Neeltje schreef:Caro. schreef:
Mij interesseert het wel hoe ze dat realiseren. Ik wil niet dat ze allemaal afgespoten worden, het zijn namelijk ook honden en ik ben een
hondenliefhebber.
Wel mag er van mij een regeling komen, hoe en wat precies vind ik ook moeilijk, maar bv een aanlijnplicht binnen de bebouwde kom voor dit soort
honden zou om te beginnen al fijn zijn en wellicht alleen stamboomhonden zodat ze beter traceerbaar zijn en het overzicht duidelijker is.
Maar er is al een aanlijnplicht in de bebouwde kom! Maar zo lang er geen handhaving is, hebben al die regels geen zin.
Er zijn toch losloopgebieden binnen de bebouwde kom? Hier in ieder geval wel, en ik bedoel dus 'altijd aangelijnd binnen de bebouwde kom'.
De handhaving is moeilijk. Ik zou zeggen de poep- meneren en mevrouwen daarop inzetten ipv op een hoopje stront. Maar goed, terecht wordt
aangehaald dat mensen daar ook weinig tot niks van pikken en ruzie met een aso pitbull baas, zou ook niet op mijn wensenlijstje staan.
De oplossing is gewoon moeilijk, behalve als je ze totaal zou verbieden en afspuiten en wat mij betreft gaat dat veel te ver. Als ik alleen
al denk aan bepaalde honden (en baasjes) hier op het forum, vind ik het vreselijk als die ineens hun hond zouden moeten inleveren om
af te spuiten. Dat vind ik dus geen optie.
Maar goed, dan moet je het bij de wortel aanpakken: het fokken. Alleen stamboomhonden, geen kruising nesten meer, geen vage Marktplaats
toestanden, dan zijn de honden (en vooral de bazen) hopelijk beter traceerbaar en wordt het aantal teruggedrongen.
Blijft over dat er dan wel weer wat anders verzonnen wordt, vrees ik.