Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe snel ga je naar een dierenarts

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

HestaS
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Hoe snel ga je naar een dierenarts

Ongelezen bericht door HestaS »

Ik ga niet zo snel naar de dierenarts. Voor inentingen of hardnekkige kwalen. Maar heb bij een manke hond (onze vorige kruising bobtail/riesensnautzer) Van alles uit de haren tussen de tenen verwijdert van doorns en ijs tot kauwgum. Heb zelfs bijtwonden s'avonds laat staan uitspoelen en verbinden. Omdat er geen ontsteking ontstond nooit naar de dierenarts geweest.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Als ik ga, is het omdat het nodig is. ben er al veel geweest trouwens :ugh: de keren dat ik geweest ben, is het steevast op operatie of lange revalidatie uitgedraaid.

Ik zie liever open wondes, dan 'een beetje mank'. Open wondes kan ik wel zelf behandelen of aankijken, tenzij het echt goed moet genaaid worden. Een beetje mank of een beetje 'down' zijn, is hier al altijd slecht nieuws geweest :ugh:

Ds was eens een beetje minder als gewoon, bleek een BMO te hebben.
terwijl mijn paard eens een centimeters groot gat in zijn schouder had, dat gewoon met honingzalf genezen is :lol1: (toen hij eens een 'beetje minder' at, bleek hij 2 gebroken kiezen te hebben, volledig wortels kapot, meerdere dagen opgenomen geweest in dierenkliniek toen (incl. opbellen DA omdat hij op een expressweg besloot de trailer open te stampen, vader van DA is toen fameus gestampt geweest, wekenlang gesukkeld met zijn been :schrik: )) Dus ik heb liever bloederige, open wondes, dan 'een beetje' van dit of dat :engel:
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Niet snel en dan ben ik het ook nog wel eens niet met ze eens, maar we komen er niet vaak :wink:

Madam had een keer een afgescheurde nagel en durfde hem er zelf niet af te halen en toen :idea: balletje gooien en na 2 keer gooien was de nagel eraf, beetje van maggi en van jezelf :mrgreen:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Toen ik Gol net had als eerste hond was ik vreselijk overbezorgd. Voor elke dwarse scheet stond ik bij de dierenarts en af en toe leverde dat hilarische taferelen op, zoals de keer dat ik dacht dat Gol haar vulva had stukgelikt omdat het zo rood zag. Er was helemaal niks aan de hand en de dierenarts vouwde zo die fluf open om mij een lesje hondenanatomie te geven, zo hoorde dus een hondenvulva eruit te zien. Wist ik veel :LOL:
Gelukkig leer je met de jaren :mrgreen:
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ik ga niet snel, maar kom er stiekem toch vrij vaak :roll: Roedeltje kneuzen hier.
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Ik ben degene die al gauw naar de DA wil.
Man Peter is daar veel kalmer in.
Nu madam zo oud is ben ik er ook wat terughoudender in geworden anders kunnen we wel een kamer gaan huren bij de da.
We tillen haar het huis uit en in en voor het hoestje krijgt ze tijmsiroop waar ze overigens stapelgek op is.
Zolang het ouwe wijf nog vrij opgewekt door het leven schommelt vind ik het allemaal best.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”