Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Incontinent
Moderator: moderatorteam
-
Blossom2016
- nieuw lid
- Aantal honden: 1
Incontinent
Hallo allemaal,
Ik heb een boerenfoxje welke alweer 14 jaar is.
Nu is hij de laatste tijd door ouderdom wat incontinent geworden. Dit is vooral lastig als ik ergens op bezoek ga.
Weten jullie misschien iets van een luier wat ik kan proberen?
Hij weegt ongeveer 10 kilo en heeft omvang 46cm.
Ik heb van die luiers van beestiez gekocht maar omdat het een reutje is komt zn piepie steeds tevoorschijn dus dat is ook niks.
Nu heb ik een soort van band met klittenband en dan 2 maandverband erin, maar dat is ook niet echt handig.
Nog goede tips??
Ik heb een boerenfoxje welke alweer 14 jaar is.
Nu is hij de laatste tijd door ouderdom wat incontinent geworden. Dit is vooral lastig als ik ergens op bezoek ga.
Weten jullie misschien iets van een luier wat ik kan proberen?
Hij weegt ongeveer 10 kilo en heeft omvang 46cm.
Ik heb van die luiers van beestiez gekocht maar omdat het een reutje is komt zn piepie steeds tevoorschijn dus dat is ook niks.
Nu heb ik een soort van band met klittenband en dan 2 maandverband erin, maar dat is ook niet echt handig.
Nog goede tips??
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Incontinent
Medicatie ter ondersteuning?!
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
-
Blossom2016
- nieuw lid
Ik heb pilletjes tegen t plassen maar die helpen niet. Ook de Adaptil band helpt niet helaas.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Een ander merk wil nog wel eens helpen.Blossom2016 schreef:Ik heb pilletjes tegen t plassen maar die helpen niet. Ook de Adaptil band helpt niet helaas.

- Hinke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hatsjoehondje en een geleidehond van vriend
Mijn boerenfox was op het laatst ook incontinent.
Hij druppelde wat.
Ik heb heel wat geprobeerd.
Uiteindelijk was voor mij de oplossing een kindershirt, geloof in maat 104, om zijn achter poten en dan vastzetten met kinderbretels over de schouders.
In het shirt kleefde ik dan maand verband.
Hij druppelde wat.
Ik heb heel wat geprobeerd.
Uiteindelijk was voor mij de oplossing een kindershirt, geloof in maat 104, om zijn achter poten en dan vastzetten met kinderbretels over de schouders.
In het shirt kleefde ik dan maand verband.
Groetjes van Hinke
En een poot van Basco en Vronie
En een poot van Basco en Vronie
- Ody
- Zeer actief
Medicatie geven en inderdaad verschillende proberen. Soms is het even zoeken wat voor jouw hond werkt.
Luiers lijkt me erg vies worden en niet prettig voor de hond.
Luiers lijkt me erg vies worden en niet prettig voor de hond.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
- Ody
- Zeer actief
Is de urine trouwens al nagekeken? Kan ook medisch iets aan de hand zijn.....
Ik zou gewoon even een afspraak maken bij de dierenarts en gelijk een potje urine meenemen.
Ik zou gewoon even een afspraak maken bij de dierenarts en gelijk een potje urine meenemen.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
http://www.hondenoutlet.nl/product/inco ... d-voor-reu
Zoiets?
Eerst wel even lans de dierenarts en urine laten controleren, maar als het inderdaad gewoon incontinentie is dan zou ik zo'n band overwegen als jullie ergens op bezoek gaan.
Zoiets?
Eerst wel even lans de dierenarts en urine laten controleren, maar als het inderdaad gewoon incontinentie is dan zou ik zo'n band overwegen als jullie ergens op bezoek gaan.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
-
Blossom2016
- nieuw lid
Bedankt voor de reacties. Urine is nagekeken. Niks mis gelukkig. Het is wcht een plasje of grote plas en niet een paar druppels. Soms als hij net uit geweest is. Hij gaat nu al om t uur a twee uur naar buiten.
de dierenarts weet t ook niet zegt ie.
de dierenarts weet t ook niet zegt ie.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Vervelend! Ik zou zelf voorkomen dat hij te vaak iets als een luier om moet. Dus zoveel mogelijk op een goed schoon te houden vloer houden, misschien een kussen met waterdichte hoes met daaromheen een dekentje wat je dagelijks wast.
Het zou voor mij ook een reden zijn om hem niet te veel mee te nemen op bezoek. Als mn teef loops is, neem ik haar ook niet mee naar binnen bij andere mensen. Je kunt toch t meest van je eigen hond hebben, ik wil andere mensen daar niet om in verlegenheid brengen.
Ik heb tijdens de loopsheid een kinderbroekje van sweaterstof (met een koord in de taille) waar ik een maandverbandje in plak, en een gat voor de staart uitgeknipt natuurlijk. Ik vind dat best goed werken. Misschien is dat voor jullie ook een optie.
Kinderluiers lijken me echt te dik.
Het zou voor mij ook een reden zijn om hem niet te veel mee te nemen op bezoek. Als mn teef loops is, neem ik haar ook niet mee naar binnen bij andere mensen. Je kunt toch t meest van je eigen hond hebben, ik wil andere mensen daar niet om in verlegenheid brengen.
Ik heb tijdens de loopsheid een kinderbroekje van sweaterstof (met een koord in de taille) waar ik een maandverbandje in plak, en een gat voor de staart uitgeknipt natuurlijk. Ik vind dat best goed werken. Misschien is dat voor jullie ook een optie.

-
Blossom2016
- nieuw lid
Dank je wel. Zo een broekje lijkt me prima. Ik ga ff kijken bij zeeman enz!Paisley schreef:Vervelend! Ik zou zelf voorkomen dat hij te vaak iets als een luier om moet. Dus zoveel mogelijk op een goed schoon te houden vloer houden, misschien een kussen met waterdichte hoes met daaromheen een dekentje wat je dagelijks wast.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
is die urine ook op kweek gezet?
ik kan me herinneren van een van mijn vorige honden dat haar urine bij de normale test schoon was, maar dat er toch een ontsteking zat die pas uit de op kweek gezette urine bleek.
er zijn meedere medicijnen tegen incontinentie, wie weet werkt een andere wel?
ik kan me herinneren van een van mijn vorige honden dat haar urine bij de normale test schoon was, maar dat er toch een ontsteking zat die pas uit de op kweek gezette urine bleek.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Blossom2016
- nieuw lid
Geen idee of t op kweek gezet is. Denk t niet.renee-uk schreef:is die urine ook op kweek gezet?
Ik ga binnenkort weer even langs de dierenarts want hij heeft ook ergens halverwege zn rug pijn. Misschien heeft dat er ook mee te maken?
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- vuilnisbas
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising en een Galgo espanol
We dachten met Bas ook dat hij incontinent werdt(incl. de dierenarts). Uiteindelijk bij een andere dierenarts geweest en die dacht gelijk aan Cushing, testen gedaan en inderdaad. Nu aan de vetoryl en ook de incontinentie is over.
Groetjes,
Nanda en Ollie.
Nanda en Ollie.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat zou kunnen.Blossom2016 schreef:Geen idee of t op kweek gezet is. Denk t niet.renee-uk schreef:is die urine ook op kweek gezet?
Ik ga binnenkort weer even langs de dierenarts want hij heeft ook ergens halverwege zn rug pijn. Misschien heeft dat er ook mee te maken?
Nader onderzoek is misschien toch wel belangrijk.
En er zijn inderdaad meerdere soorten medicatie.
Best mogelijk dat een andere soort wel helpt, (als er geen ontsteking zit ergens of cushing).