Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ninthe zoekt oppas - voorzien

Hier kan hulp gevraagd worden voor opvang van je hond ( of een hond waar je nauw bij betrokken bent ) bijvoorbeeld voor vakantie, werk, ziekte, noodopvang etc.

Moderator: moderatorteam

Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Ninthe zoekt oppas - voorzien

Ongelezen bericht door Domor »

Omdat ik steeds vaker zit te denken of Ninthe niet gelukkiger zou zijn ergens anders, ben ik op zoek naar iemand die minimaal 2 weken op haar kan passen en het liefst 3 of 4 om te zien of het inderdaad voor zowel haar als voor Noa positief is. Bij voorkeur in Nederland, maar ze heeft haar rabiesenting dus Duitsland of België kan ook.

Ninthe is een volle teef van bijna twee jaar. Het is een poedeltje van 35cm en 7kg die enig dier wil zijn. Ze is dol op mensen, het liefst zit ze uren met mensen op de bank een beetje te kroelen. Ze kan goed los en is behoorlijk gehoorzaam, maar niet foutloos. Ze wil een enkele keer een stukje achter een auto aan gaan, hoewel ze daarin steeds beter in te corrigeren is. De eerste week mag ze echter niet los, om te voorkomen dat ze mij gaat zoeken.

Ninthe kan goed alleen blijven, maar moet overdag wel echt 4x uit, anders wil ze wel eens een kleedje uitkiezen om op te plassen. Ze is gewend om in de tuin op het gras te mogen plassen. Op het moment is haar vacht zo'n 2cm en moet ze dus 2x per week geborsteld worden. Als je dat liever niet wilt, dan laat ik haar scheren voordat ze gaat, dan hoeft er de eerste 4 weken niets aan.

Op zich is ze leuk met andere honden, maar sociaal niet vreselijk handig. Ze is opdringerig onderdanig en best een beetje kwetsbaar. Als ze overlopen wordt wil ze vluchten. Maar met de poedelwandelingen liep ze altijd gezellig overal tussendoor te scharrelen.

Ze is 3 keer loops geweest in december, juni, december dus ik ga er vanuit dat ze in juni weer loops wordt.

Ik zoek een opvangplek waar:
- mensen graag 's avonds op de bank zitten en waar de hond op de bank mag
- ze 4x per dag uitgelaten wordt, waarvan minimaal 1x 30 minuten en in totaal minimaal een uur
- geen andere huisdieren aanwezig zijn
- mensen niet langer dan 4 uur per dag afwezig zijn
- handige blik of Ninthe nu echt gelukkig is zo zonder andere honden
- het sturen in gedrag positief gebeurt
- ze met een tuigje willen lopen

Ninthe is de voorste van de poedels in mijn onderschrift.

Behalve als het helemaal klikt en iedereen er gelukkig mee is, is de bedoeling gewoon dat ze na haar logeren weer gewoon mijn kant op komt.
Laatst gewijzigd door Domor op 05 feb 2017 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
80564M

Ninthe zoekt oppas (niet regiogebonden)

Ongelezen bericht door 80564M »

Ik zou je oproep ook op andere plekken doen. De kans dat je hier mensen treft zonder huisdieren is nu eenmaal kleiner op een HF :wink:
Succes en ik hoop dat je plan duidelijkheid oplevert over de toekomst van Ninthe!
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Ninthe zoekt oppas (niet regiogebonden)

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Marion. schreef:Ik zou je oproep ook op andere plekken doen. De kans dat je hier mensen treft zonder huisdieren is nu eenmaal kleiner op een HF :wink:
Succes en ik hoop dat je plan duidelijkheid oplevert over de toekomst van Ninthe!
Hier zitten ook mensen die weer vrienden, familie ,collega's, buren en kennissen hebben . :pffff:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Leek me erg leuk maar ik heb andere dieren. Ik ben wel benieuwd waarom zij en niet Noa, met Ninthe had je toch juist een betere klik?
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

oh zonde zeg dat het niet goed gaat, helaas heb ik ook meerdere honden, hoop dat je een geschikt baasje vind.
Afbeelding
Domor
Zeer actief

Ik heb hem bewust hier gezet omdat hier vaak mensen zitten met wat meer inzicht in hondengedrag dan wat er over het algemeen buiten loopt. Daarnaast vind ik het lastig om deze stap te maken en hier blijft het toch in een kleinere groep. Ik heb met Ninthe nooit een klik gehad, ze is een heel lief gehoorzaam hondje en iedereen is dol op haar, maar Noa kwam naast me zitten met 4.5 week en nog raak ik iedere keer als ik naar Noa kijk in katzwijm ondanks dat ik met Noa al heel wat heb doorstaan omdat zij helemaal niet een makkelijk gehoorzaam hondje is.

Hoe bot ook, als Ninthe zulke gedragsproblemen had gehad als Noa (ook als Noa makkelijk was geweest), dan had ik Ninthe al veel eerder herplaatst. Maar Ninthe heeft dat allemaal niet, wil dolgraag voor me werken, doet echt haar best om het goed te doen, is helemaal dol op me, fijne wandelpartner, voegt zonder andere honden makkelijk in huis en ik vind haar echt wel lief, maar ik ben niet dol op haar en ik gun haar iemand die het wel is. Daarnaast vindt ze het echt niet tof dat ze de aandacht moet delen, wat de sfeer in huis vaak negatief beïnvloed (kleine Boris is echt bang voor haar, hoewel dat sowieso een schijterd is, maar ook Noa wordt met regelmaat tegen gegromd, bijvoorbeeld omdat ze in een straal van 2 meter in de buurt van Ninthe's kussen komt, mijn woonkamer is maar 5 meter lang, dus dat betekent dat ze van Ninthe niet in bijna de halve woonkamer mag komen). De vraag is echter of het inderdaad echt voor haar leuker is om dus enig hond te zijn en een baas te hebben die lekker op de bank wil chillen. Ik zit nu regelmatig speciaal voor haar op de bank, maar van nature ben ik helemaal geen bankzitter en heb ik niet eens een tv om voor te hangen.
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Maar Noa is haar nestzus, die hebben altijd al wat moeite gehad toch met elkaar? Misschien dat het met een zelfverzekerde(grotere?) hond (reu?) wel goed gaat.
Afbeelding
Domor
Zeer actief

Een zelfverzekerde reu zou mogelijk gaan, het grommerige gedrag vertoonde ze ook bij Nanna binnen naar haar honden, maar dat waren in één keer wel heel veel meer honden en het is in mijn ogen een combinatie van claimgedrag en onzekerheid. Het uitproberen vind ik echter lastig omdat ik haar moeilijk naar allerlei verschillende mensen kan sturen om te kijken of in die situatie wel goed gaat.

Ik weet niet of ze met katten kan, buiten is het geen probleem, maar dan hoeft ze de aandacht niet te delen. Alleen kleindieren gaat niet: ze heeft twee keer een cavia gebeten (hoewel ik de tweede keer haar bij het halsbandje had en haar dus net op tijd kon wegtrekken. Daarna ben ik opgehouden met proberen), meerdere muizen gedood en ook een musje heeft ze te pakken gehad. Ook de konijnen opjagen vond ze leuk. Schapen doet ze weer nauwelijks iets mee en ze is gewend om tussen de pony's te lopen.

Tussen nestzussen hoor je wel vaker problemen en tussen Ninthe en Noa heeft het nooit echt geboterd, maar bij poedels is rivaliteit tussen teven helemaal niet zo gebruikelijk.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

_Tiny_ schreef:Poedels zijn heel erg grommerig. Dat is gewoon communicatie. Het betekent niet meteen dat ze ongelukkig is met de situatie en enig hond wil zijn. Ze zegt gewoon dit is mijn ligplek en de andere hond snapt dat.

Je zoekt iemand met meer verstand van hondengedrag dan gemiddeld. Maar dat soort mensen hebben vaak al een hond. De wens om haar als enig hond te plaatsen zou ik niet zo strak aan vast houden ;-)
dit dus en daar komt nog bij dat heel veel poedels last hebben van jaloezie en willen de baas graag voor zich zelf claimen.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Als ik jou was zou ik mij niet te veel aantrekken wat die hond kan missen of tekort komt en dat ze liever zus lief niet in huis had gehad.
Je maakt het te gecompliceerd voor jezelf en de honden.
Het zijn namelijk honden en geen mensen. Hoe moet die hond nu weten wat hij mist.? Had ze dat in haar Poessie album geschreven.?
Jij bent gek met die beesten en goed voor ze dus ze hebben zich maar te schikken net als jij je af en toe schikt bij je familie ,vrienden, collega's en honden.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Domor
Zeer actief

Haar hele houding en hoe die verandert in de uren dat ze even alleen mee is, zijn voor mij tekenen dat ze wel degelijk niet optimaal in haar vel zit in de huidige situatie. Het is niet dramatisch, maar echt top is het niet. Natuurlijk kan ik gewoon vinden dat ze moet schikken, dat heeft ze de afgelopen bijna 2 jaar al gemoeten. Vanaf dag 1 gromde en snauwde ze naar alle honden die in de buurt van haar mand kwamen.

Maar dankzij dit topic heeft iemand haar doorgespeeld naar familie en die willen in maart wel een aantal weken proefdraaien en als het iedereen bevalt mag ze daar blijven. De situatie klinkt ideaal, voor nu is het dus voorzien.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

bouvierpoedel schreef:Als ik jou was zou ik mij niet te veel aantrekken wat die hond kan missen of tekort komt en dat ze liever zus lief niet in huis had gehad.
Je maakt het te gecompliceerd voor jezelf en de honden.
Het zijn namelijk honden en geen mensen. Hoe moet die hond nu weten wat hij mist.? Had ze dat in haar Poessie album geschreven.?
Jij bent gek met die beesten en goed voor ze dus ze hebben zich maar te schikken net als jij je af en toe schikt bij je familie ,vrienden, collega's en honden.
Als ik het zo lees speelt het feit dat er geen klik is de hoofdrol in dit verhaal.
Plaats reactie

Terug naar “Tijdelijke opvang gevraagd !”