Mijn herderteef Senna is nu 6,5 jaar en niet gestereliseerd. De laatste loopsheid was een week of 3 geleden. Altijd tijdens die periode heeft ze de neiging gehad meer te drinken en te plassen. Dat weet je en je houdt daar rekening mee en normaal gesproken na de loopsheid was dat ook weer normaal maar nu blijft ze maar vragen om water en drinkt zelfs van smerig water op straat wat ik niet wil hebben. Dat ze ergens uit een plas lebbert in het veld heb ik niet zoveel moeite mee.
De afgelopen 2 weken ben ik met haar naar de DA geweest om te laten controleren want als je zo eens op internet leest (niet dat ik dat allemaal geloof) kom je de meest enge dingen tegen. 2 weken geleden heeft ze een echo gehad om te controleren op BMO, niets aan de hand en kreeg een antibiotica kuurtje mee omdat men dacht dat het misschien een blaasontsteking was. Kuur volledig gehad maar het drinken en plassen bleef.
Afgelopen maandag weer met haar naar de DA met dezelfde klachten. Weer een echo (niets op te zien), temperatuur gemeten (was goed), bloed afgenomen en dat is opgestuurd. Afgelopen woensdag de uitslag gekregen en alle waarden waren prima. Lever, nieren en suiker waren prima waardes dus geen reden voor bezorgdheid.
Volgens de DA zijn het de hormonen die haar parten spelen
Wat zijn jullie gedachten hierover?
Marc