want alles is op te lossen met een GT en koekjes..

Weet nog goed hoe een meisje ook riep dat het aan opvoeding lag, zij en haar ouders hadden twee broertjes in huis, ze waren ontsnapt en beten het buurhondje dood, vervolgens hoor en zie je nooit meer wat van dat meisje en hoor ik via via dat de hond op MP staat, met de dooddoener "wegens tijdgebrek"..
Dit soort mensen horen dus bij die groep die heel hard roepen dat het aan de opvoeding ligt, "kijk maar naar die van mij, is zoooo lief", met tig foto's als bewijs en wordt jij als verantwoordelijke eigenaar helemaal zwart gemaakt :neenee: vervolgens is de hond puber of puber-af en krijg je "doet-ie-anders-noooooit" en staat er weer een jonge hond op MP of in het asiel (de meeste herplaatsters zijn tussen de 2-4 jaar).

De geluiden zijn er echt wel maar worden niet gehoord.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik merk het ook overal bij dat soort mensen hoor iedere waarschuwing vinden ze belachelijk en ik wil ook nog wel eens op de rem trappen als mensen beginnen te roepen van uit huis trekken en afspuiten, maar ik vind het ontkennen en niet weten wel heel erg.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

M@scha schreef:
Caro. schreef: Maar dan kan je alle grote rassen wel onder die noemer laten vallen, want een verkeerd gehouden en opgehitste Lab reu is ook geen pretje,
net zoals een Herder, Boxer, Dalmatiër, tig duizend kruisingen en noem maar op.

Of je maakt een strengere regelgeving voor alle honden (bazen) die over de scheef gaan, gele en rode kaarten, maar dat lijkt me ook onbegonnen werk.
Je kan niet alles regelen in het leven en van al die regels, wordt iedereen knettergek (niet in het minst diegene die erop toe moeten zien).

Ik zeg, begin bij de fok: alleen stamboom fok voor SPA's (en ja, ik weet dat daar ook rotte appel tussen zitten). Je hebt meer overzicht en meer controle.
Aanlijn verplichting binnen de bebouwde kom en dan inderdaad met het idee dat je kan aangeven bij een bepaald (centraal?) meldpunt als mensen zich er niet aan houden.
Alle bestaande SPA's ook die aanlijn verplichting en bij in de fout gaan, direct een muilkorf plicht en giga hoge boete.
ik ga NIET aan de wawa hoor je! NIET! :jank:
Het is ook nooit goed hè? :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

M@scha schreef:je bent een intelligente vrouw. ik vind je vraag een beetje vreemd. ik neem aan dat ik jou niets uit hoef te leggen over wat wel en geen nieuws is toch?
Zeker niet.
Maar iemand zegt iets anders. Namelijk dit.
Dat bestrijd ik, dat het niet nieuwswaardig is, maar Suusz is het daar duidelijk niet mee eens.
Ik denk dat het anders kan maar dat de SPA-mensen er gewoon niet mee komen omdat ze het blijkbaar allemaal niet nodig vinden.
En dat bedoel ik als ik zeg: Ik zie ze niet.
Als ze echt die publiciteit zo hard zochten om voorlichting te geven zou ik dat weten.

ik en die velen met mij hebben het opgegeven en hebben de handdoek in de ring gegooid (ook toen wij nog staffords hadden) en inmiddels ook het ras vaarwel gezwaaid.
Maar volgens Suusz doen de fokkers het goed. Lees maar hierboven en lees dit maar:
Suusz27 schreef:Máár wil je dan een pup (vanuit de club) dan mag je bij 9/10 fokkers eerst eens twee uur luisteren waar ons ras toe in staat is, wat ze nodig hebben en wat vooral ook niet, wat je ideeen zijn bij het ras etc etc.
Ergens gaat iets fout in de communicatie.

Ik roep al tijden op diverse social media dat het de fokkers zijn die iets moeten doen en telkens weer zijn er letterlijk twee mensen die het met me eens zijn, de rest schreeuwt alleen maar dat het aan de fukkers ligt en zien niet wat zij dan zouden moeten doen.
Tja, als je niks doet als anderen je ras kapot maken houdt het dus een beetje op.
Dan komt vroeg of laat hogerhand.

Afbeelding

Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Bink2009 schreef:De geluiden zijn er echt wel maar worden niet gehoord.
Grappig, jij zegt weer iets anders.
Als je alleen voorlicht naar de mensen die er al een hebben schiet het niet op, he.

Zoek nou eens echt de publiciteit!
Jullie denken dat het om jullie gaat. Dat is niet zo. Het gaat om de buitenwereld.

Afbeelding

Bink2009
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Bink2009 schreef:De geluiden zijn er echt wel maar worden niet gehoord.
Grappig, jij zegt weer iets anders.
Als je alleen voorlicht naar de mensen die er al een hebben schiet het niet op, he.

Zoek nou eens echt de publiciteit!
Jullie denken dat het om jullie gaat. Dat is niet zo. Het gaat om de buitenwereld.
Heb het in mijn 2e alinea toch over een "ander hondenforum", dan wordt er toch ook voorgelicht aan mensen die er NIET een hebben?

Heb flink zitten graven maar heb het gevonden, is het blad WOEF genoeg? Dat is toch ook de buitenwereld? Artikel waar ik het over had is in februari 2015 gepubliceerd in dat tijdschrift.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik snap Marjoleine wel... als er iets op tv komt eindelijk zie je een x aantal aan een paal hangende en sjorrende klapkaken... dat is nou net niet wat je wil benadrukken lijkt me...
Een forum is leuk maar bereik je geen mensen mee... tv/radio/grote bladen etc. Dat moet je zoeken en dan meer inhoudelijk dan gesjor aan een paal.
Ik zit op de fb groep fvf en idd wordt alles bij elkaar gekrijst over hoe goed zij wel niet fokken en hoe slecht alle kruisingen wel niet zijn en dat die fout zijn maar meer dan dat gekrijs komt er niet.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Bink2009 schreef:Heb het in mijn 2e alinea toch over een "ander hondenforum", dan wordt er toch ook voorgelicht aan mensen die er NIET een hebben?

Heb flink zitten graven maar heb het gevonden, is het blad WOEF genoeg? Dat is toch ook de buitenwereld? Artikel waar ik het over had is in februari 2015 gepubliceerd in dat tijdschrift.
Oh, ik werd gesommeerd lid te worden van staff-fora, dacht dat je dat bedoelde.
Maar goed, voorlichting op een hondenforum zet niet zo heel veel zoden aan de dijk denk ik. En WOEF? Ook niet heel erg, denk ik.
Het gaat juist om de rest.

Wat je zou moeten doen is als een blok de media bombarderen met waarom die kruisingen fout zijn en door jullie worden afgewezen. Niet af en toe een geredigeerd artikeltje, maar een doordachte stortvloed die niet na een week stopt.
Kom op, jullie hebben toch ook wel media-mensen? PR-mensen?
Je moet zien te hypen wat deugt zodat je weg-hypet wat niet deugt. Structureel.

Ja, dat kost bakken energie. Maar jullie hebben ook een superpopulair hondentype dus er zouden mensen genoeg moeten zijn die dit willen en kunnen.
Je bent er niet met één artikeltje. Echt niet.

Maar telkens als ik dat zeg, suggereer of voorstel word ik weggehoond. Ik snap het niet, zeggen ze. Het ligt namelijk aan de fukkers.
Nou, het eerste wat anders moet is de eigenaren van de ras-SPA's. En zolang jullie dat niet zien en daar op inspelen hangt het zwaard van de overheid boven je hoofd.
Meer kan ik er niet van maken.

edit: dank je, Mal. Dat bedoel ik inderdaad.

Afbeelding

malinois
Zeer actief
Contacteer:

Sterker nog ik als hondenliefhebber erger me dusdanig aan zulk fokkergekrijs dat ik er juist meer afkeer van krijg ipv minder en ik gok zomaar dat ik niet de enige ben. Van zo'n fokker hoef ik geen hond en waar kom je dan uit... juist ...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

malinois schreef:Ik snap Marjoleine wel... als er iets op tv komt eindelijk zie je een x aantal aan een paal hangende en sjorrende klapkaken... dat is nou net niet wat je wil benadrukken lijkt me...
Een forum is leuk maar bereik je geen mensen mee... tv/radio/grote bladen etc. Dat moet je zoeken en dan meer inhoudelijk dan gesjor aan een paal.
Ik zit op de fb groep fvf en idd wordt alles bij elkaar gekrijst over hoe goed zij wel niet fokken en hoe slecht alle kruisingen wel niet zijn en dat die fout zijn maar meer dan dat gekrijs komt er niet.

Ik denk dat het ook voor een gedeelte ligt aan de verantwoordelijke spa-eigenaren. Het slechte imago, bedoel ik. Zodra er iets gebeurt, dan komt de roze-brillen-brigade uit alle hoeken en gaten om allerhande überzoete plaatjes van Tyson-met-Priscilla'tje-op-een-berenvacht te plaatsen. Maar de serieuze spa-eigenaren hoor of zie je niet.
Ook bij de media hoor je ze niet. Noch als rasvereniging noch als individuele fokker/eigenaar. En als er eens een reportage is over de spa, gaan ze god-betert-het beelden laten zien van aan een boomtak hangende pitbull. Hoezo imago-bevestigend?
Waarom niet een media-offensief ontketenen door verantwoordelijke spa-eigenaren die eerlijk vertellen wat de voors en tegens zijn van het ras? Voor mijn part schakel je een mediabeluste Martin Gaus in. Die doet maar al te graag mee en heeft in ieder geval de lijntjes naar de politiek. Maak gebruik van iedereen die je kan helpen.
Ontwikkel zélf beleid en stel maatregelen voor. Zodat jullie het nog enigszins zelf in de hand hebben. Voor het uit je handen wordt genomen en er maatregelen worden getroffen door mensen die helemaal niets hebben met jullie ras en ze het liefst allemaal een roze spuit geven. Dan zijn jullie nog véél verder van huis. Maak afspraken met de betrokken fokkers en eigenaren voor jullie allemaal op één hoop worden geveegd. De goeden én de kwaden.

En wijs niet naar de stamboomloze honden als de hoofdschuldige. Een spa die bijt, is een spa die bijt. Een doorsnee hondeneigenaar wiens swiffer in de kaken hangt van een spa, gaat niet vragen of de bijter een stamboom heeft.
Wijs op de gevaren van brood- en wildfok maar vergeet niet dat in de ogen van Jan Publiek een bijter die eruit ziet als een mechelaar/spa/rottweiler/collie ook een mechelaar/spa/rottweiler/collie is.
Het zal diezelfde Jan Publief gevoeglijk worst zijn of er een stamboom aan vast zit of niet.
If it walks and quacks like a duck, it is a duck en zo. :wink:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Marjoleine schreef:
Bink2009 schreef:Heb het in mijn 2e alinea toch over een "ander hondenforum", dan wordt er toch ook voorgelicht aan mensen die er NIET een hebben?

Oh, ik werd gesommeerd lid te worden van staff-fora, dacht dat je dat bedoelde.
Maar goed, voorlichting op een hondenforum zet niet zo heel veel zoden aan de dijk denk ik. En WOEF? Ook niet heel erg, denk ik.
Het gaat juist om de rest.

Wat je zou moeten doen is als een blok de media bombarderen met waarom die kruisingen fout zijn en door jullie worden afgewezen. Niet af en toe een geredigeerd artikeltje, maar een doordachte stortvloed die niet na een week stopt.
Kom op, jullie hebben toch ook wel media-mensen? PR-mensen?
Je moet zien te hypen wat deugt zodat je weg-hypet wat niet deugt. Structureel.

Ja, dat kost bakken energie. Maar jullie hebben ook een superpopulair hondentype dus er zouden mensen genoeg moeten zijn die dit willen en kunnen.
Je bent er niet met één artikeltje. Echt niet.

Maar telkens als ik dat zeg, suggereer of voorstel word ik weggehoond. Ik snap het niet, zeggen ze. Het ligt namelijk aan de fukkers.
Nou, het eerste wat anders moet is de eigenaren van de ras-SPA's. En zolang jullie dat niet zien en daar op inspelen hangt het zwaard van de overheid boven je hoofd.
Meer kan ik er niet van maken.

edit: dank je, Mal. Dat bedoel ik inderdaad.

Hahaha, we posten tegelijkertijd, zag ik. Great minds en zo. :mrgreen:
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Het zal wel aan mij liggen, maar ik begrijp de stelling niet dat de boomloze spa's eigenlijk het enige probleem zijn. Was men het er niet over eens dat hondagressie een raseigenschap was van de pitbull, american stafford etc? Maar nu lijkt het alsof juist de rashonden niet hondagressief zijn :denken: . Sorry, maar ik volg het niet meer.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Bink2009
Zeer actief

Zelf heb ik een boomloze tweedehands dus heb niks met rasvereniging te maken en weet dus niet of zij PR-mensen hebben oid, omdat ik op div. fora een meelezer ben zie ik regelmatig pogingen voorbij komen..

Snap je punt wel hoor, maar denk dat het al veel te laat is om nog een eerlijk beeld neer te zetten, teveel mensen met een roze bril of CM kijk. Er moet iets gebeuren en dat wil ik ook (en vele anderen).

Het zal mij niks verbazen dat zodra er (eindelijk) maatregelen getroffen worden het Malieveld vol staat met vooral type mensen die het vooroordeel van een SPA-eigenaar bevestigen, iets met bontkragen en badslippers.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

malinois schreef:Ik snap Marjoleine wel... als er iets op tv komt eindelijk zie je een x aantal aan een paal hangende en sjorrende klapkaken... dat is nou net niet wat je wil benadrukken lijkt me...
Is het dan aan de Staffordclubs om de publiciteit te zoeken, of is het aan de media om aan hoor en wederhoor te doen?

Komt iets alleen in het nieuws na een uitgebreide lobby, of mogen we van journalisten verwachten dat ze zelf ook op zoek gaan naar meerdere kanten van het verhaal? Ik hoop toch (ook) het laatste. De bal ligt niet alleen bij de Staffordclubs, denk ik.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Lothian schreef:
Is het dan aan de Staffordclubs om de publiciteit te zoeken, of is het aan de media om aan hoor en wederhoor te doen?

Komt iets alleen in het nieuws na een uitgebreide lobby, of mogen we van journalisten verwachten dat ze zelf ook op zoek gaan naar meerdere kanten van het verhaal? Ik hoop toch (ook) het laatste. De bal ligt niet alleen bij de Staffordclubs, denk ik.
Ja t is aan de clubs zelf idd. Je moet ook alleen aanleveren wat je nuttig acht. Komen ze filmen dan zorg je ervoor dat je geen in de boom hangende honden hebt maar speurende honden bijv. Altijd van je eigen uitgaan nooit van de ontbrekende kennis van een ander
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Lothian schreef:Is het dan aan de Staffordclubs om de publiciteit te zoeken, of is het aan de media om aan hoor en wederhoor te doen?

Ik hoor bij die luilakken van de media.
Ik kom er niet door.
Lees hierboven en snap dat ik er niet door kom.
En dan doe ik nog serieus mijn best, collega's die algemener zijn en niet zo gespecialiseerd als ik hebben al jaren geleden de handdoek in de ring gegooid.

Het kán hoor. Nog steeds. Maar dan moeten ze zelf ook wat doen en willen.

Afbeelding

Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Waar kom je niet door? Bedoel je dat je de juiste clubs niet kan vinden en toch steeds weer de bomenhangers en rozebrillenbrigade treft?
Nou ja, dan is dit topic dus toch nog ergens goed voor geweest. Ik zie hier meerdere mensen die een ander geluid laten horen, of connecties hebben met clubs die een ander geluid laten horen, dus kies maar uit. En deze mensen weten nu dat ze bij jou terecht kunnen. Of denk ik te simpel?

Mascha zit hier trouwens toch ook al jaren; heb je haar wel eens benaderd toen ze nog actief was in de Staffords?
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

malinois schreef: als er iets op tv komt eindelijk zie je een x aantal aan een paal hangende en sjorrende klapkaken... dat is nou net niet wat je wil benadrukken lijkt me...
Dat er iets aan goede niks verbloemende voorlichting zou moeten worden gedaan dat ben ik zeker met je eens. Maar zelfs als dat op gang komt ben ik toch ook nog steeds van mening dat de toevoer van dit soort honden gestopt moet worden. Ook voor de honden zelf want die aantallen krijg je zelfs met goede voorlichting niet allemaal op de juiste plek.
Afbeelding

Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Lothian schreef:Waar kom je niet door? Bedoel je dat je de juiste clubs niet kan vinden en toch steeds weer de bomenhangers en rozebrillenbrigade treft?
Nou ja, dan is dit topic dus toch nog ergens goed voor geweest. Ik zie hier meerdere mensen die een ander geluid laten horen, of connecties hebben met clubs die een ander geluid laten horen, dus kies maar uit. En deze mensen weten nu dat ze bij jou terecht kunnen. Of denk ik te simpel?

Mascha zit hier trouwens toch ook al jaren; heb je haar wel eens benaderd toen ze nog actief was in de Staffords?
De kynologen weet mij te vinden hoor.
Zowel hier als op social media.

Ik kan die clubs wel vinden maar ik ga niet dat offensief beginnen. Ik wil helpen, maar ik ga het niet doen.
Ik heb al vaak zat hints gegeven en hulp aangeboden.

Afbeelding

Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Nanna schreef:
Alfilillo schreef:Het zal wel aan mij liggen, maar ik begrijp de stelling niet dat de boomloze spa's eigenlijk het enige probleem zijn. Was men het er niet over eens dat hondagressie een raseigenschap was van de pitbull, american stafford etc? Maar nu lijkt het alsof juist de rashonden niet hondagressief zijn :denken: . Sorry, maar ik volg het niet meer.
Misschien doordat die mensen er langer over hebben nagedacht en meer geld betaald. En al die honden een MAGtest hebben moeten doen. Dat zijn toch andere honden dan dat Cückluk Hitler en Killa laat dekken omdat die zo lekker agressief zijn. En ze daarna op MP klapt voor een bodemprijs.
Ik was afgelopen weekend in Eindhoven en had helemaal niets aan te merken op het gedrag van welke Stafford dan ook.
Toen ik mijn KK1 cursus volgde kregen we het stukje over de hondenrassen van een keurmeester die ook Am.Staffs keurde. Hij gaf aan dat die eigenaren enorm hard bezig waren met het imago van hun ras. Ik heb toen ook kennis gemaakt met het Staff-teefje van een medecursist omdat ik tot dan toe alleen kon oordelen op basis van vooroordelen en meningen van anderen. Teefje was inderdaad een fantastisch leuke hond, energiek en enorm mensgericht. Maar de eigenaar gaf aan dat hij niet zo makkelijk zijn reu mee kon nemen naar de KC.

Ergens is het vreemd dat er blijkbaar veel rasloze honden rondlopen waar geen grip op is te krijgen. Bij honden en katten mag je maar lukraak er op los fokken als er geen stambomen zijn. Niets wordt geregistreerd.
Als ik naar paarden kijk hebben die verplicht een paspoort. Staleigenaar moet ter plekke het paspoort van elk aanwezige paard kunnen laten zien anders volgt een flinke boete. Waarom kan zo'n verplichte registratie ook niet voor honden gelden? Hond moet in een centrale database worden geregistreerd. Dan kan je ook de eigenaar erbij zetten. Een database voor huisdieren bestaat al. Met het bijhouden van welke hond bij welke eigenaar kan je ook bijhouden of er incidenten met een bepaalde hond zijn geweest en evt. dus ook of een eigenaar met 1 of meer honden al incidenten heeft veroorzaakt.
Ondanks veel mensen wars zijn van alles vastleggen is zorgen dat je over informatie beschikt toch de enige mogelijkheid om dingen inzichtelijk te maken en in te kunnen grijpen waar nodig.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”