Mij overkomt het ook niet, maar ik snap dan ook dat je niet zo'n "broodje" gaat opeten in een rijdende bus.Sas schreef:wat een POEP verhaal. Net als laatst die gozer met dat broodje in de bus. Waarom overkomt zoiets mij nooit?
Omdat ik me normaal gedraag.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De cel in om een drol
Moderator: moderatorteam
-
63673J
Re: De cel in om een drol
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
nou, dat met die gozer in de bus vond ik dan wel weer anders, dat was gewoon heel klungelig van de politie, allemachtigSas schreef:wat een POEP verhaal. Net als laatst die gozer met dat broodje in de bus. Waarom overkomt zoiets mij nooit?
Omdat ik me normaal gedraag.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Ik vind heel veel van BOA's en dat is niet positief. Heb er dan ook beroerde ervaringen mee. Maar ik gun ze de lol niet om het te laten escaleren. Daarom zal ik ook ijzig vriendelijk bedanken voor de boete en mijn weg vervolgen. (Ik heb trouwens nooit een legitimatiebewijs op zak, als ze mijn paspoort willen zien lopen ze maar even mee naar mijn huis.
).
- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Tegenwoordig heb ik wel alles bij me want ik heb m'n identiteitskaart in de hoes van m'n mobiel en die zit altijd wel ergens in een jaszak of broekzak. En poepzakjes zitten ook in jaszakken en zo'n tasje voor aan de riem heb ik ook. Want ik heb geen zin meer in gedoe, m'n recalcitrante tijden zijn over
Ik betaal gewoon de bekeuring en zeg dan dat als ze aan hun bekeuringenquota moeten voldoen dat ze vooral morgen hier weer moeten zijn want dan loop ik er weer en laat alles net zo goed los of ruim net zo goed de poep niet op (als het ver in de bosjes ligt). Ik ben tot nu toe 2 keer bekeurd en 1 keer gewaarschuwd in bijna 15 jaar hondenbezit en elke dag loslopen. Dus ik zie dat als contributie en ik laat m'n humeur er niet door bederven.
Maar ik vind BOA's vaak wel kinderachtige mannetjes die eindelijk hun stem kunnen laten horen omdat er verder nooit aandacht aan ze geschonken wordt. En soms zit er een aardige tussen die zich eigenlijk dood geneert maar vanuit een uitkering aan het werk is denk ik.
Ik betaal gewoon de bekeuring en zeg dan dat als ze aan hun bekeuringenquota moeten voldoen dat ze vooral morgen hier weer moeten zijn want dan loop ik er weer en laat alles net zo goed los of ruim net zo goed de poep niet op (als het ver in de bosjes ligt). Ik ben tot nu toe 2 keer bekeurd en 1 keer gewaarschuwd in bijna 15 jaar hondenbezit en elke dag loslopen. Dus ik zie dat als contributie en ik laat m'n humeur er niet door bederven.
Maar ik vind BOA's vaak wel kinderachtige mannetjes die eindelijk hun stem kunnen laten horen omdat er verder nooit aandacht aan ze geschonken wordt. En soms zit er een aardige tussen die zich eigenlijk dood geneert maar vanuit een uitkering aan het werk is denk ik.
- Jackira
- Zeer actief
Ongetwijfeld maar ik heb ze tot nu toe nog niet ontmoet.Cleva schreef:De boavrouwtjes zijn net zo kinderachtig hoor.
- Jackira
- Zeer actief
Cleva schreef:Ik had ze in Amsterdam in de wijk. Ontzettend contactgestoorde figuren.Ri@ schreef:Ongetwijfeld maar ik heb ze tot nu toe nog niet ontmoet.Cleva schreef:De boavrouwtjes zijn net zo kinderachtig hoor.
Van die opgeschoren kuifkatinkas met een heleboel te bewijzen en een even grote mond.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Precies, hier had de vrouwelijke BOA het grootste woord.Cleva schreef:Ik had ze in Amsterdam in de wijk. Ontzettend contactgestoorde figuren.Ri@ schreef:Ongetwijfeld maar ik heb ze tot nu toe nog niet ontmoet.Cleva schreef:De boavrouwtjes zijn net zo kinderachtig hoor.
Van die opgeschoren kuifkatinkas met een heleboel te bewijzen en een even grote mond.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
Jonas26
- Zeer actief
Wat een onzin, laat de politie eens opdraven bij echte criminaliteit, oh nee zijn ze te schijterig voor !!!!Budkes schreef:Zes uur cel en 500 euro boete heeft ze gekregen voor het niet legitimeren en voor belediging. Niet voor een niet geziene drol.
Veel geld en ellende voor de keuze die mevrouw maakt omdat zij vindt dat de toon en de blik van die BOA haar niet aanstaan. Staat ze vrij in natuurlijk maar moet ze achteraf ook niet lopen miepen.
Ik word zo vaak aangesproken door BOA's en vind de meesten niet leuk of sympathiek. Maar heb nog nooit bedacht om dan maar te weigeren gegevens op te geven als ze daar om vroegen of ze te gaan beledigen. Vindt het ook raar eigenlijk want je wel of niet aan de wet houden is dus afhankelijk van of de handhaver je wel of niet aanstaat![]()
Ik houd me zo vaak niet aan de wet, rij best vaak te hard en heb mijn honden altijd loslopen, maar als ik daar een boete voor krijg baal ik als een stekker, vindt de handhaver stiekem een lul maar weet vooral dat het mijn eigen schuld is. En als ik het er echt niet mee eens ben ga ik in beroep.
Maar ga toch niet kinderachtig lopen mauwen "Nee je krijgt mijn gegevens niet" en schelden en beledigen .
Als zij vindt dat ze dat wel moet doen dan moet ze ook maar de consequenties aanvaarden en anders in beroep gaan.

-
j.werkman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Heidewachtel
- Aantal honden: 1
Het stoort me eigenlijk geweldig hoe hier over een beroepsgroep gesproken wordt.
De overheid heeft gedacht dat ze boa's nodig heeft en heeft er een beroep van gemaakt. ik neem aan met iets van opleiding en kwalificaties.
Ik neem ook aan dat er opdrachten zijn over wat de prioriteiten zijn, ik denk niet dat ze die zelf verzinnen.
Het zijn wel mensen die hun brood zelf verdienen.
Ik zelf houd niet zo van deze overheid met z'n regeltjes en bemoeizucht en ik leef ook niet op die manier, maar leef meer naar eigen goeddunken en als dat een boete betekent, jammer dan en het maakt niet uit hoe zo iemand kijkt of praat, ik blijf beleefd en fatsoenlijk.
Ik zou het schokkend vinden om in zo'n situatie mezelf toe te staan om mijn zelfbeheersing te verliezen.
Er zijn veel situaties, of het nu instanties zijn, of winkels, zorgverleners enz waar het nogal eens misgaat. Haast overal is wel een mogelijkheid een klacht in te dienen over bejegening of fouten. Ik denk, dat het veel effectiever is als daar meer gebruik van zo worden gemaakt.
De overheid heeft gedacht dat ze boa's nodig heeft en heeft er een beroep van gemaakt. ik neem aan met iets van opleiding en kwalificaties.
Ik neem ook aan dat er opdrachten zijn over wat de prioriteiten zijn, ik denk niet dat ze die zelf verzinnen.
Het zijn wel mensen die hun brood zelf verdienen.
Ik zelf houd niet zo van deze overheid met z'n regeltjes en bemoeizucht en ik leef ook niet op die manier, maar leef meer naar eigen goeddunken en als dat een boete betekent, jammer dan en het maakt niet uit hoe zo iemand kijkt of praat, ik blijf beleefd en fatsoenlijk.
Ik zou het schokkend vinden om in zo'n situatie mezelf toe te staan om mijn zelfbeheersing te verliezen.
Er zijn veel situaties, of het nu instanties zijn, of winkels, zorgverleners enz waar het nogal eens misgaat. Haast overal is wel een mogelijkheid een klacht in te dienen over bejegening of fouten. Ik denk, dat het veel effectiever is als daar meer gebruik van zo worden gemaakt.
-
Neeltje
Het was een BOA geen politie. Misschien even beter lezen.Jonas26 schreef:Wat een onzin, laat de politie eens opdraven bij echte criminaliteit, oh nee zijn ze te schijterig voor !!!!Budkes schreef:Zes uur cel en 500 euro boete heeft ze gekregen voor het niet legitimeren en voor belediging. Niet voor een niet geziene drol.
Veel geld en ellende voor de keuze die mevrouw maakt omdat zij vindt dat de toon en de blik van die BOA haar niet aanstaan. Staat ze vrij in natuurlijk maar moet ze achteraf ook niet lopen miepen.
Ik word zo vaak aangesproken door BOA's en vind de meesten niet leuk of sympathiek. Maar heb nog nooit bedacht om dan maar te weigeren gegevens op te geven als ze daar om vroegen of ze te gaan beledigen. Vindt het ook raar eigenlijk want je wel of niet aan de wet houden is dus afhankelijk van of de handhaver je wel of niet aanstaat![]()
Ik houd me zo vaak niet aan de wet, rij best vaak te hard en heb mijn honden altijd loslopen, maar als ik daar een boete voor krijg baal ik als een stekker, vindt de handhaver stiekem een lul maar weet vooral dat het mijn eigen schuld is. En als ik het er echt niet mee eens ben ga ik in beroep.
Maar ga toch niet kinderachtig lopen mauwen "Nee je krijgt mijn gegevens niet" en schelden en beledigen .
Als zij vindt dat ze dat wel moet doen dan moet ze ook maar de consequenties aanvaarden en anders in beroep gaan.
-
Jonas26
- Zeer actief
De politie kwam er toch bij? Hebben die niets beters te doen dan iemand arresteren om een drolNeeltje schreef:
Het was een BOA geen politie. Misschien even beter lezen.

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ach Jonas snapt het niet. Die doet zelf natuurlijk kneiter heldhaftig werk. Vanuit die heldenstatus is identificatie plicht natuurlijk totaal irrelevant. Ga eens lekker met je blote knuisten autobommen onklaar maken 

-
S@ndr@
- Zeer actief
wat mij stoort is de enorme verspilling van belastinggeld, reputatie van BOA`s en mankracht terwijl een correct optreden alles had kunnen voorkomenPendrag schreef:Mevrouw is niet gearresteerd vanwege een drol. Ze is gearresteerd wegens tokkengedrag. Je kunt vanalles vinden van het optreden van de boa (of niet, het blijft een eenzijdig verhaal natuurlijk) maar voor de drol kreeg ze een boete. Geen arrestatie.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
- Aantal honden: 1
S@ndr@ schreef:wat mij stoort is de enorme verspilling van belastinggeld, reputatie van BOA`s en mankracht terwijl een correct optreden alles had kunnen voorkomenPendrag schreef:Mevrouw is niet gearresteerd vanwege een drol. Ze is gearresteerd wegens tokkengedrag. Je kunt vanalles vinden van het optreden van de boa (of niet, het blijft een eenzijdig verhaal natuurlijk) maar voor de drol kreeg ze een boete. Geen arrestatie.
Een correct optreden van die BOA bedoel je?
Want het zogenaamde tokkengedrag van mevrouw was een reactie op het tokkengedrag van hem?
-
S@ndr@
- Zeer actief
Dat lijkt me evidentkooi schreef:S@ndr@ schreef:wat mij stoort is de enorme verspilling van belastinggeld, reputatie van BOA`s en mankracht terwijl een correct optreden alles had kunnen voorkomenPendrag schreef:Mevrouw is niet gearresteerd vanwege een drol. Ze is gearresteerd wegens tokkengedrag. Je kunt vanalles vinden van het optreden van de boa (of niet, het blijft een eenzijdig verhaal natuurlijk) maar voor de drol kreeg ze een boete. Geen arrestatie.
Want het zogenaamde tokkengedrag van mevrouw was een reactie op het tokkengedrag van hem?
-
Jonas26
- Zeer actief
Helemaal met je eensS@ndr@ schreef: wat mij stoort is de enorme verspilling van belastinggeld, reputatie van BOA`s en mankracht terwijl een correct optreden alles had kunnen voorkomen

-
Neeltje
Dan had mevrouw gewoon even haar ID moeten laten zien, klaar.S@ndr@ schreef:Dat lijkt me evidentkooi schreef:S@ndr@ schreef:wat mij stoort is de enorme verspilling van belastinggeld, reputatie van BOA`s en mankracht terwijl een correct optreden alles had kunnen voorkomenPendrag schreef:Mevrouw is niet gearresteerd vanwege een drol. Ze is gearresteerd wegens tokkengedrag. Je kunt vanalles vinden van het optreden van de boa (of niet, het blijft een eenzijdig verhaal natuurlijk) maar voor de drol kreeg ze een boete. Geen arrestatie.
Want het zogenaamde tokkengedrag van mevrouw was een reactie op het tokkengedrag van hem?het niet laten escaleren van dit soort dingen zou bij de training moeten van die BOA`s
-
S@ndr@
- Zeer actief
ja en moeten glimlachen enz....... maar goed, niet iedereen is op de wereld gezet als een soort van kudde schaap die alles zomaar pikt........ en handhavers zouden daar op bedacht moeten zijn en zich correct gedragen, ik heb t hele verhaal op fb gelezen en deze Boa heeft meer mensen op die manier behandeld..... tja ik denk als hij 8 keer in de week de politie moet bellen dat zijn carrière , snel eindig zal zijn, nemen ze maar mensen aan die wel correct kunnen zijn , scheelt klauwen met geldNeeltje schreef:
Dan had mevrouw gewoon even haar ID moeten laten zien, klaar.
-
Neeltje
Nee, en de BOA hoeft ook niet alles te pikken. Dat bedoelen we dus, er zijn mensen die denken dat ze van alles kunnen flikken, zonder ook maar een grijntje fatsoen. Als de ander zich fatsoenlijk gedraagt, hoeft er geen politie gebeld te worden.S@ndr@ schreef:ja en moeten glimlachen enz....... maar goed, niet iedereen is op de wereld gezet als een soort van kudde schaap die alles zomaar pikt........ en handhavers zouden daar op bedacht moeten zijn en zich correct gedragen, ik heb t hele verhaal op fb gelezen en deze Boa heeft meer mensen op die manier behandeld..... tja ik denk als hij 8 keer in de week de politie moet bellen dat zijn carrière , snel eindig zal zijn, nemen ze maar mensen aan die wel correct kunnen zijn , scheelt klauwen met geldNeeltje schreef:
-
S@ndr@
- Zeer actief
Een goedwillend iemand een bekeuring geven is machtsmisbruik en dan mag je BOA zijn, maar dat valt niet goed te praten, dan doe je je werk heel erg slecht.....
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
En alles wat op Facebook staat is waarS@ndr@ schreef:ja en moeten glimlachen enz....... maar goed, niet iedereen is op de wereld gezet als een soort van kudde schaap die alles zomaar pikt........ en handhavers zouden daar op bedacht moeten zijn en zich correct gedragen, ik heb t hele verhaal op fb gelezen en deze Boa heeft meer mensen op die manier behandeld..... tja ik denk als hij 8 keer in de week de politie moet bellen dat zijn carrière , snel eindig zal zijn, nemen ze maar mensen aan die wel correct kunnen zijn , scheelt klauwen met geldNeeltje schreef:

- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Nou dit dusNanna schreef:Ik wou net zeggen, die boa zal wel een dikke vette autist zijn die naar de letter leeft. Maar als je toch ziet dat iemand van goede wil is, houd je je poot niet stijf. Dan attendeer je haar gewoon even op die andere drol en is het hele leed geleden.
Dit gedoe schaar ik onder zieken en machtsmisbruik en ja, dan ontploffen mensen. Een beetje normaal doen misstaat niemand.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
S@ndr@
- Zeer actief
Nee dat zijn alleen maar leugens, dat weer iedereen,Pemba schreef:En alles wat op Facebook staat is waarS@ndr@ schreef:ja en moeten glimlachen enz....... maar goed, niet iedereen is op de wereld gezet als een soort van kudde schaap die alles zomaar pikt........ en handhavers zouden daar op bedacht moeten zijn en zich correct gedragen, ik heb t hele verhaal op fb gelezen en deze Boa heeft meer mensen op die manier behandeld..... tja ik denk als hij 8 keer in de week de politie moet bellen dat zijn carrière , snel eindig zal zijn, nemen ze maar mensen aan die wel correct kunnen zijn , scheelt klauwen met geldNeeltje schreef:
-
Jonas26
- Zeer actief
Je kletst uit je nekNeeltje schreef:
Nee, en de BOA hoeft ook niet alles te pikken. Dat bedoelen we dus, er zijn mensen die denken dat ze van alles kunnen flikken, zonder ook maar een grijntje fatsoen. Als de ander zich fatsoenlijk gedraagt, hoeft er geen politie gebeld te worden.
Die mevrouw ruimde al een drol op wat aangeeft dat ze bereid was zich aan de regels te houden.
Machtsmisbruik van de bovenste plank, van mij had hij een knal voor zijn hersenpan gekregen

-
Neeltje
Beter lezen, ze is niet aangehouden voor de drol, maar voor het NIET willen tonen van een identiteitsbewijs. En als jij hem een knal voor zijn hersens had gegeven, wat weer duidelijk toont wat voor persoon je bent, had je van mij voor een paar maanden de cel in mogen belanden. Heb je nog ergens verstand zitten????Jonas26 schreef:Je kletst uit je nekNeeltje schreef:
Nee, en de BOA hoeft ook niet alles te pikken. Dat bedoelen we dus, er zijn mensen die denken dat ze van alles kunnen flikken, zonder ook maar een grijntje fatsoen. Als de ander zich fatsoenlijk gedraagt, hoeft er geen politie gebeld te worden.![]()
Die mevrouw ruimde al een drol op wat aangeeft dat ze bereid was zich aan de regels te houden.
Machtsmisbruik van de bovenste plank, van mij had hij een knal voor zijn hersenpan gekregen
- Paisley
- Zeer actief
Achja, de wet. Die hoef je niet te pikken. Hè, die identificatie plicht is toch alleen voor illegalen?S@ndr@ schreef:ja en moeten glimlachen enz....... maar goed, niet iedereen is op de wereld gezet als een soort van kudde schaap die alles zomaar pikt........Neeltje schreef:

-
Neeltje
Echt wel.....Tara schreef:Wat stoer zeg.Jonas26 schreef: Machtsmisbruik van de bovenste plank, van mij had hij een knal voor zijn hersenpan gekregen
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Dit dus. Wat een ongelofelijk kansloos gedoe weer zeg. Het mens(er ff van uitgaande dat het grotendeels klopt) had die ene drol nog in haar handen zegNanna schreef:Moet je opletten als een kleerkast met twee pitbulls zijn honden ergens laat schijten waar het niet mag. Dan zijn de BOA's in geen vélden of wegen te bekennen![]()
En ik vind het ook prima om een terechte boete te betalen hoor, maar als ik net een drol sta op te rapen terwijl ik een andere gemist heb? Dan kon zo'n NSB'er van mij ook z'n vet krijgen. En daar ga ik graag de cel voor in.
En dit dus. Maar doorgaans hebben die BOA's een nogal zwak ruggegraatje, die weten doorgaans precies wie ze "wel" en niet aan moeten(lees kunnen) pakken*Wolf* schreef:![]()
En vooral misbruik van macht door een kansloze, laffe figuur.
Ik vind het stakkers van de bovenste plank. Ben nog geen "fatsoenlijke" tegengekomen. Stuk voor stuk allemaal van die kneuzen die thuis niks te vertellen hebben en zich helemaal "geweldig en vooral ook belangrijk" voelen. Zelfde soort figuren als zij die ineens het verkeer mogen "regelen"Cleva schreef:Ik wel en het waren altijd zielepootjes.lieke schreef: Dat er BOA's zijn die hufters zijn, geloof ik best. Ik ben ze overigens nooit tegengekomen.
Van die playmobilhoedjes met standaardzinnetjes. En inderdaad zo'n fetisjkop dat ze een keer het baasje mogen zijn.
Het is ze van harte gegund maar daarom zijn het nog wel imbecieltjes.
Zo'n kuttekop die je een boete gaat geven omdat je niet naast maar op je fiets een zebrapad oversteekt. Want zebrapaden zijn voor voetgangers.
Krijg het aan je centenbak.
Overigens vind ik onder koffer gaan om mensen te betrappen op hondenpoep net zo infantiel.
Sterker nog, als het verhaal is zoals het is had ze de ene drol nog in haar handen en dus nog helemaal geen káns gehad om de andere op te ruimen. Alleen daarom al zou je van een fatsoenlijke BOA op zijn minst verwachten dat hij haar er niet alleen op zou attenderen maar ook de káns zou geven die niet geziene drol op te ruimen!Ri@ schreef:Ja maar honden mogen daar los en ze ruimde de drol wel op. Ze had alleen de andere niet gezien. Als hij een beetje vriendelijk zou zijn in de uitoefening van z'n beroep dan had die BOA die mw even geattendeert op die andere drol zodat ze die alsnog op kon ruimen. Ik kan me voorstellen dat je uit schrik ook anders kunt reageren dan normaal en daardoor gaat schelden. Zeker omdat de hele situatie zo onredelijk is.
Had ie inderdaad kunnen doen, maar ze zijn er nu eenmaal om regels te handhaven he, en regels zijn regels ook al sta je met een warme drol in je handenS@ndr@ schreef:die BOA had ook normaal kunnen doen.......Miranda schreef:Nee, niet gaan schelden had veel leed voorkomen.
Lijkt soms niet zo, maar tóch mag ik je wel hoorNanna schreef:Ik zie het al gebeuren dat ik keurig een drol sta op te rapen met mijn gebrekkige rug en dat ik dan op de schouder wordt getikt omdat de BOA van dienst mij een bekeuring wil aansmeren vanwege een verderop per ongeluk gemiste hoop stront.
Ik vrees toch echt dat Hitler, Goering en Mengele in formatie langsvliegen en in volledig willekeurige volgorde.
Zulk gedrag van een BOA heeft helemaal niets te maken met handhaving maar alles met machtswellust. En dan kan ie hem krijgen ook. Die krijgt minstens voor 1000 euro ellende naar zijn NSBharses.
Wat is de "boete" eigenlijk voor die illegalen? Oh w8Paisley schreef:Achja, de wet. Die hoef je niet te pikken. Hè, die identificatie plicht is toch alleen voor illegalen?
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
Jonas26
- Zeer actief
Als iemand hardhandig aan mijn arm rukt zonder enige reden ja dan kan hij wat terug verwachten, heeft niets met stoer te makenNeeltje schreef:Echt wel.....Tara schreef:Wat stoer zeg.Jonas26 schreef: Machtsmisbruik van de bovenste plank, van mij had hij een knal voor zijn hersenpan gekregen
Maar ik gok erop dat dit soort types dit echt niet bij een man doen, de lafbek

- Paisley
- Zeer actief