Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lotgering en wantoestanden?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Lotgering en wantoestanden?

Ongelezen bericht door Lothian »

Veehouder in Abcoude bestraft voor wantoestanden

Geplaatst op: 16 januari 2017

De boerderij van Martinus L. in Abcoude was een puinhoop en er is geen enkele hoop op verbetering. Dat stelde de officier van justitie in Utrecht op de zitting van de politierechter waar de 57-jarige L. en zijn bedrijf terecht moesten staan.

De rechter legde L. persoonlijk een werkstraf van 60 uur op. Het bedrijf moet 7500 euro boete betalen waarvan 5000 euro voorwaardelijk. Als L. opnieuw wordt betrapt, wordt zijn bedrijf stilgelegd en ook mag hij een half jaar het beroep van veehouder niet uitoefenen.

Opgedroogde hondenpoep

Er stond al en forse lijst veroordelingen op het strafblad van het bedrijf dat vers vlees voor honden en katten levert. De gemeente trad anderhalf half jaar geleden al op. De dieren hadden geen droge plek om te slapen. De beesten zaten onder de opgedroogde poep. En de hekken waren zo gevaarlijk dat de dieren zich eraan konden verwonden. De gemeente had al een boete opgelegd. Toch troffen inspecteurs en dierenartsen een jaar geleden weer een puinhoop aan. De inspectie zette mensen aan het werk die de boel schoonmaakten. Maar ook daarna ging het weer mis.

Ziektekiemen

De 57-jarige L. verschool zich achter zijn personeel dat er een puinhoop van had gemaakt. Hij was zelf ziek geworden en hij had op zijn bedrijf in Abcoude last van overstromingen. Hij vertelde dat hij met zijn dieren niets goeds in de zin had. Dat geloofde de officier ook wel, maar zij vond ook dat L. niet inzag dat hij iets verkeerd deed. De dieren kunnen gevaarlijke ziektekiemen verspreiden, benadrukte de officier. Daarom eiste zij nu ook een voorwaardelijke stillegging van het bedrijf. De advocaat van de veehouder vond die eisen zwaar overdreven. L. kan beter in zijn bedrijf de boel opruimen dan een werkstraf uitvoeren vond de advocaat. Maar de rechter nam de eisen bijna helemaal over.
Bron

:80:

Ik moest hier wel een beetje om lachen:
Hij vertelde dat hij met zijn dieren niets goeds in de zin had. Dat geloofde de officier ook wel

Arme dieren.
Afbeelding
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Re: Lotgering en wantoestanden?

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

O jee, niet zo mooi! Misschien moet ik toch een alternatief gaan zoeken dan lotgering. Heb niet zoveel zin om voer af te nemen van iemand die niet goed voor zijn beesten zorgt!
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Stiekem ook het zinnetje wat ik er meteen uit plukte toen ik t op FB zag. Hij had niets goeds in de zin, nee dat blijkt :+

Maargoed, beroerde situatie, arme dieren.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Ik ben ook overgestapt op ander voer. Waar rook is, is vuur.
Over het vlees zelf geen klagen, laatste leveringen vond ik het wel erg snel verkleuren, dat wel. Maar de honden maakten daar niets van.

Ze staan nu op Go Will, heel goede service met nauw contact met diegene die het maken en die luisteren ook naar vragen/opmerkingen, dus nog zo fijn
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Ik kocht af en toe wat lotgering voor mijn jongste hond, maar dat doe ik nu dus niet meer :ugh:
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

De boerderij waar Tim woont was inderdaad een zeer grote puinhoop, de koeien stonden er niet zo fijn bij. Neemt niet weg dat ze het afgelopen jaar al flink aan het klussen zijn geweest om de dingen te verbeteren.
Ik hoop echt dat het Tim lukt om alles weer op de rit te krijgen.

Even een kleine kanttekening dat het veehoudersbedrijf los staat van de KVV, die wordt geproduceerd in Zaandam en mocht je er je vraagtekens bij hebben zijn ze meer dan bereid een rondleiding te geven.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

:(
mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel

Ongelezen bericht door mim »

Er is idd het één en ander opgeknapt, maar het blijft een puinhoop....
Dat de dieren zo verwaarloosd waren wist ik eigenlijk niet maar ik kijk er ook niet echt van op.
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

alinelaila schreef:
Laura84 schreef: Even een kleine kanttekening dat het veehoudersbedrijf los staat van de KVV, die wordt geproduceerd in Zaandam en mocht je er je vraagtekens bij hebben zijn ze meer dan bereid een rondleiding te geven.
Ja maar goed, ze gebruiken toch dat vee van die boerderij om de lotgering te maken?
Dat weet ik niet, als ik kijk hoeveel vee er staat (wat ik zag in de stallen), is dat echt veel te weinig voor het geen wat ze produceren in Zaandam.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Het gaat hun gewoon om geld verdienen en niet om dierenwelzijn...
Ze verkopen je ook rustig rot vlees, en halen hun schouders op als je hond er ziek van wordt. Dat boeit hen niet.
Dus dit verbaasd mij niets nee... helaas.
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

alinelaila schreef:
Laura84 schreef: Even een kleine kanttekening dat het veehoudersbedrijf los staat van de KVV, die wordt geproduceerd in Zaandam en mocht je er je vraagtekens bij hebben zijn ze meer dan bereid een rondleiding te geven.
Ja maar goed, ze gebruiken toch dat vee van die boerderij om de lotgering te maken?
Nee. A. Kunnen ze bij lange na niet aan de vraag voldoen met die paar koeien en B. Komt al t nederlandse vlees bijna uit t buitenland omdat t veel goedkoper is om t te importeren. Zowel voor ons als kvv. Heb zelf bij een slachthuis gewerkt bijna alles is voor de export.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Lothian schreef:Ik moest hier wel een beetje om lachen:
Hij vertelde dat hij met zijn dieren niets goeds in de zin had. Dat geloofde de officier ook wel

Arme dieren.
Dat is natuurlijk een typo. De officier was om deze reden mild.
Het woordje "dan" hoort er tussen.
En als je de quote volledig had gemaakt is dat ook duidelijk: Dat geloofde de officier ook wel, maar zij vond ook dat L. niet inzag dat hij iets verkeerd deed.

Je kan veel van hem zeggen maar hij heeft inderdaad niets dan goeds in de zin met zijn dieren.
Ik ben er echt nooit onaardig te woord gestaan en ik heb er ook nooit slecht vlees vandaan gehad.
Vlees dat niet verkleurt is trouwens pas echt raar, vlees hóórt te verkleuren. Anders zit er chemische zooi in.

ik vind het triest, het groeit hem boven het hoofd.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

maart schreef: erg snel verkleuren,
Even letten op de woorden voor verkleuren :roll:
Ik weet prima hoe vlees er dient uit te zien.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Marjoleine schreef:

Arme dieren.
En als je de quote volledig had gemaakt is dat ook duidelijk: Dat geloofde de officier ook wel, maar zij vond ook dat L. niet inzag dat hij iets verkeerd deed.
Ja, hehe :Q:
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Ik ken maar weinig ondernemers die in twee verschillende bedrijven verschillende kwaliteitseisen hebben. Doorgaans streven ze altijd/overal hetzelfde doel na. En als je hygiëne bij je vee niet belangrijk vindt kan ik me niet voorstellen dat dat ergens anders wel zo is.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Lothian schreef:
Marjoleine schreef:

Arme dieren.
Ja, hehe :Q:
Je wilt niet weten hoeveel mensen dat niet doorhebben ;)

Afbeelding

SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

sjaak-k schreef:Ik ken maar weinig ondernemers die in twee verschillende bedrijven verschillende kwaliteitseisen hebben. Doorgaans streven ze altijd/overal hetzelfde doel na. En als je hygiëne bij je vee niet belangrijk vindt kan ik me niet voorstellen dat dat ergens anders wel zo is.
Dit dus. Hoewel ik altijd tevreden ben geweest over het vlees maakt zo'n bericht wel dat ik daar ook een stuk minder vertrouwen in heb. Die lage prijs moet toch ergens vandaan komen....
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

SuzieC1970 schreef:
sjaak-k schreef:Ik ken maar weinig ondernemers die in twee verschillende bedrijven verschillende kwaliteitseisen hebben. Doorgaans streven ze altijd/overal hetzelfde doel na. En als je hygiëne bij je vee niet belangrijk vindt kan ik me niet voorstellen dat dat ergens anders wel zo is.
Dit dus. Hoewel ik altijd tevreden ben geweest over het vlees maakt zo'n bericht wel dat ik daar ook een stuk minder vertrouwen in heb. Die lage prijs moet toch ergens vandaan komen....
Er zijn bedrijven waar de prijs vergelijkbaar is. Die worden niet met wantrouwen bekeken. Dat is best raar eigenlijk.

Afbeelding

Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Marjoleine schreef:
SuzieC1970 schreef:
Er zijn bedrijven waar de prijs vergelijkbaar is. Die worden niet met wantrouwen bekeken. Dat is best raar eigenlijk.
Worden die ook gecontroleerd?

Ik weet wel, dat is al lang geleden, dat hij een aantal honden had/heeft.
Ik hoop maar dat daar beter voor gezorgd wordt/werd
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Marjoleine schreef:
SuzieC1970 schreef:

Ik weet wel, dat is al lang geleden, dat hij een aantal honden had/heeft.
Ik hoop maar dat daar beter voor gezorgd wordt/werd
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Demi schreef:
Marjoleine schreef:Er zijn bedrijven waar de prijs vergelijkbaar is. Die worden niet met wantrouwen bekeken. Dat is best raar eigenlijk.
Ik heb het drie keer gelezen maar ik begrijp niet wat je bedoelt.
Alle bedrijven die voeding van welke aard ook produceren worden toch gecontroleerd?

Ik heb mijn horecapapieren en die eisen zijn torenhoog, en dat wordt allemaal gecheckt. Ik weet niet beter dan dat geldt voor alle bedrijven die welke soort waar ook maken en zeker voedingswaren, ook voor dieren.
Iets met volksgezondheid ;)

Afbeelding

kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Ik denk dat Demi bedoelt of die ook in opspraak zijn vanwege verwaarloosde dieren.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

kipo schreef:Ik denk dat Demi bedoelt of die ook in opspraak zijn vanwege verwaarloosde dieren.
Oh.
Het ging erom dat mensen Lotgering wantrouwen vanwege de prijzen.
Maar er zijn er meer die zulke prijzen hebben, waarom is bij hen dan de prijs opeens een gevalletje "zie je wel" en bij de anderen niet?
Dat bedoelde ik in elk geval. Niet logisch.

Afbeelding

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Die meneer heeft een vleesverwerking bedrijf en thuis een hobby boerderij met flink wat honden heb ik begrepen.?
En op zijn hobbyboerderij thuis daar gaat het over.?
Zo'n inspecteur of wat dan ook neemt wel zijn eigen prive mening mee bij zo'n controle natuurlijk.

Bij de meeste boerderijen word het al snel een stront zooi , natte bende van modder en drek wat die beesten meelopen de stal of melkstraat in.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Die meneer heeft een vleesverwerking bedrijf en thuis een hobby boerderij met flink wat honden heb ik begrepen.?
Zo'n inspecteur of wat dan ook neemt wel zijn eigen prive mening mee bij zo'n controle natuurlijk.

Bij de meeste boerderijen word het al snel een stront zooi , natte bende van modder en drek wat die beesten meelopen de stal of melkstraat in.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Sassy »

SuzieC1970 schreef:
Nu ja, ik heb ook al eens van een biologisch bedrijf totaal verrot vlees geleverd gekregen.
Dat viel in een heel andere prijscategorie.

Ik wil verder ook geen waardeoordeel over Lotgering (of welke kvv fabrikant dan ook) vellen.
Maar zijn eigen honden zien er op de filmpjes die op internet staan goed uit :U:

Ik hoeverre de berichtgeving dan ook helemaal juist is weet ik niet, kan ik niet over oordelen.
Afbeelding
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

bouvierpoedel schreef:Die meneer heeft een vleesverwerking bedrijf en thuis een hobby boerderij met flink wat honden heb ik begrepen.?

In het bericht staat dat het om beide gaat. En ook dit: "Er stond al een forse lijst veroordelingen op het strafblad van het bedrijf dat vers vlees voor honden en katten levert." Hij heeft zelf een taakstraf gekregen en het bedrijf een boete.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Maar er zijn mensen die navraag gedaan hebben (ik niet) en het antw is dat t alleen voor Abcoude geldt. De kvv (zaandam) staat er compleet buiten is een apart bedrijf wat er niets mee te maken heeft.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”