Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kiwikiwi kiwi kiwi KIWIEIEIEIEIE

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Kiwikiwi kiwi kiwi KIWIEIEIEIEIE

Ongelezen bericht door Paisley »

De buurtkinderen :LOL: Ik weet niet precies hoe ze het voor elkaar heeft gekregen, maar Kiwi heeft een fanclub onder de buurtkinderen gemobiliseerd. Ik hoef maar aan te komen rijden in de straat, en kinderen rennen achter me aan om te kijken of de honden ook in de auto zitten. Mayke trekt minder kinderen omdat die meestal aan de lijn is in de wijk. Omdat ze anders de kinderen omver kegelt en de hele handel onder een auto laat verdwijnen. En omdat de opwinding van drukke kinderen haar motiveert om een kat te zoeken en die de boom in te jakkeren.

En al de kinderen om mn auto staan te wachten en kiwikiwi kiwi-gillend tot ik uit durf te stappen, moet ik uitkijken als ik mijn deur open doe, omdat ik dan zomaar een kind op skates per ongeluk achteruit kan meppen.

Ja, ik heb best vaak gezegd dat ze best een klein beetje afstand mogen nemen. Dat het gevaarlijk is als ze zich bovenop een hond storten die de auto uit probeert te komen. Dat ik ook graag een beetje lucht wil. Blijkbaar heb ik weinig overwicht op kinderen. En hun enthousiasme vind ik ergens aandoenlijk.

Kiwi vind die aandacht heerlijk, maar ze is nogal impulsief en heel druk in dr bewegingen. Dat ze niet mag opspringen is ook niet te handhaven, want ze wordt zelf ook bestormd. Vandaag werd ze omarmd en klapte ze met haar knarretje achterover en daarbij had een kind een tand door dr lip. Ik weet uit ervaring hoe hard zo'n kopke dan aankomt (hard).
Je zou denken - mooi dan leren ze het wel af. Maar een uur na het incidentje werd er aangebeld met de vraag of Kiwi buiten mocht spelen, en of ze misschien ook last van dr kop had (nee en nee)

Herkenbaar? Hoe gaan jullie met dit soort kinderlijke hysterie om?

Ik heb het er zelf ook wel een beetje naar gemaakt natuurlijk, vanwege acties zoals op onderstaande foto. Maar als ik lekker in mn eigen gedachten rondloop of geen zin heb in gedoe, dan heb ik er echt geen trek in

Afbeelding
Afbeelding
moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Re: Kiwikiwi kiwi kiwi KIWIEIEIEIEIE

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Hier heb ik het ook met Max.
Als ik met Max loop mogen ze altijd aaien of een stukje meelopen en de riem vasthouden.
Als ze vragen of Max in het hofje komt spelen mag dat alleen als ik zin/tijd heb om toezicht te houden.
Ik geef Max nooit mee en ben er dus altijd zelf bij.

Vorige maand is de schutting vervangen en heb ik achter een poort laten plaatsen van 2m hoog met slot. Regel is dat als de poort op slot is Max niet mag komen spelen en dat gaat prima.

Max vindt het superleuk, kinderen vinden het superleuk en ik vind het ook gezellig maar dan dus wel als het mij uitkomt.
Soms heb ik even geen trek in een achtertuin vol kindjes haha.
Jonas26
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jonas26 »

Muts is stoicijns met kinderen, ze gaat zitten en ze kunnen alles met haar doen bij wijze van spreken maar ik kap zelf wild gedrag af, aaien mag maar heel rustig en nooit ongevraagd.
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Niet...
Wordt per direct afgekapt.

Ik laat Gimmick wel eens een slee trekken of een skelter of wat dan ook dat vinden ze geweldig maar ze weten ook dat ze het niet hoeven te komen vragen. Als ik het wil doen met haar dan kom ik zelf wel.
Ik ben gelukkig gezegend met veel "natuurlijk overwicht op kinderen" kortom ik ben heel duidelijk en consequent. En dat weten de buurtkinderen
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Is hier ook zo :LOL: op de een of andere manier zijn er hier in de afgelopen 10 jaar echt tonnen kinderen geboren en die lopen allemaal buiten. En als ik ze tegenkom hollen ze met z'n allen op me af "OLLIE OLLIE OLLIE OLLIE OLLIE OLLIE!!!!" Ze willen 'm allemaal aaien en snoepjes voeren en 'm kunstjes laten doen (hij negeert ze overigens volkomen als ze 'm iets willen laten doen :lol1: )

Oll wordt er hysterisch vrolijk van en ik iets minder, want hoewel hij niet naar ze luistert wil ie altijd wél HEEL graag gekroeld worden. En zeker als ik nu met 2 honden loop, dan hangt er 40 kilo aan de lijn.. Jamie vindt al die aandacht trouwens lang niet altijd even leuk maar als z'n "grote broer" ergens naar trekt is ie daar wel als de kippen bij. Ik heb blijkbaar ook precies nul overwicht op jonge kinderen want hoewel ik de oudere kinders redelijk goed heb kunnen wijsmaken dat ze dat gewoon echt NIET moeten doen, blijven de jonkies (en m'n overbuurmeisje van 8...) me bestormen :+

Was vroeger trouwens al, ik heb een poging gewaagd op de Pabo en de kleuters kon ik NIKS mee, de bovenbouw had ik redelijk onder de duim met m'n 17 jaar :LOL:
Pino01
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Pino01 »

Elmo heeft ook zijn eigen fanclub. Tijdens schooltijd vinden de leraren het niet leuk als ik er langs loop want alle kinderen zijn dan afgeleid :mrgreen: na schooltijd mag Elmo altijd even buitenspelen met de kinderen (knuffelen, snoepjes verstoppen en nog meer knuffelen)
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Hier zijn ze allemaal bang voor honden om 1 of andere reden dus geen last van opdringerige kinderen. Gelukkig maar want daar zit ik dus echt niet op te wachten. Als ze binnen maar lief zijn voor de kinderen en hun vriendjes en vriendinnetjes vind ik het verder wel gescheten,buiten loop ik graag door.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Haha, heerlijk herkenbaar, Oor heeft hier in de straat ook een fanclub die gillend op ons af komt zodra we worden gespot. Maar Oor is in de straat altijd aan de lijn en oh zo vreselijk braaf met kindjes bovendien verbied ik iedereen die niet rustig doet gewoon simpelweg om haar te aaien. Ik ga er gewoon als een juf tussenin staan en zeg EERST vragen! RUSTIG je hand uitsteken. NIET ALLEMAAL TEGELIJK! En dan leg ik uit dat ze het heel spannend vindt als iedereen tegelijk gaat. Vaak willen ze een stok gooien en dat mag dan wel. Dan leg ik ze uit dat ze een voor een moeten gooien met 1 stok. En niet gooien als er een kindje in de weg staat enzo. Dat gaat best goed meestal.

Hier een filmpje van de buurtkinderen. Dit zijn allemaal moslimkindjes en Oor is de eerste hond die ze kennen. Ze vinden haar superleuk maar zoals je ziet ook wel een beetje spannend dus ik leg ze uit dat als ze niet gillen maar rustig blijven dat de hond dan ook rustig blijft. Dat ze niet weg moeten rennen en niet druk moeten doen en dat de hond ze niet omver loopt als ze blijven staan etc. En dat gaat dan een beetje zo: https://www.facebook.com/mijke.schaap/v ... 975831967/
(krijg filmpje niet gedraaid dus je moet ff schuin kijken :P)

Ik heb er meestal trouwens helemaal geen zin in, maar aan de andere kant komen ze thuis verder ook nooit met honden in aanraking en ik vind het best fijn dat Oor en ik ze dan kunnen laten zien dat honden helemaal niet zo eng zijn als dat ze denken en hoe ze er een beetje mee om moeten gaan. En als ze dan heel netjes precies zoals ik ze geleerd heb van een afstandje vragen of ze de hond mogen aaien en dan heel voorzichtig een hand uitsteken om te laten snuffelen kan ik toch geen nee zeggen :I:
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ik heb er niks mee :LOL: Ik vind het leuk om te zien hoe kinderen met een hond spelen, maar ik word er niet vrolijk van als ze dat bij die van mij proberen (en dat weten ze ondertussen ook wel). Izzy vindt vreemde kinderen vreselijk en gaat dan vol in de steigers (zelfs aan m'n nichtje moet ze elke keer een paar minuten wennen voor ze herkent dat het eigen is) en Sofi vindt het drukke gekrijs van de lokale kinderen helemaal niets. Alleen Juno vindt het heerlijk, dus mocht een kind een fout maken en op mijn honden afstappen, dan duw ik hem naar voren. Gelukkig is hij ook de meest fluffy hond van de 3 en trekt het meeste jongvolk aan. Die laat het zich ook echt royaal aanleunen :mann:
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jits90 »

Schattig :I:
Hier zijn alle kindjes wel aan het gillen als ze de pluisbende zien, maar ze blijven meestal mooi op afstand. De enkele keer dat er eentje wilt aaien, mogen ze het best proberen. 8 op de 10 keer rennen de honden weg van ze, stel schijterds :mrgreen:

Mijn moeder gaf vroeger onze hond zo mee aan de buurtkinderen. Konden die mooi wandelen met 'm :mann:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Voor sommige mensen dus wel herkenbaar! :D Er tussenin staan en de boel regelen zie ik mezelf niet doen maar het is inderdaad de beste optie :D Het is laksheid van mijn kant en Kiwi heeft geen lijn.
Kan ook beter niet, kan ze tenminste zichzelf uit de voeten maken (wat ze wel eens doet)
Ik kan hem niet kijken helaas! Ik denk dat je hem niet openbaar hebt staan.
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Paisley schreef:
Ik kan hem niet kijken helaas! Ik denk dat je hem niet openbaar hebt staan.
Oh je hebt gelijk, nu staat ie wel op openbaar! Niet een geweldige blockbuster hoor dat filmpje :LOL: maar het geeft een beetje een idee.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Als jij het leuk vindt en Kiwi er geen probleem mee heeft prima :ok:

Ik wil niet dat iemand op straat de naam van mijn hond roept.
En met zijn allen er op af stormen vinden mijn honden niet zo geslaagd dus doe maar niet.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Hahaha ja Kay heeft ook een enorme fanclub, alhoewel hij te jonge kinderen veel te spannend vind, maar kinderen vinden het ontzettend leuk om met hem te apporteren of kunstjes te doen. Maar om de nek heen hangen kan gewoon niet. Dat vind hij echt niet leuk, gelukkig zien zelfs kinderen hoe sip hij dan kijkt, dus dat laten ze ook wel haha. Overigens heeft Kay ook een grote fanclub van volwassenen. Gister ook weer iemand bij mijn ouders op de parkeerplaats. Ik was Santos aan het inladen en Kay zat in de auto. Iemand was meteen verliefd en gaf hem (vroeg ook netjes toestemming hoor) meteen zijn net gekochte witte bolletje met kaas. Toen was het oh ja (tegen Santos) misschien wil jij er ook nog 1 :goeie: )
Mijn neefjes en nichtjes beginnen inmiddels de charmes van Norah ook te zien. Dat je met haar veel makkelijker kan apporteren, want zij gooit de bal tenminste naar je te toe en is loslaten dus geen probleem. Mijn neefjes maken nu ruzie wie met Norah mag spelen en gaan nu huilen als ze met Kay moeten spelen haha. Gelukkig maar, want Kay wordt ouder en moet wat voorzichtiger met spelen worden.
Toen ik nog paardreed had Kay speciale privileges op stal. Ik werd ook niet meer begroet op gegeven moment. De eerste vraag werd: heb je Kay niet mee (oh ja ook hoi) (die ergens achter een strobaal klaar lag om te helpen met iemand die ging opstrooien).
Ook met opendagen van de hondenschool wilde de kinderen allemaal de behendigheid of breitensportbaan met Kay rennen (en hem dan proberen bij te houden).

Dus ja een bekend probleem haha. Gelukkig is mijn buurt niet heel kinderrijk. Overbuurjongetje kwam wel eens spelen met beide honden, maar die hebben nu zelf een pup, dus ook weer opgelost haha.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”