Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Brief van een Azawakh eigenaar
Moderator: moderatorteam
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Re: Brief van een Azawakh eigenaar
Nou Finn is alles behalve een Azawakh
Gekwispel en zoenen kan je krijgen, bekend of niet bekend. Alleen de keer dat we op het losloopveld waren en er een man en zwaar bezopen vrouw het veld opkwamen, hield Finn gepaste afstand. Daar moest hij niks van hebben, ook niet toen ze hem ging lokken.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik vind de brief een leuk document voor aan de muur van heel wat honden die niet per see willen dat ( random) mensen in hun persoonlijk space komen- gewoon omdat dat moet kunnen met honden, ( kon even een grijnz niet onderdrukken )
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Volgens Droef loopt iedereen op deze aardkloot hier rond om vooral hem te plezieren. Ook de mensen die er niet op zitten te wachten worden als het aan hem ligt uitbundig gegroet en geknuffeld.
Izzy heeft af en toe wel voorkeur, soms bestaat iemand niet en soms ben je als wild vreemde de leukste. Maar mannen die koetsie koe gaan roepen kunnen een scheld partij op gepaste afstand van haar verwachten, tot je weer normaal doet of wat te vreten bij je blijkt te hebben. Vrouwen is over het algemeen altijd wel goed volk volgens Izzy.
Izzy heeft af en toe wel voorkeur, soms bestaat iemand niet en soms ben je als wild vreemde de leukste. Maar mannen die koetsie koe gaan roepen kunnen een scheld partij op gepaste afstand van haar verwachten, tot je weer normaal doet of wat te vreten bij je blijkt te hebben. Vrouwen is over het algemeen altijd wel goed volk volgens Izzy.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ondanks dat het ras toch wel wat terughoudendheid in zich hoort te hebben, zie je dat bij Puchu nauwelijks terug (nu is hij toch
al niet zo rastypisch, dus dat scheelt
).
Hij is over het algemeen zeer open naar mensen, laat zich makkelijk aanhalen en als je daarbij nog enthousiast doet, dan is hij
je grote vriend.
Waar hij echter niet van houdt is meteen alle armen om zich heen, er moet wel eventjes kennis gemaakt worden graag en wat
hij er feilloos uitpikt, dat zijn bange mensen: die vindt hij gek en daar zal hij dan ook tegen blaffen, omdat hij het zelf niet snapt.
Maar doe je gewoon normaal, dan is het eigenlijk altijd prima, doe je een beetje enthousiast, dan vindt hij je fantastisch,
sla je direct je armen om hem heen, dan zal hij zich terugtrekken.
Hij loopt overigens niet zelf op mensen af, behalve als hij je kent.
al niet zo rastypisch, dus dat scheelt
Hij is over het algemeen zeer open naar mensen, laat zich makkelijk aanhalen en als je daarbij nog enthousiast doet, dan is hij
je grote vriend.
Waar hij echter niet van houdt is meteen alle armen om zich heen, er moet wel eventjes kennis gemaakt worden graag en wat
hij er feilloos uitpikt, dat zijn bange mensen: die vindt hij gek en daar zal hij dan ook tegen blaffen, omdat hij het zelf niet snapt.
Maar doe je gewoon normaal, dan is het eigenlijk altijd prima, doe je een beetje enthousiast, dan vindt hij je fantastisch,
sla je direct je armen om hem heen, dan zal hij zich terugtrekken.
Hij loopt overigens niet zelf op mensen af, behalve als hij je kent.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
Haha, Ziggy loopt ook niet gelijjk op iedereen af, alleen als mensen Rasta knuffelen ja dan komt ie ook even aan van hey ik ben er ook nog!
Rassebas is een geval apart, die denkt dat de mensen alleen voor hem op de wereld zijn om hem te knuffelen.
Tijdens een wandeling lopen we gewoon door maar als er iemand wat zegt tegen mij of een klein praatje wil maken is dat het startsein voor Ras om al zijn charmes in de strijd te gooien, vol adoratie schurkt hij zich al blaffend tegen de persoon aan als ze dan ook tegen hem beginnen te praten.
Een van zijn en Ziggy's favoriete personen is de man van de dierenwinkel maar ja die deelt koekjes uit.
In de winkel laat ik dan de riem los waarop Rasta dan luid blaffend aankondigt dat ie er is en komt de man er snel aansloffen om eens lekker te knuffelen en koekjes uit te delen.
Rassebas is een geval apart, die denkt dat de mensen alleen voor hem op de wereld zijn om hem te knuffelen.
Tijdens een wandeling lopen we gewoon door maar als er iemand wat zegt tegen mij of een klein praatje wil maken is dat het startsein voor Ras om al zijn charmes in de strijd te gooien, vol adoratie schurkt hij zich al blaffend tegen de persoon aan als ze dan ook tegen hem beginnen te praten.
Een van zijn en Ziggy's favoriete personen is de man van de dierenwinkel maar ja die deelt koekjes uit.
In de winkel laat ik dan de riem los waarop Rasta dan luid blaffend aankondigt dat ie er is en komt de man er snel aansloffen om eens lekker te knuffelen en koekjes uit te delen.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
Lizzy stààt erop geaaid te worden
Kailen daarentegen heb ik een tuigje gekocht met -ne pas toucher- (niet aanraken), waarna ik altijd moet uitleggen waarom
. En dan heb je een categorie mensen die dan juist alles in het werk stellen om toch te aaien 
Kailen daarentegen heb ik een tuigje gekocht met -ne pas toucher- (niet aanraken), waarna ik altijd moet uitleggen waarom
-
Sam2012
- Zeer actief
Terughoudend zijn naar mensen???? Nou dat komt in Sam zijn woordenboek niet voor! Hij komt graag bij iedereen een aai of een kroel halen. Doe je erg lief tegen hem, gaat hij rustig met je mee naar huis
Onze vorige reu had niet met vreemde. Hij dulden ze, maar hij wilden echt niet dat ze aan hem zaten. Hij had daar gewoon helemaal niks mee. Scheelt dat het ook een rottweiler was, dus die willen mensen toch al niet zo snel aaien
Onze vorige reu had niet met vreemde. Hij dulden ze, maar hij wilden echt niet dat ze aan hem zaten. Hij had daar gewoon helemaal niks mee. Scheelt dat het ook een rottweiler was, dus die willen mensen toch al niet zo snel aaien
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik geloof dat Ita ook wel wat ziet in die brief
Niet zo heftig, maar toch maar liever geen vreemden aan haar lijf, dat vindt ze echt niks.
Vooral mensen die beweren dat ze weten wat ze doen "want ze weten veeeeeeeeeeeeel over honden".
Die kunnen beter weg blijven.
Niet bepaald ras-typisch, maar wel Ita-typisch
Niet zo heftig, maar toch maar liever geen vreemden aan haar lijf, dat vindt ze echt niks.
Vooral mensen die beweren dat ze weten wat ze doen "want ze weten veeeeeeeeeeeeel over honden".
Die kunnen beter weg blijven.
Niet bepaald ras-typisch, maar wel Ita-typisch
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
vixen verwacht van mensen dezelfde behandeling die ze hen geeft: ik negeer jou, dus negeer jij mij ook maar.
ik geef haar groot gelijk ook nog
ik geef haar groot gelijk ook nog

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love