Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wist je dat? Wetenswaardigheden over je hond(en)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Wist je dat? Wetenswaardigheden over je hond(en)

Ongelezen bericht door Shibby »

Gewoon van die leuke wetenswaardigheden over je hond(en) en/of dingen tussen jou en je hond(en) Te klein om een specifiek topic over te openen, maar eigenlijk te leuk om niet te delen.

Zo begint Maloutje altijd te smakken zodra ze diep in slaap is.
En Malou snurkt, maar niet zomaar snurken. Het snurken wordt afgewisseld met kleine kreuntjes. Dit doet ze overigens alleen maar 's nachts als ze naast me op bed ligt. Overdag hoor ik haar dit nooit doen.

Shibby heeft iedere avond voor het slapen gaan nog een 18+ onderonsje met zijn Dekentje. Dekentje heeft hij al ruim 12 jaar al ruim 12 jaar wordt Dekentje iedere avond mishandeld. Dekentje is overigens vies bruin van kleur en 2 bij 2 meter. :mrgreen:

Hoe zit dat bij jullie hond(en)?
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Re: Wist je dat? Wetenswaardigheden over je hond(en)

Ongelezen bericht door Paisley »

:lol1: Ik kan echt niets bedenken, behalve dat Mayke kippen en konijnen sloopt als ze de kans krijgt, en Kiwi bang is voor flexilijnen, ook al gebruik ik m voor een andere hond komt ze nog niet in je buurt. Maar dat zijn meer de praktische wetenswaardigheden voor als ze uit logeren moeten :wink:
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Bizzy maakt altijd geluid als ze zich uitschud, een soort grommetje dat volkomen debiel klinkt op dat moment :mrgreen:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Maeve schreef:Bizzy maakt altijd geluid als ze zich uitschud, een soort grommetje dat volkomen debiel klinkt op dat moment :mrgreen:
Dat doet Elco ook! Klinkt hartstikke grappig, ja

Gait pakt nog weleens een schelpje uit de tuin en gaat daar dan grommend mee rondrennen, achterwerk laag, staart op volle snelheid (en achterwerk doet daaraan mee) en dan mij uitdagen
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Oh en Coda bracht altijd egeltjes :I: We woonden naast het spoor en daar zaten ze vaak in de bosjes. Die trut beet ze dood in één snelle beweging nog voor ik ze zag, en pakte ze dan op om aan mij te schenken :80: En als ik het niet aanpakte (gek he?) nam ze hem wel mee, tot ik hem wel wilde :pffff:
Afbeelding
_Spiza
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Parson Russell Terriër

Ongelezen bericht door _Spiza »

Onze Stijn moet altijd niezen als hij opgewonden is. Bij het stoeien of wanneer hij helemaal blij is dat hij naar buiten mag. Hierbij een filmpje naardat hij hoorde dat we gingen wandelen
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Zorro moest altijd niezen als hij op zijn rug lag. Ik zag het al aan zijn gezichtje maar bezoek dat door Zorro verleid werd om zijn buikje te aaien werd nog wel eens in het gezicht geniest.

Lucca ruikt soms met een gespannen hoofd aan Dalís piemeltje en wordt dan helemaal gek. Ze begint dan rondjes te rennen en hysterische spelbuigingen te maken. Soms krijgt Dalí eerst nog een kopstoot tegen zijn piemel. Hij haat het als ze zo doet.

Dalí legt een pootje tegen je aan als hij wil dat je doorgaat met aaien (dat heeft mijn man hem geleerd) en hij apporteert graag steentjes.
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Als vriendlief wakker wordt gaat Izzy altijd mee naar beneden. Dan krijgt ze een koekje en komt ze weer daarna weer verder bij me slapen. Droef komt daarvoor zijn bed niet uit.

Droef gaat alleen uit bed als ik ook uit bed ga, tot die tijd is hij net zo diep in coma als ik ben. Soms ben als ik net wakker wordt dan gaat hij van zijn eigen bed bij ons liggen en dan glijd hij als een slang tussen ons in. Wat nog een beste prestatie is met de lompe lichaam van hem.

Izzy maakt altijd vieze sop geluiden bij het poetsen en ik noem haar nu dus geregeld poets miep.

Izzy heeft na de wandeling altijd een adhd aanval en dan moet iedereen en alles in huis er aan geloven. Dan moet je overal over heen rennen en zo hard mogelijk blaffen.

Voor de rest zijn ze best normaal.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Hahaha, wat een schattige (en minder schattige :mrgreen: ) weetjes :E:

Puchu moppert als hij te moe is, dan kan hij niet slapen van moeheid en houdt hij hele verhalen 'wat een ellende, ik ben zoooo moeeee,
nog te moe om te slapen, mwehhhhh' (zoiets, vrij vertaald).

Ook 'hapt' hij, dat is lievigheid hoor, tenminste zo vat ik het maar op :mrgreen: Als je met hem kroelt en hij zit naast je en je stopt met kroelen
dan doet hij 'hap' richting je neus 'doorgaan vrouwtje!'. Hij doet het overigens niet alleen bij mij, maar bij iedereen en sommige mensen die hem
niet zo goed kennen, die schrikken dus en denken dat hij wil bijten :LOL:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Fotogravinnetje schreef:
Maeve schreef:Bizzy maakt altijd geluid als ze zich uitschud, een soort grommetje dat volkomen debiel klinkt op dat moment :mrgreen:
Dat doet Elco ook! Klinkt hartstikke grappig, ja

Gait pakt nog weleens een schelpje uit de tuin en gaat daar dan grommend mee rondrennen, achterwerk laag, staart op volle snelheid (en achterwerk doet daaraan mee) en dan mij uitdagen
Haha echt? Ik had het bij een andere hond nog nooit gehoord. Ik vind het vreselijk aandoenlijk in ieder geval :mann:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Maeve schreef:Oh en Coda bracht altijd egeltjes :I: We woonden naast het spoor en daar zaten ze vaak in de bosjes. Die trut beet ze dood in één snelle beweging nog voor ik ze zag,
:ugh: Het zou me niet met hartjes vervullen maar een stevige draai om de oren opleveren. Van egels blijf je af :mep:
Mayke heeft t ook wel eens geprobeerd, maar ze weet inmiddels dat het gevaar niet alleen van de stekels komt. Als ze een egel zou doodbijten heb ik dr sneller gewurgd dan dat die egel klaar is met stuiptrekken.
Laatst gewijzigd door Paisley op 31 jan 2017 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Ha, onze Nelle bijt de baas in zijn hak als ze gaan wandelen, bij mij lekker niet.
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Lothian schreef:Zorro moest altijd niezen als hij op zijn rug lag. Ik zag het al aan zijn gezichtje maar bezoek dat door Zorro verleid werd om zijn buikje te aaien werd nog wel eens in het gezicht geniest.

Lucca ruikt soms met een gespannen hoofd aan Dalís piemeltje en wordt dan helemaal gek. Ze begint dan rondjes te rennen en hysterische spelbuigingen te maken. Soms krijgt Dalí eerst nog een kopstoot tegen zijn piemel. Hij haat het als ze zo doet.

Dalí legt een pootje tegen je aan als hij wil dat je doorgaat met aaien (dat heeft mijn man hem geleerd) en hij apporteert graag steentjes.
Hoe zou dat toch komen :schrik: :LOL: :LOL: :LOL:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Bromtollen :mrgreen:
Hier ook een paar die dat doen.

Als Jet gaat zitten op de tegels hier schuiven haar poten naar buiten tot ze in een spagaat zit.
Ze ligt ook meestal als een kikker dus het boeit haar niet maar het staat glazuurspringend schattig :I:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Karel kan heel druk slapen. piepen, grommen, poten die alle kanten opgaan. Zijn dagelijkse epileptische aanval noem ik het vaak. Maar het grappigste vind ik dat ie soms midden in de nacht ineens keihard in zijn slaap begint te huilen/joelen :D Wordt ie niet eens wakker van!
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Xavi kan praten als ik thuiskom. Net alsof er een oude kerel...waaromwaaromwaarom zegt :lol:
En Xygan probeert dat nu te immiteren :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Kai gaat tongelen als een slang als je hem knuffelt. Niet als je hem gewoon aait, maar echt samen knuffelen.
Spanning, denk je dan, maar hij komt geheel vrijwillig naar je toe, tegen je aan staan, en als je stopt, dan kruipt hij nog eens wat dichter op je. :I:

Hij knipoogt als een kat als hij geconcentreerd is, en je zegt iets vriendelijks tegen hem.

Als hij iets wil hebben waar hij niet bij kan, of ik begrijp hem niet gaat hij blaf/piep/grommen. Allemaal tegelijk. Met zo'n blik van.. HALLO? Snap je me nou echt niet ?

Als hij echt overprikkeld is, en het allemaal te spannend geweest is dan gaat hij stuiteren. Compleet debiel doen, in de lijn hangen, zoeken naar een aanleiding om hysterisch te worden.. Als ik hem dan even op de arm neem zucht hij diep, legt zn koppie op mn schouder en dan kunnen we na een minuut of 10 weer normaal verder. :I:
Laatst gewijzigd door Ri@nne op 31 jan 2017 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Shibby
Zeer actief

Wat leuk om te lezen allemaal :cheer:

Ik bedacht er net nog 1 van Shib.
Shib is panisch bang voor lampen, accesoires etc waar huiden van dieren in zijn verwerkt. Als hij zoiets tegenkomt gaat hij ook echt panisch staan blaffen.
Deed hij jaren geleden ook toen hij mee was naar een vriendin. Vriendin schrok zich rot en ik vroeg heel droog of ze een lamp/krukje oid had waar huid in was verwerkt. Lamp in de slaapkamer gezet en Shib was weer rustig. :mrgreen:
Afbeelding
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Tamara81 schreef: En ze gaapt in de ochtend met geluid, alleen in de ochtend. Een soort keelzang.
Wat leuk, dat doet Joy ook al sinds pup! Destijds klonk het als een schattig hoog 'whohohohohoooo' vanuit de bench, inclusief samengeknepen oogjes en een heen en weer schuddend koppie, nu klinkt het minstens een octaaf lager en een stuk minder schattig, meer een 'WHOOOO'.

Joy heeft een ingebouwde klok en springt 's morgens altijd rond dezelfde tijd op bed, lekker strak tegen me aan met haar kop op het kussen. Lepeltje lepeltje :F: Als ze eens een hele nacht op bed ligt, doet ze dat in mijn knieholtes of aan het voeteneind, maar kruipt ze rond hetzelfde tijdstip naar boven om in mijn armen te gaan liggen :I:

Ze knuffelt ook graag door als ik zit haar poten op mijn schouders te leggen en zich dan tegen me aan te vlijen. Mijn neefje riep een keer verbaasd uit: "Ze knuffelt als een méns!"
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:
Maeve schreef:Oh en Coda bracht altijd egeltjes :I: We woonden naast het spoor en daar zaten ze vaak in de bosjes. Die trut beet ze dood in één snelle beweging nog voor ik ze zag, en pakte ze dan op om aan mij te schenken :80:
:ugh:

Wat je maar leuk vindt.
Dood is niet leuk.
Chaconne doet het ook maar die laat ze netjes heel. Soms neemt ze ze hele einden mee, ik merk het niet altijd. En dan laat ze ze netjes liggen, ze mankeren nooit iets.

Ik denk dan altijd dat Ma Egel vast boos is omdat Pa weer zo laat is, en de egelbaby's maar om papa roepen :ugh: maar ja, hij moest opeens héél ver lopen :mrgreen:

Afbeelding

Jonas26
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jonas26 »

Marjoleine schreef: Chaconne doet het ook maar die laat ze netjes heel. Soms neemt ze ze hele einden mee, ik merk het niet altijd. En dan laat ze ze netjes liggen, ze mankeren nooit iets.

Ik denk dan altijd dat Ma Egel vast boos is omdat Pa weer zo laat is, en de egelbaby's maar om papa roepen :ugh: maar ja, hij moest opeens héél ver lopen :mrgreen:
Bah wat een gebrek aan respect voor andere levende wezens :kotz:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Jonas26 schreef:
Marjoleine schreef: Chaconne doet het ook maar die laat ze netjes heel. Soms neemt ze ze hele einden mee, ik merk het niet altijd. En dan laat ze ze netjes liggen, ze mankeren nooit iets.

Hahahaha, moet jij zeggen, jij schopt anderen honden naar het walhalla.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Mijn reu Bobby is een stalker geworden sinds ik een half jaar van huis ben geweest vanwege de revalidatie. Zodra hij me hoort staat hij bovenaan de trap te wachten en hij begeleidt me verder de hele dag.Hij zal me gemist hebben en is waarschijnlijk bang dat ik weer verdwijn voor langere tijd :80:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Jonas26 schreef:
Marjoleine schreef:Chaconne doet het ook maar die laat ze netjes heel. Soms neemt ze ze hele einden mee, ik merk het niet altijd. En dan laat ze ze netjes liggen, ze mankeren nooit iets.

Want? Ze laat ze heel, ik zie het probleem niet.

Afbeelding

kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Marjoleine schreef: Want? Ze laat ze heel, ik zie het probleem niet.
Jonas is boos vanwege dat andere topic en nu slaat hij als een peuter om zich heen.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Mila vindt het leuk om samen op de uitkijk te zitten. Als ik tijdens het wandelen ergens ga zitten, komt ze direct met haar rug tegen mijn rug aan zitten, zodat zij alles aan de andere kant in de gaten kan houden.

Amy vindt het heel moeilijk om rustig te gaan zitten voordat we gaan wandelen. Dan komt ze aan stuiteren, gaat heel snel op haar kont zitten, vliegt na een paar seconden weer omhoog, maakt een paar bokkensprongen en pirouetjes en gaat weer snel op haar kont zitten. Dit herhaalt zich drie of vier keer voordat ik haar kan aanlijnen. Ze doet écht haar best, maar het lúkt gewoon niet. Amy kan ook niet langzaam volgen (stappen). Ze gaat dan heel kleine snelle pasjes op de plek maken met haar voorpoten; stampertje noem ik haar dan.
Als ik overdag aan het werk ben, komt ze soms even langslopen, geeft een likje op mijn hand en gaat daarna weer verder slapen.

Als Amoz ergens van schrikt tijdens het wandelen, steekt hij snel zijn kop tussen mijn benen. En bij het knuffelen geeft hij kopjes zoals een kat.

Taartje is heel gek op kattenvoer. Als de katten eten krijgen, gaat ze bij het bakje van Lola staan. Dan wacht ze keurig tot Lola klaar is, zet haar voorpoten op de kast (daar staat het bakje) en gaat het uitlikken. Ik doe altijd net alsof ik het niet zie. Eigenlijk wil ik niet dat ze het doet, maar ze wacht zo schattig tot Lola klaar is, dat ik het ook niet héél erg vind. ;-)
Jonas26
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Jonas26 schreef:
Marjoleine schreef:Chaconne doet het ook maar die laat ze netjes heel. Soms neemt ze ze hele einden mee, ik merk het niet altijd. En dan laat ze ze netjes liggen, ze mankeren nooit iets.

Want? Ze laat ze heel, ik zie het probleem niet.
Een egel is een beschermde diersoort en jij vind het grappig dat jouw hond ermee aan de wandel gaat :roll:
Op je hond letten en wat meer respect voor de natuur hebben lijkt me wel gepast :ok:
Afbeelding
Jonas26
Zeer actief

kipo schreef:
Marjoleine schreef: Want? Ze laat ze heel, ik zie het probleem niet.
Jonas is boos vanwege dat andere topic en nu slaat hij als een peuter om zich heen.
Misschien dat jij zo in elkaar steekt, ik in ieder geval niet :ok:
Afbeelding
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Habibi ziet (of hoort) reeën vaak eerder dan ik.
Door haar hele houding weet ik wat er moet zitten.

Ik wil natuurlijk stil blijven, meeste kans om ze te zien.

Habibi kijkt op zo'n moment achterom, maakt oogcontact. (alsof ze vraagt wat ze doen moet)

Ze kent veel commando's op handgebaar.

Meestal krijgt ze dan het gebaar voor "kom"
Dan ga ik op mijn hurken zitten, zij gaat zitten en leunt tegen me aan. Ik kriebel haar zachtjes.
Alles in stilte.

En zo hebben we al heel wat momentjes samen naar reeën zitten kijken. Ook van behoorlijk dichtbij.

Dat zijn van die supermooie momenten samen.
Afbeelding
Shibby
Zeer actief

Mag dit topic gewoon gezellig blijven?

Dus kunnen de verstandige mensen (ik laat helemaal in het midden wie dat zijn) anderen negeren, zodat dit gewoon een leuk en gezellig topic blijft boordevol leuke en/of specifieke wetenswaardigheden over honden? :cheer: :cheer:

Ik heb er nog eentje over Mevrouw Malou.
Toet houdt van eten, heel erg van eten zelfs. Niet gek ook voor een ex-zwerver. Ze jat ook graag eten. Ook niet gek. Maar buiten laat ze 8 van de 10 keer eten wat ze heeft gevonden zó los als ik het vraag en die andere 2/10 keer kan ik het zo der gedoe uit haar bek pakken. Dat vind ik eigenlijk heel apart voor een hondje dat flink honger heeft gekend :I:
Alleen stront geeft ze niet af en ik heb inmiddels ook afgeleerd om dat af te willen pakken :engel:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”