Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bemoeien met hondenopvoeding van een ander.

Hier mag je polls plaatsen die hond-gerelateerd zijn

Moderator: moderatorteam

Wat doe je

Zijn mijn zaken niet.
14
19%
Ik kijk de man even heel giftig aan.
8
11%
Ik zeg "moet dat nou zo ?" en laat het daarbij.
19
26%
Ik ga proberen hem rustig uit te leggen dat hij zijn hond net geleerd heeft nooit weer bij hem te komen als hij roept
10
14%
Ik schiet in viswijfmode en peuter hem de vorige regel met wat minder vriendelijke toon aan het verstand.
7
10%
Ik maak dat ik wegkom want ik sta niet voor mezelf in.
3
4%
Ik geef hem een knal voor zijn rotkop.
3
4%
anders n.l.
8
11%

Totaal aantal stemmen: 72
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Bemoeien met hondenopvoeding van een ander.

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Stel. Je loopt en een bos en je ziet daar een hond vrolijk los rondrennen.
Komt even bij jou een aai halen en spurt vrolijk weer weg.
Begint er zo'n 50 meter achter je een vent te brullen Wodan !!!! kom Hierrrrr.
Wodan heeft bananen in zijn oren en veel te veel lol dus die jakkert nog een paar rondjes.
Vent begint nu te vloeken en te schreeuwen richting Wodan die toch maar besluit naar zijn baasje toe te gaan.
Baasje geeft Wodan een stevige draai om de oren en geeft ook een klap met de riem.
Wodan jammert van schrik en pijn.

Zeg jij daar wat van ?
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Re: Bemoeien met hondenopvoeding van een ander.

Ongelezen bericht door Maryanne »

Ik moet zulks niet zien, ga geheid in de Amsterdamse viswijf modus. :gvd:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ik bemoei me niet zo veel met de opvoeding van de beesten van anderen.
Maar slaan?? nee, dan gaan m'n stoppen eruit :boos: :mep:
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ik maak dat ik wegkom want ik sta anders niet voor mezelf in. Heel sneu voor de hond, maar ik heb niet de illusie dat door mijn bemoeienis die man het licht opeens ziet :19:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Weet ik niet, ligt eraan wat voor kerel het is.

Ik vind namelijk mijn eigen leven toch iets belangrijker.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Joey.K
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joey.K »

Zijn mijn zaken niet, de kans is zelfs nog groter wanneer je er wat van zegt dat die 'kuthond' nog een trap na krijgt ook want door zijn schuld werd baasje aangesproken.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Ligt denk ik aan de persoon en of ik die misschien al eens eerder gezien heb.

Als het een tok is zou ik doorlopen of uit mijn slof schieten. Is het een normaal persoon of bekender persoon dan zou ik in alle rust proberen wat tips te geven zonder daarbij de persoon af te kraken.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je soms uit je slof schiet en dan is dit een uiting van frustratie. Waarschijnlijk (indien geen tok) heeft die persoon er achteraf ook spijt van.

Ik heb ook wel eens op 1 van de honden lopen foeteren(slaan met riem etc doe ik niet, hoogstens kleine tik bij zeer ernstige overtredingen) en had daar achteraf wel wat spijt van maar ik zat op dat moment zelf gewoon te hoog in de emotie.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Pino01
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Pino01 »

Ik kijk giftig maar loop door. Ik heb niet de illusie dat mijn opmerking de dingen voor de hond veranderd.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nope.
Heb zelf ook wel eens te hard , te snel , te gefrustreerd gereageerd.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ligt aan de persoon en de hele situatie.
Ik heb een bijna identieke situatie als in de OP eens meegemaakt met een jong gezinnetje waarvan de man exact zo op de niet-luisterende, superjonge labradorpup reageerde. Het gekrijs van die pup ging door merg en been. Daar heb ik wel wat van gezegd, terwijl ik me over het algemeen niet zo snel ongevraagd zal bemoeien met hoe anderen hun hond opvoeden.
Als ik denk dat het geen enkele zin heeft om er iets van te zeggen, loop ik door (terwijl ik me van binnen opvreet). Ik maak ook best vaak mee dat mensen me vragen hoe ze iets moeten aanpakken, en dan geef ik natuurlijk wel uitgebreid antwoord.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ik heb zulks gelukkig nog nooit hoeven aanschouwen, maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik geen flauw idee heb wat ik zou doen. Het is denk ik nogal afhankelijk van het type baas, hoe heftig de bestraffing is, of we al wel eens een woord hebben gewisseld, hoe assertief ik me voel op die dag en hoe ver weg of juist onder mijn neus dit zich afspeelt, hoeveel andere mensen er in de buurt zijn etc. Ik acht het het meest waarschijnlijk dat ik er niks van zeg, niet alleen omdat ik eigenlijk niet vind dat het mijn zaken zijn, maar ook omdat ik het waarschijnlijk niet durf én omdat ik denk dat het waarschijnlijk toch geen lor uitmaakt wat een ander tegen zo iemand zegt.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik kan mijn mond nooit houden dus ik vrees dat ik wat zeg
Afbeelding
Punzel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Punzel »

mijke schreef:Ik acht het het meest waarschijnlijk dat ik er niks van zeg, niet alleen omdat ik eigenlijk niet vind dat het mijn zaken zijn, maar ook omdat ik het waarschijnlijk niet durf én omdat ik denk dat het waarschijnlijk toch geen lor uitmaakt wat een ander tegen zo iemand zegt.
Dit ja. En daarbij kan ik op zo'n moment heel lastig kalm uitleggen waarom iemand beter niet zijn hond kan slaan dus dan maak ik de situatie er waarschijnlijk sowieso al niet beter op denk ik.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ik schiet in viswijfmode en peuter hem de vorige regel met wat minder vriendelijke toon aan het verstand.

been there, done it
een jonge dober die kwam kennismaken met vix (die ik toen net had) en echt vreselijk klappen kreeg toen ie bij z'n baas terugkwam.
't zal mijn tokkenhart wel zijn wat dan spreekt :U:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

Ik hou mijn mond.
Met moeite, maar de ervaring heeft me geleerd dat, wat je er ook over zegt, niet aankomt.
Ik kom het gelukkig ook niet vaak tegen :wink:
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Geen idee. In principe bemoei ik me niet met de hond van een ander. Ik ben ook wel eens flink boos geweest op één van de honden, en daar zit dan meer achter dan een voorbijganger kan zien. Wie weet heeft de hond een vorige keer wel agressie vertoond naar andere honden waar hij ging buurten? Heeft hij de neiging om ver weg te lopen met alle gevaren van dien? Al zou die mep met de riem me in dit geval te ver gaan, in welke situatie dan ook. Dat zou het punt kunnen zijn waarop ik er iets van zeg.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik word ook wel eens boos geworden op Ayleen en dan ziet ze er uit alsof ze dagelijks mishandeld wordt. Is natuurlijk niet zo. :wink:
Kan iemand een heel verhaal tegen mij ophangen, maar één keer betekent niet dat het altijd zo is.

Hard slaan en schoppen, echt pijn doen, geef ik wel vaak een boze blik, dat vindt ik niet kunnen.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hier in het parkje aan het einde van de straat een keer gedaan toen een vent zijn jonge dalmatiër aan het afslaan was. Moet zeggen, ik was blij dat er een buurman naar buiten kwam, die vent was een beetje doorgedraaid. Ik loop dus voortaan gewoon door.
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Ik zeg er wat van en misschien schiet ik in de viswijf modus. Ik hou niet van mensen die hun honden slaan om niks. Vorig jaar heb heb ik ook wat gezegd van een vrouw die haar duitse herder op de grond werkte omdat hij aan de riem een grom tegen mijn honden gaf :roll: Hond gilde het uit, domme baas.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ik kijk hem nijdig aan en moet op mijn tong bijten om niet iets te zeggen. Maar iets zeggen heeft toch geen zin bij iemand die om niets zijn hond afstraft.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Ik zeg gewoon dat al dat geweld niet nodig is.
Tenslotte is er niemand zo lelijk, dat zelfs de hond niet netjes naast je wilt blijven lopen.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ligt enorm aan de situatie, een klap en een lel met de riem krijgen die van mij ook wel eens.
Ik heb ook wel eens 1 van mijn vorige Mechels een klap met de flex gegeven nadat hij me dwars door mijn duimnagel beet. Een mevrouw maakte de opmerking U mag uw hond niet slaan. Nee klopt zei ik hij mag me ook niet bijten..
Dus zoals gezegd het ligt aan de situatie. Vind ik dat iemand zijn hond mishandeld dan zeg ik daar zeker wat van. Maar me bemoeien met honden opvoeding van een ander doe ik eigenlijk nooit ongevraagd.
Gr. Aniek

Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Cleva schreef:Nee. Ik zeg niets en ik wil ook echt helemaal niet dat een ander er iets van zegt als ik mijn hond op zijn falie geef.
Ik ben helemaal niet van de harde hand maar er zijn een flink aantal momenten in de opvoeding dat het gewoon echt niet anders kan.
Tenminste, het kan wel anders maar dan verandert de toekomst met die hond ook navenant en dat is dan erger.

Een paar weken geleden ging het met Mira ineens alleen nog maar over schijt hebben. Zij aan mij.
Ik was aan de wandel met een vriend en ze liep me toch te etteren!
Ik heb haar een paar keer gezegd te stoppen en ze gaf me blikken die ik als baas alleen begrijp en het was een crisismoment. Ze liep me echt te beflikkeren en dan moet je kiezen of je toe gaat staan dat je puber zo ver gaat (om de volgende keer nog verder te gaan) en het was me over de grens.
Ik vond het Niet! Goed!
Toen heb ik haar dus een nylon jachtlijn voor haar smoel geflikkerd. Heel erg niet sjiek. Niet leuk voor haar, niet leuk voor vriend, helemaal niet leuk voor mij maar het work als een trien.
Twee weken later liep ik weer met de vriend en zijn hond en Mira wist wel beter dan die (kleinere) hond zo te koeioneren als de vorige keer. Soms moet het gewoon even heel erg lullig.

Ik vind het ook niet leuk om mijn hond te grazen te nemen. Dat is voor mij en mijn hond een heel naar moment en het is vooral heel erg tussen ons.
Het laatste waar ik dan behoefte aan heb is een of andere vinexkut met een opgeheven vingertje die het op magische wijze allemaal beter weet. Die negeer ik.
Dit bedoelde ik inderdaad met "je weet niet wat er aan vooraf ging." Voorbijgangers zullen hier vast iets van vinden, maar het is diervriendelijker dan een halfslachtige correctie en die de komende jaren moeten blijven herhalen.

Ik had vanmiddag zoiets met Bizzy. Die moet altijd aan het begin van de wandeling ergens naartoe met haar (positieve) spanning en omdat Nilo een watje is, uit zich dat in het hangen in zijn kraag. Hij doet er niks aan en zij vindt het een enig spelletje. En ze stopt wel steeds als ik daarom vraag, maar begint gerust een paar minuten later weer. Dus ik heb ook echt even flink in haar gezicht staan bulderen toen ze het wéér deed. Dat zal vast enorm overtrokken lijken voor mensen die het toevallig zien, maar dat was het niet. Het was even nodig, en ik bepaal zelf wel wanneer en hoe ik corrigeer.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Zijn mijn zaken niet.
Als ik structureel de indruk krijgt dat een hond echt niet goed behandeld wordt is het een ander verhaal. Maar in de geschetste situatie zou ik me erbuiten houden.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

joline schreef:Ik zeg er wat van en misschien schiet ik in de viswijf modus. Ik hou niet van mensen die hun honden slaan om niks. Vorig jaar heb heb ik ook wat gezegd van een vrouw die haar duitse herder op de grond werkte omdat hij aan de riem een grom tegen mijn honden gaf :roll: Hond gilde het uit, domme baas.
Doet hij het niet hangt hij de volgende keer in je hond en dan.? Is het een kuthond.?
Kom zeg die Duitsers janken en krijsen al als baasje een scheet laat.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

bouvierpoedel schreef:
joline schreef:Ik zeg er wat van en misschien schiet ik in de viswijf modus. Ik hou niet van mensen die hun honden slaan om niks. Vorig jaar heb heb ik ook wat gezegd van een vrouw die haar duitse herder op de grond werkte omdat hij aan de riem een grom tegen mijn honden gaf :roll: Hond gilde het uit, domme baas.
Doet hij het niet hangt hij de volgende keer in je hond en dan.? Is het een kuthond.?

Precies, Tama van mij gilde als een gek als ze door een deuropening moest, kwam wel doordat ze staar had.

En ik deed niks dan, maar ik werd geregeld vanaf de balkons toegeroepen dat ik een dierenbeul was.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

bouvierpoedel schreef:
Er is in verschil tussen een flinke correctie en een hond flink afslaan. Wat ik toen zag was gewoon flink afslaan met een ijzeren ketting, pure mishandeling was het.
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

Ik kan het moeilijk laten om eruit te flappen 'fijne beloning nu hij eindelijk naar je toe komt', maar daar zou ik het waarschijnlijk wel bij laten.
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik denk dat het er heel erg van afhangt wat er door de baas gedaan wordt. Ik bemoei me in principe niet met anderen en hun opvoeding van hun hond (of kind).
Maar ik ben ooit bij de laatste wandeling een achterlijke debiel tegengekomen die zijn stafford aan de riem in de lucht had gehesen en met dat arme dier in de lucht in de rondte aan het zwaaien was. De stumper was echt aan het stikken en de tong hing uit de bek.
Ik riep van een afstandje dat als hij dat beestje niet als de wiedeweerga op de grond zou zetten, ik 112 zou bellen wegens ernstige dierenmishandeling.

Ik was blij dat ik een 50m verder op stond want hij begon gelijk te blèren dat hij zijn hond zou loslaten op mijn honden en dat ik een mes in mijn lijf kon krijgen (nou ja, gelardeerd met de nodige krachttermen en vleeswaren :oeps: ). Ik heb toen duidelijk zichtbaar mijn telefoon te voorschijn gehaald en begon demonstratief het nummer in te toetsen waarop hij maakte dat hij wegkwam.
Maar iemand die zijn hond zo en plein publique behandeld, zal de stakker thuis nog wel veel erger behandelen. :cry:
Afbeelding
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

bouvierpoedel schreef:
Die hond komt er niet in te hangen want als haar vriend met de hond loopt speelt zijn hond met mijn honden :roll:
En ja, als jij je hond op de grond op de rug gooit voor één mini grommetje krijg je dat van mij te horen :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Polls (hond-gerelateerd)”