... wordt per 1 februari vervangen door een ander. Voor veel van zijn schapen betekent dit dat er geen plek meer voor ze is en ze naar de slacht moeten.
Dit is de persoon waardoor ik bij een kelpie terecht ben gekomen. Hij is altijd in de weer met de schapen, ik trof hem bijna dagelijks in het gebied toen ik daar woonde. Gelukkig zijn er meer mensen die hem een warm hart toedragen en niet willen dat hij vertrekt, zijn land, schapen en baan kwijt raakt. Er is een petitie gestart om de gemeente Leeuwarden de beslissing te laten herzien.
Hier het artikeltje (en de link naar de petitie)
http://www.lc.nl/friesland/Petitie-gest ... 18141.html
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Schaapsherder uit Leeuwarden
Moderator: moderatorteam
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Re: Schaapsherder uit Leeuwarden
Wat sneu zeg, afgedankt worden na 15 jaar.
Ik zie de link naar de petitie niet.

- sybertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Terriermix
- Aantal honden: 1
https://www.petities24.com/signatures/h ... n_blijven/Pemba schreef:Wat sneu zeg, afgedankt worden na 15 jaar.
Belachelijk trouwens, ik zal tekenen!
-
teckeltoos
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wat ik uit het verhaal begrepen heb is dat het om een commercieel bedrijf gaat dat overal in den lande herders en kuddes uitzet.Nanna schreef:een ander wat? Een andere kudde? Hoezo dan?Paisley schreef:... wordt per 1 februari vervangen door een ander.
Ik vind het onbegrijpelijk dat iemand die 15 jaar lang zijn taken naar behoren heeft verricht gewoon aan de kant gezet wordt.
Ik vond Sam trouwens ook nog een toffe peer. Altijd klaar voor een praatje over zijn honden en zijn schapen.
Een Herder in hart en ziel die liever met zijn schapen bezig is dan social media bij te houden.
Zo'n petitie is leuk maar haalt toch niets uit.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Dat denk ik ook. Al zou je verwachten dat een gemeente toch ook wel benieuwd is wat de inwoners er van vinden. Maar het tijdspad is te kort - het nieuwe contract gaat per 1 feb in. Al zal het hem zeker wel wat doen dat zoveel mensen een warm hart toedragen.
Sam is dagelijks bezig met zijn schapen. Begrazing in de Groene ster en Cammingaburen is arbeidsintensief. Als een herder met zo veel projecten het goedkoper kan, gaan er zeker dingen veranderen in het gebied.
Sam is dagelijks bezig met zijn schapen. Begrazing in de Groene ster en Cammingaburen is arbeidsintensief. Als een herder met zo veel projecten het goedkoper kan, gaan er zeker dingen veranderen in het gebied.

-
teckeltoos
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Kort geding stadsschaapsherder Sam Westra tegen Leeuwarden
Leeuwarden heeft het bezwaar afgewezen van de stadsschaapsherder die door de gemeente terzijde is geschoven.
De herder spant nu een kort geding aan.
Het kort geding dient in principe al op woensdag, maar de advocaat van Leeuwarden heeft om uitstel gevraagd.
Op het moment dat deze krant gedrukt werd, was onbekend of advocate Moira Hoen, die stadsherder Sam Westra vertegenwoordigt,
en Gina Kamsma, die hem juridisch bijstaat, daarop ingaan.
Westra hoedt, met zijn moeder en haar vriendin, een kudde van zo’n tweehonderd schapen en onderhoudt zo het gebied tussen de Groene Ster
en de wijk Camminghaburen. Begin deze maand werd bekend dat hij het veld moet ruimen. De gemeente besteedt de klus elke vier jaar aan en koos
voor Wylde Weide Natuurbeheer van Diederik Sleurink uit Tjalleberd, die meer kuddes beheert. Voor een deel van Westra’s kudde dreigt de slacht.
Het bericht zorgde voor veel ophef, wethouder Friso Douwstra kreeg een petitie met 3653 handtekeningen en Westra maakte bezwaar tegen de beslissing.
Dat bezwaar is vorige week verworpen. Westra is weliswaar goedkoper, maar de gemeente vindt dat Sleurink zich beter laat zien op de sociale media en een ecologischer aanpak heeft.
De PvdA-fractie wilde gisteravond in de raadsvergadering vragen over de gang van zaken stellen, maar zag daar op aanraden van wethouder Friso Douwstra van af,
nu de zaak onder de rechter is. Daarnaast is Westra in gesprek met de gemeente over de toekomst van zijn schapen.
bron Leeuwarder Courant

Inmiddels is er een eigen facebook geopend
Leeuwarden heeft het bezwaar afgewezen van de stadsschaapsherder die door de gemeente terzijde is geschoven.
De herder spant nu een kort geding aan.
Het kort geding dient in principe al op woensdag, maar de advocaat van Leeuwarden heeft om uitstel gevraagd.
Op het moment dat deze krant gedrukt werd, was onbekend of advocate Moira Hoen, die stadsherder Sam Westra vertegenwoordigt,
en Gina Kamsma, die hem juridisch bijstaat, daarop ingaan.
Westra hoedt, met zijn moeder en haar vriendin, een kudde van zo’n tweehonderd schapen en onderhoudt zo het gebied tussen de Groene Ster
en de wijk Camminghaburen. Begin deze maand werd bekend dat hij het veld moet ruimen. De gemeente besteedt de klus elke vier jaar aan en koos
voor Wylde Weide Natuurbeheer van Diederik Sleurink uit Tjalleberd, die meer kuddes beheert. Voor een deel van Westra’s kudde dreigt de slacht.
Het bericht zorgde voor veel ophef, wethouder Friso Douwstra kreeg een petitie met 3653 handtekeningen en Westra maakte bezwaar tegen de beslissing.
Dat bezwaar is vorige week verworpen. Westra is weliswaar goedkoper, maar de gemeente vindt dat Sleurink zich beter laat zien op de sociale media en een ecologischer aanpak heeft.
De PvdA-fractie wilde gisteravond in de raadsvergadering vragen over de gang van zaken stellen, maar zag daar op aanraden van wethouder Friso Douwstra van af,
nu de zaak onder de rechter is. Daarnaast is Westra in gesprek met de gemeente over de toekomst van zijn schapen.
bron Leeuwarder Courant
Inmiddels is er een eigen facebook geopend