Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De cel in om een drol
Moderator: moderatorteam
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: De cel in om een drol
En dan hoor ik af en toe mensen zeggen: Joh, het kost geen drol ...
beter niet meer zeggen 
-
Jessica3787
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Terriermixje
Ik vind het zo'n raar verhaal. Waarschijnlijk zit er nog wel een andere kant aan. En gaan lopen en trekken in zo'n situatie is gewoon oliedom.
-
*Wolf*
- Zeer actief
Er gebeuren hele enge dingen met die BOA's. Ik geloof die mevrouw direct. Het is totaal uit de hand gelopen qua 'handhaving', vooral gericht op de meest weerloze mensen die een te verwaarlozen 'vergrijp' plegen. Ik zeg: weg met die BOA's OF een veel hoger selectiecriterium invoeren. Vorig jaar hier in het park een klein meisje dat een narcis plukt, moeder kreeg hoge boete. Verder onlangs een mevrouw die haar hondje op een onschuldig plekje bijna buiten de bebouwde kom even losliet, die zeven BOA's om zich heen kreeg met een heel nare afloop voor die mevrouw (intimidatie, vernedering, noem maar op) 
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Wat een drukte en verspilling van mankracht om zoiets zeg
Ja, nee, natuurlijk mag je niet schelden, maar soms vind je iets zo oneerlijk dat er weleens wat grofs uit je mond komt. Nee, dat had
ze beter niet kunnen doen, maar wat een gezeik tegen iemand die netjes een drol opruimt en een andere heel per ongeluk niet had gezien.
Ik weet niet of het zin heeft om in beroep te gaan, want je mag niet beledigen, je mag niet weigeren je ID te laten zien (heb ik overigens nooit bij
me als ik met de hond loop) en je mag je niet verzetten.
Hoe begrijpelijk ook dat deze mevrouw over de rooie is gegaan, het mag niet en dus wordt er grof ingegrepen in zoiets, in plaats van de
echte boeven te vangen.
Maar goed, t'is de wet allemaal enzo, dus bek 'houwe' en ik vrees op de blaren zitten.
Ja, nee, natuurlijk mag je niet schelden, maar soms vind je iets zo oneerlijk dat er weleens wat grofs uit je mond komt. Nee, dat had
ze beter niet kunnen doen, maar wat een gezeik tegen iemand die netjes een drol opruimt en een andere heel per ongeluk niet had gezien.
Ik weet niet of het zin heeft om in beroep te gaan, want je mag niet beledigen, je mag niet weigeren je ID te laten zien (heb ik overigens nooit bij
me als ik met de hond loop) en je mag je niet verzetten.
Hoe begrijpelijk ook dat deze mevrouw over de rooie is gegaan, het mag niet en dus wordt er grof ingegrepen in zoiets, in plaats van de
echte boeven te vangen.
Maar goed, t'is de wet allemaal enzo, dus bek 'houwe' en ik vrees op de blaren zitten.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Zes uur cel en 500 euro boete heeft ze gekregen voor het niet legitimeren en voor belediging. Niet voor een niet geziene drol.
Veel geld en ellende voor de keuze die mevrouw maakt omdat zij vindt dat de toon en de blik van die BOA haar niet aanstaan. Staat ze vrij in natuurlijk maar moet ze achteraf ook niet lopen miepen.
Ik word zo vaak aangesproken door BOA's en vind de meesten niet leuk of sympathiek. Maar heb nog nooit bedacht om dan maar te weigeren gegevens op te geven als ze daar om vroegen of ze te gaan beledigen. Vindt het ook raar eigenlijk want je wel of niet aan de wet houden is dus afhankelijk van of de handhaver je wel of niet aanstaat
Ik houd me zo vaak niet aan de wet, rij best vaak te hard en heb mijn honden altijd loslopen, maar als ik daar een boete voor krijg baal ik als een stekker, vindt de handhaver stiekem een lul maar weet vooral dat het mijn eigen schuld is. En als ik het er echt niet mee eens ben ga ik in beroep.
Maar ga toch niet kinderachtig lopen mauwen "Nee je krijgt mijn gegevens niet" en schelden en beledigen .
Als zij vindt dat ze dat wel moet doen dan moet ze ook maar de consequenties aanvaarden en anders in beroep gaan.
Veel geld en ellende voor de keuze die mevrouw maakt omdat zij vindt dat de toon en de blik van die BOA haar niet aanstaan. Staat ze vrij in natuurlijk maar moet ze achteraf ook niet lopen miepen.
Ik word zo vaak aangesproken door BOA's en vind de meesten niet leuk of sympathiek. Maar heb nog nooit bedacht om dan maar te weigeren gegevens op te geven als ze daar om vroegen of ze te gaan beledigen. Vindt het ook raar eigenlijk want je wel of niet aan de wet houden is dus afhankelijk van of de handhaver je wel of niet aanstaat
Ik houd me zo vaak niet aan de wet, rij best vaak te hard en heb mijn honden altijd loslopen, maar als ik daar een boete voor krijg baal ik als een stekker, vindt de handhaver stiekem een lul maar weet vooral dat het mijn eigen schuld is. En als ik het er echt niet mee eens ben ga ik in beroep.
Maar ga toch niet kinderachtig lopen mauwen "Nee je krijgt mijn gegevens niet" en schelden en beledigen .
Als zij vindt dat ze dat wel moet doen dan moet ze ook maar de consequenties aanvaarden en anders in beroep gaan.
Gr. Aniek

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Dit is natuurlijk maar één kant van het verhaal en m.i. nogal gekleurd ('bekende autoritaire machtsbeluste blik in zijn ogen'
). Mevrouw was fout omdat ze weigerde zich te identificeren en als het waar is dat ze bij de arm is gegrepen, dan is de BOA fout.
Maar dan ga je niet lopen viswijven en schelden. Dan blijf je beschaafd en ga je in beroep. Zo doen we dat in dit land, netjes volgens de regels. En zonder mensen af te zeiken die hun werk doen. En had haar uiteindelijk ook zo'n € 450 gescheeld.
Die BOA doet precies waar hij/zij voor is aangesteld, nl. zorgen dat hondenpoep wordt opgeruimd en mensen aanspreken die dat niet doen.
Maar dan ga je niet lopen viswijven en schelden. Dan blijf je beschaafd en ga je in beroep. Zo doen we dat in dit land, netjes volgens de regels. En zonder mensen af te zeiken die hun werk doen. En had haar uiteindelijk ook zo'n € 450 gescheeld.
Die BOA doet precies waar hij/zij voor is aangesteld, nl. zorgen dat hondenpoep wordt opgeruimd en mensen aanspreken die dat niet doen.

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Tikten hetzelfde tegelijkertijd.Budkes schreef:Zes uur cel en 500 euro boete heeft ze gekregen voor het niet legitimeren en voor belediging. Niet voor een niet geziene drol.
Ik word zo vaak aangesproken door BOA's en vind de meesten niet leuk of sympathiek. Maar heb nog nooit bedacht om dan maar te weigeren gegevens op te geven als ze daar om vroegen of ze te gaan beledigen. Vindt het ook raar eigenlijk want je wel of niet aan de wet houden is dus afhankelijk van of de handhaver je wel of niet aanstaat![]()
Overigens, ik erger me ontzettend aan het feit dat er overal ach en wee wordt geroepen over mensen in functie die worden beledigd en bedreigd (brandweer, ambulancepersoneel, politie, etc.) en BOA's mogen dus wel worden uitgescholden en geschoffeerd? Omdat het 'nep-agenten' zijn? Of omdat 'het maar om een drol gaat'?
Kom op zeg, die mensen zijn aangesteld om de openbare orde te handhaven. Dat het niet leuk is om een boete te krijgen snap ik prima. Maar als je groot genoeg bent om de regels te overtreden en/of je als een tok te gedragen, dan ben je ook groot genoeg om de consequenties te dragen van je gedrag.

- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Slim van je om een grote bek te geven, weg willen lopen en gaan zitten uitschelden.
Zeker omdat alle boa's en politie agenten machtsbelust zijn en er op uit zijn jou dwars te zitten.
Zeker omdat alle boa's en politie agenten machtsbelust zijn en er op uit zijn jou dwars te zitten.
-
Pino01
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
BOA's zijn af en toe irritant. Laatst heeft er 1 de hele wandeling achter mij gereden in zijn auto. En toen ik weer bij huis was sprak hij mij aan (op een zeer autoritaire toon) of ik kon aantonen dat Elmo van mij is. Ik heb hem eerst vriendelijk gevraagd om zijn id en toe de vraag of hij een chipreader bij zich had? Vraag 1 kreeg ik inderdaad te zien en bij vraag 2 gaf hij als antwoord nee die heb ik niet bij me. Toen heb ik vriendelijk gevraagd of hij er 1 wilde laten komen zodat ik kon aantonen dat Elmo van mij is. Hij heeft mij een prettige dag gewenst en is weggegaan. Nu zwaait hij alleen nog maar en vervolgt zijn weg. 
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ze had de drol niet gezien, anders had ze hem wel opgeruimd. Die andere drol ruimde ze ook op, dus hij had haar ook even de kans kunnen geven om de drol op te ruimen.lieke schreef:Tikten hetzelfde tegelijkertijd.Budkes schreef:Zes uur cel en 500 euro boete heeft ze gekregen voor het niet legitimeren en voor belediging. Niet voor een niet geziene drol.
Ik word zo vaak aangesproken door BOA's en vind de meesten niet leuk of sympathiek. Maar heb nog nooit bedacht om dan maar te weigeren gegevens op te geven als ze daar om vroegen of ze te gaan beledigen. Vindt het ook raar eigenlijk want je wel of niet aan de wet houden is dus afhankelijk van of de handhaver je wel of niet aanstaat![]()
Als zij vindt dat ze dat wel moet doen dan moet ze ook maar de consequenties aanvaarden en anders in beroep gaan.![]()
Overigens, ik erger me ontzettend aan het feit dat er overal ach en wee wordt geroepen over mensen in functie die worden beledigd en bedreigd (brandweer, ambulancepersoneel, politie, etc.) en BOA's mogen dus wel worden uitgescholden en geschoffeerd? Omdat het 'nep-agenten' zijn? Of omdat 'het maar om een drol gaat'?
Kom op zeg, die mensen zijn aangesteld om de openbare orde te handhaven. Dat het niet leuk is om een boete te krijgen snap ik prima. Maar als je groot genoeg bent om de regels te overtreden en/of je als een tok te gedragen, dan ben je ook groot genoeg om de consequenties te dragen van je gedrag.
Hier werd ook iemand bekeurd waarvan de hond ergens poepte waar het niet mocht, kwamen ook meerdere boa's op af.
Maar dat er iemand keihard achter hen langs met de brommer over het voetpad reed daar deden ze niks aan. En dit heb ik zelf gezie, niet van horen zeggen.
Dus snap soms wel dat mensen pissig worden. Hij had haar ook even de tijd kunnen geven.
Dat ze bekeurd is voor schelden en haar id niet laten zien oké.
Maar iets werkt wel twee kanten op he? Een beetje begrip vanuit de boa had het ook niet laten escaleren.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Dit dus, ik ben ooit aangesproken door een boa die ''stoer'' uit zijn auto riep, en mevrouwtje wat zijn we aan het doen, WE zijn niks aan het doengonnie schreef:
Maar iets werkt wel twee kanten op he? Een beetje begrip vanuit de boa had het ook niet laten escaleren.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
mosquito1980 schreef:En dan hoor ik af en toe mensen zeggen: Joh, het kost geen drol ...beter niet meer zeggen
Weinig mensen die met een beetje macht om kunnen gaan . Niet alleen bij Boa's maar ook bij politie , achter balies , noem maar op.
Pas was ik nog getuige dat een meneer die een beetje de weg kwijt was en verschillende mensen aansprak waaronder mij en de kassa juffrouwen waar ik bij stond en eigenlijk niets kwaads of bedreigend zei of deed . Even later een politieauto die hem met grof geweld tegen de grond werkte en in de auto propte en sjorde alsof het bagage was wat geladen werd.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
voor de volle 100% mee eens. ooit een bekeuring gekregen omdat 3 van mijn 6 honden los liepen in de duinen. meneer zei dat ik in overtreding was en ik gaf hem gelijk, zonder problemen mijn idgegeven en keurig de bekeuring aan gepakt. ook zo vaak ten onrechte staande gehouden, normaal met diegene praten en accepteren hoe het is.Budkes schreef:Zes uur cel en 500 euro boete heeft ze gekregen voor het niet legitimeren en voor belediging. Niet voor een niet geziene drol.
ellen
-
Laan78
- Vaste gebruiker
Ik ook! Hij zag toch dat ze welwillend was door het oprapen van die andere drol. Hij had haar simpelweg op die andere drol kunnen wijzen en die had ze vast zonder morren opgeraapt. Dit heeft niets met orde handhaven te maken, want de orde was op dat moment helemaal niet in het geding, kom op zeg. Dit was gewoon weer op een hele simpele ordinaire manier geld binnenharken. Bah!Nanna schreef:Moet je opletten als een kleerkast met twee pitbulls zijn honden ergens laat schijten waar het niet mag. Dan zijn de BOA's in geen vélden of wegen te bekennen![]()
En ik vind het ook prima om een terechte boete te betalen hoor, maar als ik net een drol sta op te rapen terwijl ik een andere gemist heb? Dan kon zo'n NSB'er van mij ook z'n vet krijgen. En daar ga ik graag de cel voor in.
(Als dit het complete verhaal is, tenminste)
-
*Wolf*
- Zeer actief
Laan78 schreef:Ik ook! Hij zag toch dat ze welwillend was door het oprapen van die andere drol. Hij had haar simpelweg op die andere drol kunnen wijzen en die had ze vast zonder morren opgeraapt. Dit heeft niets met orde handhaven te maken, want de orde was op dat moment helemaal niet in het geding, kom op zeg. Dit was gewoon weer op een hele simpele ordinaire manier geld binnenharken. Bah!Nanna schreef:Moet je opletten als een kleerkast met twee pitbulls zijn honden ergens laat schijten waar het niet mag. Dan zijn de BOA's in geen vélden of wegen te bekennen![]()
En ik vind het ook prima om een terechte boete te betalen hoor, maar als ik net een drol sta op te rapen terwijl ik een andere gemist heb? Dan kon zo'n NSB'er van mij ook z'n vet krijgen. En daar ga ik graag de cel voor in.![]()
(Als dit het complete verhaal is, tenminste)
En vooral misbruik van macht door een kansloze, laffe figuur.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Nou ik kom regelmatig orde en handhaving tegen en ook als van Gils losloopt op de stoep, dan rijden ze mooi doorNanna schreef:Moet je opletten als een kleerkast met twee pitbulls zijn honden ergens laat schijten waar het niet mag. Dan zijn de BOA's in geen vélden of wegen te bekennen![]()
En ik vind het ook prima om een terechte boete te betalen hoor, maar als ik net een drol sta op te rapen terwijl ik een andere gemist heb? Dan kon zo'n NSB'er van mij ook z'n vet krijgen. En daar ga ik graag de cel voor in.
ik zou er ook de cel voor in gaan hoor, wel eerst even mijn hond thuis brengen graag
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Je spreekt jezelf tegen.Shiloh86 schreef:Aanhouden is hetzelfde als arresteren.
Eerder gaf je deze quote:
Ze mogen niet aanhouden. Ze mogen staande houden. En ze mogen je vastpakken als je medewerking weigert. Maar ze mogen niet aanhouden en niet arresteren."Staande houden
Daarnaast is de Boa bevoegd om personen staande te houden. Staande houden houdt in dat de Boa vraagt naar de volledige personalia (naam,adres, geboortedatum en plaats etc.) van de overtreder. Als overtreder bent u verplicht hieraan uw medewerking te verlenen. Als de Boa een overtreding constateert dan kan hij de betreffende overtreder staande houden en om een identiteitsbewijs vragen. Indien noodzakelijk is de Boa bevoegd om de overtreder vast te pakken als deze zich aan de staande houding wilt ontrekken. Het is strafbaar om u te ontrekken aan een staande houding. Afhankelijk van de overtreding en de situatie kan de Boa de politie inschakelen om de overtreder daadwerkelijk aan te houden."
Ik geloof dit verhaal ook, als ik zie hoe veel BOA's doorslaan in hun "macht." Triest.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Vooropgesteld dat ik nooit scheld tegen die lui, maar ik acht de kans dat het eikels zijn die bijpassend gedrag laten zien best groot.lieke schreef: Omdat het 'nep-agenten' zijn? Of omdat 'het maar om een drol gaat'?
Kom op zeg, die mensen zijn aangesteld om de openbare orde te handhaven.
Ik word hier regelmatig aangesproken door BOA's en het kan echt nooit normaal.
"Mevrouwtje" is nog de meest beschaafd variant, "Yo!" heb ik ook al meegemaakt.
Gewoon klemgereden worden gebeurt soms ook.
Goedemiddag mevrouw vind ik een goeie opening persoonlijk, maar die heb ik nog niet meegemaakt.
En dat vind ik dus een beetje raar.
-
Rocco
- Zeer actief
Typerend verhaal in wat voor land we inmiddels leven wat een verspil van geld en mankracht, dat geld kunnen ze wel beter
investeren bij de politie pure verkwisting door zo,n lul hannes van een BOA man man man ik zou me kapot schamen als kerel.
Geen wonder dat ze geen gezag meer hebben bij het volk om zulke achterlijke acties .
investeren bij de politie pure verkwisting door zo,n lul hannes van een BOA man man man ik zou me kapot schamen als kerel.
Geen wonder dat ze geen gezag meer hebben bij het volk om zulke achterlijke acties .
- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Ik spreek mezelf niet tegen, ik heb mezelf gecorrigeerd. De website politie.nl zegt letterlijk dat ze dus wél mogen aanhouden.Marjoleine schreef:Je spreekt jezelf tegen.Shiloh86 schreef:Aanhouden is hetzelfde als arresteren.
Eerder gaf je deze quote:Ze mogen niet aanhouden. Ze mogen staande houden. En ze mogen je vastpakken als je medewerking weigert. Maar ze mogen niet aanhouden en niet arresteren."Staande houden
Daarnaast is de Boa bevoegd om personen staande te houden. Staande houden houdt in dat de Boa vraagt naar de volledige personalia (naam,adres, geboortedatum en plaats etc.) van de overtreder. Als overtreder bent u verplicht hieraan uw medewerking te verlenen. Als de Boa een overtreding constateert dan kan hij de betreffende overtreder staande houden en om een identiteitsbewijs vragen. Indien noodzakelijk is de Boa bevoegd om de overtreder vast te pakken als deze zich aan de staande houding wilt ontrekken. Het is strafbaar om u te ontrekken aan een staande houding. Afhankelijk van de overtreding en de situatie kan de Boa de politie inschakelen om de overtreder daadwerkelijk aan te houden."
Ik geloof dit verhaal ook, als ik zie hoe veel BOA's doorslaan in hun "macht." Triest.
De officiële website van de politie geloof ik toch het beste in deze.

-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Ja joh, met die terroristische aanslagen van de laatste tijd hè, met een bloedig spoor van kapotte mensenlichamen, is het inderdaad van het UITERSTE belang voor de lokale orde en VEILIGHEID om iemand met een vers drol nog in de handen, stevig aan te pakken voor een drol die uit het zicht gelegd is, waar diegene nog niet de kans voor heeft gehad om die zelfs maar op te merken. Hoe háált ze het in haar hoofd om daar kwaad om te worden? Was ik die boa geweest, dan had ik haar middels de halsgreep gewurgd hoor. 6 uur cel, het is een schande waar mensen vandaag de dag mee weg denken te komen. Nogal een voorbeeld zeg, voor haar kleinkinderen.Shiloh86 schreef:Blijkbaar mogen ze dat wel.
Van politie.nl
Buitengewoon opsporingsambtenaren helpen mee met toezicht houden op de lokale orde en veiligheid. Zij controleren of mensen zich aan de regels houden en geen overtredingen begaan, zoals fout parkeren of milieuregels overtreden. Zij mogen verdachten aanhouden en boetes uitschrijven.
Aanhouden is hetzelfde als arresteren.
Kortom, behalve een overijverige kwal zijn heeft die BOA niks verkeerd gedaan. Itt die mevrouw, die dus allerlei overtredingen heeft begaan.
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
S@ndr@ schreef:Nou ik kom regelmatig orde en handhaving tegen en ook als van Gils losloopt op de stoep, dan rijden ze mooi doorNanna schreef:Moet je opletten als een kleerkast met twee pitbulls zijn honden ergens laat schijten waar het niet mag. Dan zijn de BOA's in geen vélden of wegen te bekennen![]()
En ik vind het ook prima om een terechte boete te betalen hoor, maar als ik net een drol sta op te rapen terwijl ik een andere gemist heb? Dan kon zo'n NSB'er van mij ook z'n vet krijgen. En daar ga ik graag de cel voor in.en ikkes zijn geen kleerkast, misschien een ma Tokkie dat kan wel,
....
ik zou er ook de cel voor in gaan hoor, wel eerst even mijn hond thuis brengen graag
-
Neeltje
Daarom worden hier BOA's voor ingezet en niet de politie omdat die inderdaad belangrijker werk hebben te doen. De man doet gewoon zijn werk, klaar. Dat die vrouw zich niet fatsoenlijk kan gedragen jammer, dan zul je daarvoor de gevolgen maar moeten accepteren. Ze wordt niet aangehouden voor de drol, maar omdat ze haar ID niet WIL laten zien. En zich gedraagt als een viswijf. Met een 'oh dank je, ik ruim het meteen op' als antwoord op zijn opmerking over de extra drol, was het waarschijnlijk klaar geweest.kooi schreef:Ja joh, met die terroristische aanslagen van de laatste tijd hè, met een bloedig spoor van kapotte mensenlichamen, is het inderdaad van het UITERSTE belang voor de lokale orde en VEILIGHEID om iemand met een vers drol nog in de handen, stevig aan te pakken voor een drol die uit het zicht gelegd is, waar diegene nog niet de kans voor heeft gehad om die zelfs maar op te merken. Hoe háált ze het in haar hoofd om daar kwaad om te worden? Was ik die boa geweest, dan had ik haar middels de halsgreep gewurgd hoor. 6 uur cel, het is een schande waar mensen vandaag de dag mee weg denken te komen. Nogal een voorbeeld zeg, voor haar kleinkinderen.Shiloh86 schreef:Blijkbaar mogen ze dat wel.
Van politie.nl
Buitengewoon opsporingsambtenaren helpen mee met toezicht houden op de lokale orde en veiligheid. Zij controleren of mensen zich aan de regels houden en geen overtredingen begaan, zoals fout parkeren of milieuregels overtreden. Zij mogen verdachten aanhouden en boetes uitschrijven.
Kortom, behalve een overijverige kwal zijn heeft die BOA niks verkeerd gedaan. Itt die mevrouw, die dus allerlei overtredingen heeft begaan.Wat heeft díe vrouw een overtredingen begaan zeg, om te janken is het.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Je vangt inderdaad meer vliegen met stroop dan met azijn.Neeltje schreef:Daarom worden hier BOA's voor ingezet en niet de politie omdat die inderdaad belangrijker werk hebben te doen. De man doet gewoon zijn werk, klaar. Dat die vrouw zich niet fatsoenlijk kan gedragen jammer, dan zul je daarvoor de gevolgen maar moeten accepteren. Ze wordt niet aangehouden voor de drol, maar omdat ze haar ID niet WIL laten zien. En zich gedraagt als een viswijf. Met een 'oh dank je, ik ruim het meteen op' als antwoord op zijn opmerking over de extra drol, was het waarschijnlijk klaar geweest.kooi schreef:Ja joh, met die terroristische aanslagen van de laatste tijd hè, met een bloedig spoor van kapotte mensenlichamen, is het inderdaad van het UITERSTE belang voor de lokale orde en VEILIGHEID om iemand met een vers drol nog in de handen, stevig aan te pakken voor een drol die uit het zicht gelegd is, waar diegene nog niet de kans voor heeft gehad om die zelfs maar op te merken. Hoe háált ze het in haar hoofd om daar kwaad om te worden? Was ik die boa geweest, dan had ik haar middels de halsgreep gewurgd hoor. 6 uur cel, het is een schande waar mensen vandaag de dag mee weg denken te komen. Nogal een voorbeeld zeg, voor haar kleinkinderen.Shiloh86 schreef:Blijkbaar mogen ze dat wel.
Van politie.nl
Kortom, behalve een overijverige kwal zijn heeft die BOA niks verkeerd gedaan. Itt die mevrouw, die dus allerlei overtredingen heeft begaan.Wat heeft díe vrouw een overtredingen begaan zeg, om te janken is het.
-
*Wolf*
- Zeer actief
Zo dan, een beetje relativeren kan geen kwaadkooi schreef:Ja joh, met die terroristische aanslagen van de laatste tijd hè, met een bloedig spoor van kapotte mensenlichamen, is het inderdaad van het UITERSTE belang voor de lokale orde en VEILIGHEID om iemand met een vers drol nog in de handen, stevig aan te pakken voor een drol die uit het zicht gelegd is, waar diegene nog niet de kans voor heeft gehad om die zelfs maar op te merken. Hoe háált ze het in haar hoofd om daar kwaad om te worden? Was ik die boa geweest, dan had ik haar middels de halsgreep gewurgd hoor. 6 uur cel, het is een schande waar mensen vandaag de dag mee weg denken te komen. Nogal een voorbeeld zeg, voor haar kleinkinderen.Shiloh86 schreef:Blijkbaar mogen ze dat wel.
Van politie.nl
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Willen we minder schofterig gedrag naar ordehandhavers en hulpverleners, dan moet je het kleinste sputter gewoon de kop indrukken. Gelijk heeft die BOA. Een hond corrigeer je ook te laat als ie al achter de kat aan door de wijk vliegt, maar die moet je corrigeren als ie alleen maar kijkt.
Dus ja, het is belangrijk dat je mensen bijdehand gedrag niet toestaat naar ordehandhaving. Hoe haal je het in je hoofd om je niet te willen identificeren naar een BOA. Dan vraag je er gewoon om.
Het drollenvrouwtje geeft zelf al aan dat ze er geen liefelijke taal bij gebruikte. Ga je mond spoelen, viswijf.
Als je het niet eens bent met de bekeuring, wens je dat pionnetje een fijne dag en ga je die bekeuring aanvechten.
Hem bekogelen met tokkie-praat heb je alleen jezelf mee.
Dus ja, het is belangrijk dat je mensen bijdehand gedrag niet toestaat naar ordehandhaving. Hoe haal je het in je hoofd om je niet te willen identificeren naar een BOA. Dan vraag je er gewoon om.
Het drollenvrouwtje geeft zelf al aan dat ze er geen liefelijke taal bij gebruikte. Ga je mond spoelen, viswijf.
Hem bekogelen met tokkie-praat heb je alleen jezelf mee.
Laatst gewijzigd door Paisley op 22 jan 2017 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Nou, die BOA begon anders gelijk te roepen dat ze een bekeuring kreeg. Dan zou ik denk ik ook wel pissig worden. Zeker omdat hij had gezien dat ze de ene drol wel opraapte, dan had hij kunnen weten dat ze die drol ook wel op zou ruimen nadat hij haar er opmerkzaam op maakte. Hij had haar eerst even de kans kunnen geven om de drol op te ruimen, inplaats gelijk met zijn bonnenboekje te zwaaien.Neeltje schreef:Daarom worden hier BOA's voor ingezet en niet de politie omdat die inderdaad belangrijker werk hebben te doen. De man doet gewoon zijn werk, klaar. Dat die vrouw zich niet fatsoenlijk kan gedragen jammer, dan zul je daarvoor de gevolgen maar moeten accepteren. Ze wordt niet aangehouden voor de drol, maar omdat ze haar ID niet WIL laten zien. En zich gedraagt als een viswijf. Met een 'oh dank je, ik ruim het meteen op' als antwoord op zijn opmerking over de extra drol, was het waarschijnlijk klaar geweest.kooi schreef:Ja joh, met die terroristische aanslagen van de laatste tijd hè, met een bloedig spoor van kapotte mensenlichamen, is het inderdaad van het UITERSTE belang voor de lokale orde en VEILIGHEID om iemand met een vers drol nog in de handen, stevig aan te pakken voor een drol die uit het zicht gelegd is, waar diegene nog niet de kans voor heeft gehad om die zelfs maar op te merken. Hoe háált ze het in haar hoofd om daar kwaad om te worden? Was ik die boa geweest, dan had ik haar middels de halsgreep gewurgd hoor. 6 uur cel, het is een schande waar mensen vandaag de dag mee weg denken te komen. Nogal een voorbeeld zeg, voor haar kleinkinderen.Shiloh86 schreef:Blijkbaar mogen ze dat wel.
Van politie.nl
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Dat zeg ik allemaal niet. Ik zeg alleen dat hij niks heeft gedaan wat hij niet mocht en zij wel. Strikt gezien. Dat het een ongelofelijke kwal is heb ik ook al 6 keer gezegd, dus dat hoef je mij niet wijs te maken.kooi schreef:Ja joh, met die terroristische aanslagen van de laatste tijd hè, met een bloedig spoor van kapotte mensenlichamen, is het inderdaad van het UITERSTE belang voor de lokale orde en VEILIGHEID om iemand met een vers drol nog in de handen, stevig aan te pakken voor een drol die uit het zicht gelegd is, waar diegene nog niet de kans voor heeft gehad om die zelfs maar op te merken. Hoe háált ze het in haar hoofd om daar kwaad om te worden? Was ik die boa geweest, dan had ik haar middels de halsgreep gewurgd hoor. 6 uur cel, het is een schande waar mensen vandaag de dag mee weg denken te komen. Nogal een voorbeeld zeg, voor haar kleinkinderen.Shiloh86 schreef:Blijkbaar mogen ze dat wel.
Van politie.nl

-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Nee, die man deed niet gewoon zijn werk, die man maakte op een walgelijke manier misbruik van zijn machtspositie. Het zijn sterke schouders die de weelde kunnen dragen blijkt maar weer. Hij werpt de eerste steen door zich zelf onfatsoenlijk op te stellen door te veronderstellen dat die mevrouw kennelijk ogen in haar achterhoofd moet hebben en een paar extra armen en benen om twee drollen tegelijkertijd op te merken én op te ruimen. Hij provoceert haar en als dat inderdaad de gewenste weerstand opwekt, dan maar met groot vertoon van macht zo'n vrouw arresteren en zes uur vast zetten.Neeltje schreef:Daarom worden hier BOA's voor ingezet en niet de politie omdat die inderdaad belangrijker werk hebben te doen. De man doet gewoon zijn werk, klaar. Dat die vrouw zich niet fatsoenlijk kan gedragen jammer, dan zul je daarvoor de gevolgen maar moeten accepteren. Ze wordt niet aangehouden voor de drol, maar omdat ze haar ID niet WIL laten zien. En zich gedraagt als een viswijf. Met een 'oh dank je, ik ruim het meteen op' als antwoord op zijn opmerking over de extra drol, was het waarschijnlijk klaar geweest.kooi schreef:Ja joh, met die terroristische aanslagen van de laatste tijd hè, met een bloedig spoor van kapotte mensenlichamen, is het inderdaad van het UITERSTE belang voor de lokale orde en VEILIGHEID om iemand met een vers drol nog in de handen, stevig aan te pakken voor een drol die uit het zicht gelegd is, waar diegene nog niet de kans voor heeft gehad om die zelfs maar op te merken. Hoe háált ze het in haar hoofd om daar kwaad om te worden? Was ik die boa geweest, dan had ik haar middels de halsgreep gewurgd hoor. 6 uur cel, het is een schande waar mensen vandaag de dag mee weg denken te komen. Nogal een voorbeeld zeg, voor haar kleinkinderen.Shiloh86 schreef:Blijkbaar mogen ze dat wel.
Van politie.nl
Je moet wel haast een heilige zijn of een heel erg mak schaap om zo'n behandeling langs je heen te laten glijden. Die man is een treiterbak, zal thuis wel onder de plak zitten bij vrouw en kinderen en zijn eigen hond verrot schoppen.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
... volgens het drollenmevrouwtje.kooi schreef: Nee, die man deed niet gewoon zijn werk, die man maakte op een walgelijke manier misbruik van zijn machtspositie.
Die "machtsbeluste boa" zou ook zomaar kunnen vinden dat het drollenmevrouwtje misbruikt maakt van haar slachtofferpositie, door niet aan dr identificatie plicht te voldoen en een ambtenaar in functie voor rotte vis uit te maken.