Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Reactie op enting L4, wat is wijsheid?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Re: Reactie op enting L4, wat is wijsheid?

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Marjoleine schreef:
Pemba schreef:Bij de pensions zijn alle entingen verplicht.
En dat is de keuze van die pensions.

Want Dibevo verplicht dat helemaal niet en is voorstander van titeren. Dibevo, het overkoepelend orgaan van asiels, pensions en dagopvangen en zo.
Dus als een pension zegt dat ze dat vragen omdat "dat moet" kletsen ze. Dat is niet zo. Dibevo vraagt dat niet.
Dibevo vraag geen kennelhoest op Weil en voor DHP is een titerbepaling prma.

Dus als een pension moeilijk doet ga je een deur verder. Zijn zijn een bedrijf. Jij bent een klant. Jij wil service, niet omgekeerd. Dikke doei.
Marktwerking heet dat.
Dibevo is een club waarbij pensions aansluiting vinden. Ze hebben leden en een bestuur. Het kantoor voert uit wat de leden willen (hoop ik toch. Net zoiets als de RvB...)
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Rosita Compagner schreef:Dibevo is een club waarbij pensions aansluiting vinden. Ze hebben leden en een bestuur. Het kantoor voert uit wat de leden willen (hoop ik toch. Net zoiets als de RvB...)
Natuurlijk.
Maar pensions schermen met hun "wij zijn aangesloten bij Dibevo" en zeggen met droge ogen dat die entverplichting moet van Dibevo.
En dat is dus een pertinente leugen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:
Rosita Compagner schreef:Dibevo is een club waarbij pensions aansluiting vinden. Ze hebben leden en een bestuur. Het kantoor voert uit wat de leden willen (hoop ik toch. Net zoiets als de RvB...)
Natuurlijk.
Maar pensions schermen met hun "wij zijn aangesloten bij Dibevo" en zeggen met droge ogen dat die entverplichting moet van Dibevo.
En dat is dus een pertinente leugen.
eens
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Domor schreef:Met de L4 ent je 4 van de 15 varianten, deze varianten zijn samen goed voor zo'n 80% van de weiluitslagen. Bij een stadshondje zou ik er niet zo snel voor gaan. Hier zien we de ratten bij vlagen zelfs meerdere malen per dag lopen. Een tijdje terug stonden ze met zijn tweeen zelfs aan een dode rat te trekken. Ik ent dus wel L4.
Ik ben al een aantal keer in direct contact geweest met mensen met Weil.
Ik word ook niet ingeent maar "gewoon" gewaarschuwt voor symptomen en het advies dan naar de arts te gaan met de mededeling blootstelling aan Weil gehad.
Nog steeds nul problemen...
Dus datzelfde recept geld ook voor mijn honden... (voor mij dan)
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Zelfs de rattenbestrijder hier in de buurt ent z'n 16 honden niet tegen Weil... En hij kent het risico als geen ander ;)
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Maya en Pluto schreef:hmmmm, OK, laat ik nou net altijd van de dierenarts begrepen hebben dat Weil nuttig is om te enten. Hoeft niet perse aan de dierenarts te liggen, kan ook zijn dat ik er niet scherp genoeg op ben geweest.

De booster L4 kan ik dus achterwege laten als het pension ermee accoord gaat dat mijn hond niet volledig voor Weil geent is. Ik ga eens overleggen met ze.
Ik heb ook getwijfeld, maar toch de booster laten zetten (anders was de eerste enting ook voor niets geweest). Maar goed, toen was het hoogzomer en Millie was een (kwetsbaar?) pupje dat heel graag gras vrat aan de waterkant.

Ik heb Weil wel op een apart moment laten enten, niet tegelijk met de Parvo enzo. Ik denk dat ik hem volgend jaar niet laat zetten, ook al vindt mijn vaste dierenarts dat niet zo tof. Ik ga voor entingen dus naar die een half uur verderop.
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Mijn honden zijn niet gevaccineerd tegen Weil, wat betekent dat áls ze ziek worden en we Weil vermoeden, we via titer kunnen kijken of ze daarmee in aanraking zijn geweest en zo min of meer 'bewijs' hebben. Die titer krijg je namelijk ook als je vaccineert... dus dan weet je eigenlijk niet of je reactie op de vaccinatie of op de ziekte ziet.
Simone-H
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Simone-H »

Bij het pension waar Pepper af en toe heen gaat is de inenting tegen Weil niet verplicht.
De andere inentingen wel. Ook de kennelhoest. Ze accepteren sinds dit jaar ook de titerbepaling.

Pepper heeft in november pas weer alle inentingen gehad. Ik had de kennelhoest niet gedaan en moest afgelopen zaterdag een hele dag weg. Ze is toen uit nood bij iemand geweest. Loop je te leuren met je hond waar je die voor een dag kwijt kan. Vind ik dus niets. Ze heeft nu de kennelhoest inenting ook weer gehad en gaat een volgende keer weer gewoon naar een pension.

Omdat de inenting van Weil maar een aantal maanden echt goed zou werken wilde ik die enting ergens in maart laten doen. Ik heb nu aan verschillende dierenartsen gevraagd en hier en daar dingen opgezocht, maar ik krijg steeds als antwoord dat ze echt wel een jaar beschermd is. Het zou dus wel een jaar werken.
Verander wat je niet kunt accepteren
Accepteer wat je niet kunt veranderen
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Tja hier gaan ze gewoon nooit naar een pension ook niet bij een dag weg maar ik weet uit ervaring dat niet elk pension er moeilijk over doet.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Cinnepin
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerenfox en border collie

Ongelezen bericht door Cinnepin »

Maya en Pluto schreef:Eergisteren heeft Boaz de weil-enting gehad. Begin vorig jaar is hij in Spanje ingeent met de cocktail, maar dan met L2.
Gezien alle verhalen over L4 was ik er voor mezelf niet uit of ik L4 wel wilde. Maar de dierenarts gaf aan dat de keuze voor L2 er niet meer is, aangezien die niet meer geleverd wordt. Dus toch maar L4 laten enten en een afspraak over 4 weken voor de herhaling.

Boaz was dezelfde avond wat sipjes, maar gisteren en vandaag heeft hij als vanouds als een dolle rondgerend en gespeeld. Maar hij heeft nu een fikse bult op de plaats van de enting. Waardoor ik toch weer begin te twijfelen of ik die tweede enting wel wil.
Maar zonder de tweede enting is de eerste eigenlijk voor niets geweest wordt me verteld.

Wat is wijsheid?

Hebben mijn honden ook gehad. Trekt vanzelf weg
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”