Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Contact met de fokker van je hond?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Contact met de fokker van je hond?
In hoeverre hebben jullie nog contact met de fokkers van je hond? Is dat in de loop van de jaren verwaterd? Of nog steeds? Of nooit goed contact gehad na de aankoop van je hond?
En vind je het belangrijk? Zou je het anders willen? Wat verwacht je hierin van de fokker?
En vind je het belangrijk? Zou je het anders willen? Wat verwacht je hierin van de fokker?
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Re: Contact met de fokker van je hond?
Ik ben wel van het contact houden. Af en toe even een berichtje sturen etc. Ook met de africhters van mijn diensthonden. Als ik een leuke inzet heb dan stuur ik ze een berichtje. Ik heb met de fokkers van mijn Mastiff uit 1989 nog steeds contact.
En die van Perry gisteren nog gesproken.
Ik vind het altijd wel leuk. Ik vind de nazaten van mijn Marco als ik die zie in de sport of in het werk ook altijd net even wat bijzonderder dan een andere hond..
En die van Perry gisteren nog gesproken.
Ik vind het altijd wel leuk. Ik vind de nazaten van mijn Marco als ik die zie in de sport of in het werk ook altijd net even wat bijzonderder dan een andere hond..
Gr. Aniek

- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
- Aantal honden: 2
Ik zie en spreek haar wekelijks, maar dat komt ook omdat ze hondentraining geeft en ik daarbij assisteer
Yara vindt ook een training niet geslaagd als ze dr fokster niet geknuffeld heeft.
Ik vind het zelf erg leuk dat we veel contact hebben en om het over het ras (de Schapendoes), en lijnen binnen het ras te hebben.

Yara vindt ook een training niet geslaagd als ze dr fokster niet geknuffeld heeft.

Ik vind het zelf erg leuk dat we veel contact hebben en om het over het ras (de Schapendoes), en lijnen binnen het ras te hebben.

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
De fokker van Dumás spreek ik geregeld. Die van Fiji ook. Ik zie wel hoe t loopt, maar heel belangrijk vind ik het niet denk ik.
- meriam
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Met drie van de fokkers van mijn honden heb ik contact, de fokker van Chase is een goede vriendin waar ik elke dag mee praat. De fokkers van Cayra en Damon hou ik soms contact mee via facebook en die van Damon zie ik ook wel eens op show. Arslan zijn fokker ken ik niet is als herplaatser gekomen en kwam uit gelegenheidsnestje en Oliver komt van een broodfokker dus nooit weer wat van gehoord.
Ik vind het wel leuk dat ze de honden volgen en fijn idee dat als er iets is ik hun nog vragen kan stellen, maar vind het niet heel belangrijk
Ik vind het wel leuk dat ze de honden volgen en fijn idee dat als er iets is ik hun nog vragen kan stellen, maar vind het niet heel belangrijk
Laatst gewijzigd door meriam op 25 jan 2017 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Aantal honden: 1
Met Cyntha's fokker heb ik tegenwoordig niet meer echt contact. Bayko kwam ook bij hen vandaan. De eerste jaren zijn we nog een paar keer op visite geweest maar ze wonen niet om de hoek dus op een gegeven moment verwaterde dat. Wel nog jarenlang kerstkaarten gestuurd maar ook dat vergeet ik tegenwoordig steeds
Het laatste contact was via de mail, toen ik hen liet weten dat Bayko was overleden. Daar wel nog een uitgebreide reactie op gehad, maar dat is inmiddels ook al ruim vier jaar geleden. Ik ben wel geabonneerd op hun nieuwsbrief om zo nog een beetje op de hoogte te blijven van wat er speelt binnen de kennel.
Verwachtingen heb ik verder niet, dus het is goed zo.

Verwachtingen heb ik verder niet, dus het is goed zo.
Laatst gewijzigd door Tamara/Bayko op 25 jan 2017 16:36, 2 keer totaal gewijzigd.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Met Nilo's fokker nog nauwelijks contact. In het begin wel, maar na een tijdje hield de interesse op van hun kant en kwam er geen reactie meer op nieuwtjes, showresultaten etc dus toen hield het op. We zeggen elkaar wel gedag als we elkaar eens zien op een show, maar daar blijft het bij.
Coda's fokkers zijn hele goede vrienden geworden in de loop der jaren, inclusief samen op vakantie gaan en dingen rondom de fokkerij onderling overleggen en regelen. Zij hebben me ook in contact gebracht met de fokker van de nieuwe pup. Die heb ik nog niet in het echt ontmoet, maar het mailcontact is positief
Hier wel twee uitersten qua ervaring dus. Zo'n hechte vriendschap is nooit te voorspellen denk ik, en hoeft ook niet. Maar ik zou geen pup kopen bij iemand waar ik het gewoon echt niet mee kan vinden. Ik vind het een soort samenwerking, de aankoop van een pup en zeker als er hoge verwachtingen zijn qua werken, showen, fokken etc. Dat zou ik niet aan gaan met iemand die ik niet vertrouw daarin, want je kan veel informatie opzoeken maar een deel moet je toch ook van de fokker krijgen.
Coda's fokkers zijn hele goede vrienden geworden in de loop der jaren, inclusief samen op vakantie gaan en dingen rondom de fokkerij onderling overleggen en regelen. Zij hebben me ook in contact gebracht met de fokker van de nieuwe pup. Die heb ik nog niet in het echt ontmoet, maar het mailcontact is positief

Hier wel twee uitersten qua ervaring dus. Zo'n hechte vriendschap is nooit te voorspellen denk ik, en hoeft ook niet. Maar ik zou geen pup kopen bij iemand waar ik het gewoon echt niet mee kan vinden. Ik vind het een soort samenwerking, de aankoop van een pup en zeker als er hoge verwachtingen zijn qua werken, showen, fokken etc. Dat zou ik niet aan gaan met iemand die ik niet vertrouw daarin, want je kan veel informatie opzoeken maar een deel moet je toch ook van de fokker krijgen.
-
- Zeer actief
Alleen met die van Lewis, via fb..aangezien die in Italie woont;) Zo belangrijk is het niet vind ik. Heb meer contact met de fokker van de vader van Lewis haha.

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Geen fokker dan, maar wel de vrouw waar Finn een tijdje gewoond heeft toen hij naar Nederland gekomen is. Met haar heb ik niet direct contact, daarvoor wonen we te ver uit elkaar, maar op facebook kan ze alles van hem volgen en sturen we zo af en toe een berichtje.
De fokkers van Biry hebben we een tijdje op de hoogte gehouden, maar na de nestreunie was het contact snel verwaterd. Beetje het gevoel van 'ze weten hoe ze uitgegroeid is, niet interessant meer voor vervolg, dus geen contact meer'. We hebben ze eens aangesproken op een show en toen wisten ze niet eens wie we waren. Tot zover het contact
De fokkers van Biry hebben we een tijdje op de hoogte gehouden, maar na de nestreunie was het contact snel verwaterd. Beetje het gevoel van 'ze weten hoe ze uitgegroeid is, niet interessant meer voor vervolg, dus geen contact meer'. We hebben ze eens aangesproken op een show en toen wisten ze niet eens wie we waren. Tot zover het contact

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Van mijn honden komt alleen Mila van een fokker, met wie ik heel sporadisch nog wel eens contact heb via FB. In het begin hadden we wel iets meer contact en hebben we ook nog een keer afgesproken omdat ze Mila graag nog eens wilde zien toen ze was uitgegroeid.
Ik vind het wel prima zo. Leuk dat ze wel interesse toont, maar dat het verder geen moeten is.
Ik vind het wel prima zo. Leuk dat ze wel interesse toont, maar dat het verder geen moeten is.
- lijn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): GBGV
Met de fokker van Vedette is een vriendschap ontstaan
Heh Suuz!
Met de fokker van Lutèce is het heel rap bergafwaarts gegaan. Ook totale uitersten dus.
Ik vind het wel jammer dat ik bij Lutèce ook niets over broertjes en zusjes weet hoe zij qua karakter zijn en dergelijke. De fokker is 0 geinteresseerd. Jammer is het zeker, belangrijk, in bepaalde mate wel ivm fokplannen en willen weten hoe het met de familie gesteld is. Interesse zou fijn zijn van een fokker, ook al is het alleen jaarlijks op de verjaardag of zo een berichtje. Noodzakelijk niet. Maar de fokker zou iig klaar moeten staan en bereidt je te woord te staan bij vragen en van zelf sprekend zou een antwoord op een bericht ook fijn zijn. Gewoon normale omgang zoals je dat van ieder verwacht eigenlijk.

Met de fokker van Lutèce is het heel rap bergafwaarts gegaan. Ook totale uitersten dus.
Ik vind het wel jammer dat ik bij Lutèce ook niets over broertjes en zusjes weet hoe zij qua karakter zijn en dergelijke. De fokker is 0 geinteresseerd. Jammer is het zeker, belangrijk, in bepaalde mate wel ivm fokplannen en willen weten hoe het met de familie gesteld is. Interesse zou fijn zijn van een fokker, ook al is het alleen jaarlijks op de verjaardag of zo een berichtje. Noodzakelijk niet. Maar de fokker zou iig klaar moeten staan en bereidt je te woord te staan bij vragen en van zelf sprekend zou een antwoord op een bericht ook fijn zijn. Gewoon normale omgang zoals je dat van ieder verwacht eigenlijk.
- Patricia.
- moderator
- Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren - Aantal honden: 4
Ze was niet de fokker van Fire, maar Fire is daar wel geboren en ik heb haar op FB.
En degene van de opvang waar ik Fire officieel van geadopteerd heb ken ik al een aantal jaar en heb ik dus ook op fb.
En degene van de opvang waar ik Fire officieel van geadopteerd heb ken ik al een aantal jaar en heb ik dus ook op fb.

Wel contact met haar, gewoon bij belangrijke zaken. Zo vond ik het ontzettend fijn dat toen ik 5 jaar geleden haar snel/snel een berichtje stuurde dat Miep raar deed, en dat we "nu" naar Dieren gingen, dat ze daar gewoon al was toen wij aankwamen. Had ik totaal niet verwacht, maar was ik erg blij mee. Ze is ook meegeweest de spreekkamer in, en vertelde de DA (die haar vaste da is) ook nog dat hij heel voorzichtig de bmo moest verwijderen want het was haar pup. Van 9 jaar oud haha.
En toen we Saar hadden laten inslapen belde ze ook gelijk. Vind ik fijn, teken van betrokkenheid. Andersom meld ik me dus ook bij haar als er iets bijzonders is.
En toen we Saar hadden laten inslapen belde ze ook gelijk. Vind ik fijn, teken van betrokkenheid. Andersom meld ik me dus ook bij haar als er iets bijzonders is.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
De fokker van Mayke heb ik af en toe nog contact mee gehad, het waren namelijk de buren van mn vriend
wel 1,5km verderop maar we woonden toen in een anti-kraak boerderij. Als ik langs reed, deed ik nog wel eens een praatje maken met Mayke dr moeke die op t erf liep.
Maar sinds ik verhuisd ben niet meer. Het contact stond ook wat onder spanning toen Mayke hun haan t kanaal in had gejaagd
Kiwi heb ik via-via en heb nooit met de fokker contact gehad. De opvangplek waar ik haar vandaan heb, heb ik nog wel een keer een update gestuurd maar na een paar keer was t goed zo.

Maar sinds ik verhuisd ben niet meer. Het contact stond ook wat onder spanning toen Mayke hun haan t kanaal in had gejaagd

Kiwi heb ik via-via en heb nooit met de fokker contact gehad. De opvangplek waar ik haar vandaan heb, heb ik nog wel een keer een update gestuurd maar na een paar keer was t goed zo.

- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Fokker van Alex (in Z.Afrika) heb ik goed contact, met de verjaardag van Alex altijd een berichtje sturen met foto al bijna 12 jaar
Als ik vragen of problemen heb, op medisch gebied, krijg ik altijd feedback (zij is ook DA). Dat contact was ook heel fijn tijdens de laatste weken van mijn oudje Lady
Nu Alex kanker heeft stuur ik regelmatig een update en krijg altijd antwoord.
De fokker van Vusi zie en spreek ik regelmatig bij de Honden Brigade van de Politie,

Als ik vragen of problemen heb, op medisch gebied, krijg ik altijd feedback (zij is ook DA). Dat contact was ook heel fijn tijdens de laatste weken van mijn oudje Lady

Nu Alex kanker heeft stuur ik regelmatig een update en krijg altijd antwoord.
De fokker van Vusi zie en spreek ik regelmatig bij de Honden Brigade van de Politie,

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Het contact met Elco's fokker is niet heel intensief. Ze volgt me op Facebook en ik haar. En als we elkaar zien, spreken we ook altijd wel even een tijdje met elkaar.
Met Gaits fokker heb ik veel persoonlijker contact. Was vanaf het begin al zo
Met Gaits fokker heb ik veel persoonlijker contact. Was vanaf het begin al zo
- Barnsley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retrievers
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
De fokker van 2 van mijn meiden is een goede vriendin, dus ja daar heb ik zeeeer regelmatig, zeg maar dagelijks contact mee.
Mijn ander meisje heb ik zelf gefokt
. De 2 blondjes in de familie zijn allebei herplaatsers, Joey zonder papieren en Dhiya daarvan ken ik de fokker wel uit de 'golden wereld' en ik heb haar op fb. Ik heb verder geen speciaal contact met haar. Soms reageert ze op een foto of een status 9 v.d. 10x niet.
Als fokker vind ik het wel erg leuk om op de hoogte te blijven, zeker omdat ik maar heel weinig fok, is zo'n nest pups voor mij echt een beleving en ben ik er 8 weken 100% mee bezig. Ik hoef niet van elke dwarszittende scheet op de hoogte gebracht te worden, maar vind het wel fijn dat als er belangrijke dingen zijn, ik daar een berichtje over krijg. Ik heb van de 11 pups met vrijwel iedereen nog contact, met het grootste gedeelte gewoon goed, (sommige wat meer hé Meriam
) en die komen ook naar de reünie en posten veel in de fb groep van de kennel. Er zijn er twee waar ik helaas wat minder tot niks van hoor. En dat is jammer voor mij, maar ook prima. Ik begrijp dat wel en heb er geen problemen mee.
Mijn ander meisje heb ik zelf gefokt

Als fokker vind ik het wel erg leuk om op de hoogte te blijven, zeker omdat ik maar heel weinig fok, is zo'n nest pups voor mij echt een beleving en ben ik er 8 weken 100% mee bezig. Ik hoef niet van elke dwarszittende scheet op de hoogte gebracht te worden, maar vind het wel fijn dat als er belangrijke dingen zijn, ik daar een berichtje over krijg. Ik heb van de 11 pups met vrijwel iedereen nog contact, met het grootste gedeelte gewoon goed, (sommige wat meer hé Meriam

Laatst gewijzigd door Barnsley op 25 jan 2017 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.

- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Contacteer:
Met de fokker van Tycha heb ik wel contact gehouden. Een paar jaar niet, maar daarna elkaar weer op Facebook tegengekomen. En nu nog Facebook contact.
Met de fokker van Triss heb ik ook contact, via Messenger. We zien elkaar soms op shows. En ze heeft een Facebook groep van de kennel. Hier zitten ook andere eigenaren met een hond uit haar kennel. Bijna alle eigenaren van de zusjes van Triss heb ik ook op Facebook. Binnenkort gaan we ook een keer wandelen met alle pups.
Ik heb sowieso veel Facebook vrienden erbij gekregen met kortharen.
Met de fokker van Triss heb ik ook contact, via Messenger. We zien elkaar soms op shows. En ze heeft een Facebook groep van de kennel. Hier zitten ook andere eigenaren met een hond uit haar kennel. Bijna alle eigenaren van de zusjes van Triss heb ik ook op Facebook. Binnenkort gaan we ook een keer wandelen met alle pups.
Ik heb sowieso veel Facebook vrienden erbij gekregen met kortharen.

Groetjes Marja
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Met de fokker van Umi nog steeds contact. De fokker van Delwyn was bij aankoop het contact al moeilijk ivm de taal (ik geen Frans en hij niks anders dan Frans) dus daar amper contact mee gehouden.
De fokker van m'n oude Ace totaal geen contact meer mee. Was ook geen reactie nadat ik z'n overlijden meldde.
De fokker van AceII soms nog via fb.
De fokker van Zpades, Lyka, Duke & Espro zeker wel, dat is een goede vriendin geworden.
En met m'n pupkopers met de meeste ook, maar een enkeling niet. Heb ook een geheime fb groep waar enkel pup eigenaren in zitten en pup/hond weg is ook uit de groep. Een enkeling (uit m'n hoofd 2) zijn daar zelf vertrokken. 1 weet ik de reden niet en 1 weet ik de reden, dat is privé.
De fokker van m'n oude Ace totaal geen contact meer mee. Was ook geen reactie nadat ik z'n overlijden meldde.
De fokker van AceII soms nog via fb.
De fokker van Zpades, Lyka, Duke & Espro zeker wel, dat is een goede vriendin geworden.
En met m'n pupkopers met de meeste ook, maar een enkeling niet. Heb ook een geheime fb groep waar enkel pup eigenaren in zitten en pup/hond weg is ook uit de groep. Een enkeling (uit m'n hoofd 2) zijn daar zelf vertrokken. 1 weet ik de reden niet en 1 weet ik de reden, dat is privé.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Ik heb de eigenaren van de andere pups van Elco ook allemaal op Facebook. Toch wel erg leuk om ze zo een klein beetje te kunnen volgen. Zusje Keira heb ik zondag nog gezien
- HillieS
- Zeer actief
De 'fokker' van Jamie heb ik 3x gesproken.
Jamie is als minibabypupje van 2 dagen bij Yara d'r fokster terecht gekomen als pleegpupje (samen met een broertje en zusje, en de andere pups van dat nest zijn bij de fokster van Machie d'r Fiji terecht gekomen) toen zij op dat moment een nestje van 1 pup had liggen. Zijn moeder was anderhalve dag na de geboorte van haar pupjes overleden.
De eerste keer dat ik de eigenaar van Jamie's moeder sprak was toen wij de avond ervoor bij het pleegadres waren kijken (via HF trouwens) om te zeggen dat we Jamie graag wilden hebben als hij oud genoeg was om het nest te verlaten. Jamie was toen 3 weken.
Een week later (geloof ik) begrepen we dat de pupjes met 5 weken opgehaald zouden worden en door de volwassen honden bij de eigenaar van Jamie's overleden moeder verder opgevoed zouden worden. Dat zagen wij (en de fokster waar hij zat (wat dus later Yara dr fokster werd)) niet zitten dus ik bellen en praten als Brugman dat iig Jamie zou mogen blijven. Dat zag zij niet zitten want blablabla. Toch aangedrongen maar t mocht toen niet baten. Werd ik nog geen 10 minuten later terug gebeld dat als ik direct het geld over zou maken dat hij mocht blijven. Maar of ik wel regelmatig foto's en updates wilde mailen.
Een paar keer gemaild, maar nooit reactie gehad, dus dat was binnen een paar maanden ook klaar.
Dit was, zei ze, een eenmalig nestje. Maar ja, zeker weten doe je dat nooit. We zijn nog steeds blij dat ze toch Jamie heeft laten blijven bij zijn pleegmoeder.
Via het HF, waar destijds deze soap ook te volgen was, en wij ervan af kwamen te weten, en daardoor dus de fokster waar hij terecht kwam, kwamen we met de Schapendoes in contact. En anderhalf jaar later kwam Yara
Jamie gelooft trouwens ook dat hij een Schapendoes is
. Hij is dol op zijn 'familie' .
Ik heb ook nog veel contact met de eigenaar van zijn pleegzusje, en zij hadden ook de vader van dat teefje. Die is helaas afgelopen november overleden.
Jamie is als minibabypupje van 2 dagen bij Yara d'r fokster terecht gekomen als pleegpupje (samen met een broertje en zusje, en de andere pups van dat nest zijn bij de fokster van Machie d'r Fiji terecht gekomen) toen zij op dat moment een nestje van 1 pup had liggen. Zijn moeder was anderhalve dag na de geboorte van haar pupjes overleden.
De eerste keer dat ik de eigenaar van Jamie's moeder sprak was toen wij de avond ervoor bij het pleegadres waren kijken (via HF trouwens) om te zeggen dat we Jamie graag wilden hebben als hij oud genoeg was om het nest te verlaten. Jamie was toen 3 weken.
Een week later (geloof ik) begrepen we dat de pupjes met 5 weken opgehaald zouden worden en door de volwassen honden bij de eigenaar van Jamie's overleden moeder verder opgevoed zouden worden. Dat zagen wij (en de fokster waar hij zat (wat dus later Yara dr fokster werd)) niet zitten dus ik bellen en praten als Brugman dat iig Jamie zou mogen blijven. Dat zag zij niet zitten want blablabla. Toch aangedrongen maar t mocht toen niet baten. Werd ik nog geen 10 minuten later terug gebeld dat als ik direct het geld over zou maken dat hij mocht blijven. Maar of ik wel regelmatig foto's en updates wilde mailen.
Een paar keer gemaild, maar nooit reactie gehad, dus dat was binnen een paar maanden ook klaar.
Dit was, zei ze, een eenmalig nestje. Maar ja, zeker weten doe je dat nooit. We zijn nog steeds blij dat ze toch Jamie heeft laten blijven bij zijn pleegmoeder.
Via het HF, waar destijds deze soap ook te volgen was, en wij ervan af kwamen te weten, en daardoor dus de fokster waar hij terecht kwam, kwamen we met de Schapendoes in contact. En anderhalf jaar later kwam Yara

Jamie gelooft trouwens ook dat hij een Schapendoes is

Ik heb ook nog veel contact met de eigenaar van zijn pleegzusje, en zij hadden ook de vader van dat teefje. Die is helaas afgelopen november overleden.
Laatst gewijzigd door HillieS op 25 jan 2017 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ohja, voor de door mijn gefokte pups heb ik een FB groep waar we, maar ook de pupkopers onderling contact houden
Ik vind het in ieder geval belangrijk te weten hoe het met de door mij gefokte pups gaat, en als ik meer updates krijg is dat alleen maar mooi meegenomen. En ik moet zeggen dat ik echt mazzel heb met de pupkopers tot nu toe, want van allemaal hoor ik regelmatig wat! We proberen tijdens evenementen van de rasvereniging of andere jachtgerelateerde dagen altijd zoveel mogelijk pups bij elkaar te krijgen, zo doen er in Maart 2 pups uit het nest mee met een Workingtest en een derde komt kijken. Vorig jaar hebben we een nestreunie gehad en dat was echt heel leuk, dus ik denk er aan om dat dit jaar weer te organiseren. Met de één is het contact meer dan met de ander, maar ze weten me allemaal te vinden met zowel goed als slecht nieuws en daar gaat het me om. Ik had er rekening mee gehouden dat een aantal misschien geen contact zouden willen houden, maar dat valt erg mee tot nu toe dus.

- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
We zitten beide in de FB groep van de ATCN waar ik af en toe wat foto's plaats. Daar wordt altijd enthousiast op gereageerd 
Volgens mij zijn het geen 'Internet mensen' zeg maar. Maar ze vinden het leuk dat ik af en toe eens wat op die groepspagina zet.
Ik vind het niet heel belangrijk, maar ik had het wel leuk gevonden als er een groep was geweest van honden van die fokker. Gewoon om te zien hoe (oudere) broers en zussen van Murdock zich ontwikkelen.

Volgens mij zijn het geen 'Internet mensen' zeg maar. Maar ze vinden het leuk dat ik af en toe eens wat op die groepspagina zet.
Ik vind het niet heel belangrijk, maar ik had het wel leuk gevonden als er een groep was geweest van honden van die fokker. Gewoon om te zien hoe (oudere) broers en zussen van Murdock zich ontwikkelen.
-
- Vaste gebruiker
Ik heb nog contact met de fokker van mijn 1e Cattle, hoewel hij er inmiddels al jaren niet meer is. Zijn zusje leeft nog wel, dus ik vind het wel leuk om haar nog te volgen.
Met de fokker van mijn Laplander heb ik ook nog contact (vooral via facebook) maar afijn, die heb ik ook nog maar een paar maanden.
Ik heb geen behoefte aan een fokker die me constant in mijn nek hijgt en zich overal mee bemoeit, een keer een reünie vind ik erg leuk maar ik hoef niet maandelijks op de koffie. Is er geen contact dan vind ik dat ook wel best. Maar dat komt ook door mijn negatieve ervaring met de fokker van mijn hond die vorig jaar overleden is op veel te jonge leeftijd.
Met de fokker van mijn Laplander heb ik ook nog contact (vooral via facebook) maar afijn, die heb ik ook nog maar een paar maanden.
Ik heb geen behoefte aan een fokker die me constant in mijn nek hijgt en zich overal mee bemoeit, een keer een reünie vind ik erg leuk maar ik hoef niet maandelijks op de koffie. Is er geen contact dan vind ik dat ook wel best. Maar dat komt ook door mijn negatieve ervaring met de fokker van mijn hond die vorig jaar overleden is op veel te jonge leeftijd.
- HillieS
- Zeer actief
De fokster van Yara heeft trouwens ook een fb pagina van de kennel. Erg leuk om daar ook de andere honden van eerdere nesten te volgen
We hebben trouwens via het Schapendoeswereldje op den duur een nestzusje van Jamie 'ontmoet'. Dat was een van de pups die bij de andere fokster zaten.

We hebben trouwens via het Schapendoeswereldje op den duur een nestzusje van Jamie 'ontmoet'. Dat was een van de pups die bij de andere fokster zaten.

- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
Twee keer per jaar hangen we een paar uur aan de telefoon, een tijdje terug zijn ze hier op visite geweest, dus erg goed.

- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Ik kom de fokker van Dana steeds hier tegen... toch Kees?!
Af en toe een berichtje over en weer over van alles en nog wat
Met de fokkers van Dux hadden we ook af en toe contact. Ook op het laatst waren ze erg betrokken. Ze zijn ook mensen die je feliciteren met je verjaardag enzo
Af en toe een berichtje over en weer over van alles en nog wat
Met de fokkers van Dux hadden we ook af en toe contact. Ook op het laatst waren ze erg betrokken. Ze zijn ook mensen die je feliciteren met je verjaardag enzo

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Met de fokker van Mojo heb ik regelmatig contact, vandaag toevallig nog aan de telefoon. We zien elkaar daarnaast geregeld op wedstrijden en spreken wel eens af om te wandelen.
Tapas is eigen fok, net als Nozem was, en ja, ik praat ook regelmatig tegen mezelf.
Met de fokkers van Sjefke heb ik haar hele leven af en toe contact gehad, en we zagen elkaar wel eens op shows en jaarlijks op de Laeken Fun Day.
Met de meeste van de eigenaren van door mij gefokte honden heb ik nog wel contact, met de 1 meer dan met de andere.
Als fokker is het leuk als je een bepaalde klik hebt met een pupkoper, maar voor mij hoeft het niet. Je kunt niet met iedereen vrienden zijn vind ik.
Bij alle pupkopers ben ik op de hoogte gesteld van belangrijke zaken, zoals ernstige ziekte van de hond of plotseling overlijden. Dat vond ik wel erg prettig om te weten.
Tapas is eigen fok, net als Nozem was, en ja, ik praat ook regelmatig tegen mezelf.

Met de fokkers van Sjefke heb ik haar hele leven af en toe contact gehad, en we zagen elkaar wel eens op shows en jaarlijks op de Laeken Fun Day.
Met de meeste van de eigenaren van door mij gefokte honden heb ik nog wel contact, met de 1 meer dan met de andere.
Als fokker is het leuk als je een bepaalde klik hebt met een pupkoper, maar voor mij hoeft het niet. Je kunt niet met iedereen vrienden zijn vind ik.
Bij alle pupkopers ben ik op de hoogte gesteld van belangrijke zaken, zoals ernstige ziekte van de hond of plotseling overlijden. Dat vond ik wel erg prettig om te weten.
- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
Fijn contact gehad met Nick's fokker, helaas is ze onlangs overleden.
Een paar jaar wat minder contact maar toen de draad weer opgepakt.
Via haar kwam ik in contact met iemand hier in Groningen die een pup uit een eerder nest had, en wij zijn inmiddels al bijna 11 jaar vriendinnen
Een paar jaar wat minder contact maar toen de draad weer opgepakt.
Via haar kwam ik in contact met iemand hier in Groningen die een pup uit een eerder nest had, en wij zijn inmiddels al bijna 11 jaar vriendinnen

-
- Zeer actief
Met de fokker van Guinnie (als herplaatser gekomen) heb ik sporadisch contact gehad maar dat is na haar overlijden verwaterd. Prima zo. We gingen ook niet verder dan wat foto's om de paar maanden.
Met de fokker van Merlijn had ik periodiek contact, maar verder dan een foto kwam ik niet. Maar, ik weet wel zeker dat als er ooit wat zou zijn geweest ik er terehct had gekund. Zijn overlijden heb ik ook "meteen" gemeld.
Met de fokker van Tristan hadden we een redelijk intensief contact (ook persoonlijk) maar dat is verwaterd. Geen kwade wil aan beide kanten maar zo gaan die dingen... Ik hou haar wel op de hoogte van bijzonderheden en zo af en toe een foto.
Met de fokker van Rowan heb ik een goed contact; ik beschouw haar ondanks onze verschillende inzichten als een vriendin. We zien elkaar gemiddeld om de 14 dagen omdat zij letterlijk op nog geen 10 autominuten van mijn vader woont en ik combineer de dingen graag.
Suzanne
Met de fokker van Merlijn had ik periodiek contact, maar verder dan een foto kwam ik niet. Maar, ik weet wel zeker dat als er ooit wat zou zijn geweest ik er terehct had gekund. Zijn overlijden heb ik ook "meteen" gemeld.
Met de fokker van Tristan hadden we een redelijk intensief contact (ook persoonlijk) maar dat is verwaterd. Geen kwade wil aan beide kanten maar zo gaan die dingen... Ik hou haar wel op de hoogte van bijzonderheden en zo af en toe een foto.
Met de fokker van Rowan heb ik een goed contact; ik beschouw haar ondanks onze verschillende inzichten als een vriendin. We zien elkaar gemiddeld om de 14 dagen omdat zij letterlijk op nog geen 10 autominuten van mijn vader woont en ik combineer de dingen graag.
Suzanne