Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vervanger van Metacam

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1

Vervanger van Metacam

Ongelezen bericht door Gaia »

Het arme gajes wordt oud. Eigenlijk is 10,5 jaar al pittig oud.
Nu heeft ze Spondylose en zat ze op de Metacam. Na 1,5 maand ging ze van de Metacam af, omdat ze zware diarree kreeg. Vanaf dat moment is ze ontzettend gaan drinken. Hond is nu helemaal van voor naar achter doorgelicht. Echo, bloed test, urine test, de nodes in haar mild aangeprikt. Alles kwam er goed uit. Een wat verhoogde leverwaarde, maar verder niets. Opeens bedacht ik me dat ze is gaan drinken nadat ze van de Metacam af ging. Terug op de Metacam na 2 maanden pauze, twee dagen later is het overmatig drinken helemaal weg.

Lang verhaal kort. :engel:

Ik zoek een vervanger voor Metacam die niet haar nieren, maar ook haar maag en darmen aantast.
Is dat er? Ergens?
Afbeelding
Sientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland

Re: Vervanger van Metacam

Ongelezen bericht door Sientje »

Je zou een supplement met duivelsklauw kunnen overwegen?
Afbeelding
Sientje
Zeer actief

een voorbeeld: http://www.natulistic.nl/index.php?item ... 88&lang=nl

http://simicur.com/lexicon-hond/behande ... ylose.html

Duivelsklauw, aanvullend diervoeder voor gewrichten, botten en spieren

Duivelsklauw is een aanvullend diervoeder voor paarden, honden en katten op basis van Harpagophytum procumbens. De klauwachtige wortels van Duivelsklauw zijn rijk aan glucokinine, die de wortels een pijnstillende en ontstekingsremmende werking geven. Zie literatuur ESCOP. De werking van Duivelsklauw is vooral gericht op spieren en gewrichten, waardoor het de beweeglijkheid van gewrichten optimaliseert. Preventief voorkomt Duivelsklauw gewrichtsproblemen die ontstaan door overbelasting. Duivelsklauw is vrij van (pharma)chemische stoffen, waardoor het geen nadelige bijwerkingen op de maag heeft.

Toepassing:
Te gebruiken bij gewrichtsproblemen (artrose, dysplasie) en bij alle vormen van pijn (spieren en gewrichten).

Dosering:
Duivelsklauw toevoegen aan het voer in de volgende doseringen:

paard/pony: 1-2 x daags 10 gram
honden: 1-2 x daags 5 gram
katten: 1 x daags 2,5 gram

Inhoud verpakking: 400 gram
1 maatschepje: 5 gram
Afbeelding
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

Ik heb gelijk besteld op Aniforte.nl. Daar komen ze in capsules en gaan we wel kijken hoe ze het doet op die Duivelsklauw.

Hoe zou jij die overgang doen?
Afbeelding
Sientje
Zeer actief

Dat vind ik lastig te zeggen. Ik zou de duivelsklauw geven in plaats van de Metacam en dan kijken hoe hij het erop doet. Je zou ook de vraag aan de leverancier kunnen stellen. Die weet vast wat wijsheid is in het geval van dit specifieke supplement. PUUR Spondy zou evt. ook een ondersteuning kunnen zijn samen met de duivelsklauw.
Afbeelding
Sientje
Zeer actief

Let je er ook op dat je na 8 weken gebruik van Duivelsklauw een pauze van zo'n 4 weken inlast?
Bij Dursydog heb je ook duivelsklauw (Duivelsklauw Extra) en die kun je langdurig gebuiken. Weet niet of het aan de dosering ligt??
Afbeelding
Arline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Arline »

Als je met suppletie afkan is het natuurlijk helemaal super, maar wanneer je pijnstilling nodig hebt kun je previcox overwegen.
Mijn ervaring met previcox is erg goed. Het is een cox 2 remmer en naar ik begrepen heb minder schadelijk voor nieren en lever. En anders eventueel een maagbeschermer erbij geven?
Afbeelding
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik zou met een oudere hond die pijn heeft eerlijk gezegd niet met supplementen gaan rommelen. Waarom overleg je niet met je dierenarts welke pijnstiller wel kan en dan inderdaad samen met een maagbeschermer? Soms is het even zoeken wat een hond goed kan verdragen.
Afbeelding
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Pfoe, het is hier echt al heel erg vaak voorbij gekomen en het begint erop te lijken dat er op 't forum aandelen van gekocht zijn. Maar ik gebruik voor mijn bijna 13 jarige hond met een nekhernia én spondylose het voedingssupplement flexi life platinum.
Hij staat niet op pijnstillers en ondanks dat hij wel pijn aangeeft als je zijn achterpoten te hoog optilt, springt hij nog door 't leven als een jonge hond en rent regelmatig rondjes met onze jonge hond. Net ook weer op een holletje naar 't bos achter z'n vriendin aan :I:

Dus dat zou je er zeker bij kunnen geven en dan langzaam aan steeds minder medicijnen om te kijken of dit supplement werkt voor jullie of niet. Je mag dit gewoon bij pijnstillers geven trouwens.
Dit zit er allemaal in:Gist, Groenlipmossel, MSM, Glucosamine, Chondroïtine uit waterdieren
Producten uit verwerking van Hapagophylum Procumbens (Duivelsklauw), Kurkuma, Salix alba
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Klinkt als meer drinken door de pijn.
Ik zou eens een nieuwere NSAID proberen, wel een echt goede pijnstiller maar schijnt toch net even minder bijwerkingen te geven.
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

Hoe lang doe je met zo'n pot Flexi Life bij een hond van ongeveer 28 kilo?
Wellicht ook voor Ody iets om eens te proberen.....
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

alm@ schreef:Ik zou met een oudere hond die pijn heeft eerlijk gezegd niet met supplementen gaan rommelen. Waarom overleg je niet met je dierenarts welke pijnstiller wel kan en dan inderdaad samen met een maagbeschermer? Soms is het even zoeken wat een hond goed kan verdragen.

Nou, dat dus. Ik heb mijn ouwe meiskes jaren op voedingssupplementen gehad tot het gewoon niet meer werkte en ik toch over moest stappen op echte pijnstilling. Nadeel is dat bijna alle pijnstillers nsaid's zijn, dus altijd belastend de maag. Alleen tramadol is een morfine-achtige preparaat maar daar zitten weer andere bijwerkingen aan zoals misselijkheid, sufheid, verstoppingen, etc.
Ik had mijn Kyra eerst op novocam (goedkope versie van metacam), dat werkte ongeveer een jaar. Toen overgestapt op metacam en dat werkte wel, maar ook weer tijdelijk. Daarna met mijn dierenarts gehad over alternatieven. Die legde mij uit dat het bij honden hetzelfde werkt als bij mensen: sommige medicatie werkt bij de één wel, de ander niet. Overstappen op een ander, soortgelijk medicijn, kan dan beter zijn.
Zij kwam toen met trocoxil. Daarvan vond ik het voordeel dat ik het maar eens in de maand hoefde te geven en dat het een constante spiegel in het bloed opbouwt. Nadeel was dat je na 7 maanden een stopmaand moest inlassen én dat als er iets acuuts is, er geen extra pijnstiller kan worden gegeven.
Maar goed, mijn Kyra was toen bijna 12, dus in overleg geen stopmaand gedaan én als er iets acuuts zou zijn, dan zou ik toch niet meer gaan sleutelen aan een ouwe bes.
De trocoxil heeft nog ruim een jaar gewerkt maar toen werd de artrose zo erg dat ik nog even tramadol erbij heb gegeven. Maar dat zette geen zoden aan de dijk dus toen besloten om haar in te laten slapen.
Afbeelding
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Feather__ schreef:Pfoe, het is hier echt al heel erg vaak voorbij gekomen en het begint erop te lijken dat er op 't forum aandelen van gekocht zijn. Maar ik gebruik voor mijn bijna 13 jarige hond met een nekhernia én spondylose het voedingssupplement flexi life platinum.
Hij staat niet op pijnstillers en ondanks dat hij wel pijn aangeeft als je zijn achterpoten te hoog optilt, springt hij nog door 't leven als een jonge hond en rent regelmatig rondjes met onze jonge hond. Net ook weer op een holletje naar 't bos achter z'n vriendin aan :I:

Dus dat zou je er zeker bij kunnen geven en dan langzaam aan steeds minder medicijnen om te kijken of dit supplement werkt voor jullie of niet. Je mag dit gewoon bij pijnstillers geven trouwens.
Dit zit er allemaal in:Gist, Groenlipmossel, MSM, Glucosamine, Chondroïtine uit waterdieren
Producten uit verwerking van Hapagophylum Procumbens (Duivelsklauw), Kurkuma, Salix alba
Noa kon ondanks maagbeschermers ook verschillende pijnstillers niet verdragen. Dankzij dit forum ben ik ook flexi life platinum gaan gebruiken. Een jonge hond is ze niet geworden, maar ze speelt weer binnen en buiten en kan met een middellange wandeling weer goed meekomen.
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Buck krijgt elke dag Cimalgex (pijnstiller) en dat helpt hem heel erg goed. Hij heeft ook wel een anabolen injectie gehad en die wordt a.s. Maandag herhaald. Je merkt wel dat het effect van die injectie nu 3 weken later al wat minder wordt dus voor de langere termijn is het geen oplossing. Maar de pijnstilling werkt goed.
Feather__
Zeer actief

Johnny Jones schreef:
Feather__ schreef:Pfoe, het is hier echt al heel erg vaak voorbij gekomen en het begint erop te lijken dat er op 't forum aandelen van gekocht zijn. Maar ik gebruik voor mijn bijna 13 jarige hond met een nekhernia én spondylose het voedingssupplement flexi life platinum.

Noa kon ondanks maagbeschermers ook verschillende pijnstillers niet verdragen. Dankzij dit forum ben ik ook flexi life platinum gaan gebruiken. Een jonge hond is ze niet geworden, maar ze speelt weer binnen en buiten en kan met een middellange wandeling weer goed meekomen.
:ok: ik vind t ook echt geweldig spul.
Afbeelding
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

Ody schreef:Hoe lang doe je met zo'n pot Flexi Life bij een hond van ongeveer 28 kilo?
Wellicht ook voor Ody iets om eens te proberen.....
Iemand??
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Feather__
Zeer actief

Pfoe. Snoop is 12 kilo en die doet er maanden mee. Richting de 4/5/6 dus ik denk toch zeker 2/3.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”