Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tips toedienen oor pipet.
Moderator: moderatorteam
- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
- Aantal honden: 1
Tips toedienen oor pipet.
Vandaag met Duke bij de dierenarts geweest. Hij hield de laatste dagen regelmatig zijn oor wat scheef en schudde regelmatig met zijn hoofd.
De dierenarts kon redelijk in zijn oor kijken, al vond Duke het duidelijk niet leuk. Het was flink vies met oorsmeer en best wel rood, maar niet overduidelijk ontstoken.
Hij heeft een oorreiniger in pipet vorm en een oorzalf meegegeven, beide moet ik 7 dagen 1 keer per dag toedienen.
Ik heb hem net de eerste pipet toegediend en hij vind het ècht NIET LEUK. Hij gaat in verzet en wil wèg wèg wèg.
Met veel moeite is het gelukt, maar zie er wel tegenop als dit dagelijks een gevecht gaat worden die het vertrouwen over en weer niet ten goede komt.
Misschien heeft iemand hier tips over hoe het beste aan te pakken.
De dierenarts kon redelijk in zijn oor kijken, al vond Duke het duidelijk niet leuk. Het was flink vies met oorsmeer en best wel rood, maar niet overduidelijk ontstoken.
Hij heeft een oorreiniger in pipet vorm en een oorzalf meegegeven, beide moet ik 7 dagen 1 keer per dag toedienen.
Ik heb hem net de eerste pipet toegediend en hij vind het ècht NIET LEUK. Hij gaat in verzet en wil wèg wèg wèg.
Met veel moeite is het gelukt, maar zie er wel tegenop als dit dagelijks een gevecht gaat worden die het vertrouwen over en weer niet ten goede komt.
Misschien heeft iemand hier tips over hoe het beste aan te pakken.

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Re: Tips toedienen oor pipet.
Ik ga zitten, hond tussen mijn knieën met zijn rug naar me toe.
Met 1 hand de flapper omhoog houden en met de ander druppelen.

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Zo doe ik het ook, maar ik heb er wel een soort 'commando' van gemaakt zodat Gol precies weet wat ik ga doen en dat ze daarna ontzettend veel lekkers krijgt. Maar dan ook écht lekkere dingen die ze anders nooit krijgt.Pemba schreef:Ik ga zitten, hond tussen mijn knieën met zijn rug naar me toe.
Ik leg eerst alles klaar, de watten, het lekkers en de pipet. Daarna laat ik het pipet zien en zeg dan 'we gaan je oortjes doen'. Ik ga dan op mijn knieën zitten, schuif Gol tussen mijn benen met haar rug naar me toe, met één hand omarmen/ oor omhoog houden en met de andere hand druppelen. Het pipet ingeknepen weer uit het oor halen (anders zuig je het spul er weer uit en het maakt een rotgeluid) en dichthouden met de watten. Even goed inmasseren en dan de hond vrijlaten en laten schudden.
En dan is het feest!
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Iets héél lekkers (stuk kaas of zo) voor z'n neus houden en onder het kirren van kijk eens dat is voor jou, met je andere hand snel een pipet in het prikoor leegknijpen. Teckels wikkel ik in een grote handdoek indien nodig maar daar heb je weinig aan 

- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Ik doe het bijna hetzelfde. Eerst alle spullen klaarleggen. Dan zelf gaan staan met benen uit elkaar, roep hond 'tussen' zodat ze van achteren tussen m'n benen komt zitten. Vervolgens houd ik met m'n stomp de flapper omhoog (tegen m'n been geklemd, jij kunt het oor vast gewoon met je ene hand vasthouden) en doe met m'n linkerhand de druppels in de flapper. Was/is bij al m'n borders de handigste manier.Pemba schreef:Ik ga zitten, hond tussen mijn knieën met zijn rug naar me toe.
- Shiloh86
- Zeer actief
Ik heb net geprobeerd voor het zalfje. Maar het gaat gewoon ECHT NIET lukken. Hij wil gewoon echt niet.

- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Hij heeft niks te willen helaas.
Het is iets wat moet en daar valt geen discussie over te hebben.
Shib wilde in het begin zn pillen ook niet slikken, die heb ik bibberend achter de bank vandaan moeten plukken.
Zodra het klaar is, is het de allerliefste hond van de wereld en keijgt hij 100.000 koekjes en lekkers, maar dit pilletje/zalfje wat dan ook gaat gewoon nu gebeuren.
Zet je emotie aan de kant, wees een koele kikker en gaan. Sorry, kan het niet leuker maken :/
Shib wilde in het begin zn pillen ook niet slikken, die heb ik bibberend achter de bank vandaan moeten plukken.
Zodra het klaar is, is het de allerliefste hond van de wereld en keijgt hij 100.000 koekjes en lekkers, maar dit pilletje/zalfje wat dan ook gaat gewoon nu gebeuren.
Zet je emotie aan de kant, wees een koele kikker en gaan. Sorry, kan het niet leuker maken :/

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Hier hetzelfde geen discussie.. 't mot, klaar
Vusi ging de eerste keren helemaal in paniek, nu 1,5 jaar later laat ze het toe. Het begin vindt ze eng, misschien ook door het geluid dat het "pipet/flesje" maakt als ik het in haar oor uitknijp. Als de prut in haar oor zit en ik begin te masseren dan zit madam te genieten
Ik reinig de oren "regelmatig" en als ze met de kop scheef gaat.
En inderdaad: Vusi tussen mij knieën en oortjes worden schoon, als het klaar is een koekje en iedereen is blij
Vusi ging de eerste keren helemaal in paniek, nu 1,5 jaar later laat ze het toe. Het begin vindt ze eng, misschien ook door het geluid dat het "pipet/flesje" maakt als ik het in haar oor uitknijp. Als de prut in haar oor zit en ik begin te masseren dan zit madam te genieten
Ik reinig de oren "regelmatig" en als ze met de kop scheef gaat.
En inderdaad: Vusi tussen mij knieën en oortjes worden schoon, als het klaar is een koekje en iedereen is blij
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Tara had onlangs ook een oorontsteking en vond het ook maar niets. Ze ging dan steeds zo'n rare bokkensprongen maken, dat ik dat zalfje gewoon niet in haar oor kreeg. Commando's als zitten en blijven kent ze niet, dus daar had ik ook niets aan. Bij haar werkte het prima om haar even stevig bij de halsband vast te pakken (die ik om die reden gewoon aan heb gelaten al die tijd) zodat ze niet weg kon springen of haar kop weg kon draaien, met de zalf in de aanslag en die dan snel in haar oor doen. Daarna was ze natuurlijk heel braaf en kreeg ze kaas. Zo ging het eigenlijk steeds makkelijker.
Mila en Amy vinden het ook niet leuk, maar Amy blijft wel gewoon liggen en Mila roep ik ook tussen mijn benen zoals Tamara/Bayko.
Mila en Amy vinden het ook niet leuk, maar Amy blijft wel gewoon liggen en Mila roep ik ook tussen mijn benen zoals Tamara/Bayko.
- Shiloh86
- Zeer actief
Uiteindelijk hulp van mijn vriend gekregen en het samen in een minuut voor elkaar gekregen. Maar het was een hels gevecht. Uit de goed bedachte houdgreep wist hij zich zo uit te wurmen. Dat krijg ik in mijn eentje echt niet voor elkaar.
Ik heb er geen vertrouwen op dat dit beter gaat worden.
Ik heb er geen vertrouwen op dat dit beter gaat worden.

- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Fysieke dwang zal niet lukken nee.
Ik zou rap gaan oefenen met blijven zitten/liggen/staan terwijl je niet leuke dingen doet. En dan veel beloningen bij elke klein stapje.
Hier gaan niet leuke dingen onder een "BLIJF, DIT MOET. HAD JE MAAR GEEN HOND MOETEN WORDEN." commando, gevolgd door de halve inhoud van de koelkast. Dat weten ze van jongs af aan en na de marteling gaan ze dan ook in een rechte lijn naar de koelkast. Óók de hond die niks heeft ondergaan staat dan likkebaardend bij de koelkast. En moeten ze allebei wat (kammen of vlooienpipet) dan staan ze netjes in gedeelde smart op elkaar te wachten.
Ik zou rap gaan oefenen met blijven zitten/liggen/staan terwijl je niet leuke dingen doet. En dan veel beloningen bij elke klein stapje.
Hier gaan niet leuke dingen onder een "BLIJF, DIT MOET. HAD JE MAAR GEEN HOND MOETEN WORDEN." commando, gevolgd door de halve inhoud van de koelkast. Dat weten ze van jongs af aan en na de marteling gaan ze dan ook in een rechte lijn naar de koelkast. Óók de hond die niks heeft ondergaan staat dan likkebaardend bij de koelkast. En moeten ze allebei wat (kammen of vlooienpipet) dan staan ze netjes in gedeelde smart op elkaar te wachten.
- Shiloh86
- Zeer actief
Haha. Ja grapje. Die gaat écht niet blijven staan, of zitten, of liggen. Hij gaat niet eens zitten of liggen.
Met zijn gehoorzaamheid verder niks mis. Normaal ook niet voor niet leuke dingen. Prut uit ogen halen bijvoorbeeld. Vind hij echt niet leuk, maar staat het schoorvoetend toe.
Dit is duidelijk voor hem van een andere orde.
Met zijn gehoorzaamheid verder niks mis. Normaal ook niet voor niet leuke dingen. Prut uit ogen halen bijvoorbeeld. Vind hij echt niet leuk, maar staat het schoorvoetend toe.

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ja dat is kutShiloh86 schreef:Haha. Ja grapje. Die gaat écht niet blijven staan, of zitten, of liggen. Hij gaat niet eens zitten of liggen.
en de ander doet het spul erin.
Daarna probeer hem direct uit zijn angst te halen 'goed zooooo braafffff' en iets mega lekkers geven.
Ik vrees dat er geen andere manier is.
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Kun je hem niet klemzetten ergens? Das makkelijker vasthouden voor jou.Ik masseer niet na het druppelen, maar geef iets waar ze wat langer op moet kauwen. Dan loopt het vanzelf wel goed erin en hoef ik niet aan haar te zitten als ze me toch al stom vindt.
- Shiloh86
- Zeer actief
Bedankt voor jullie reacties. Ik voel me een verschrikkelijke kut hondenbaas om zo met mijn hond om te gaan. Maar inderdaad. Het moet.
Dat jullie dat bevestigen maakt wel dat ik me er ietsie pietsie beter over voel.
Dat jullie dat bevestigen maakt wel dat ik me er ietsie pietsie beter over voel.

- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Dat dus. Mijn honden vinden/vonden ook vanalles niet leuk, maar sommige dingen moeten nou eenmaal. Einde discussie.Shibby schreef:Hij heeft niks te willen helaas.
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ja zo denk ik er ook over. Zorro heeft ook wel eens last met zijn oren. Dan moet hij gewoon netjes bij mij komen en gaan zitten zodat ik het kan behandelen. Hij vind het niet leuk maar doet het braaf. De anderen overigens ook. Ik ben altijd heel erg duidelijk en heb ook verder nooit problemen met dit soort dingen. Dat moet en daar valt geen enkele discussie over te voeren. En dat weten ze ook en daarom doen ze ook niet moeilijk. Ik zou gewoon duidelijk en streng zijn en op je strepen staan. Dit moet nu eenmaal even gebeuren en het is zo klaar. Dan is het leed weer geleden.

-
S@ndr@
- Zeer actief
tja, ik ben van jongs af aan bezig met die dingen die hij mogelijk niet leuk gaat vinden oren kan ik alleen, dus kop op mijn schouder, en een beloning op het aanrecht voor zijn neus, en hup erin en wrijven dat gaat prima, nagels knippen daarentegen is een ramp, hij gilt alles bij elkaar als ik alleen al naar hem wijs met de tang
- ik zou zeggen zorg dat je hulp hebt om het te doen, met 2 mensen gaat t makkelijker als de strijd losbarst
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Lukt het misschien als je iets anders moet doen waarbij je aan zijn kop zit, bijvoorbeeld als je zijn halsband aan doet? Hij heeft gelukkig opstaande oren, dus misschien kan je even snel tussen de handelingen door een pipetje leegdrukken in zijn oor?
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat oor zal wel zeer doen.
Helaas moet die behandeling, dus dan gaat het ook gebeuren.
En inderdaad .................. daarna komen er de lekkerste dingen tevoorschijn die de hond op mag peuzelen.
Die lekkertjes staan al in het zicht klaar op het aanrecht.
Helaas moet die behandeling, dus dan gaat het ook gebeuren.
En inderdaad .................. daarna komen er de lekkerste dingen tevoorschijn die de hond op mag peuzelen.
Die lekkertjes staan al in het zicht klaar op het aanrecht.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ik kan me voorstellen dat het gwoon ontzettend pijnlijk is nu.
Daarbij maakt jouw verhaal me wel blij dat ik mijn honden (onbewust) heb geleerd de woorden "het moet". Met een klein uitroepteken. Ze weten dan dat er iets is wat niet fijn is, maar wat wel dient te gebeuren. Dit soort dingen dus. Ik heb gelukkig nog niet mee hoeven maken dat ik dan iets moet doen wat echt heel, heel pijnlijk is maar pipetten gaan zo en plat blijven liggen voor een foto bij de DA dat zou moeten lukken.
Memo to self: mocht er nog ene pup komen, dan is dit beslist 1 van de dingen die we "oefenen". Dit soort "behandelingen"...
Maar daar heb je op dit moment niets aan, dat snap ik.
Het is even niet anders. Dwingen het te ondergaan en dan een bak lekkers erin, prijzen en "over op de orde van da dag" en wat leuks gaan doen?
Suzanne
Daarbij maakt jouw verhaal me wel blij dat ik mijn honden (onbewust) heb geleerd de woorden "het moet". Met een klein uitroepteken. Ze weten dan dat er iets is wat niet fijn is, maar wat wel dient te gebeuren. Dit soort dingen dus. Ik heb gelukkig nog niet mee hoeven maken dat ik dan iets moet doen wat echt heel, heel pijnlijk is maar pipetten gaan zo en plat blijven liggen voor een foto bij de DA dat zou moeten lukken.
Memo to self: mocht er nog ene pup komen, dan is dit beslist 1 van de dingen die we "oefenen". Dit soort "behandelingen"...
Maar daar heb je op dit moment niets aan, dat snap ik.
Het is even niet anders. Dwingen het te ondergaan en dan een bak lekkers erin, prijzen en "over op de orde van da dag" en wat leuks gaan doen?
Suzanne
- Shiloh86
- Zeer actief
Helaas is gedwongen op zijn zij liggen en vastpinnen het enige dat lijkt te werken
In alle andere situaties blijft hij vluchten en vechten en is het pipet erin doen niet mogelijk. In het neerleggen kan hij ongelofelijk panisch piepen en vechten om weg te komen, maar eenmaal plat gelegd geeft hij zich over. Vervolgens lopen we samen blij naar de koelkast waar hij een lading lekkers krijgt.
Het lijkt dus ietsje pietsje beter te gaan, maar tegen het neerleggen blijft hij echt flink tegenin gaan.
We gaan zien hoe het zich ontwikkeld. Hij is meteen erna al een stuk minder argwanend dan toen ik hem probeerde te overtuigen. Het is nu even niet leuk, maar na een minuut is het gewoon klaar en dat lijkt hij ook te snappen.
In alle andere situaties blijft hij vluchten en vechten en is het pipet erin doen niet mogelijk. In het neerleggen kan hij ongelofelijk panisch piepen en vechten om weg te komen, maar eenmaal plat gelegd geeft hij zich over. Vervolgens lopen we samen blij naar de koelkast waar hij een lading lekkers krijgt.
Het lijkt dus ietsje pietsje beter te gaan, maar tegen het neerleggen blijft hij echt flink tegenin gaan.
We gaan zien hoe het zich ontwikkeld. Hij is meteen erna al een stuk minder argwanend dan toen ik hem probeerde te overtuigen. Het is nu even niet leuk, maar na een minuut is het gewoon klaar en dat lijkt hij ook te snappen.

-
Sam2012
- Zeer actief
Ooohhhhhhh wat herken ik dit goed pffffffffffffffffffffffffffffff
Sam (52 kg) die alles toeliet had oorontsteking. Hup naar de DA. Ik dacht even in zijn oren kijken, zalven: Klaar
Helaas........... bij de DA al 1 mega groot drama, tja en toen moest ik thuis gaan zalven. De eerste 2 dagen 1 groot gevecht; Sam vluchten, even zijn tandjes in mijn arm of been zetten, zo heftig protesteren dat ik er echt niks mee kon.
Omkopen, boos worden, het hielp allemaal niks.
Toen had hij gewoon pech: In de houtgreep (ik maakten er ook geen woord aan vuil) op een bepaalde manier zijn oor masseren pipet erin klaar. Grote jongen!
Sam (52 kg) die alles toeliet had oorontsteking. Hup naar de DA. Ik dacht even in zijn oren kijken, zalven: Klaar
Helaas........... bij de DA al 1 mega groot drama, tja en toen moest ik thuis gaan zalven. De eerste 2 dagen 1 groot gevecht; Sam vluchten, even zijn tandjes in mijn arm of been zetten, zo heftig protesteren dat ik er echt niks mee kon.
Omkopen, boos worden, het hielp allemaal niks.
Toen had hij gewoon pech: In de houtgreep (ik maakten er ook geen woord aan vuil) op een bepaalde manier zijn oor masseren pipet erin klaar. Grote jongen!
-
blondie
- Zeer actief
Ik heb Finn destijds moeten behandelen en een smeersel in zijn oor moeten spuiten. Dat moest dan ongeveer 5 minuten per oor intrekken.Shiloh86 schreef:Haha. Ja grapje. Die gaat écht niet blijven staan, of zitten, of liggen. Hij gaat niet eens zitten of liggen.
Hij had enorm veel pijn aan die oren en bij de da was het al een geworstel.
Omdat hij niet schroomde om uit te halen, of ik dacht dat hij dat zou gaan doen (mijn vertrouwen was dus even niet zo groot) heb ik toen besloten een snuitje aan te schaffen, zo'n stoffen snoetje van 3,95.
Ik heb hem het snuitje om gedaan, de spullen stonden klaar en hem op zijn zij laten liggen. Hem geaaid en rustig toegesproken en toen gaan zalven.
Doordat ik wat zelfverzekerder was, gok ik, en daardoor rust uitstraalde, onderging Finn het op dat moment ook gemakkelijker. Het goedje zelf deed hem ook geen pijn, dus ik gok ook dat mede daardoor hij accepteerde dat het moest gebeuren.
Vrij rap kon ik daarna de behandeling uitvoeren zonder snoetje of worsteling. Ik was namelijk ook op mijzelf toegewezen en had geen zin om telkens andere mensen om hulp te moeten vragen.
In mijn geval hielp dat snoetje dus, en dat hij op zijn zij lag, met 1 hand kon ik hem op de schouder zachte tegendruk geven als hij wel op wilde staan.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Als je bang bent dat, of merkt dat hij hierdoor wantrouwend of onzeker wordt naar jou toe of steeds "bang" is dat het weer gaat gebeuren helpt het om de behandeling steeds hetzelfde aan te kondigen. Dus opstaan en benoemen dat je zijn "oortje gaat doen" en dan de spullen pakken. Zo zit hij iig niet de hele dag in de stress of het weer gaat gebeuren en raakt hij ook niet zenuwachtig als je de richting oploopt waar je de pipet bewaard. Alleen als je het benoemt is het zover.
- Shiloh86
- Zeer actief
Dat is inderdaad een goede. Dat doe ik nu niet. Maar zal ik wel gaan doen. Hoe helderder voor hem wanneer ik hem niet of wel ga pesten hoe beter.sirene schreef:Als je bang bent dat, of merkt dat hij hierdoor wantrouwend of onzeker wordt naar jou toe of steeds "bang" is dat het weer gaat gebeuren helpt het om de behandeling steeds hetzelfde aan te kondigen. Dus opstaan en benoemen dat je zijn "oortje gaat doen" en dan de spullen pakken. Zo zit hij iig niet de hele dag in de stress of het weer gaat gebeuren en raakt hij ook niet zenuwachtig als je de richting oploopt waar je de pipet bewaard. Alleen als je het benoemt is het zover.

- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Dat is wat ik idd ook doe als ik Shib z'n pillen moet geven.sirene schreef:Als je bang bent dat, of merkt dat hij hierdoor wantrouwend of onzeker wordt naar jou toe of steeds "bang" is dat het weer gaat gebeuren helpt het om de behandeling steeds hetzelfde aan te kondigen. Dus opstaan en benoemen dat je zijn "oortje gaat doen" en dan de spullen pakken. Zo zit hij iig niet de hele dag in de stress of het weer gaat gebeuren en raakt hij ook niet zenuwachtig als je de richting oploopt waar je de pipet bewaard. Alleen als je het benoemt is het zover.
Ik kondog het aan en volg iedere dag hetzelfde ritueel. Hij gaat er inmiddels gewoon voor zitten en van dwang is eigenlijk geen sprake meer.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
-
blondie
- Zeer actief
Zo deed ik het trouwens ook, "tijd voor je oren Finn!, het moet weer even!". Werkte bij hem ook fijn, trouwens bij al mijn honden benoem ik dingen als ik iets moet of ga doen, of ze het nu snappen of niet.Shiloh86 schreef:Dat is inderdaad een goede. Dat doe ik nu niet. Maar zal ik wel gaan doen. Hoe helderder voor hem wanneer ik hem niet of wel ga pesten hoe beter.sirene schreef:Als je bang bent dat, of merkt dat hij hierdoor wantrouwend of onzeker wordt naar jou toe of steeds "bang" is dat het weer gaat gebeuren helpt het om de behandeling steeds hetzelfde aan te kondigen. Dus opstaan en benoemen dat je zijn "oortje gaat doen" en dan de spullen pakken. Zo zit hij iig niet de hele dag in de stress of het weer gaat gebeuren en raakt hij ook niet zenuwachtig als je de richting oploopt waar je de pipet bewaard. Alleen als je het benoemt is het zover.
En ik stapte af van het idee dat ik iets moest gaan doen wat hij of zij niet fijn zou gaan vinden, dus gedachten als ik ga mijn hond nu weer pesten of iets aandoen wat hij niet fijn vindt die had ik niet meer, kom even oren doen, kom even kammen, kom even tandjes kijken.
Het zelf zo min mogelijk een issue maken werkt ook door naar de hond toe. En ik deed wel aan paaien. Na een behandeling, of wel leuke of noodzakelijke dingen die goed werden/worden ondergaan heb ik altijd wel een "blij' moment.
En zeer overdreven sta ik dan te verkondigen hoe blij ik ben en hoe braaf ze waren en dat het een kluifje verdient. Dan staan de meesten weer helemaal klaar en blij voor het in ontvangst nemen van een stukje leverworst of kluifje
- Shiloh86
- Zeer actief
Net weer gedaan. Het gaat met de keer makkelijker en Duke geeft zich met de keer eerder over en lijkt ook door te hebben dat erna lekkers komt. Ik pak hem bij de voorpoten, mijn vriend bij de achterpoten en zo tillen we hem op zijn kant. Zodra we hem vast hebben bij de poten stopt hij met tegenstribbelen.
Heb er meer vertrouwen in en het blijft niet leuk, maar het is nu wel klinkklaar wat we gaan doen en als het klaar is is het ook klaar.
Heb er meer vertrouwen in en het blijft niet leuk, maar het is nu wel klinkklaar wat we gaan doen en als het klaar is is het ook klaar.

- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Contacteer:
Het zal ook schelen dat de zalf zijn werk doet en het dus minder pijn doet inmiddels.Shiloh86 schreef:Net weer gedaan. Het gaat met de keer makkelijker en Duke geeft zich met de keer eerder over en lijkt ook door te hebben dat erna lekkers komt. Ik pak hem bij de voorpoten, mijn vriend bij de achterpoten en zo tillen we hem op zijn kant. Zodra we hem vast hebben bij de poten stopt hij met tegenstribbelen.