Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Agressieve hond in het dorp.....moedeloos!!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ody
Zeer actief
Aantal honden: 2

Agressieve hond in het dorp.....moedeloos!!

Ongelezen bericht door Ody »

Vorig voorjaar is Sira behoorlijk toegetakeld door een hond hier uit het dorp. Helaas is ze niet de enige, de hond is zo agressief dat hij de halve hondenbevolking van ons dorp al gebeten heeft.
Diverse mensen hebben aangifte gedaan (ik ook), maar de politie doet er helemaal niks aan. Ik heb ook de gemeente benaderd, maar die sturen me vervolgens weer naar de politie.

Lange tijd ging het goed en kwam ik de hond niet meer tegen....tot vanavond. Ik liep met mijn honden aangelijnd de jachthaven in waar in woon, komt dat klotebeest ineens (los dus) vanuit het donker op ons afstormen. Zeer agressief, tanden bloot, alle haren overeind, staart kaarsrecht omhoog, hard grommend en blaffend. De dochter van de eigenaar deed nog een soort van poging om de hond terug te roepen, maar compleet nutteloos.

Ik houd helemaal niet van schelden, maar ik ben compleet uit mijn plaat gegaan inclusief alle ziektes, geslachtsdelen en gvd's. Enige voordeel is dat ik zo enorm tekeer ging dat de hond ook bleef staan. Natuurlijk niks geen sorry of iets, alleen dat ze toch niet kon weten dat ik daar liep en dat hij toch niks had gedaan. Nee, dit keer niet nee. :roll:

Pfff, sta nu nog te bibberen van kwaadheid.
Heb alleen nog steeds geen idee wat ik nu moet de situatie aan moet........
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Jonas26
Zeer actief

Re: Agressieve hond in het dorp.....moedeloos!!

Ongelezen bericht door Jonas26 »

Welk ras?
Afbeelding
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

Jonas26 schreef:Welk ras?
Een kruising, hij ziet eruit als een uit de kluiten gewassen zwarte Labrador.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Jonas26
Zeer actief

Tara schreef:
Is het heel belangrijk?
Ja :mrgreen:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Jonas26 schreef:
Tara schreef:
Is het heel belangrijk?
Ja :mrgreen:
Waarom vind je dat belangrijk?
lila660
Zeer actief

Ongelezen bericht door lila660 »

Iedere gemeente heeft zijn eigen regels qua hoeveel meldingen/aangiftes er moeten zijn voordat ze maatregelen kunnen opleggen. Hier kan je normaal gesproken gewoon voor bellen met de gemeente en ik zou naar de wijkagent gaan en dit bespreken, bij voorkeur met meerdere eigenaren van slachtoffers.
Groetjes Linda
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Koop een bus deo en spuit deze in zijn ogen als hij weer op je af komt ;)
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wandelstok mee. Ik wandel in het bos ook met een wandelstok. Deels omdat dat lekker loopt, deels omdat het barst van de zwijnen en deels omdat ik me er veiliger mee voel als Bas aangevallen zou worden door grote honden. Die zwaai ik dan effe goed om de oren ermee. Nooit gedaan hoor maar stel dat dan doe ik het. Merk dat mensen dat door hebben en hun honden toch snel aanlijnen vaak.

Ik ben echt niet heel bang maar wel realistisch. Bas is 5 kilo en ik behandel haar als hond. Maw we struinen soms uren door de bossen. Op hele verlaten plekken. Dat mensen daar hun lastige honden loslaten begrijp ik ook nog. En dat ze soms wat missen begrijp ik ook. Dus vandaar die stok.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

En gewoon weer melding van maken. Laat het dossier maar lekker vollopen.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1&t=316350

het nieuwsbericht van gisteren even uitprinten, zie link hierboven.
En hop hop...naar het politiebureau toe en net zo lang aan die balie blijven staan tot ze je te woord staan en met een concrete afspraak komen.
Desnoods verzamel je nog wat mensen die met je meegaan.
Aan de lijn en MET Muilkorf door het dorp voortaan, DAT is wat jij en anderen willen en ik zou het proberen af te dwingen door middel van dit verhaal dat nu hot item is.

Als er een agent aan de balie je probeert af te wimpelen vragen naar zijn meerdere en vragen om een onderhoud met de korpschef en aangeven dat je daar ook een wethouder bij aan de haren gaat slepen.
Gewoon duidelijk aangeven dat de maat vol is en dat je niet gaat zitten wachten tot je dorpje straks voorpagina nieuws wordt bij het ad,nl omdat die kutjoekel een hond doodgebeten heeft.
Terloops ook even vragen" U wilt toch ook niet dat er straks een camera ploeg van Hart van Nederland en de Telegraaf door het dorp lopen en zich bij u af komen vragen hoe het kon dat deze hond talloze bijtincidenten op zijn naam had staan en er NIETS mee gedaan is en er straks een dode hond geofferd moest worden om aandacht te krijgen voor een maatschappelijk probleem van heb ik u daar? "
Nee...dat dacht ik al..
Dus...hop hop...aan het werk...

En hetzelfde verhaal steek je af bij de gemeente, met printjes en desnoods dus mensen in je kielzog die het ook zat zijn dat er met hun melding of aangifte niets gedaan is en wordt
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Pendrag schreef:Afspraak maken op spreekuur burgemeester. Kom met feiten en vraag of hij in actie wil komen obv APV artikel 2.59. Ditzelfde met wijkagent doen. Bij geen gehoor de lokale politiek inschakelen. Soms wil een lid van de gemeenteraad bijspringen. Maar burgemeester zou toch echt in actie moeten komen.
Nou...dit dus onder andere...
Dat is ongeveer wat ik ook schrijf :mrgreen:
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Moet je eens één iemand hebben die klaagt over loslopende honden op een veldje waar dat officieel niet mag (en waar verder niemand last van heeft). Staat er de volgende dag al een busje met boa's te surveilleren om boetes uit te delen. Ja zo werkt dat dus, de zwaksten in de maatschappij worden het eerst aangepakt, ongeacht de ernst van hun 'vergrijp' :ugh:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

*Wolf* schreef:Moet je eens één iemand hebben die klaagt over loslopende honden op een veldje waar dat officieel niet mag (en waar verder niemand last van heeft). Staat er de volgende dag al een busje met boa's te surveilleren om boetes uit te delen. Ja zo werkt dat dus, de zwaksten in de maatschappij worden het eerst aangepakt, ongeacht de ernst van hun 'vergrijp' :ugh:
Nee hoor, nog geen BOA te zien, en hier hebben mensen wel last van loslopende honden en veel. En er zijn al tig meldingen gedaan. Je wordt netjes terug gebeld dat er een speciaal team komt om er wat aan te doen, dat was ergens vorig jaar september geloof ik en nada nopsa niks gezien of gehoord en er lopen er steeds meer los, niet alleen op veldjes, maar overal in het dorp en iedereen heeft van dezelfde honden last.
Jonas26
Zeer actief

Neeltje schreef:
Nee hoor, nog geen BOA te zien, en hier hebben mensen wel last van loslopende honden en veel. En er zijn al tig meldingen gedaan. Je wordt netjes terug gebeld dat er een speciaal team komt om er wat aan te doen, dat was ergens vorig jaar september geloof ik en nada nopsa niks gezien of gehoord en er lopen er steeds meer los, niet alleen op veldjes, maar overal in het dorp en iedereen heeft van dezelfde honden last.
Zit je dan de hele dag op de uitkijk?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”