Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Herdershond bijt 12 jarige jongen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Herdershond bijt 12 jarige jongen

Ongelezen bericht door LongFields »

jacq1970 schreef:Deze man met zijn herder zijn al vaker in opspraak geweest in Alphen, lopen al meerdere meldingen... het is een gebed zonder einde blijkbaar.
Paar weken geleden heeft dezelfde man een stel aangevallen die de herder van hun hond aftrok.. deze mensen hebben er ook foto's van en van de eigenaar, maar de politie doet niet erg zijn best om er achteraan te gaan, ik denk belangrijke dingen tedoen.
Pffffffffff, wat een lakse houding van de politie dan, als er na meerdere incidenten van zowel hond als asociale eigenaar nog geen maatregelen genomen zijn tegen deze man en zijn hond.
Ik snap trouwens niet hoe een aangelijnde hond die dus binnen lijnafstand en daardoor normaal gezien onder controle van diens eigenaar is, zo'n flinke bijtwond aan de achterkant van het been van een 12-jarige kan veroorzaken. Je gaat bijna denken dat de man de hond heeft opgehitst of zo. Dit laat je als je ook maar 1 hersencel hebt toch niet gebeuren met jezelf aan de andere kant van de lijn?

Arm joch, een lelijke en erg pijnlijke bijtwond en dan ook nog eens door die kerel acjterna gezeten worden en uitgescholden... je zou om minder al een trauma krijgen... :ugh:
Sientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sientje »

Echt een schande, die blijkbaar lakse houding van de politie! Dit is al echt een heel serieuze wond. Arme jongen... Stel dat het beest vandaag of morgen een klein kindje grijpt.... Zo'n hond met zo'n agressieve eigenaar die het dus blijkbaar niet op een rijtje heeft, vind ik gewoon een wapen.
Afbeelding
Rocco
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rocco »

Politie in Nederland gooit liever iemand de cel in als je je poep niet goed opruimt en een flinke boete achterlijk land
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Miranda schreef:
kleine2758 schreef:Wat de wond betreft, die jongen komt er erg goed af, dit is geen grote wond door een beet van een duiste herder, die had echt vele malen groter kunnen zijn.
Ja, me reet :kotz:

Honden weten beten heel erg goed te doseren. Dit is gewoon buiten alle proportie. Het is een uithaal van jewelste, zonder te doseren. Dat het erger had kunnen zijn klopt, als die herder álle grenzen kwijt was geweest.
Ik wil net zeggen ik heb wel eens een gewone herder beet gezien dat waren gewoon gaten, hier zal ook wel heel begrijpelijk zijn terug getrokken maar klein is het niet
Afbeelding
Patricia.
moderator
Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Patricia. »

jacq1970 schreef:Deze man met zijn herder zijn al vaker in opspraak geweest in Alphen, lopen al meerdere meldingen... het is een gebed zonder einde blijkbaar.
Paar weken geleden heeft dezelfde man een stel aangevallen die de herder van hun hond aftrok.. deze mensen hebben er ook foto's van en van de eigenaar, maar de politie doet niet erg zijn best om er achteraan te gaan, ik denk belangrijke dingen tedoen.

Tijd dat die herder een spuitje krijgt
Afbeelding
twinkeltje
moderator

Inderdaad grote kans dat er in andere handen een hele normale hond tervoorschijn komt dan de baas een spuitje, maar dat gaat misschien ook wat ver
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

twinkeltje schreef:Inderdaad grote kans dat er in andere handen een hele normale hond tervoorschijn komt dan de baas een spuitje, maar dat gaat misschien ook wat ver
wel nee joh, mensen genoeg die ene missen we niet toch :engel:
twinkeltje
moderator

Dat is ook weer zo dit is duidelijk een Doorgefokt, opgefokt exenplaar
Afbeelding
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

Zolang de herder alleen andere honden bijt/lastig valt, doet de politie geen reet. Hier ook zo'n klotehond die bijna alle honden van het dorp al een keer gebeten heeft, maar de politie doet niks.
Nu is er een kind serieus gebeten, dus waarschijnlijk gaat het balletje nu wel rollen.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Nanna schreef:
Fire75 schreef:

Tijd dat die herder een spuitje krijgt
Nee hoor. Tijd dat die hond wordt afgenomen en herplaatst bij iemand die er wèl mee kan omgaan. En dan die idioot een levenslang houdverbod plus torenhoge boete.
dat dus, als de eigenaar gewoon de verantwoording neemt voor zijn hond en gedrag dan gebeurt dit niet.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Cleva schreef:Vader Ray, zoon Levi, groene gympen op facebook en dan langs deuren gaan om even te komen kijken of de baas van de hond "bang voor de consequenties" is. :LOL: Wat een tokkengeneuzel.

Vreselijk vervelend voor Leufie maar sinds wanneer bellen we eigenlijk de krant als je in je poten gebeten wordt?
* sinds er steeds meer bijtincidenten zijn waarbij eigenaren van honden weglopen
* sinds er een eigen risico is vanuit je zorgverzekering (stond ook even lullig te kijken toen ik een rekening kreeg en vroeg me af waarom, en toen bleek dat de tetanus en ab uit mijn eigen zak moesten komen terwijl ik was gebeten door andermans hond, zijn geen grote kosten en ik kan het betalen, maar een volgende keer denk ik ook wel even na eerlijk gezegd.)

Het zal mijn ding ook niet zijn, maar afhankelijk van situatie en schade en houding en gedrag van een ander persoon zal ik ook wel denk ik een bepaald medium gebruiken om de verantwoordelijke te achterhalen.
In mijn eigen geval had ik nog zoiets van dat ik een keuze had om de hond te laten lopen, door hem te vangen terwijl hij extreem angstig was wist ik wel dat ik een risico liep om gebeten te worden, ik heb het verder allemaal maar laten gaan, ik heb de littekens als herinnering.
Destijds met mijn hond die toch verwond was na een aanval midden in de nacht (loslopend op straat en de mijne aan de lijn) heb ik het even aangekeken, had ik naar de da gemoeten dan had ik de eigenaar van de andere hond wel op gaan zoeken ook als ik de bewuste hond weer los had zien lopen had ik ook gaan uitzoeken waar ze woonden want de aanval op mijn hond was niet de eerste hond die hij had aangevallen.
Na het voorval met mijn hond lijnden ze overdag ook aan als ze mij zagen, dus was dat voor mij genoeg.
Maar op je vraag waarom bellen ze de krant, als bepaalde mensen niet hun eigen verantwoordelijkheid (durven) nemen en weglopen, dan moet je soms wat hé om te achterhalen wie die eigenaren zijn.
Je hoeft niet persé dat te benoemen onder tokkengeneuzel.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Precies, als je pech hebt ben je heel je eigen risico kwijt.

In mijn geval hadden mensen de ambulance gebeld, ik zei nog dat ik dat niet wilde.

Ik had rustig op de fiets naar de huisartsenpost gegaan. Mijn been hing er niet los bij dus kon best fietsen met die gaten. Was vast geen fijn gevoel geweest maar het was wel goedkoper geweest. Gelukkig hebben we het wel terug gekregen van de verzekering van de buurvrouw.

Het was een aardig dure bijtwond. Alleen de ambulance was al 660 euro. Voor een ritje van tien/15 minuten. Waren we alleen het eigen risico kwijt, en dat kregen we dus terug.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Afbeelding

Vader 12-jarige Levi: aangifte tegen hond is unicum

Ray van Zundert heeft aangifte gedaan tegen de herdershond die zijn 12-jarige zoon Levi heeft gebeten. De eigenaar van het dier is vooralsnog spoorloos. Aangifte tegen een hond? ,,Een unicum, hoe bizar.''

Het doen van aangifte ging niet zonder slag of stoot. Omdat de eigenaar van de hond onbekend is, zei de politie niets te kunnen beginnen. Ray van Zundert gaf niet op. Hij vond in de wet een opening en deed alsnog aangifte. Maar nu tegen de herdershond. ,,De agente zei dat ze voor het eerst in 16 jaar een aangifte opstelde voor een hondenbeet. Een unicum, hoe bizar'', zegt de Alphenaar. Hij is opgelucht, want de politie moet zijn aangifte in behandeling nemen. Mogelijk wordt de eigenaar alsnog achterhaald en ontloopt deze niet zijn straf

Zijn zoon Levi werd op 22 januari in het Weteringpark in Alphen gebeten door een aangelijnde herdershond en liep daarbij een fikse beenwond op. Tot ontzetting van de vader bekommerde de hondeneigenaar zich allerminst om de jongen. Integendeel, de man zou Levi hebben achtervolgd en uitgescholden.

Sindsdien is Van Zundert actief op zoek naar de hondenbezitter. Naar eigen zeggen kon Van Zundert in eerste instantie geen aangifte doen. Pas toen hij in de wet stuitte op een artikel over bijtincidenten van honden, ging het balletje rollen. ,,Dit artikel was bij politie niet bekend. Mijn aangifte is nu doorgestuurd naar officier van justitie die hem in behandeling neemt."
Politiehonden

Voor Van Zundert is het nu noodzaak om achter de naam van de hondeneigenaar te komen. ,,Na vele tips en foto's weten we voor 99 procent wie het is: een man die politiehonden traint. Hij heeft al meerdere aanklachten tegen zich lopen wegens geweld. En zijn hond zou vaker mensen hebben gebeten en hier is aangifte van gedaan. Alleen de politie heeft hier tot op heden nooit iets aan gedaan."

De politie bevestigt het belang van de identiteit van de verdachte om vervolgstappen te kunnen maken. ,,Zolang de naam onbekend blijft kunnen we niet verder. Ook met de beweringen dat het om een man gaat die politiehonden traint, kunnen we zodoende niets. En dat geldt waarschijnlijk ook voor de officier van justitie", zegt woordvoerster van de politie Yvette Verboon. ,,We hopen dat er zich alsnog getuigen melden, zodat er echt een verdachte kan worden benoemd."

Van Zundert wacht het niet af. ,,Ik rij drie keer per dag het Weteringpark rond op zoek naar de dader."
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Lizzie. schreef:Afbeelding

Vader 12-jarige Levi: aangifte tegen hond is unicum

Ray van Zundert heeft aangifte gedaan tegen de herdershond die zijn 12-jarige zoon Levi heeft gebeten. De eigenaar van het dier is vooralsnog spoorloos. Aangifte tegen een hond? ,,Een unicum, hoe bizar.''

Het doen van aangifte ging niet zonder slag of stoot. Omdat de eigenaar van de hond onbekend is, zei de politie niets te kunnen beginnen. Ray van Zundert gaf niet op. Hij vond in de wet een opening en deed alsnog aangifte. Maar nu tegen de herdershond. ,,De agente zei dat ze voor het eerst in 16 jaar een aangifte opstelde voor een hondenbeet. Een unicum, hoe bizar'', zegt de Alphenaar. Hij is opgelucht, want de politie moet zijn aangifte in behandeling nemen. Mogelijk wordt de eigenaar alsnog achterhaald en ontloopt deze niet zijn straf

Zijn zoon Levi werd op 22 januari in het Weteringpark in Alphen gebeten door een aangelijnde herdershond en liep daarbij een fikse beenwond op. Tot ontzetting van de vader bekommerde de hondeneigenaar zich allerminst om de jongen. Integendeel, de man zou Levi hebben achtervolgd en uitgescholden.

Sindsdien is Van Zundert actief op zoek naar de hondenbezitter. Naar eigen zeggen kon Van Zundert in eerste instantie geen aangifte doen. Pas toen hij in de wet stuitte op een artikel over bijtincidenten van honden, ging het balletje rollen. ,,Dit artikel was bij politie niet bekend. Mijn aangifte is nu doorgestuurd naar officier van justitie die hem in behandeling neemt."
Politiehonden

Voor Van Zundert is het nu noodzaak om achter de naam van de hondeneigenaar te komen. ,,Na vele tips en foto's weten we voor 99 procent wie het is: een man die politiehonden traint. Hij heeft al meerdere aanklachten tegen zich lopen wegens geweld. En zijn hond zou vaker mensen hebben gebeten en hier is aangifte van gedaan. Alleen de politie heeft hier tot op heden nooit iets aan gedaan."

De politie bevestigt het belang van de identiteit van de verdachte om vervolgstappen te kunnen maken. ,,Zolang de naam onbekend blijft kunnen we niet verder. Ook met de beweringen dat het om een man gaat die politiehonden traint, kunnen we zodoende niets. En dat geldt waarschijnlijk ook voor de officier van justitie", zegt woordvoerster van de politie Yvette Verboon. ,,We hopen dat er zich alsnog getuigen melden, zodat er echt een verdachte kan worden benoemd."

Van Zundert wacht het niet af. ,,Ik rij drie keer per dag het Weteringpark rond op zoek naar de dader."
Moet hij misschien eens gaan kijken bij de politiehondenvereniging in z'n woonplaats. Hoe toepasselijk tegenover de gevangenis ;)
crutz
Zeer actief
Contacteer:

gonnie schreef:Precies, als je pech hebt ben je heel je eigen risico kwijt.

In mijn geval hadden mensen de ambulance gebeld, ik zei nog dat ik dat niet wilde.

Ik had rustig op de fiets naar de huisartsenpost gegaan. Mijn been hing er niet los bij dus kon best fietsen met die gaten. Was vast geen fijn gevoel geweest maar het was wel goedkoper geweest. Gelukkig hebben we het wel terug gekregen van de verzekering van de buurvrouw.

Het was een aardig dure bijtwond. Alleen de ambulance was al 660 euro. Voor een ritje van tien/15 minuten. Waren we alleen het eigen risico kwijt, en dat kregen we dus terug.

Kinderen vallen wat dat betreft (gelukkig) buiten het eigen risico
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Als ze weten dat er al meerdere aanklachten tegen die man zijn, dan is de naam toch bekend :19:
En als die man dit allemaal leest en hij leidt honden op, dan is de kans groot dat de bewuste hond die gebeten heeft al is doorverkocht. En zal hij ook zeker niet meer in de buurt van dat park gaan lopen.
En die hond is niet bekend, geen chipnummer of wat dan ook dus lijkt me zeer sterk dat de jongen straks een herder aan kan wijzen die het heeft gedaan, sommige herders lijken behoorlijk op elkaar :19:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

twinkeltje schreef:Dat is ook weer zo dit is duidelijk een Doorgefokt, opgefokt exenplaar

Vooral opgefokt vrees ik.
Heb helaas een hond gefokt waar dit mee gebeurd is. Deze woont nu in een gezin en werkt nu bij de politie. Beide niet meer in NL. De geschiedenis is bekend en met kinderen gaat het nu super. Was puur opgefokt gedrag door een verkeerde eigenaar.
Ook zo een die zei politiehonden te trainen maar niet eens lid was vd overkoepelende organisatie.
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tenmashi »

crutz schreef:
twinkeltje schreef:Dat is ook weer zo dit is duidelijk een Doorgefokt, opgefokt exenplaar

Vooral opgefokt vrees ik.
Heb helaas een hond gefokt waar dit mee gebeurd is. Deze woont nu in een gezin en werkt nu bij de politie. Beide niet meer in NL. De geschiedenis is bekend en met kinderen gaat het nu super. Was puur opgefokt gedrag door een verkeerde eigenaar.
Ook zo een die zei politiehonden te trainen maar niet eens lid was vd overkoepelende organisatie.
Gevalletje stoere heddur als pikverlenger dus. :roll: Jammer. Gelukkig dat die van jou nu op een goed plekje zit.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”