Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

'De vechthond verdient geen leven'

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: 'De vechthond verdient geen leven'

Ongelezen bericht door malinois »

Tiny schreef:
Marjoleine schreef:
Tiny schreef:Bespaar je de moeite, hij leest alleen maar wat hij lezen wilt om daar eens even lekker op te hakken :roll:
Nouja, ik heb mijn best gedaan in elk geval. ;)
Ja, ik ook :wink: Best jammer, vond sommige berichten verhelderend om te lezen, zeker omdat deze vanuit een eigenaar van een Staff kwam.
Idd. Dat vond ik ook
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Goed terug naar waar we waren voor Jonas kwam zieken.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Habibi »

Jonas,

Je vraagt om inhoudelijke argumenten.
Je vraagt om cijfers.
Je vraagt hoe het echt zit.

Ik vind het jammer dat je niet reageert op mensen die dat -rechtstreeks op jouw vraag- geven.
In plek daarvan reageer je vooral op persoonlijk vlak, en reageer je ook wat scherp op de man.

Voor een aantal anderen.
Please.
Dit leek voor het eerst in jaren een werkelijk inhoudelijke discussie te worden.
Met verschillende belangen, verschillende inzichten. Zowel spa eigenaren als niet spa eigenaren. Met mensen die bij hondensportverenigingen lopen en mensen die gewoon in hun wijk met hun hond op pad zijn.

Ik was erg blij met de discussie op die manier.

Is het mogelijk om met zijn allen te proberen om onze rechtstreekse persoonlijke emoties ietsje minder door te laten komen, en weer iets meer op het inhoudelijke en bredere vlak te kijken?

Ik zou het doodzonde vinden als dit weer een van de vele topics wordt die op persoonlijke aanvallen uitloopt.
Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

volgende keer schop ik hem persoonlijk naar het walhalla, mag hij daar verder leren :ok:Dus van mij mag je je asociale niet luisterende tok los laten lopen, komt hij op mijn hond af schop ik hem met een giga boog terug richting baas
Doe maar niet, je lijkt wel een klapkaak eigenaar :denken: :roll:
als er een petitie voor een RAD 2.0 komt, dan teken ik wel
En ik ook!
Jonas26
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jonas26 »

Marjoleine schreef:
Jonas26 schreef:Oh dit noemen we een vervelend ongeluk, een hond die op de mijne afstormt en haar omver dondert, ben je nog wijs :roll: Had mijn hond erop afgestormd was het verhaal geweest dat de hond aangevallen werd, nu is het een vervelend ongeluk :devil: Kotsziek word ik van die dubbele moraal!!!!
Hee, Jonas. Ik heb nieuws voor je.

Dit topic gaat niet over jou. Het gaat niet over jouw hond.
Het gaat over dit type honden.

Dat jij er nou toevallig een hebt, tja. Jouw pech. Jouw keuze ook maar volstrekt niet belangrijk.
Het gaat niet over jou.
Het gaat om een hondentype.

Op dit forum mag iedereen meepraten maar het is wel fijn bij sociaal-maatschappelijke discussies om je eigen gedoe erbuiten te laten.
Het gaat namelijk niet over jou. En trouwens, ook niet om jou.

Het gaat ook niet over wat honden doen die van een ander type zijn dan het hondentype waar het hier om gaat, domweg omdat het hier dus gaat om SPA's.
Hou toch aub op met je schijnheilige dubbele moraal :roll:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Jonas26 schreef:
Marjoleine schreef:
Jonas26 schreef:Oh dit noemen we een vervelend ongeluk, een hond die op de mijne afstormt en haar omver dondert, ben je nog wijs :roll: Had mijn hond erop afgestormd was het verhaal geweest dat de hond aangevallen werd, nu is het een vervelend ongeluk :devil: Kotsziek word ik van die dubbele moraal!!!!

Dat jij er nou toevallig een hebt, tja. Jouw pech. Jouw keuze ook maar volstrekt niet belangrijk.
Het gaat niet over jou.

Op dit forum mag iedereen meepraten maar het is wel fijn bij sociaal-maatschappelijke discussies om je eigen gedoe erbuiten te laten.

Het gaat ook niet over wat honden doen die van een ander type zijn dan het hondentype waar het hier om gaat, domweg omdat het hier dus gaat om SPA's.
Al net zo kort voor de wagen als het ras wat je hebt.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

gonnie schreef:
Jonas26 schreef:
Marjoleine schreef:

Het gaat niet over jou.

Gewoon een trol.
Afbeelding
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Ik ook. De bedoeling is toch om ontspannen met je hond te kunnen lopen.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Tsja, ik weet wel waar ik liever tussen spring om Elco en Gait te beschermen: een lompe en onbenullige labrador en niet een SPA. Ik vind ook dat de bazen van beide typen hond hun hond onder controle dienen te houden. Maar als Elco of Gait zo eigenwijs is om door te lopen naar een hond, omdat ze zo graag met alles en iedereen kennis maken, dan hoop ik toch dat dat geen kapotte hond oplevert. Als je hond zoiets niet kan handelen en jij je hond er niet tegen kunt beschermen, moet je niet gaan lopen waar honden legaal los mogen lopen, want je kunt ervan uitgaan dat er ook pups en pubers bij lopen die nog niet/niet meer 100% luisteren en daar zou niet de doodstraf op moeten staan. Sociale honden kunnen daar namelijk prima mee omgaan en hun correctie heel netjes doseren. Maar honden bij wie dat sociale eruit gefokt is, moet je geen kans geven om te snauwen, laat staan om meer dan dat te doen. Gewoon niet. Je hebt zelf gekozen voor een hond met gevaarlijk sociaal gebrek
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Mijn persoonlijke ervaringen met SPA's zijn -gelukkig- nog nooit negatief tov mijn honden geweest, maar ik kom met mijn honden zelden een andere hond tegen.
Wat mij vooral opvalt is dat er zó veel SPA-pups worden aangeschaft. Op een enkeling na, worden deze pups gekocht omwille van hun beschikbaarheid. Een kennis/buurtbewoner of familielid heeft een nestje en daar kopen ze een pup van. Die kopers voldoen voor een deel aan het stereotype -adolescente mannen met een hang naar het stoere-, maar voor een deel ook hélemaal niet. Jonge koppeltjes met een kindje (onderweg), oudere mensen.
Ze hebben eigenlijk maar 1 ding gemeen: géén benul van wat ze hebben en geen minuut nagedacht over wat ze van een hond verwachten.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik denk er heel soms wel eens aan he, wat er zou gebeuren als het me overkwam. Ik denk echt dat ik zelf tot moord in staat ben.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Jonas26
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jonas26 »

gonnie schreef:

Uh was jij het niet wiens honden altijd vochten met elkaar?
Afbeelding
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

kipo schreef: Wat mij vooral opvalt is dat er zó veel SPA-pups worden aangeschaft. Op een enkeling na, worden deze pups gekocht omwille van hun beschikbaarheid. Een kennis/buurtbewoner of familielid heeft een nestje en daar kopen ze een pup van.
Verderop in mijn buurt zaten buren altijd gezellig bij elkaar in de tuin, een daarvan had een staff en iedereen was helemaal idolaat van die hond. Nou dan liet baasje hondje toch even dekken :ugh: Resultaat..... drie van de die buren namen inderdaad een pup :schrik: Er is er maar eentje oud geworden bij dezelfde mensen, en dat was echt een hele lieve hond en deed geen vlieg kwaad, die twee andere werden na 7 maanden herplaatst.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Marjoleine schreef:Ik denk er heel soms wel eens aan he, wat er zou gebeuren als het me overkwam. Ik denk echt dat ik zelf tot moord in staat ben.
Ja dat ben je, maar je weet niet waar je moet beginnen...

Ik heb gegild als een debiel, baasje gesmeekt om alsjeblieft ook iets te doen en ondertussen lag Des bovenop Kier om haar te beschermen. Moet er wel bij vertellen dat er een Herder in haar keel hing, de staff aan haar achterpoot te trekken en eromheen liep nog iets van een xxl hond die twijfelde om mee te doen. Je kunt niets met zijn tweeën, ze waren er met teveel en het gegil van Kier ging door merg en been, het liefst deed ik mijn oren dicht maar dat kon natuurlijk niet. Ik heb de halsband van de Herder heel strak omhoog gehouden in de hoop dat ze half zou stikken en dan loslaten en dat heeft goddank geholpen. Mijn kind zat onder de schrammen en Kier wilde alleen maar bij hem zijn, ondertussen stond het baasje mij de huid vol te schelden. En raadt eens.... het lag aan mijn hond, die van haar hadden dit nog nooit gedaan.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Iirtu16
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Iirtu16 »

Op onze hondenschool krijgen we alleen maar meer en meer "klapkaken". Vooral blauwe natuurlijk. Helaas valt het op als ze een goede eigenaar hebben, het merendeel heeft geen idee wat ze in handen hebben.
We proberen de mensen wel voor te lichten en te begeleiden maar het is vaak onbegonnen werk.
Ze zijn bij ons overigens alleen welkom in de gehoorzaamheid en niet in de sporten.
Wij geven ook 1 op 1 training en een groot deel van de aanmeldingen betreft ook dit type hond. Bijna allemaal met dezelfde "gedragsproblemen".
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Iirtu16 schreef:Op onze hondenschool krijgen we alleen maar meer en meer "klapkaken". Vooral blauwe natuurlijk. Helaas valt het op als ze een goede eigenaar hebben, het merendeel heeft geen idee wat ze in handen hebben.
We proberen de mensen wel voor te lichten en te begeleiden maar het is vaak onbegonnen werk.
Ze zijn bij ons overigens alleen welkom in de gehoorzaamheid en niet in de sporten.
Wij geven ook 1 op 1 training en een groot deel van de aanmeldingen betreft ook dit type hond. Bijna allemaal met dezelfde "gedragsproblemen".
Dan komt het meest lastige punt, hoe maak je iemand duidelijk dat het geen probleem is maar aanleg waar weinig tegen te beginnen is.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Ik vind het heel lastig.
Ik ken iemand die echt verantwoord bezig is. Ze weet wat ze in handen heeft en doet niet mee aan die sporten die bij deze rassen horen.
Maar ze doet wel agility.
Ik vind dat echt niet lollig. Het gaat prima hoor maar ik zou niet in die groep willen. Ondanks dat ik haar mag en waardeer.
Gewoon omdat ik het een te groot risico vind.

Afbeelding

Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Regelgeving.....die heb je hier ook (muilkorf verplicht, kort aanlijnen, eigenaar moet aan bepaalde eisen voldoen o.a. meerderjarig, geen strafblad, fysiek de hond aan kunnen etc). Maar wie houdt zich hieraan? Weinig mensen. Wie controleert dit? Ik zou zeggen niemand.
Laatste liep ik in het bos met lily en een maatje van haar, een gecastreerde reu. Plotseling komt er een staff aangedenderd, een volle reu. De eigenaar roept vanuit de verte: 'hebben jullie een reu of een teef?' De hond kon namelijk niet met andere volle reuen. Wij opgelucht, maar heel dom van die baas. Hij verontschuldigde zich wel overigens.
Maar toch. Het is bizar, er lopen hier ontzettend veel spa's rond, regelmatig los en zonder muilkorf, en ik heb nog nooit gedoe gehad. Ik ken ook geen verhalen van anderen die gedoe met een spa gehad hebben. Natuurlijk geloof ik mensen die hier schrijven en wel veel gezeik met spa's gehad of gezien hebben, maar ik vraag me af waar dat verschil in zit. Ik heb me zelfs afgevraagd of het zootje hier inmiddels zo weinig raszuiver is dat de scherpe randjes verdwenen zijn.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Alfilillo schreef:Maar toch. Het is bizar, er lopen hier ontzettend veel spa's rond, regelmatig los en zonder muilkorf, en ik heb nog nooit gedoe gehad. Ik ken ook geen verhalen van anderen die gedoe met een spa gehad hebben. Natuurlijk geloof ik mensen die hier schrijven en wel veel gezeik met spa's gehad of gezien hebben, maar ik vraag me af waar dat verschil in zit. Ik heb me zelfs afgevraagd of het zootje hier inmiddels zo weinig raszuiver is dat de scherpe randjes verdwenen zijn.
Ruimte? Dat scheelt wel denk ik.

Hier gebeurt het gelukkig niet veel, de meesten weten wat ze in handen hebben, maar soms gebeurt het dus wel.
Iedereen weet dat ook meteen en vaak is zo'n hond binnen een paar maanden verdwenen. Triest trouwens.

Afbeelding

malinois
Zeer actief
Contacteer:

Alfilillo schreef:Regelgeving.....die heb je hier ook (muilkorf verplicht, kort aanlijnen, eigenaar moet aan bepaalde eisen voldoen o.a. meerderjarig, geen strafblad, fysiek de hond aan kunnen etc). Maar wie houdt zich hieraan? Weinig mensen. Wie controleert dit? Ik zou zeggen niemand.
Laatste liep ik in het bos met lily en een maatje van haar, een gecastreerde reu. Plotseling komt er een staff aangedenderd, een volle reu. De eigenaar roept vanuit de verte: 'hebben jullie een reu of een teef?' De hond kon namelijk niet met andere volle reuen. Wij opgelucht, maar heel dom van die baas. Hij verontschuldigde zich wel overigens.
Maar toch. Het is bizar, er lopen hier ontzettend veel spa's rond, regelmatig los en zonder muilkorf, en ik heb nog nooit gedoe gehad. Ik ken ook geen verhalen van anderen die gedoe met een spa gehad hebben. Natuurlijk geloof ik mensen die hier schrijven en wel veel gezeik met spa's gehad of gezien hebben, maar ik vraag me af waar dat verschil in zit. Ik heb me zelfs afgevraagd of het zootje hier inmiddels zo weinig raszuiver is dat de scherpe randjes verdwenen zijn.
Ik weet niet waar jouw 'hier' is maar van Duitse vrienden weet ik dat t binnen een paar uur bekend is dat iemand een 'listenhund' heeft. En dat dit ook met dezelfde snelheid wordt doorgegeven aan de instanties. Laten ze je er dan niet mee pakken dat je t niet aan hebt gegeven en/of de hond ongemuilkorft losloopt want dan heb je de poppen aan t dansen. Ik heb t zelf meegemaakt met onze dober die destijds schijnbaar op een lijst met gevaarlijke honden stond in zwitserland (?). Wij waren op vakantie in Oostenrijk en Zwitserse vakantiegangers hadden hem dus aangegeven. Nu was het in Oostenrijk geen gevaarlijke hondenras dus nul problemen maar t was heel snel bekend en doorgegeven.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:Ik weet niet waar jouw 'hier' is
Spanje woont ze.
Mañana, mañana :P

Afbeelding

Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Marjoleine schreef:
malinois schreef:Ik weet niet waar jouw 'hier' is
Spanje woont ze.
Mañana, mañana :P
Hahaha, klopt...
Nou kan ik uit ervaring vertellen dat het erg prettig is als er enige rek zit in regels. En nu heb ik het niet over regels omtrent ppp's (potentieel gevaarlijke honden), maar regels in het algemeen. Denk bijvoorbeeld aan bureaucratie.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Suusz27 schreef: Wildfok moet er imo sowieso uit, vanuit de club is er na elk incident altijd gekeken of dit een stamboom- of 'kruising' betrof en tot op heden is er geen enkel bekend incident met een stamboomhond.
Bij (bijna) elke fokker die ik ken, waar je een pup wilt aanschaffen, geldt een hele goede selectieprocedure en raseigenschappen worden benoemd, wat verwacht je van je hond, wat wil je er mee... etc.etc.
Voordat ik Muis aanschafte heb ik me eerst een tijd zitten verdiepen in de (amstaff) lijnen, wil je een whiterock lijn, benmars, etc. etc., het type/karakter hond is echt heel anders.

Een muilkorf en meterlijn beperkt ons zo, dat er maar weinig lichamelijke en geestelijke uitdaging is.
Binnen de bebouwde kom een meterlijn (en desnoods muilkorf maar persoonlijk liever niet) lijkt mij geen slecht idee, buiten de bebouwde kom, zou ik een 2- of 3 meterlijn ook wel erg prettig vinden.
Losloopplekken lekker voorbij laten gaan als Staff eigenaar, ook al doet je hond niks, het zijn plekken waar je niks moet willen zoeken als Staffeigenaar.
Muis is met haar 5,5 nog altijd hondtolerant maar ik ga het ook niet opzoeken, ga confrontaties uit de weg en met loslopende honden heeft ze niks van doen.

Educatie via internet ga je niks mee bereiken, dat proberen we nu al zo lang op de staffordsgroepen maar het is dweilen met de kraan open.
Verplicht houderschap voor dit type honden, verplichte cursussen (bij gecertificeerde en gespecialiseerde hondenscholen want daar schort het ook aan), hogere hondenbelasting en aanlijnplicht lijkt mij echt geen slecht idee.
Muilkorf voor honden welke intolerant zijn en doe je dit niet, dikke boete.

Hogere bekeuringen voor bijtincidenten, huppakee €600,- voor een eerste keer, tweede keer €1200 en na een derde keer inbeslagname ofzo. Vlucht je weg na een incident, nog dikkere boete. m
Ook de mensen met andere rassen dienen hun hond bij zich te houden als deze hond zich niet kan gedragen en geldt dit ook voor.
Lijkt me ook een prima plan , dan blijven alleen echte liefhebbers over en die zullen alles op alles zetten om incidenten te voorkomen.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Tineke
Zeer actief

Laura84 schreef:Al met al, het zal bij de bron aangepakt moeten worden maar ik denk dat een verbod niet de oplossing zal zijn. Wat er dan zal gebeuren is dat er andere "sterkere" rassen weer in populariteit zullen toenemen omdat sommige mensen nou eenmaal vallen voor dit type hond. Zo blijf je aan de gang.
Betere regelgeving is een goede oplossing maar hoe wordt dit gehandhaafd, dat is dan ook nog maar de vraag.
Dat is ook wat er gaat gebeuren hoe vaak mensen ook zeggen dat dat niet zal gaan gebeuren.
De Rottie is nooit zo populair geweest als na de rad regeling van 1993. En omdat ze zo populair werden en het ook geen hond is voor jan en alleman was er in 2000 een dreigende radregeling voor het ras omdat er zoveel incidenten mee waren ook dodelijke.
En een incompetente baas kom ik ook niet graag met een Rottweiler tegen , ja die bijt je Herder misschien dan wel niet dood als die losgaat maar wel mijn Micron.
Dus ja bij de bron aanpakken is naar mijn weten het beste en inderdaad handhaving want anders heeft het nog geen zin want juist de mensen die in dit soort gevallen de regels aan hun laars lappen moet je kunnen stoppen. De echte serieuze eigenaar houd zijn hond wel vast uit angst die te verliezen maar de tok die het niets kan schelen niet en dat is juist degene waar je dan last van kan hebben.
En wat vaker een houdverbod lijkt mij ook geen slecht plan , het is toch te debiel voor woorden dat er mensen zijn wiens hond een of meerdere dodelijke incidenten op hun naam hebben en dat die nog gewoon vrolijk honden hebben. Als je geen verantwoording kunt dragen voor je eigen hond dan lijkt me er een van Bart Smit meer dan genoeg voor je.
Daarbij maakt het ras dan voor mij niet uit waarmee je die incidenten hebt gehad.
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

malinois schreef:
Alfilillo schreef:Regelgeving.....die heb je hier ook (muilkorf verplicht, kort aanlijnen, eigenaar moet aan bepaalde eisen voldoen o.a. meerderjarig, geen strafblad, fysiek de hond aan kunnen etc). Maar wie houdt zich hieraan? Weinig mensen. Wie controleert dit? Ik zou zeggen niemand.
Ik weet niet waar jouw 'hier' is maar van Duitse vrienden weet ik dat t binnen een paar uur bekend is dat iemand een 'listenhund' heeft. En dat dit ook met dezelfde snelheid wordt doorgegeven aan de instanties. Laten ze je er dan niet mee pakken dat je t niet aan hebt gegeven en/of de hond ongemuilkorft losloopt want dan heb je de poppen aan t dansen. Ik heb t zelf meegemaakt met onze dober die destijds schijnbaar op een lijst met gevaarlijke honden stond in zwitserland (?). Wij waren op vakantie in Oostenrijk en Zwitserse vakantiegangers hadden hem dus aangegeven. Nu was het in Oostenrijk geen gevaarlijke hondenras dus nul problemen maar t was heel snel bekend en doorgegeven.
Maar Nederland is geen Duitsland , wij zijn veel minder van de regeltjes dus dat zou er hier weleens anders kunnen uitzien.
Daar komt bij als ik geen last heb van andermans hond , van wat voor ras dan ook ,dan vind ik zo iemand aangeven wel erg kinderachtig. Is zo'n een gevaar en neemt zo'n baas daar geen maatregelen tegen dan vind ik het wat anders.
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

malinois schreef:Oh dus die labpup die hier door zo'n klapkaak aan gort is getrokken dat is zn eigen schuld? Een vrolijk pup van een paar maanden die even met bananen in zn oren naar een andere hond rent... dat moet ie dus bijna met de dood bekopen?
Natuurlijk niet , dat is te debiel voor woorden en als je zo denkt ben je geen hondenliefhebber :(:
Maar de hond die met agressie op mijn honden afkomt kan overigens wel van mij op een flinke optater rekenen.
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

lieke schreef:Hoe sneu ik het ook vind voor de verantwoordelijke eigenaren die hier in dit draadje ook hun mening op zeer genuanceerde wijze hebben geuit: als er een petitie voor een RAD 2.0 komt, dan teken ik wel.
Dus omdat zo'n sukkel als Jonas 26 de boel loopt op te stoken(bij mijn weten heeft hij zelfs geen hond meer ) vind jij een regeling waarbij ook talloze onschuldige honden enkel op basis van hun uiterlijk zijn afgemaakt wel weer prima :ugh:
Afbeelding

Suusz27
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suusz27 »

Tineke schreef:
lieke schreef:Hoe sneu ik het ook vind voor de verantwoordelijke eigenaren die hier in dit draadje ook hun mening op zeer genuanceerde wijze hebben geuit: als er een petitie voor een RAD 2.0 komt, dan teken ik wel.
Dus omdat zo'n sukkel als Jonas 26 de boel loopt op te stoken(bij mijn weten heeft hij zelfs geen hond meer ) vind jij een regeling waarbij ook talloze onschuldige honden enkel op basis van hun uiterlijk zijn afgemaakt wel weer prima :ugh:
Maar de regeling was wel voor honden die na de invoerdatum geboren werden.... Hoe moeilijk ook te zeggen, dan zoek je het ook echt zelf op..
Tineke
Zeer actief

Suusz27 schreef:
Tineke schreef:
Maar de regeling was wel voor honden die na de invoerdatum geboren werden.... Hoe moeilijk ook te zeggen, dan zoek je het ook echt zelf op..
Ja als je een ras neemt wat verboden was maar er zijn ook echt heel veel honden afgemaakt die niets maar dan ook niets met de verboden rassen te maken hadden. Er werd namelijk op basis van het uiterlijk geselecteerd dus er zijn bijv ook zat boxermixen in beslag genomen en gedood. En nog meer honden niet enkel boxermixen die nog nooit iets gedaan hadden , want een incident was ook het criterium niet ,enkel het uiterlijk, zijn afgemaakt.
Zo'n regeling zou wmb nooit meer terug moeten komen.
Afbeelding

malinois
Zeer actief
Contacteer:

Tineke schreef:
malinois schreef:Oh dus die labpup die hier door zo'n klapkaak aan gort is getrokken dat is zn eigen schuld? Een vrolijk pup van een paar maanden die even met bananen in zn oren naar een andere hond rent... dat moet ie dus bijna met de dood bekopen?
Natuurlijk niet , dat is te debiel voor woorden en als je zo denkt ben je geen hondenliefhebber :(:
Maar de hond die met agressie op mijn honden afkomt kan overigens wel van mij op een flinke optater rekenen.
Maar dat schreef ik ook dat doe ik ook.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”